Jump to content

Wyłączanie silnika na światłach


RoadRunner

Recommended Posts

Hej,

 

Mam nadzieję, że nikomu w Fuji Heavy Industries nawet przez myśl nie przejdzie aby zaopatrzyć Subaraki w system wyłączania silnika jak zatrzymamy auto i wrzucimy bieg jałowy.

Do wczoraj tylko czytałem o tym wynalazku w wykonaniu BMW a od wczoraj osobiście testowałem w Focusie EcoBoost.

Jak dla mnie to porażka na pełnej linii. Jeszcze nie doszedłem czy w Focusie da się to badziewie wyłączyć bo w BMW da radę.

Nie rozumiem w ogóle idei tego ustrojstwa poza pseudo-eko argumentami, które obecnie nieźle się sprzedają.

Do rzeczy:

- 90% korków w których się poruszamy to stop/go czyli stoimy kilkanaście/kilkadziesiąt sekund i ruszamy. Dla mnie zero opłacalności wyłączania silnika.

- jeśli system działa to aby nie wyłączało silnika trzeba mieć wciśnięte sprzęgło. Ciekawi mnie kiedy udamy się na wymianę łożyska wyciskowego: 20kkm ?

- w warunkach jesienno zimowych wyłączenie silnika a tym samym np. klimatyzacji, która osusza powietrze skutkuje szybkim zaparowaniem szyb

- czytałem, że jedno uruchomienie ciepłego silnika równoważne jest z przejechaniem ok 100km na autostradzie ze stałą prędkością. Związane jest to z tym, że nie od razu smarowanie silnika działa dobrze.

 

Taki system to jak już powinien być w opcji ! Chcesz mieć ? Płać.

 

Poza tym 1.6 EcoBoost jako dynamiczny dupowozik sprawdza się bardzo fajnie. Nie żałowanie niczego na autostradzie zakończyło się spalaniem 7.9.

Sześciobiegowa skrzynia + dobry przebieg momentu powoduje, że już poniżej 2000 obrotów można zapinać wyższy bieg. Początkowo ignorowałem strzałkę-przypominajkę, że już można zmienić bieg i kręciłem do 3000. Potem postanowiłem zaufać doradcy i byłem mile zaskoczony. Dół ma prawie jak mocny ropniak.

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio jeździłem z tym badziewiem w nowej C-klasie w dieslu i CLS-ie w benzynie 5 litrowej.

O ile w benzynie uruchomienie odbywa się błyskawicznie i praktycznie niezauważalnie, to w dieslu jest gorzej. Na szczęście można to wyłączyć jednym przyciskiem na desce.

Link to comment
Share on other sites

A jak to się ma do silników doładowanych tak jak w A4 turdziGT (widzę TFSI) ? Dojeżdżamy na pełnej...skali obrotów do skrzyżowania i nagle silnik stop. Co na to turbo ? Po co w takim wypadku wszystkie turbotimery ?

Link to comment
Share on other sites

Ma czujnik temp. oleju i jak jestes po trasie czy po mocnej jezdzie to nie wylaczy , tak samo jak auto jest zimne.Denerwujace jest to ze nie da sie tego wylaczyc calkiem tylko po kazdym zapaleniu auta musze to zrobic przyciskiem na desc.Wymysl ekologow i tyle.

Link to comment
Share on other sites

Z technicznego punktu widzenia jest bardzo długa lista czynników które wpływają na działanie systemu stop/go. Inżynierowie zadbali o to by ten system działał optymalnie i nie był uciążliwy dla kierowcy. Przynajmniej w teorii. Nie ma zatem obaw o turbo czy przegrzanie silnika. Procedura wyłączania silnika też przebiega w sposób specyficzny. ECU jest tak zaprogramowane aby wał i tłoki zatrzymywały się w optymalnym położeniu z punktu widzenia ponownego startu silnika. Tak czy inaczej pewna zwłoka zawsze będzie. Ten system bardziej nadawałby się do pojazdów z automatem klasycznym (przekładnia hydrokinetyczna) - tam jeszcze podczas odpalania można by wprawiać pojazd w ruch. Kwestia odpowiedniego programu skrzyni biegów.

