Uneeck Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Witam, mam pewien problem z moim Foresterem 2.0 SG (+instalacja gazowa). Rano po odpaleniu, jeszcze na zimnym silniku wrzucając luz gaśnie, dopiero po nagrzaniu silnika przestaje, natomiast pojawia się falowanie obrotów zarówno na gazie jak i benzynie. Sonda lambda była wymieniana, wymienione również świece. Komputer nie wykazuje żadnych błędów. Jaka może być przyczyna? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Sprawdzić i ustawić luzy zaworowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Sprawdzić i ustawić luzy zaworowe. Dokładnie. I przywitać się w odpowiednim dziale wypadałoby. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarnylolo Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 a sprawdziłeś silnik krokowy? http://www.samochody.mojeauto.pl/subaru ... ester.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 czarnylolo, a patrzyłeś kiedy zostało zadane pytanie? :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cartman Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Witam, mam pewien problem z moim Foresterem 2.0 SG (+instalacja gazowa). Rano po odpaleniu, jeszcze na zimnym silniku wrzucając luz gaśnie, dopiero po nagrzaniu silnika przestaje, natomiast pojawia się falowanie obrotów zarówno na gazie jak i benzynie. Sonda lambda była wymieniana, wymienione również świece. Komputer nie wykazuje żadnych błędów. Jaka może być przyczyna? Pozdrawiam Siema Mam dokładnie taki sam problem luzy ustawiane w ASO ok 14k km temu. Sonda lambda, świece, kable wymienione, przepustnica wyczyszczona. Jakieś pomysły?? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Przepływka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cartman Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Jak sprawdzić czy przepływka działa poprawnie?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Nie wiem jakiego masz Forka ale OBD lub prościej - podmiana na sprawną. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cartman Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Forester 2003 rok 125KM - btw w tym aucie jest przepływka ??;> Link to comment Share on other sites More sharing options...
angod Posted October 25, 2013 Share Posted October 25, 2013 silnik krokowy do wymycia lub wymiana na nowy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cartman Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 Jednak kable. Kiepskiej jakości czy jakiś zwierzak ??;> Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniusz Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 witam,nie będe zakładał nowego tematu,sytuacja podobna.... zakupiłem forestera 2000r b,g 2.0 122km... tylko u mnie jest tak że odpala bez problemu jak jest zimny,wyjade zgarażu, na wstecznym mam troszke pod górke,auto nie ma siły podjechać tyłem,tak jak by sie dusiło,wrzucam na P,troszke gazu dodaje nie chce wejść na obroty, nie reaguje na gaz? jak już obroty wejdą wyżej wrzucam D i jade zatrzymuje sie gaśnie,,,,,ciężko go odpalić ,tak jakby ciężko obracał sie ,kontrolik mi sie zapalają na przemian przy przekręcaniu kluczyka podczas odpalania....jak odpali jade i nie siły........ jak przejade kilka kilometrów silnik złapie temperature to wszystko jest ok.......o co kaman? a i jak odpalam rano i zostawie go na kilka minut aby złapał troszke temperature to jedzie póżniej normalnie.... jakiś czujnik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Jaki przebieg na gazie? Zawory sprawdzane były? PS. W tych rocznikach nie było czasem 125KM? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniusz Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 witam,pewnie było 125,moja pomyłka, gaz założony rok czasu,a auto kupilem 2 tyg.temu.....wszyscy piszą te zawory....... a innego rozwiązania nie ma?? dziś dzwoniłem do aso w lublinie na podlączenie kompa coby jakieś błędy wyszukać...... ale przed podłączniem pan z aso doradził mi przez telefon żebym wyczyścił przepustnice i zrobił reset kompa przez odłączenie akumulatora na 10 min. póżniej kazał jeżdzić na samej benzynie przez jakieś 100kilometrów...... wyjaśnił mi że może być przyczyna w instalacji gazowej, że mapa z gaz pomieszał sie z mapą benzyny i silnik gaśnie na zimnym......dopiero ja sie rozgrzeje to ma inny tryb pracy...... dziś to wszystko