saszynski Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 jak w tytule... 2 opcje do wyboru: HKS Super Hybrid Panel Filter: czy stożek No Name z dolotem K&N: jedyna jak dla mnie zauważalna różnica to odgłos... przy puszczaniu gazu z pełnego buta na stożku fajnie kicha. co założyć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 co założyć? OE filtr ewentualnie STI. A jeśli chcesz koniecznie któryś z wymienionych przez Ciebie to sprawdź najpierw cenę przepływomierza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted October 31, 2011 Author Share Posted October 31, 2011 A jeśli chcesz koniecznie któryś z wymienionych przez Ciebie to sprawdź najpierw cenę przepływomierza. mam jeszcze 2 przepływki w domu i wszystkie sa dobre... czyżby to wykańczało przepływki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 ...wybralibyście OEM wkładkę filtracyjną. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krysztal Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 saszynski, zostaw jak jest tylko załóż czysty filtr. Przepływkę zabijają oleje z takich filtrów a silnik może Ci zabić jakość filtrowania z takiego No name. A jak chcesz żeby dźwięki były podobne jak na stożku to wywal tłumik szmerów z dolotu i będziesz miał efekty dźwiękowe 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Ja mam fabryczny papier ,bo nie chce zajechac silnika Pyjter mechanik: Jaa do mie przyjeżdzają chopcy i czesto majom te kaeny. Jo im zawsze godom: TO FILTRUJE DOPIERO CEGŁÓWKA! Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Tez zaglosuje na filtr normalny. Kosztuje grosze ,a przy tej mocy problemem nie bedzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Jaa do mie przyjeżdzają chopcy i czesto majom te kaeny. Jo im zawsze godom: TO FILTRUJE DOPIERO CEGŁÓWKA! HAHAHAHAH Matiz, ty ciulu Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzyq Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 jak chcesz żeby dźwięki były podobne jak na stożku to wywal tłumik szmerów z dolotu i będziesz miał efekty dźwiękowe Rozwiń temat:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted October 31, 2011 Author Share Posted October 31, 2011 mnie tam na efektach dźwiekowych raczej nie zależy:) bzyq, zajebisty hawk btw Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzyq Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 bzyq, zajebisty hawk btw Dzięki;) Gdzie ten tłumik szmerów jest dokładnie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 bzyq, tłumik szmerów masz po stronie pasażera w zderzaku. Trzeba nadkole częściowo zdjąć, żeby się do niego dostać. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzyq Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 bzyq, tłumik szmerów masz po stronie pasażera w zderzaku. Trzeba nadkole częściowo zdjąć, żeby się do niego dostać. Thanks. jak w tytule... 2 opcje do wyboru: HKS Super Hybrid Panel Filter: A swoją drogą to w stożki bym się nie bawił. Jak już naprawdę chcesz coś innego niż seria to raczej wkładka w seryjną puchę. Tu jest kawiorek (Filtry Powietrza Cosworth): http://tnij.com/OR1hy Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted October 31, 2011 Author Share Posted October 31, 2011 myśle, że wkładka HKSa niczym nie odbiega od wkładek Coziego. też sie jej nie smaruje więc bezpieczna dla przepływek:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 to może 3 słowa od kogos kto ma stożek? :wink: stożek - TAK jeśli Twój tuner wymaga tego w swoim zalozeniu do setupu -jeśli ma to być, od tak z koziej d..y - to NIE Przepływka kosztuje 1k pln - wiem bo na BIG MAFie potrafi ją szlak trafić bardzo szybko... na pseudo tunigowych wkładkach również !! MODYFIKACJA DOLOTU W SERYJNYM AUCIE, to kasa w błoto i proszenie się ewentualnie o koszta jeśli kogoś podnieca "sapanie".... to już jego problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 carlos - sam wiesz, jak sadze, i przyznasz, ze stozek to pewnego rodzaju "zlo konieczne", gdy seryjna puszka juz realnie nie daje rady. A w subaru daje rade raczej i tak do dosc wysokich mocy (no, moze nie wysokich jak na subaru - ale okolice 300-320KM na spokojnie), co w sumie oznacza, ze w znakomitej wiekszosci przypadkow, wbrew temu co niektorym sie wydaje, potrzeby