Jump to content

Numer koloru lakieru


ferdek

Recommended Posts

Też kiedyś czytałem o tym problemie kolorów.Mam kolor 74F ( :D ) i moja baza wewnętrznych części nadwozia jest bardziej taka ,kiedyś polakierowałem część bagażnika wewnątrz i uzyskany kolor za cholerę nie był jak 74F.Lakier bezbarwny nie zawiera żadnych dodatków w stylu perła,po prostu jest bezbarwny,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Jest to baza i tyle.

 

...Nie, nie jest.Baza ma taki sam kolor jak kolor właściwy tylko się nie świeci (czyt. błyszczy),zaraz wpadną tu lakiernicy i to potwierdzą :lol: ,pozdro.

 

 

 

...Bardziej bym się skłaniał ku matowemu podkładowi,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

na 1000% to nie jest baza ,ten kolor to czarny trochę wpadający w szary.

Trzeba będzie wyciąć kawałek blachy z grodzi :mrgreen: i może dorobią coś w miarę podobnego.

Link to comment
Share on other sites

Mówię Wam, że to baza. Cieńsza warstwa bazy, coś w rodzaju wpyłki. Pomyślcie z ekonomicznegu punktu widzenia.

Link to comment
Share on other sites

Jak mówimy o fabrycznym lakierowaniu to:

 

Po pierwsze.

Lakier bazowy nie pokryty "bezbarwnym" (w "", bo bezbarwny nie zawsze jest bezbarwny(!), lepsza jest ang nazwa clear coat) wygląda bardzo mocno inaczej niż ten pokryty.

 

Po drugie.

Pod lakier idzie zawsze podkład. Czasem producenci stosują tylko dwa kolory podkładu, np. ciemny i jasny, a czasem kilka trochę podobnych do późniejszych kolorów lakieru.

 

Po trzecie.

Nie zawsze pokrywają się strefy malowania podkładem i lakierem bazowym. Może być tak, że w niektórych miejscach widać tylko podkład.

 

 

Nie wiem jaki proces lakierowania stosuje Subaru, nie byłem nigdy w ich fabryce i nie widziałem ich lakierni. Ale powyższe pod rozwagę w dyskusji. :wink:

Link to comment
Share on other sites

OK.w poniedziałek u lakiernika zrobię testy z bazą ,zobaczymy co z tego wyjdzie :twisted:

 

-- 31 paź 2011, o 16:15 --

 

kuzi4, jest tak jak mówiłem ,komora silnika ma inny lakier ,potwierdził mi to nawet ASO Frey w Krakowie.Niestety nie mają tych numerów ,takie informację posiadają tylko mieszalnie ,a dzisiaj te lepsze z bardziej rozbudowanym system informacyjnym są nie czynne.

 

-- 2 lis 2011, o 13:37 --

 

kuzi4, kolor lakieru na komorę silnika odpowiedni do 32J w roku 2006, to CS84 gray ,od 2007 - jest lakier który nazywa się CASH ,lub samo CS84 .

Każdy kolor zewnętrzny ma swój odpowiednik na komorę i wnętrza.

 

Szkoda ,że nie ma tu takiej opcji jak "antypomuk" ,bo byś się na niego załapał :wink:

Link to comment
Share on other sites

kuzi4, kolor lakieru na komorę silnika odpowiedni do 32J w roku 2006, to CS84 gray ,od 2007 - jest lakier który nazywa się CASH ,lub samo CS84 .Każdy kolor zewnętrzny ma swój odpowiednik na komorę i wnętrza.

 

Adminku, poproszę o pomuka dla kolegi, bo właśnie taka dana była mi potrzebna :mrgreen:

 

btw, 32J to czarny perłowy :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

OK.w poniedziałek u lakiernika zrobię testy z bazą ,zobaczymy co z tego wyjdzie :twisted:

 

-- 31 paź 2011, o 16:15 --

 

kuzi4, jest tak jak mówiłem ,komora silnika ma inny lakier ,potwierdził mi to nawet ASO Frey w Krakowie.Niestety nie mają tych numerów ,takie informację posiadają tylko mieszalnie ,a dzisiaj te lepsze z bardziej rozbudowanym system informacyjnym są nie czynne.

 

-- 2 lis 2011, o 13:37 --

 

kuzi4, kolor lakieru na komorę silnika odpowiedni do 32J w roku 2006, to CS84 gray ,od 2007 - jest lakier który nazywa się CASH ,lub samo CS84 .

Każdy kolor zewnętrzny ma swój odpowiednik na komorę i wnętrza.

 

Szkoda ,że nie ma tu takiej opcji jak "antypomuk" ,bo byś się na niego załapał :wink:

 

 

No to biorę go na klatę... Szczerze powiem, że trochę aut z lakierni przeszło przez moje oczy/ręce i zawsze komora była lakierowana bazą (1 góra 2 warstwy) bez klaru i pasowało do oryginału. Zwracam honor i przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Link to comment
Share on other sites

kuzi4, spoko ,spoko ,jestem już po akcji lakierniczej i mimo tego ,że lakier CS84 był robiony w bazie ,to po wyschnięciu miał większy połysk niż reszta komory.Na szczęście dorwałem w łapy ściereczkę do matowienia i po paru ruchach jest macik jak reszta komory :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...