 

czytałem, że jedno uruchomienie ciepłego silnika równoważne jest z przejechaniem ok 100km na autostradzie ze stałą prędkością. Związane jest to z tym, że nie od razu smarowanie silnika działa dobrze.

Prawie się zgadza z jedną różnicą. Odpalanie silnika, który osiągnął temp.: pracy, podczas gdy w układzie smarowania wciąż znajduje się olej praktycznie nie wpływa negatywnie na jego trwałość. A jeśli wpływa negatywnie to jest to bardzo trudne do oszacowania.

Natomiast odpalanie całkiem zimnego silnika to zużycie jak 300km w trasie. To też jest tylko wartość ogólna, szacunkowa. Nie mniej jednak nie jest to żadnym argumentem w rozważaniach na temat systemu stop/go. Dawniej w silnikach nikt nie zastanawiał się nawet czy odpalanie szkodzi czy nie, a samochody i tak robiły po kilkaset tysięcy bez remontu. Ponadto przy dzisiejszych realiach produkcji pojazdów z założeniem trwałości na 3 lata wspominanie o zwiększeniu zużycia silnika jest bezzasadne.

Link to comment
Share on other sites

RoadRunner, z tego co pamiętam, system w Focusie wyłącza się bardzo łatwo. Poza tym akurat w tym samochodzie działa bardzo sprawnie i kiedy pierwszy raz jeździłem takim Fordem z tym systemem, to byłem zdziwiony, że silnik może odpalać po wciśnięciu sprzęgła tak szybko! Rozmawiałem też z serwisantami, którzy wspominali, że rozrusznik w takiej opcji jest zbudowany z całkowicie innych materiałów niż klasyczny. Oczywiście cały ten aspekt ekologiczny to dla mnie pic na wodę :evil:

Dla pocieszenia dodam, że miałem okazję pojeździć parę dni temu AR Guliettą i tam ten system sprawował się dużo gorzej (czas reakcji i włączenie silnika), ale na szczęście wyłączało go się jednym przyciskiem na desce rozdzielczej (pięknej zresztą ;) )

Link to comment
Share on other sites

szkoda ze musisz go wylaczac po kazdym przekreceniu stacyjki , idiotyczne zaczynaja robic sie te samochody , jak slowo daje za 10 lat nie bedzie czym jezdzic :roll:

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie! Przypomniałeś mi, że to było bardzo upierdliwe

 

 

o ile sie nie myle to w audi da sie to pewnie wylaczyc programowo VAGiem ale to juz wyzsza szkola jazdy.

Link to comment
Share on other sites

jezdze nowmy passatem z tym badziewiem i starym bez i nie widze roznicy w spalaniu no i starszy poza tym ze glosniejsty to lepiej jedzie wszstko pic na wode dla lemingsow

Link to comment
Share on other sites

nawet nie chece mysle o tych samochodach za 15 lat :roll:

 

 

 

wg mnie nie ma szans, żeby współczesne popularne auta za 15 lat jeszcze jeździły.

 

A nawet jeśli, to EU w tym czasie zarządzi EURO fafnaście (oczywiście jeśli się wcześniej to EU nie rozleci :twisted: ) i za dzisiejszego Passata z tylko Euro 5 będzie drobna :evil: opłata ekologiczna...

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Mam nadzieję, że nikomu w Fuji Heavy Industries nawet przez myśl nie przejdzie aby zaopatrzyć Subaraki w system wyłączania silnika jak zatrzymamy auto i wrzucimy bieg jałowy.

Do wczoraj tylko czytałem o tym wynalazku w wykonaniu BMW a od wczoraj osobiście testowałem w Focusie EcoBoost.

Jak dla mnie to porażka na pełnej linii. Jeszcze nie doszedłem czy w Focusie da się to badziewie wyłączyć bo w BMW da radę.