instalowania wciaze modnego elementu tuningowego - stozka, realnie nie ma. A juz na pewno od samego zalozenia stozka 10KM nie przybedzie. Wiesz tez, jakie sa minusy tych filtrow. Inna sprawa, ze w pewnych konfiguracjach niestety ciezko zachowac oryginalna puszke filtra, wiec trzeba siegnac po inne rozwiazania tak czy inaczej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted October 31, 2011 Author Share Posted October 31, 2011 tak do końca seryjny ten dolot nie jest, założone są rury z turbo do IC o wiekszej srednicy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 carlos - sam wiesz, jak sadze, i przyznasz, ze stozek to pewnego rodzaju "zlo konieczne" dokładnie - saszynski, - AMI ma wiele racji, stożek (wkładkę pomijam bo to bzdura) montuje się wtedy, gdy naprawdę brakuje juz powietrza na dolocie, ale mówimy tu o mocach 350KM+ Wiesz tez, jakie sa minusy tych filtrow. koszta, koszta, koszta Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted October 31, 2011 Author Share Posted October 31, 2011 dokładnie - saszynski, - AMI ma wiele racji, stożek (wkładkę pomijam bo to bzdura) montuje się wtedy, gdy naprawdę brakuje juz powietrza na dolocie, ale mówimy tu o mocach 350KM+ nie neguje tego. Na pewno ma racje. chodzi mi o to co wygrać z tych 2. auo kupiłem z wkładką HKSa a stozek dostałem w rozliczeniu za coś tam, nie ważne... dlatego sie zastanawiam i pytam Was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krysztal Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 jak chcesz żeby dźwięki były podobne jak na stożku to wywal tłumik szmerów z dolotu i będziesz miał efekty dźwiękowe Rozwiń temat:) saszynski pisał, że na stożku miał lekkie kichanie a to brało się z tego że seryjny dolot wycisza wszelkie (a przynajmniej większość) efektów jakie powstają przy zasysaniu powietrza oraz przy działaniu DV - które przy stożku było słychać) i dlatego usunięcie tłumika szmerów z dolotu którego celem jest eliminowanie dźwięków powodowanych zasysaniem powietrza można osiągnąć dźwięk zbliżony do tych ze stożków. Stożek sam z siebie nie jest przyczyną powstawania takich efektów tylko w głównej mierze jest to spowodowane tym, że podczas jego montażu nie pozostają elementy dolotu które powodują, że jest on cichy. Trochę bełkotliwie chyba to napisałem ale głowa mnie tak na... że lepiej nie dało rady Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 założone są rury z turbo do IC o wiekszej srednicy. Pierwszy raz słyszę o tak "fantastycznej" modyfikacji...która nie bardzo wiadomo czemu ma służyć :x Mówimy oczywiście o seryjnym TMIC. Tak z czystej ciekawości - jak te większe (rozumiem, że o większej średnicy) rury umocowano na króćcach turbiny i ICa ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted October 31, 2011 Author Share Posted October 31, 2011 założone są rury z turbo do IC o wiekszej srednicy. Pierwszy raz słyszę o tak "fantastycznej" modyfikacji...która nie bardzo wiadomo czemu ma służyć :x Mówimy oczywiście o seryjnym TMIC. Tak z czystej ciekawości - jak te większe (rozumiem, że o większej średnicy) rury umocowano na króćcach turbiny i ICa ? http://www.nengun.com/pleasure-racing-s ... ing-kit-d2 -- Pn paź 31, 2011 10:53 pm -- tam sa 2 turbiny i primary turbo mial strasznie mały przelot... na zdjęciach masz porównanie ori i PRS D2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 tam sa 2 turbiny i primary turbo mial strasznie mały przelot... na zdjęciach masz porównanie ori i PRS D2 Dzięki za info, ach te rozwiązania z TT ;-) Swoją drogą - na jakiej zasadzie działają w Legacku te dwie dmuchawki; któraś odpowiada za dolny zakres obciążeń, któraś za górny, czy może jeszcze na jakiejś inne zasadzie ? Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted October 31, 2011 Author Share Posted October 31, 2011 mała pompuje od niskich obrotów aż powyżej 4500rpm pneumatycznie dołącza sie druga turbina i od ok 4500rpm pompuja obie... taka jest teoria a w praktyce przy 4500 spada ciśnienie w dolocie (turbodziura) żeby po przekroczeniu 5000 wrócić z yebnienciem.... im delikatniej uzywasz gazu tym płynniej włącza sie 2 turbo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 saszynski, dzięki ;-) Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now