Skocz do zawartości

kontrolka poziomowania ksenonow


Arq

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Dla właścicieli Subaru którzy mają złote ręce i ogarniają ślusarkę i lutownice, można zastosować taki czujnik:

 

56139.jpg

 

Dostępny w: http://www.tme.eu/pl/details/rty090lvnax/czujniki-halla/honeywell/

lub model z innym ustawieniem pinów http://www.tme.eu/pl/details/rty090lveax/czujniki-halla/honeywell/

 

Elektrycznie odpowiada czujnikom oryginalnym tzn. Uzas=5V, Uwyj= 0,5-4,5V. kąt pracy jak w oryginale -/+45 czyli od skraju do skraju 90 stopni. Wtyczki do nich są również dostępne.

 

Z gorszych informacji to trzeba by dorobić interface pomiędzy ośką czujnika a oryginalnymi dźwigniami lub nowe dźwignie,

druga sprawa to czujniki są "prawe" a oryginalne "lewe" (tzn w tych Uwyj=4.5V jest w prawym skraju, a w oryginalnych w lewym), ale tu powinno pomóc przełożenie na drugą stronę wspornika z blachy którym mocowane są do nadwozia, mają za to "fasolki" pod śruby więc ułatwi to regulacje.

 

Miałem się za to zabrać u siebie, ale okazało się że w moim czujniku "tylko" wyżarło pin którym jest podawany + zasilania i pomogło dobranie się do niego i podlutowanie przewodu, teraz tylko muszę niestety zdemontować oryginalną wtyczkę i dolutować się do wiązki w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

U mnie w forku z tyłu też urwał się ten łącznik,wykręciłem wszystko obczyściłem,wymyłem ,popryskałem do środka takim sprayem do styków,prąd sprawdzałem na każdym styku,niby dostaje potencjometr prąd,ale nie ma nie daje sygnału dalej gdy przekręcam nim,więc zostawiłem to jeździłem ponad pół roku z świecącą kontrolką na blacie.Powiem jeszcze że ksenony się same oczywiście przestawiły i świeciły w kosmos,zatem ustawiłem manułalnie śrubką przy lampie, i było git ,a niedawno też kontrolka zgasła,światła sie ustawiły same od nowa,pojeździłem tak z miesiąc i znowu się kontrolka zaświeciła na blacie i ksenony świeciły w kosmos znowu i znowu ustawiałem niedawno,takie jakieś dziwne akcje z tymi czujnikami,podejrzewam że chyba większe znaczenie ma przedni czujnik skoro się sam błąd wykasował elektrycznie i światła się ustawiały same bez sprawnego tylnego czujnika. ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przerabialem juz swiecaca sie kontrolke (wymienilem przedni czujnik na uzywke) i bylo OK. Do dzisiaj. Zrobilem re-inicjalizacje zgodnie z manualem i teraz ikonka mruga :o "Puszcza" 2 mrugniecia, gasnie, znowu 2 mrugniecia i tak w kolko.  W sobote demontowalem wahacz, wymienialem sworzen, lacznik itp. Cala niedziele dzialalo cacy i dzisiaj tez, az do re-inicjalizacji.

Widzial ktos cos podobnego?




 

T.



 

//edit

Wymienilem "Auto Headlight Beam Leveler Control Module" (nr czesci dla Legacy IV to 84967AG010) i ikonka zgasla. Modul ten znajduje sie pod kierownica, przy panelu srodkowym:


//edit2

Wrzucilem manual do inicjalizacji systemu. 


 

84967AG010.png

 

 

sub-xen.jpg

Edytowane przez Tummi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

odświeżę troszkę temat

U mnie zapaliła się pomarańczowa kontrolka poziomowania więc samochód do góry i najpierw organoleptyczne sprawdzenie, czyszczenie kostki, smarowanie itp. Znalazłem w OBK-u tylko jeden czujnik poziomowania z tyłu. Z przodu chyba nie ma bo szukałem na wskroś i nic. Potem podłączyłem diagnostykę i niestety nie mogę połączyć się ze sterownikiem poziomowania, z innymi komponentami łączę się bez problemu a ze światłami jak nie chciał tak nie chce. Sama pozycja świateł jest ok. Nie są ani za nisko ani za wysoko. Czy pracują przy obciążeniu? - wątpię bo z błędem pewnie pracować nie będą. Tak czy inaczej nie jestem w stanie nic zdiagnozować bez połączenia się ze sterownikiem a tego z nieznanych mi przyczyn zrobić nie mogę. Jakieś pomysły?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi sie wierzyc, zeby z przodu nie bylo tego czujnika. W zwyklym legasiu na przednim lewym wahaczu, w jego przedniej czesci, jest miejsce na 2 sruby M6 bodajze i tam jest przykrecone jedno ramie czujnika.

