Jump to content

Płyta pod silnik GT


PatLove

Recommended Posts

Potrzebuję rysunek płyty pod silnik z wymiarami do GT-eka, czy ktoś wie gdzie można znaleźć coś takiego?

 

Jak do tej pory znalazłem tylko zwymiarowany rysunek płyty do forestera NA: http://imageshack.us/photo/my-images/92 ... 02jz6.jpg/ ale nie wiem czy będzie pasować do GT...

 

Pozwolę sobie podłączyć się pod temat - osobiście też poszukuję płyty pod silnik do mojego GC8 - które za parę dni mam nadzieję odebrać z przekładki :twisted:

Up :!:

Link to comment
Share on other sites

jakos nie chce mi sie jej zdemontowac :P a tak by była :mrgreen:

 

-- Pn paź 31, 2011 8:19 pm --

 

http://www.google.pl/imgres?q=p%C5%82yt ... 9,r:5,s:61 a to???

 

Ja potrzebuję wymiary płyty karbonowej/laminatowej/aluminiowej, żeby mieć na wzór i zrobić taką do siebie. Taka fabryczna osłona raczej mnie nie interesuje :P :wink:

Link to comment
Share on other sites

Potrzebuję rysunek płyty pod silnik z wymiarami do GT-eka

 

Jak do tej pory znalazłem tylko zwymiarowany rysunek płyty do forestera NA: http://imageshack.us/photo/my-images/92 ... 02jz6.jpg/ ale nie wiem czy będzie pasować do GT...

Płyta z rysunku nie będzie pasowała do GT-ka ale wystarczy ją skrócić tzn uciąć tylną część tak aby pozostało ok 650-700 mm. Inny też jest rozstaw otworów w belce pod chłodnicą (trzeba zmierzyć bo nie pamiętam). Jeśli płyta ma być z blachy trzeba ją jeszcze wygiąć , dopasować ,wywiercić brakujące otwory i osłona gotowa :D

Link to comment
Share on other sites

Płyta z rysunku nie będzie pasowała do GT-ka ale wystarczy ją skrócić tzn uciąć tylną część tak aby pozostało ok 650-700 mm. Inny też jest rozstaw otworów w belce pod chłodnicą (trzeba zmierzyć bo nie pamiętam). Jeśli płyta ma być z blachy trzeba ją jeszcze wygiąć , dopasować ,wywiercić brakujące otwory i osłona gotowa :D

 

grzegorzp rozumiem, że cała płyta finalnie ma mieć te 650-700mm?

ta tylna część, z tego co widzę na rysunku ma zaledwie 180mm, a cała płyta ok. 960mm(tą zagiętą część, która na rysunku ma 340mm policzyłem jako 360mm) więc nie za bardzo da się ją skrócić bo żeby uzyskać 700mm trzeba byłoby pozbyć się 260mm, a tylna część ma tylko 180mm...

Dobrze myślę i liczę?

Link to comment
Share on other sites

nie za bardzo da się ją skrócić bo żeby uzyskać 700mm trzeba byłoby pozbyć się 260mm

Jak się nie da, jak się da ,trzeba uciąć 260 mm

Przybliżona linia cięcia oznaczona na czerwono

skanuj0002jz6.jpg

 

Może źle się wyraziłem-nie to, że się nie da ale jak dla mnie trochę dziwna będzie ta płyta z rysunku po ucięciu tych 260mm... W tubowannie miałem aluminiową płytę pod silnik i wyglądem właśnie przypominała tą z rysunku, tzn miała tą wąską część z tyłu.

Link to comment
Share on other sites

Płyta z rysunku to była jedna z pierwszych płyt, którą zrobiłem do swojego Forka. Później po moich doświadczeniach między innymi w Plejadach na trasie terenowej stwierdziłem, że taka długa płyta jest nie konieczna i ją obciąłem. Zarówno Impreza GT i Forestery turbo mogą mieć krótszą osłonę niż te auta w wersji N/A ze względu na inne kolektory wydechowe. Chociaż będąc tylko amatorem zrobiłem jeszcze pare płyt niektórym forumowiczom.

Moje zdanie jest takie, że płyta powinna być możliwie mała na tyle ile jest to niezbędne, ale jak bardzo chcesz to można ją zrobić większą (dłuższą, szerszą)

http://penczonek.internetdsl.pl/Galeria/index.html

Na zdjęciu 27 jest płyta do GT-ka ale niestety nie zamontowana jeszcze do auta

Link to comment
Share on other sites

A że tak zapytam robisz je na sprzedaż? Jeśli tak to jakie koszta? Mówię o płycie alu do GC8 :roll:

Mógłbym taką płytę wykonać, z tym że do GC8 musiałbym mieć auto u siebie. Do Foresterów turbo osłonę jestem w stanie wykonać bez samochodu. O kosztach będzie na PW.

