Skocz do zawartości

Jaka sonda lambda do S-Turbo '99


paweusz

Rekomendowane odpowiedzi

Szczerze to wolałbym nie Boscha. Mam wrażenie że mam w tej chwili Boscha (jak dostanę klucz to sprawdzę, ale tak mówił Bartz) i generalnie sprawia problemy. Mam numer oryginalnej części od serwisu: 22690AA321.

 

Poza tym gdzieś tu na forum pisaliście że Boschowskie zamienniki sprawiają problemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie przypominam sobie za bardzo historii o problemach z Boschem, natomiast pamietam dobrze, ze na padnietej po 10 latach sondzie stalo napisane "Subaru Licenced by Bosch", czy jakos tak.

 

Od trzech lat jezdzi Bosch LS02 i nie ma problemu.

 

Tanich chinskich zamiennikow jednak faktycznie bym unikal.

 

Pewnie najlepiej zawsze oryginal z pudelka z napisem Subaru, ale zdaje sie chodzilo o tansza alternatywe.

A sadze, ze lepszej niz Bosch, ew. Denso (?) raczej chyba nie bedzie.

 

Ale jak tam kto lubi i uwaza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Co z bosch'a to do kosza" :D

Ja już nie mam zaufania do tej firmy. Mam coraz większe wrażenie, że robi się z tej firmy typowy "pakowacz".

 

Jest Denso uniwersalne i jest NGK (w podobnej cenie co Bosch) tylko bez kabla. Dostaje się specjalne zaciski aby połączyć

starą wtyczkę z sondą.

 

Swoją drogą ciekawe czy ori ma inną sondę czy płaci się tylko za ładny kabelek z wtyczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież pisałem wyżej ze w pudełku Subaru masz Denso ale jeśli uda ci się dostać taniej Boscha to kupuj Boscha

 

moszozon : możesz kupić uniwersalną której generalnie się nie poleca albo właśnie dedykowane Denso OEM z wtyczką. Bosch tez sprzedaje uniwersalne jak i dedykowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

829zł

 

-- Cz paź 27, 2011 2:48 pm --

 

Forester (SF5) EJ205 to chyba to :) denso PN: 234-9011 , denso jest producentem OEM sond lambda , bosch wcale nie jest lepszy a pewnie kosztuje tyle samo

 

@BartZ jaki ja mam silnik? EJ205? tak czy tak @kiepuczi ta sonda wygląda na to że jest do forka II a ja - jak niestety nie mam forka II.

http://shopping.yahoo.com/779564669-oxygen-sensor-2005-2002-subaru-234-9011/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W katalogu Denso wychodzi, że jest to DOX-0357. Montowana za katalizatorem, 4 przewody, 645mm.

Pasuje do większości Subaru przed 2002 rokiem.

 

Natomiast w/g opposedforces jest to bzdura i po zmianie silnika (2001r.) ze 170KM na 177KM sondy są inne.

 

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartz: Skąd wiesz??? Zaglądałeś mi pod maskę???? :wink:

 

-- Pn paź 31, 2011 10:14 pm --

 

Nowe wiadomości. Sonda aktualnie zainstalowana (choć może to być sonda niewłaściwa) to "Lic. Bosch A24 A71 028 94150". Internet milczy, za wyjątkiem początku: "A24 A71 028" - wygląda na to że to jest numeracja wspólna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartz: Skąd wiesz??? Zaglądałeś mi pod maskę???? :wink:

 

-- Pn paź 31, 2011 10:14 pm --

 

Nowe wiadomości. Sonda aktualnie zainstalowana (choć może to być sonda niewłaściwa) to "Lic. Bosch A24 A71 028 94150". Internet milczy, za wyjątkiem początku: "A24 A71 028" - wygląda na to że to jest numeracja wspólna...

Nie raz... :wink:

 

No i dobrze, jak wrażenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się nie zrozumieliśmy :) do tej pory zainstalowana (ta jeszcze za Bartza) ma taki numer. Wykręciłem ją żeby sprawdzić co tam siedzi w środku. Nadal jeżdże na niepełnosprawnej sondzie :) Chyba koniec końcem oddam do Gawinów, bo nie mam siły się z tym wozić - a boję się zaryzykować niewłaściwą sondę - nawet nie mam możliwości sprawdzić czy nowa sonda będzie dobrze współpracować z komputerem (np. po odpięciu sondy nie świeci się nawet engine check).

 

Miszozon - patrzyłem na opposedforces i wygląda na to że ten model ma tylko jedną sondę za katalizatorem (???o ile dobrze patrzę???) - ty też tak widzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgłupiałem :shock:

 

To, że ma trzy przewody jest pewne. Tak samo, że do 2000r. Forek ma jedną sondę (wersja 170KM), ale gdzie ona się znajduję...

 

BartZ pisze, że za turbiną, paweusz za katem, a mi wygląda, że jest przed turbo. Wkręcona w element kolektora łączący dwie strony silnika.

 

583494844007.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra. paweusz pisze tak, bo tak przeczytał w schemacie.

 

patrzyłem na opposedforces i wygląda na to że ten model ma tylko jedną sondę za katalizatorem (???o ile dobrze patrzę???) - ty też tak widzisz?

 

Oczywiście w moim forku jest ona za turbiną w wydechu. Tyle że ten wydech jest niestandardowy (BartZ - umiesz powiedzieć coś o wydechu?)

 

Może problem z sondą wynika z tego, że jest w złym miejscu zamontowana?

 

----

p.s. owszem nie umiem czytać tych schematów - tam nie pisało co to jest ten klocek bez labelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym konkretnym modelu sonda jest jedna (tak było zawsze) i jest wkręcona kilkanaście cm za turbiną.

Kata nie ma, jest tylko sportowy tłumik "po środku". Cały (od turbiny do tłumika końcowego) wydech jest zrobiony w El-tec'u.

Jest zrobiony specjalny szeroki kołnierz 3,5" na turbinę, który przechodzi w 3" downpipe, która to z kolei przechodzi w dalszy 2,5" przelot do końca. Ci ludzie wiedzą co robią, zwyczajnie. Ale zadzwonić zawsze można z pytaniem, właściciel chętnie odpowie na każde pytanie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...