Nie rozumiem w ogóle idei tego ustrojstwa poza pseudo-eko argumentami, które obecnie nieźle się sprzedają.

Do rzeczy:

- 90% korków w których się poruszamy to stop/go czyli stoimy kilkanaście/kilkadziesiąt sekund i ruszamy. Dla mnie zero opłacalności wyłączania silnika.

- jeśli system działa to aby nie wyłączało silnika trzeba mieć wciśnięte sprzęgło. Ciekawi mnie kiedy udamy się na wymianę łożyska wyciskowego: 20kkm ?

- w warunkach jesienno zimowych wyłączenie silnika a tym samym np. klimatyzacji, która osusza powietrze skutkuje szybkim zaparowaniem szyb

- czytałem, że jedno uruchomienie ciepłego silnika równoważne jest z przejechaniem ok 100km na autostradzie ze stałą prędkością. Związane jest to z tym, że nie od razu smarowanie silnika działa dobrze.

 

Taki system to jak już powinien być w opcji ! Chcesz mieć ? Płać.

 

Poza tym 1.6 EcoBoost jako dynamiczny dupowozik sprawdza się bardzo fajnie. Nie żałowanie niczego na autostradzie zakończyło się spalaniem 7.9.

Sześciobiegowa skrzynia + dobry przebieg momentu powoduje, że już poniżej 2000 obrotów można zapinać wyższy bieg. Początkowo ignorowałem strzałkę-przypominajkę, że już można zmienić bieg i kręciłem do 3000. Potem postanowiłem zaufać doradcy i byłem mile zaskoczony. Dół ma prawie jak mocny ropniak.

 

wykrakałeś, Subaru już wprowadziło ten system ...

Link to comment
Share on other sites

Powiem Wam, że chyba ze starej szkoły jestem ale to mnie przerasta... Od kąd zacząłem się głębiej interesować motoryzacją i zrozumiałem po co jest w silniku oliwa wpajano mi, że silnik zużywa się najbardziej, wręcz cierpi przy rozruchu... Swego czasu Volvo dawało na wał korbowy do swoich ciężarówek bańkę km gwarancji ale zalecało przy tym wyłączanie silnika tylko do przeprowadzenia czynności serwisowych. A teraz? Ile przejedzie bez awarii lub remontu taki stop/start..

Link to comment
Share on other sites

żeby się ekolodzy odczepili

 

może dopilnować, żeby tzw. ekolodzy nie korzystali w ogóle z aut, tylko biegali i to na bosaka...

zakładamy jakąś partię pt.Ekolodzy na bosaka...? :twisted::D , gdzie się nie obejrzysz, to to gówno śmierdzi bardziej od spalin.... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Swego czasu Volvo dawało na wał korbowy do swoich ciężarówek bańkę km gwarancji ale zalecało przy tym wyłączanie silnika tylko do przeprowadzenia czynności serwisowych.
Podobno kierowcy ciężarówek na Syberii jak odpalą w październiku, to nie gaszą wcześniej niż w kwietniu. :D
Link to comment
Share on other sites

kuzi4 napisał(a):

Swego czasu Volvo dawało na wał korbowy do swoich ciężarówek bańkę km gwarancji ale zalecało przy tym wyłączanie silnika tylko do przeprowadzenia czynności serwisowych.

Podobno kierowcy ciężarówek na Syberii jak odpalą w październiku, to nie gaszą wcześniej niż w kwietniu.

W USA jest podobnie przy dużych mrozach nikt nie gasi ciężarówek dopiero teraz pomału przekonują się do Webasto.

Link to comment
Share on other sites

Podobno kierowcy ciężarówek na Syberii jak odpalą w październiku, to nie gaszą wcześniej niż w kwietniu. :D

 

Rozmawiałem kiedyś z kierownikiem "okrętu drogowego" , bodajże MACK ,latającego na trasie New York- Chicago. Facet nigdy go nie gasi tylko przy okazji wymiany oleju :) Nie pamiętam ile to to miało przejechane ale jakoś z "trylion" km :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...