Jump to content

Gaśnie na zimnym silniku na rozgrzanym skaczą obrot


Uneeck

Recommended Posts

Witam, mam pewien problem z moim Foresterem 2.0 SG (+instalacja gazowa). Rano po odpaleniu, jeszcze na zimnym silniku wrzucając luz gaśnie, dopiero po nagrzaniu silnika przestaje, natomiast pojawia się falowanie obrotów zarówno na gazie jak i benzynie. Sonda lambda była wymieniana, wymienione również świece. Komputer nie wykazuje żadnych błędów. Jaka może być przyczyna? Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 1 year later...

Witam, mam pewien problem z moim Foresterem 2.0 SG (+instalacja gazowa). Rano po odpaleniu, jeszcze na zimnym silniku wrzucając luz gaśnie, dopiero po nagrzaniu silnika przestaje, natomiast pojawia się falowanie obrotów zarówno na gazie jak i benzynie. Sonda lambda była wymieniana, wymienione również świece. Komputer nie wykazuje żadnych błędów. Jaka może być przyczyna? Pozdrawiam

 

Siema

 

Mam dokładnie taki sam problem luzy ustawiane w ASO ok 14k km temu. Sonda lambda, świece, kable wymienione,

przepustnica wyczyszczona. Jakieś pomysły??

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

witam,nie będe zakładał nowego tematu,sytuacja podobna.... zakupiłem forestera 2000r b,g 2.0 122km... tylko u mnie jest tak że odpala bez problemu jak jest zimny,wyjade zgarażu, na wstecznym mam troszke pod górke,auto nie ma siły podjechać tyłem,tak jak by sie dusiło,wrzucam na P,troszke gazu dodaje nie chce wejść na obroty, nie reaguje na gaz? jak już obroty wejdą wyżej wrzucam D i jade zatrzymuje sie gaśnie,,,,,ciężko go odpalić ,tak jakby ciężko obracał sie ,kontrolik mi sie zapalają na przemian przy przekręcaniu kluczyka podczas odpalania....jak odpali jade i nie siły........ jak przejade kilka kilometrów silnik złapie temperature to wszystko jest ok.......o co kaman? a i jak odpalam rano i zostawie go na kilka minut aby złapał troszke temperature to jedzie póżniej normalnie.... jakiś czujnik?

Link to comment
Share on other sites

witam,pewnie było 125,moja pomyłka, gaz założony rok czasu,a auto kupilem 2 tyg.temu.....wszyscy piszą te zawory....... a innego rozwiązania nie ma?? dziś dzwoniłem do aso w lublinie na podlączenie kompa coby jakieś błędy wyszukać...... ale przed podłączniem pan z aso doradził mi przez telefon żebym wyczyścił przepustnice i zrobił reset kompa przez odłączenie akumulatora na 10 min. póżniej kazał jeżdzić na samej benzynie przez jakieś 100kilometrów...... wyjaśnił mi że może być przyczyna w instalacji gazowej, że mapa z gaz pomieszał sie z mapą benzyny i silnik gaśnie na zimnym......dopiero ja sie rozgrzeje to ma inny tryb pracy...... dziś to wszystko zrobiłem i zobaczymy efekty..... przejechałem już około 20kilometrów i na benzynie jeżdzi o wiele lepiej niż wcześniej...... zobaczymy rano jak będzie

Link to comment
Share on other sites

i zrobił reset kompa przez odłączenie akumulatora na 10 min. póżniej kazał jeżdzić na samej benzynie przez jakieś 100kilometrów

Nie wiem jak w subarakach, ale standardowo adaptacja po resecie to odpalenie auta i zostawienie na wolnych obrotach aż do włączenia wentylatora na chłodnicy. Potem owszem pojeździć na noPb, ile km to mało ważne, grunt żeby w zmiennych warunkach i w miarę pełnej skali obrotów - czyli dość dynamicznie.

Link to comment
Share on other sites

daj spokój w regulacji zaworów, gdzie luz kasuje się śrubą, nie ma nic skomplikowanego. Manual przydaje się, bo wiesz co gdzie i jak odkręcić, przy bokserze gdzie nie widać dołu to sporo pomaga.

Jak ma chęć, czas i możliwości i odrobinę wiedzy, może nawet doświadczenia, to po co to oddawać?

 

witam, dziś podjołem decyzje o regulacji zaworów, oczywiście sam to zrobie. ....... panowie ma ktoś może jakieś zdjęcie podglądowe z manuala...

 

znaczy po adapracji Ci się nie poprawiło? robiłeś ją tak jak pisałem czy po skasowaniu odrazu wyjechałeś na drogę?

Link to comment
Share on other sites

witam,dziś sie przysłuchałem troszke pracy silnika, czy wtryski benzynowe głośną tach chodzą? czy może to zawory tak cykają?..... zamówiłem już uszczelki w aso lublin,jutro odbieram i po pracy zaczynam działać..... myśle że tak ze 3-4 godziny i po robocie........ w hondach ja ustawiałem zawory to tam z godzinke i po robocie....nawet szybciej,ale boksera pierwszy raz robie :P damy rade.....

 

a manual mi potrzebny był tylko do podglądu... wie co z czym :P:biglol:

 

zrobiłem tak skasowałem kompa, odpaliłem i zostawiłem aż wiatrak sie włączy i obieg będzie....... a póżniej pojechałem do sklepu po B) B) .... i nic rano dalej było tak samo....... dziś odkręciłem czujnik spalania stukowego, obczyściłem i przykręciłem go bliżej obudowy skrzyni...... nic mi sie nie wydaje..... wrażenia nie ma ...... trza te zawory ustawić i wszystko sie wyjaśni..........

:)

 

witam, sytuacja opanowana..... ustawiłem zawory...można zrobić to samemu :P wiadomo od strony puszki filtra miejsca o wiele więcej (1-3) natomiast na 2-4 troszke dłużej zeszło trudniejszy dostęp szczelinomierzem i odkręcenie jaki dokręcenie śruby dekla w samym rogu..... już pisze więc ta: na wszystkich ssących były luzy zaworowe ok 0,20 . ale już na wydechowych był podparte :o tylko na 1 był lekki luz....więc zrobiłem luz 0.25. i tera autko nie gaśnie,jest żywsze itp. przyczyniły sie do tego też wcześniejsze zabiegi, czyszczenie przepustnicy,krokowego,wymiana świec, inne położenie czyjnika spalania stukowego ;) pieknie jestem zadowolony....więc panowie.... NIE BAĆ SIE USTAWIAĆ ZAWORÓW....co to piszą że lepiej fachowcom to zlecić :P :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...