 

T.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 16.05.2017 o 17:41, Tummi napisał:

Nie chce mi sie wierzyc, zeby z przodu nie bylo tego czujnika. W zwyklym legasiu na przednim lewym wahaczu, w jego przedniej czesci, jest miejsce na 2 sruby M6 bodajze i tam jest przykrecone jedno ramie czujnika.

T.

Oczywiście masz rację....jeszcze raz zanurkowałem pod auto i jest przy wahaczu. Swoją drogą musiałem zaćmienia dostać, że pierwszy raz go nie zauważyłem :)

Tak czy inaczej oba wyglądają od mechanicznej strony na sprawne. Niestety program diagnostyczny nie pozwala mi się połączyć i zdiagnozować tej usterki. Poszukam kogoś kto ma odpowiedni soft bo lampy źle nie świecą. Jedna jest zaparowana od wewnątrz, moze to tam tkwi przyczyna
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za soft i z czym, poza ECU, mozesz sie polaczyc?

Ja moge zaoferowac niesprawny przedni czujnik, ale z benzynowej wersji MY07 (powinien pasowac, ale 100% pewnosci nie mam). Po jego podlaczeniu od razu zaczyna mrugac kontrolka. Ew. sprobuj zrobic re-inicjalizacje (how-to: http://forums.sidc.co.uk/topic/158781-headlamp-levelling-warning-light/) - dopiero po tym wyskoczyl mi blad modulu :/

 

T.


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.05.2017 o 12:32, Tummi napisał:

Co to za soft i z czym, poza ECU, mozesz sie polaczyc?

Ja moge zaoferowac niesprawny przedni czujnik, ale z benzynowej wersji MY07 (powinien pasowac, ale 100% pewnosci nie mam). Po jego podlaczeniu od razu zaczyna mrugac kontrolka. Ew. sprobuj zrobic re-inicjalizacje (how-to: http://forums.sidc.co.uk/topic/158781-headlamp-levelling-warning-light/) - dopiero po tym wyskoczyl mi blad modulu :/

 

T.


 

soft chiński i łączy się ze wszystkim w aucie oprócz świateł. Podpinałem CDIF i nie łączył niczego także zawsze coś chociaż chińczyk :) Co do opisanej w podanym przez Ciebie linku kalibracji wydaje mi się, że przy świecącej kontrolce sygnalizującej błąd to się chyba nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.05.2017 o 12:32, Tummi napisał:

No to ew. mozemy podmienic czujnik na moj. Na Twoje ryzyko ;)  Tylko nie wiem, kiedy, bo od jakiegos czasu brakuje mi godzin w dobie ;)

 

 

T.
 

Dzięki Tummi, przy okazji chętnie skorzystam a tymczasem postaram się poszukać kogoś kto ma dobry program do subaru. Może uda się zdiagnozować z kabla :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.06.2017 o 07:31, atlas1977 napisał:

Może uda się zdiagnozować z kabla :)

 

a myślisz że jest możliwość podłączenia się do tego modułu czymś innym jak SSM III lub IV?

U siebie tez mam problem z poziomowaniem HID, podpinałem się do skanera Snap ON Solus z softem do 2014, była możliwość podłączenia się do ECU, TCM, AirBag, ABS, TPMS, Wheel Alignment ale opcji związanej z modułem poziomowania nie było, co mnie trochę zdziwiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.06.2017 o 08:51, lutek34 napisał:

 

a myślisz że jest możliwość podłączenia się do tego modułu czymś innym jak SSM III lub IV?

U siebie tez mam problem z poziomowaniem HID, podpinałem się do skanera Snap ON Solus z softem do 2014, była możliwość podłączenia się do ECU, TCM, AirBag, ABS, TPMS, Wheel Alignment ale opcji związanej z modułem poziomowania nie było, co mnie trochę zdziwiło.

