Skocz do zawartości

Outback Diesel - silnik do wymiany - Ratunku!


sokol123

Rekomendowane odpowiedzi

Auto nie stoi w Kraku w Aso tylko w rekomendowanym serwisie . Poczytałem trochę o innych przypadkach i nie moge w to uwierzyć że to sie dzieje i ludzie maja takie problemy . Ktos w końcu sie za to weźmie , ale to jeszcze długa droga . Wystarczy ze ktos poczyta sobie niektóre przypadki na tym forum i raczej nikt nie kupi subaru . Nie mowię o innych autach bo pewnie teraz nie ma juz dobrych samochodów ale jak do tej pory tylko w przypadku subaru przytrafiła mi sie naprawa za 20 kilo . Masakra i to w przypadku auta ktore zawsze chciałem posiadać .

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto nie stoi w Kraku w Aso tylko w rekomendowanym serwisie ...

 

Nie zrozumiałeś mnie.

Chodzi mi o to, że serwisowane w ASO auta po awariach silnika dostają od importera 'gest handlowy' (czy jak to zwał)

i naprawa zamyka się mniej więcej w połowie wymienionej przez ciebie kwoty. To też sporo ;)

 

Wracając do kupna auta konkretnej marki: siostra miała awarię silnika w OBK MY 2011 co i tak nic mnie nie nauczyło.

Chciałem dyszla z cvt to go kupiłem  :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

137 tysięcy przebiegu , serwis w Emil frey . Jestem pierwszym właścicielem od nowości . 2010 r.

 

 

Auto nie stoi w Kraku w Aso tylko w rekomendowanym serwisie

 

dlaczego nie stoi tam gdzie serwisowane...czyli w ASO Krk..?

 

 

 

Wystarczy ze ktos poczyta sobie niektóre przypadki na tym forum i raczej nikt nie kupi subaru .

 

raczej sbd jest kupowane bo to dobry silnik ale są tacy co bez czytania o "niektórych przypadkach" nie kupią VW.... :)


 

 

Boje sie pierwszej :(

 

jak nie w ASO też bym się bał....

  • Lajk 1
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

137 tysięcy przebiegu , serwis w Emil frey . Jestem pierwszym właścicielem od nowości . 2010 r.

Jeśli wszystkie przeglądy,naprawy odbywały się w ASO u Frey'a,to popełniłeś największą głupotę odsyłając auto z uszkodzonym silnikiem do innego warsztatu. :(

Chociaż podejrzewam,że zrobiłeś to z pełnym rozmysłem i świadomością,że nie możesz liczyć na naprawę w ASO w ramach tzw.gestu handlowego,czyli wymianę shortblocku bez kosztów.Ponosisz koszty robocizny,choć też nie zawsze,zależy od ASO i SIP. ;) Pozbawiłeś się tej opcji. :(

To boli i gdzieś trzeba się tymi boleściami podzielić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka osób poleciło mi ten serwis właśnie na tym forum :) warsztat ma bardzo dobre opinie a tutaj naczytałem sie sporo niż temat tego ze w Aso pracuja osoby nie do końca odpowiednio przeszkolone lub będące w trakcie szkolenia . Na gesty to raczej nie mam co liczyć i nie bede tego więcej komentował .

 

Postanowiłem sie tym podzielić Ns tym właśnie forum bo to chyba forum subaru , chyba ze to forum vieśwagen.

 

Bardzo sie cieszę ze takie forum istnieje gdzie mozna na rożne tematy związane z marka porozmawiać . Jedni piszą o lampce a drudzy o awaryjnym siniku :)

 

Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wątek sporo wyjaśnia

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/78784-wymiana-silnika-diesel-forester-help/

 

 

Postanowiłem sie tym podzielić Ns tym właśnie forum bo to chyba forum subaru , chyba ze to forum vieśwagen. Bardzo sie cieszę ze takie forum istnieje gdzie mozna na rożne tematy związane z marka porozmawiać . Jedni piszą o lampce a drudzy o awaryjnym siniku

A wcześniej nie odczuwałeś potrzeby dzielenia się wrażeniami i opinią czy choćby zapytać o to gdzie serwisować auto? ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie odczuwalem i został mi tutaj właśnie polecony ten serwis w którym obecnie znajduje sie moje auto , napisałem to juz wcześniej i zdaje sie w języku polskim ;)

Dlatego jeszcze raz dziękuje za dobre rady , ktore mi pomogły . Za kilka dni ponownie bede mógł miec przyjemność prowadzić foresterka . Gdyby nie to forum to pewnie teraz auto byłoby juz na złomowisku bo nie byłoby sensu go naprawiać za 30 tys zł .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie słyszałem o padniętym OBK MY'10 i wyżej - czyli z 6MT, czyli poprawka musiała być raczej wraz z wprowadzeniem tej wersji skrzyni.

 

Gdzie indziej zaś słyszałem, że można rozpoznac to po VIN - jezeli na 10 pozycji jest "B" a nie "A" to jest to poprawiona konstrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wojteq70

Początkowo lekceważyłem doniesienia o awariach SBD. Tym bardziej, że sam nie miałem istotnych problemów ze swoim samochodem. Dopiero teraz, gdy postanowiłem kupić nowy samochód, okazuje się jak słabą pozycję na rynku wtórnym ma SBD z pierwszych lat produkcji. Zaczęło się od tego, że osoba, która początkowo zainteresowana była moim samochodem przyniosła mi wydruk artykułu masakrujący SBD. Telefon do ASO niestety też potwierdził moje obawy ("jeśli już Pan się zdecydował na sprzedaż, niech Pan to zrobi, im szybciej, tym lepiej, bo będzie miał Pan duży problem"...). Drugi telefon do innego ASO-i mniej więcej to samo ("sprzedać jak najszybciej, nikomu znajomemu-żeby nie mieć problemów w przyszłości, a najlepiej oddać w rozliczeniu"). No nie tak wyobrażałem sobie pożegnanie z Subaru po 7 latach. Może to temat na oddzielny wątek zresztą. Właśnie te opinie o Subaru-pochodzące od ASO, zdecydowały, że rozstaję się z marką.

