Skocz do zawartości

Outback Diesel - silnik do wymiany - Ratunku!


sokol123

Rekomendowane odpowiedzi

Nie zgodzę się z Tobą kolego żoncia ujeżdża Accorda 2,2 diesel 178tys w 2 lata NIC dosłownie NIC się nie dzieje czasami sobie przegląda właśnie forum Subaru, żeby się ze mnie pośmiać mam auto specjalnej troski i mimo to je kocham :smile: Co do paliwa nadal powtarzam nie ma możliwości ściemy na stacjach ano dlatego, że kary są naprawdę bolesne oraz dostajesz próbkę paliwa wraz z certyfikatem......

 

a ja sie zgodze, ciekawe co nastapi pierwsze czy najpier rynek zabije diesla, czy japonczycy naucza sie robic diesle.

Odnosnie Accorda, to niestety 2.2 jest takze srednio udany. Kolega takowego kupil, zrobil nim ok 80kkm i : wymiana turbiny (podobno te pierwsze mialy jakies zle lozyska), wymiana kolektora (wada fabryczna, pekaly, jezeli samochod serwisowany to bezplatna wymiana). Dodatkowo padlo mu takze sprzeglo, wtryski oraz ECU :shock:. Wszystko jak przystalo na marke rodem z jp, kosztowalo sporo.Z wczesniejszymi autami nie mial problemu, a dzieki Hondzie wyleczyl sie z diesla.

 

To tak kilka slow, ze Subaru nie jest same na froncie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Wiem, ze pewnie samochod dawno naprawiony, sprzedamy lub zezlomowany ale z tego co wiem nie jestes pierwszym wlascicielem z tym problemem, wszystkie te modele OBK diesel mialy taka wlasnie wade fabryczna i producent na pewno po czasie byl tego swiadomy ze względu na ilosc przypadkow, dzialo sie tak prz ok 100 000 km i szczesliwi, kt przytrafilo sie to na gwarancji jeszcze. Znam przypadek, ze po wymianie silnika z tego powodu z drugim stalo sie to samo :) Takiego defektu silnika nie oplaca sie naprawiac ze względu na cenę. Zalecam wszystkim omijanie tego konkretnego silnika. W pozniejszych generacjach OBK diesel zostalo to wyeliminowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wiem, ze pewnie samochod dawno naprawiony, sprzedamy lub zezlomowany ale z tego co wiem nie jestes pierwszym wlascicielem z tym problemem, wszystkie te modele OBK diesel mialy taka wlasnie wade fabryczna i producent na pewno po czasie byl tego swiadomy ze względu na ilosc przypadkow, dzialo sie tak prz ok 100 000 km i szczesliwi, kt przytrafilo sie to na gwarancji jeszcze. Znam przypadek, ze po wymianie silnika z tego powodu z drugim stalo sie to samo :) Takiego defektu silnika nie oplaca sie naprawiac ze względu na cenę. Zalecam wszystkim omijanie tego konkretnego silnika. W pozniejszych generacjach OBK diesel zostalo to wyeliminowane.