Wydaje mi się, że niemożliwość połączenia może pochodzić właśnie z usterki modułu. Na tą chwilę nie poradziłem sobie z tematem ale jak coś wykombinuje to dam znać o co i Ciebie proszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos mi się wydaje że nie będzie możliwości skanerem zewnętrznym podłączenia się do tego modułu, popatrz na pinout wtyczki tego modułu, nie ma żadnej żyły do komunikacji po CAN. Trzeba się dostać do tego modułu i mierzyć czy sygnały z czujników wracają.

 

subaru HID  leveling module pinout.jpg

To jeszcze raz ja, korzystając z chwilki wolnego czasu dorwałem się do tego modułu, wszystkie sygnały do i z modułu są prawidłowe, więc moduł jest sprawny. Powrót z przedniego czujnika 3,5V a z tylnego zaledwie 0,1V. Posprawdzałem przy tylnym czujniku czy napięcie 5V i masa dochodzi, przedzwoniłem żyłę sygnałową pomiędzy czujnikiem a modułem i wszystko jest OK. W moim przypadku na 99% uwalony mam tylny czujnik.

U mnie w Tribece moduł znajduje się pod radiem, co widać na poniższym zdjęciu.

Teraz poszukiwania nowego, najtańszą opcją jaką na ta chwile znalazłem to zakup czujnika do Toyoty na rockauto, gdzie koszt z wysyłka do PL to $42. Sam czujnik jest identyczny jak w Subaru, w sumie taki sam czujnik (bez ramion) jest użyty w licznych modelach Mitshubishi, Toyoty, Mazdy, Hondy.

60924775-007__ra_p.jpg

 

Jest jeszcze uniwersalny czujnik który montażowo pasował by idealnie, tylko wtyczka jest inna i nie bardzo widzę gdzie można by było taką pasująca wtyczkę znaleźć, no chyba że ktoś na forum ma dojście do takiej wtyczki.

s-l1600.jpg

s-l1600.jpg

 

 

20170608_114536.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej hej 

Czyli nie ma sensu tego naprawiac bo i tak się zepsuje. 

Dobra.

Wydaje mi się, że najlepiej zrobić normalne poziomowanie ręczne potencjomentrem dostępnym

w czasie jazdy dla kierowcy - np. koło wyłącznika halogenów z lewej strony. 

Skoro te czujniki halla (warte swej wagi w złocie) działają jak zwykłe dzielniki napięcia, 

to trzeba po prostu na kostce modułu sterowania: sygnał z przedniego podać stałym dzielnikiem rezystorowym, 

a z tylnego w/w potencjometrem z pokrętłem dostępnym na desce. I tyle.

Drodzy Forumowicze, czy to jest dobry czy zły pomysł? Czy ktoś tego próbował?

Czy ktoś ma schematy (kolory kabli itp) opis wyprowadzeń wtyczki modułu samopoziomowania itp dla Forka 2007 z HID (chyba że jest to po prostu ten sam modół co powyżej w Tribeca) ?

Zastanawiam się tylko, czy moduł takiej sytuacji nie będzie interpretował jako błąd i zapalał kontrolkę awarii - czyli że jeden czujnik nie podaje zmian a drugi podaje. No dobra. Jutro się zabieram, bo tanich czujników z drugiej ręki nie widzę, a jak pomyślę że znowu w drodze na wakacje będę nocą co 100km ze śrubokrętem nurkował pod maskę i kręcił te biedne lampy jak w zeszłym roku - to ja odmawiam :) 

pozdrawiam serdecznie i dzięki za supermpomocne wpisy na tym Forum

Robert    

Edytowane przez RobertArtur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dotarł do mnie kompletny czujnik, z tym że nie wiem od jakiego dokładnie modelu, wymontowałem czujnik, przełożyłem go w moje ramiona i działa. Kontrolka zgasła, autokalibracja zrobiona. Liczyłem że ten łącznik również podejdzie do mojej Tribeci, ale jest za długi.

 

20170704_180827 (2448 x 1836).jpg

20170704_181218 (2448 x 1836).jpg

20170704_181555 (2448 x 1836).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć

 

Kupiłem sam czujnik na aliexpress, trzeba szukać po nr: 84031FG000 , jest ich kilka, mój kosztował ok 100 zł, po zamontowaniu kontrolka zgasła (a wcześniej świeciła cały czas).

 

Mam pytanie, jak zrobić tę kalibrację?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez a_x
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...