Link to comment
Share on other sites

A że tak zapytam robisz je na sprzedaż? Jeśli tak to jakie koszta? Mówię o płycie alu do GC8 :roll:

Mógłbym taką płytę wykonać, z tym że do GC8 musiałbym mieć auto u siebie. Do Foresterów turbo osłonę jestem w stanie wykonać bez samochodu. O kosztach będzie na PW.

OK, dzięki za info - pomyślę i dam znać :wink:

Link to comment
Share on other sites

dobry temat,jak coś to pomyslę i też się odezwę,ta plastikowa dużo znosi,ale latając w teren musze mieć na uwadze ,że to metal nie jest a tak to jedyne czym bym ryzykował to to,że zawiśnie na brzuchu i tyle.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
u mnie po założeniu płyty (nawet częściowo perforowanej) silnik zaczął się bardzo mocno grzać na postoju

To ja szukałbym przyczyny nadmiernego grzania się silnika w układzie chłodzenia, bo założona osłona silnika nie powinna wpływać na tak wyraźny wzrost temperatury.

Link to comment
Share on other sites

u mnie po założeniu płyty (nawet częściowo perforowanej) silnik zaczął się bardzo mocno grzać na postoju

To ja szukałbym przyczyny nadmiernego grzania się silnika w układzie chłodzenia, bo założona osłona silnika nie powinna wpływać na tak wyraźny wzrost temperatury.

 

dziękuję za radę; posłuchałem i słusznie; chłodnica była chłodna; pomyślałem, że termostat, ale układ był zapowietrzony;

po odpowietrzeniu chłodnica gorąca, a wskazówka temperatury znów w połowie skali :)

Link to comment
Share on other sites

Mam dedykowaną do gc8, jeszcze nie założoną płytę karbonowo-kewlarową. Chyba ma około 8mm(?). Mogę zrobić fotki i pomierzyć. Koszta takiej płyty to ok 750zł, może warto kupić zamiast walczyć?

Płyta jest naprawdę profi!! Ma wygięcia, wgłębieniana śruby mocujące...

Link to comment
Share on other sites

Mam dedykowaną do gc8, jeszcze nie założoną płytę karbonowo-kewlarową. Chyba ma około 8mm(?). Mogę zrobić fotki i pomierzyć. Koszta takiej płyty to ok 750zł, może warto kupić zamiast walczyć?

Płyta jest naprawdę profi!! Ma wygięcia, wgłębieniana śruby mocujące...

 

przydało by sie te fotki i wymiary chociaż by dla potomnych :D

Link to comment
Share on other sites

Mam dedykowaną do gc8, jeszcze nie założoną płytę karbonowo-kewlarową. Chyba ma około 8mm(?). Mogę zrobić fotki i pomierzyć. Koszta takiej płyty to ok 750zł, może warto kupić zamiast walczyć?

Płyta jest naprawdę profi!! Ma wygięcia, wgłębieniana śruby mocujące...

 

X69 :arrow: PW

Link to comment
Share on other sites

no to proszę fotki:

post-14782-135184443256_thumb.jpg

post-14782-135184443262_thumb.jpg

post-14782-135184443265_thumb.jpg

post-14782-135184443268_thumb.jpg

post-14782-13518444327_thumb.jpg

post-14782-135184443277_thumb.jpg

post-14782-135184443273_thumb.jpg

post-14782-135184443275_thumb.jpg

 

 

płyta ma chyba 10mm a nie 8mm (nie zmierzę bo nie mam suwmiarki). PANCERNA i lekka bo jakieś na oko 6kg(?) i dodykowana do GC8 (projektowana specjalnie dla tego auta a nie żaden uniwersal).

Za parę dni, może tydzień będę montował w swojej śnieżynce.

Link to comment
Share on other sites

Oby było, jak mówisz, ale profilaktycznie miej pod ręką fleksa i parę wolnych godzin. Moja z takiego samego materiału też miała być "dedykowana do WRXa", ale niestety musiałem jej parę godzin pomagać się "dodedykować" :|

Link to comment
Share on other sites

X69, mam takowe cacko w swoim zamontowane 1 rok temu...

rewelacyja!!!

 

i nic przerabiać nie trzeba!!!

nie wiem jak z zamocowaniem dolnej rozporki (taką mam w planach) , ale bedziemy jakoś upychać...

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...