Napisz coś kolego więcej o swoim SBD. Bo skoro się wypowiadasz w tym temacie to zakładam że masz jakieś własne przykre doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W 2009 roku chciałem kupić OBK (wersja 2005-2009) 2.0D. Przed kupnem zrobiłem wywiad na temat tego modelu i okazało sie, ze w wielu przypadkach pękał wał korbowy , działo sie to w okolicy 100 000 km czasami szybciej, czasami pózniej. Samochody na gwarancji miały wymieniane silniki. Naprawa takiej usterki była praktycznie nieopłacalna i lepiej było szukać nowego silnika. Z tego co wiem trafiało sie to znacznej ilości tych silników. Podobno pierwsze auta następnej generacji OBK 2.0D tez miały podobne defekty i problem został wyeliminowany w 2010/11 ale wtedy już nie śledziłem historii OBK wiec w 100% nie wiem jak wygladała spawa dokładnie. W końcu zamiast OBK kupiłem Forestera 2.5XT ze stosunkowo małym przebiegiem ale i tak nie ominęły mnie sprawy "silnikowe". Prace związane z uszczelkami, tłokami, szpilkami, cylindrami trochę mnie kosztowały (tez ten silnik nie był do końca dopracowany, trochę za słabe były niektóre elementy) ale byłem na to przygotowany i latam do dzisiaj tym autem. Po tych naprawach trochę mniej pali i praktycznie w normalnej jeździe nie bierze oleju, a zakute tłoki trochę głośniej stykają. To wszystko co wiem na temat silników Subaru a dowiedziałem sie tego z netu, od mechaników, znajomych i z doświadczenia z jazdy itd. Sam nic nie robię przy aucie tylko polegam na fachowcach ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witaj, mój Outback Boxer Diesel przejechał 139 000 KM, po czym w lutym zamigotał nagle lampką ciśnienia oleju (regularne serwisy w ASO, ostatni przegląd w październiku 2014, regularna kontrola poziomu oleju tzn co 1000-1500 KM) i co? - zarysowana gładź cylindra i short block do wymiany. Silnik został rozmontowany żeby sprawdzić co się stało poza serwisem. ASO Emil Frey w Krakowie zgodził się sprawdzić co się stało i... uznał, że short block jest do wymiany i  że w geście handlowym mogą mi go dać, ale żeby wzięli odpowiedzialność za tę naprawę muszą wymienić części (mimo, że wg mechanika, który silnik demontował nie wymagają wymiany, a np sprzęgło, świece żarowe wymieniałem pół roku temu) i tu cytat z maila do mnie: sprzęgło kpl.,napinacz paska , pasek osprzętu, głowice kpl., rozrząd , kpl. uszczelek, pompa i chłodnica oleju, przewody paliwowe, wtryskiwacze paliwa, płyny eksploatacyjne, filtr oleju, turbosprężarka, świece żarowe,pompa podciśnienia.

Koszt części ok. 57000 zł + robocizna ok. 6900  zł. Wartość rynkowa tego modelu z nieuszkodzonym silnikiem to ok 35 000 zł.

Jakieś komentarze?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, mój Outback Boxer Diesel przejechał 139 000 KM, po czym w lutym zamigotał nagle lampką ciśnienia oleju (regularne serwisy w ASO, ostatni przegląd w październiku 2014, regularna kontrola poziomu oleju tzn co 1000-1500 KM) i co? - zarysowana gładź cylindra i short block do wymiany. Silnik został rozmontowany żeby sprawdzić co się stało poza serwisem. ASO Emil Frey w Krakowie zgodził się sprawdzić co się stało i... uznał, że short block jest do wymiany i że w geście handlowym mogą mi go dać, ale żeby wzięli odpowiedzialność za tę naprawę muszą wymienić części (mimo, że wg mechanika, który silnik demontował nie wymagają wymiany, a np sprzęgło, świece żarowe wymieniałem pół roku temu) i tu cytat z maila do mnie: sprzęgło kpl.,napinacz paska , pasek osprzętu, głowice kpl., rozrząd , kpl. uszczelek, pompa i chłodnica oleju, przewody paliwowe, wtryskiwacze paliwa, płyny eksploatacyjne, filtr oleju, turbosprężarka, świece żarowe,pompa podciśnienia.

Koszt części ok. 57000 zł + robocizna ok. 6900 zł. Wartość rynkowa tego modelu z nieuszkodzonym silnikiem to ok 35 000 zł.

Jakieś komentarze?

Siąść i płakać. Współczuję
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, mój Outback Boxer Diesel przejechał 139 000 KM, po czym w lutym zamigotał nagle lampką ciśnienia oleju (regularne serwisy w ASO, ostatni przegląd w październiku 2014, regularna kontrola poziomu oleju tzn co 1000-1500 KM) i co? - zarysowana gładź cylindra i short block do wymiany. Silnik został rozmontowany żeby sprawdzić co się stało poza serwisem. ASO Emil Frey w Krakowie zgodził się sprawdzić co się stało i... uznał, że short block jest do wymiany i  że w geście handlowym mogą mi go dać, ale żeby wzięli odpowiedzialność za tę naprawę muszą wymienić części (mimo, że wg mechanika, który silnik demontował nie wymagają wymiany, a np sprzęgło, świece żarowe wymieniałem pół roku temu) i tu cytat z maila do mnie: sprzęgło kpl.,napinacz paska , pasek osprzętu, głowice kpl., rozrząd , kpl. uszczelek, pompa i chłodnica oleju, przewody paliwowe, wtryskiwacze paliwa, płyny eksploatacyjne, filtr oleju, turbosprężarka, świece żarowe,pompa podciśnienia.