zrobiłem i zobaczymy efekty..... przejechałem już około 20kilometrów i na benzynie jeżdzi o wiele lepiej niż wcześniej...... zobaczymy rano jak będzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 i zrobił reset kompa przez odłączenie akumulatora na 10 min. póżniej kazał jeżdzić na samej benzynie przez jakieś 100kilometrów Nie wiem jak w subarakach, ale standardowo adaptacja po resecie to odpalenie auta i zostawienie na wolnych obrotach aż do włączenia wentylatora na chłodnicy. Potem owszem pojeździć na noPb, ile km to mało ważne, grunt żeby w zmiennych warunkach i w miarę pełnej skali obrotów - czyli dość dynamicznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniusz Posted December 4, 2013 Share Posted December 4, 2013 witam, dziś podjołem decyzje o regulacji zaworów, oczywiście sam to zrobie. ....... panowie ma ktoś może jakieś zdjęcie podglądowe z manuala... Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted December 4, 2013 Share Posted December 4, 2013 Lepiej zleć to fachowcom Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniusz Posted December 4, 2013 Share Posted December 4, 2013 wiem ,wiem,fachowcy.....oni zrobią to lepiej...jak im sie uda . nie ma żadnej filozofi,.... 4-pak,dobre chęci,i do dzieła satysfakcja gwarantowana....... ZRÓB TO SAM . Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Jak chcesz zdjęcia poglądowe z manuala to lepiej zleć to fachowcom. Serio. Ps. Napisałem fachowcom, nie panom Henrykom z czerwoną mordą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 daj spokój w regulacji zaworów, gdzie luz kasuje się śrubą, nie ma nic skomplikowanego. Manual przydaje się, bo wiesz co gdzie i jak odkręcić, przy bokserze gdzie nie widać dołu to sporo pomaga. Jak ma chęć, czas i możliwości i odrobinę wiedzy, może nawet doświadczenia, to po co to oddawać? witam, dziś podjołem decyzje o regulacji zaworów, oczywiście sam to zrobie. ....... panowie ma ktoś może jakieś zdjęcie podglądowe z manuala... znaczy po adapracji Ci się nie poprawiło? robiłeś ją tak jak pisałem czy po skasowaniu odrazu wyjechałeś na drogę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
viking1232 Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 (edited) sprawdz kompresje na silniku po regulacji zaworow ,moj znajomy mial podobne obiawy okazalo sie ze zatarla sie prowadnica zaworowa nie domykala zaworu do konca Edited December 5, 2013 by viking1232 Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniusz Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 witam,dziś sie przysłuchałem troszke pracy silnika, czy wtryski benzynowe głośną tach chodzą? czy może to zawory tak cykają?..... zamówiłem już uszczelki w aso lublin,jutro odbieram i po pracy zaczynam działać..... myśle że tak ze 3-4 godziny i po robocie........ w hondach ja ustawiałem zawory to tam z godzinke i po robocie....nawet szybciej,ale boksera pierwszy raz robie damy rade..... a manual mi potrzebny był tylko do podglądu... wie co z czym zrobiłem tak skasowałem kompa, odpaliłem i zostawiłem aż wiatrak sie włączy i obieg będzie....... a póżniej pojechałem do sklepu po B) .... i nic rano dalej było tak samo....... dziś odkręciłem czujnik spalania stukowego, obczyściłem i przykręciłem go bliżej obudowy skrzyni...... nic mi sie nie wydaje..... wrażenia nie ma ...... trza te zawory ustawić i wszystko sie wyjaśni.......... witam, sytuacja opanowana..... ustawiłem zawory...można zrobić to samemu wiadomo od strony puszki filtra miejsca o wiele więcej (1-3) natomiast na 2-4 troszke dłużej zeszło trudniejszy dostęp szczelinomierzem i odkręcenie jaki dokręcenie śruby dekla w samym rogu..... już pisze więc ta: na wszystkich ssących były luzy zaworowe ok 0,20 . ale już na wydechowych był podparte tylko na 1 był lekki luz....więc zrobiłem luz 0.25. i tera autko nie gaśnie,jest żywsze itp. przyczyniły sie do tego też wcześniejsze zabiegi, czyszczenie przepustnicy,krokowego,wymiana świec, inne położenie czyjnika spalania stukowego pieknie jestem zadowolony....więc panowie.... NIE BAĆ SIE USTAWIAĆ ZAWORÓW....co to piszą że lepiej fachowcom to zlecić :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukasz-17 Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 a przepustnice i silnikczek krokowy czyściłeś ,no i zawory Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now