Tymczasem współczuję koledze, który cierpi teraz z powodu awarii swojego samochodu. A ja mam nadzieję, że oczekując na nowy samochód (odbiór w lipcu lub wrześniu) nie przeżyję podobnego horroru ze swoim SBD.                       

Edytowane przez Wojteq70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony sam wielokrotnie słyszałem od osób będących w temacie złe opinie o sbd. I żeby nie kupować, strach itd.

Z drugiej - sam piszesz, że jeździsz 7 lat i nic się nie działo.

Naprawdę nie wiadomo co myśleć.

 

W sumie szkoda, że nie ma żadnych oficjalnych danych dotyczących awaryjności tych aut. I czy jest to 2%, czy 62.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wojteq70

Dokładnie.

Moim zdaniem-brak jest jasnego, jednoznacznego przekazu ze strony SIP/ASO:"jeśli kupiłeś u nas samochód i u nas go serwisowałeś-nie zostawimy Cię samego z problemem". Owszem, ponoć taka jest praktyka,że SIP bierze na siebie część/ większość kosztów naprawy. Ale na pytanie -jak to konkretnie wygląda, gdy przydarzy mi się problem-słyszę: piszemy, sprawdzamy, analizujemy, decydujemy, czekamy.

Ale moja sytuacja jest bardzo prosta-kupiłem samochód w ASO i serwisowałem wyłącznie w ASO i dlatego chciałbym usłyszeć-byłeś wiernym klientem, zostawiałeś u nas swoje pieniądze, śpij spokojnie, my się tym zajmiemy ( o ile problem zaistnieje). Gdyby taki był przekaz-mógłbym teraz sprzedając samochód-przekazać nabywcy faktury ze wszystkich przeglądów, jako swoisty certyfikat na przyszłość. I to w oczywisty sposób podnosiłoby wartość pojazdu. Tymczasem potencjalny nabywca dzwoniąc do ASO usłyszy prawdopodobnie: "może być problem, może uznają, może nie uznają, że się należy wymiana" i pewnie poszuka czegoś innego.

Wiecie co jest najciekawsze? Klienci. Klienci Subaru, którzy często wybierają te samochody "mimo" problemów.

My to mamy gdzieś w naszych głowach, że chcemy te samochody, choć mają za krótkie fotele, choć "salony" Subaru na tle innych autosalonów wyglądają jak wyglądają itd. Ale wiadomo, niezależnie czym jeździmy, to w każdym jest jakaś cząstka niebiesko-złotego marzenia, choć nie każdy jeździ przecież Imprezą.

Za mną 7 fajnych lat z Subaru,po drodze Plejady, Auto-Świat  4x4, cała Polska przejechana i kilka sąsiednich krajów.

Ale ile z tego jest zasługą Subaru? Hmmm? A może to jest tak, że to Subaru daje nam fantazję i chęć do robienia więcej, do tego, by samochód nie był tylko środkiem transportu? Jest tylko pretekstem do tego by w sobie samym poszukać jakiejś wartości dodanej.

Uważam, że Subaru ma bardzo dobrych klientów, właśnie takich, którzy często przychodzą po ten samochód "mimo" czegoś tam. I dlatego sądzę, że dając od siebie dużo-mamy prawo liczyć na to samo. Bo tak właściwie to my jesteśmy reklamą tej marki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pieknie to napisales. Niestety to postulaty ktorych SIP niedostrzega. Niby gest handlowy ale moze tak moze siak moze pompa moze wtryski moze gwarancja jest moze jej nie ma moze rok moze dwa a moze nie itd itd. .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Wojteq70

Ja akurat  bardzo doceniam to co robi Dyrekcja w zakresie integracji (Plejady), czy akcje dotyczące bezpieczeństwa, choćby sam ISR, który w 2008 roku nie był aż tak powszechnym systemem jak teraz.

I to są przykłady tego, że można robić coś ponadprzeciętnego w stosunku do rynku.

Ale miło byłoby, aby w sytuacji, gdy pojawi się problem-zachować się choćby przeciętnie. Lojalnie wobec lojalnych klientów. I żeby to było jasne i oczywiste-a nie uznaniowe.

Tego oczekujemy. Nie tego przecież, że ktoś "profilaktycznie" w ramach akcji serwisowej wymieni wszystkie silniki na nowe.

Może nie wszyscy pamiętacie jak reklamowany był SBD w 2008 roku. Jakie niezwykłe brzmienie, jaka kultura pracy, itd...I co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Za mną 7 fajnych lat z Subaru,po drodze Plejady, Auto-Świat  4x4, cała Polska przejechana i kilka sąsiednich krajów.

 

 

 

Może nie wszyscy pamiętacie jak reklamowany był SBD w 2008 roku. Jakie niezwykłe brzmienie, jaka kultura pracy, itd...I co?

 

no własnie co...?

 

 

 

Ale miło byłoby, aby w sytuacji, gdy pojawi się problem-zachować się choćby przeciętnie. Lojalnie wobec lojalnych klientów. I żeby to było jasne i oczywiste-a nie uznaniowe.

 

zna Pan jakieś firmy które po 7 latach użytkowania wymieniają sprawne silniki na nowe..?  ( w dodatku ma to być "oczywiste a nie uznaniowe"  )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...