Koszt części ok. 57000 zł + robocizna ok. 6900  zł. Wartość rynkowa tego modelu z nieuszkodzonym silnikiem to ok 35 000 zł.

Jakieś komentarze?

 

coś tu nie gra. Według tego co napisałeś to sugerują wymianę praktycznie wszystkiego co masz pod maską. 

Sprawdź to dokładnie. Może to jakieś nieporozumienie lub pomyłka.

Przy przebiegu 139k km sprzęgło faktycznie może być do wymiany mimo że nie miałeś "złych" objawów. Zwłaszcza jak będzie rozebrany silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt części ok. 57000 zł + robocizna ok. 6900  zł. Wartość rynkowa tego modelu z nieuszkodzonym silnikiem to ok 35 000 zł.[/size]

Jakieś komentarze?[/size]

Coś tu nie gra. Słyszałem o nowych silnikach (mniej lub bardziej kompletnych) dostępnych za mniejsze pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Słyszałem o nowych silnikach (mniej lub bardziej kompletnych) dostępnych za mniejsze pieniądze
 

 

chyba o short block-ach

 

 

 

sprzęgło kpl.,napinacz paska , pasek osprzętu, głowice kpl., rozrząd , kpl. uszczelek, pompa i chłodnica oleju, przewody paliwowe, wtryskiwacze paliwa, płyny eksploatacyjne, filtr oleju, turbosprężarka, świece żarowe,pompa podciśnienia. Koszt części ok. 57000 zł + robocizna ok. 6900  zł.

 

przedstawiona lista obejmuje jakby resztę  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzęgło kpl.,napinacz paska , pasek osprzętu, głowice kpl., rozrząd , kpl. uszczelek, pompa i chłodnica oleju, przewody paliwowe, wtryskiwacze paliwa, płyny eksploatacyjne, filtr oleju, turbosprężarka, świece żarowe,pompa podciśnienia. Koszt części ok. 57000 zł + robocizna ok. 6900  zł.

 

ale miska olejowa zostaje.... :) istotnie coś tu nie gra.....

Edytowane przez Andrzej Koper
  • Do kitu 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

sprzęgło kpl.,napinacz paska , pasek osprzętu, głowice kpl., rozrząd , kpl. uszczelek, pompa i chłodnica oleju, przewody paliwowe, wtryskiwacze paliwa, płyny eksploatacyjne, filtr oleju, turbosprężarka, świece żarowe,pompa podciśnienia. Koszt części ok. 57000 zł + robocizna ok. 6900  zł. Wartość rynkowa tego modelu z nieuszkodzonym silnikiem to ok 35 000 zł. Jakieś komentarze?
  :D Współczuję, ale poziom absurdu jest na tyle wysoki, iż należy przypuszczać, że to zwyczajne nieporozumienie... 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszłoby zdecydowanie taniej zapłacić za ten shortbock samemu... :D

 

ASO Emil Frey w Krakowie zgodził się sprawdzić co się stało i... uznał, że short block jest do wymiany i  że w geście handlowym mogą mi go dać, ale żeby wzięli odpowiedzialność za tę naprawę muszą wymienić części

 

A ja bym wziął ten blok silnika jednocześnie zwalniając ASO z odpowiedzialności za naprawę. Skoro dają darmo.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Ja jakiś czas temu poruszyłem temat jako jeden z wielu mysle subaru diesel . Naprawa mojego to koszt 20 tys . Cudownie .

Obrócona panewka , uszkodzony blok . Objaw : dziwny dźwięk silnika podczas puszczania sprzęgła . Auto pojechało na lawecie do warsztatu i czeka na naprawę . I zastanawiam sie jak długo bede mógł jeździć tym autem ? Czy średnio co 2 lata bede musiał płacić 20 tys za naprawę . Jaki wniosek z tego wyciągnąć i czy wogole jest sens to naprawiać skoro za jakiś czas znowu bedzie to samo . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...