lukciosti Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Mam tylny łącznik urwany, przedni zatarty, kontrolka świeci od roku i nagle sobie zgasła na jakiś czas. Oczywiście znów się zapaliła, ale może w takim razie wystarczy dokupić łączniki i dać szansę elektrykowi na sprawdzenie czujników ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 (edytowane) . Edytowane 5 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Cześć. Jak pęka łącznik, błąd raczej nie wyskakuje - przecież potencjometr jest sprawny, więc od strony elektronicznej problemu nie ma. Zdrówka! Ł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 Udało mi się jednak wykonać w 99% identyczny łącznik za 35pln. Piękna manufaktura Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2016 (edytowane) . Edytowane 5 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qra_633 Opublikowano 13 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2016 Dla właścicieli Subaru którzy mają złote ręce i ogarniają ślusarkę i lutownice, można zastosować taki czujnik: Dostępny w: http://www.tme.eu/pl/details/rty090lvnax/czujniki-halla/honeywell/ lub model z innym ustawieniem pinów http://www.tme.eu/pl/details/rty090lveax/czujniki-halla/honeywell/ Elektrycznie odpowiada czujnikom oryginalnym tzn. Uzas=5V, Uwyj= 0,5-4,5V. kąt pracy jak w oryginale -/+45 czyli od skraju do skraju 90 stopni. Wtyczki do nich są również dostępne. Z gorszych informacji to trzeba by dorobić interface pomiędzy ośką czujnika a oryginalnymi dźwigniami lub nowe dźwignie, druga sprawa to czujniki są "prawe" a oryginalne "lewe" (tzn w tych Uwyj=4.5V jest w prawym skraju, a w oryginalnych w lewym), ale tu powinno pomóc przełożenie na drugą stronę wspornika z blachy którym mocowane są do nadwozia, mają za to "fasolki" pod śruby więc ułatwi to regulacje. Miałem się za to zabrać u siebie, ale okazało się że w moim czujniku "tylko" wyżarło pin którym jest podawany + zasilania i pomogło dobranie się do niego i podlutowanie przewodu, teraz tylko muszę niestety zdemontować oryginalną wtyczkę i dolutować się do wiązki w samochodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 30 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 (edytowane) . Edytowane 5 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 Przez rok się kontrolka świeciła i teraz zgasła. Jakieś cudowne ozdrowienie? Może jednak czujniki są ok, tylko instalacja szwankuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adaśko Opublikowano 2 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 U mnie w forku z tyłu też urwał się ten łącznik,wykręciłem wszystko obczyściłem,wymyłem ,popryskałem do środka takim sprayem do styków,prąd sprawdzałem na każdym styku,niby dostaje potencjometr prąd,ale nie ma nie daje sygnału dalej gdy przekręcam nim,więc zostawiłem to jeździłem ponad pół roku z świecącą kontrolką na blacie.Powiem jeszcze że ksenony się same oczywiście przestawiły i świeciły w kosmos,zatem ustawiłem manułalnie śrubką przy lampie, i było git ,a niedawno też kontrolka zgasła,światła sie ustawiły same od nowa,pojeździłem tak z miesiąc i znowu się kontrolka zaświeciła na blacie i ksenony świeciły w kosmos znowu i znowu ustawiałem niedawno,takie jakieś dziwne akcje z tymi czujnikami,podejrzewam że chyba większe znaczenie ma przedni czujnik skoro się sam błąd wykasował elektrycznie i światła się ustawiały same bez sprawnego tylnego czujnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tummi Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 (edytowane) Przerabialem juz swiecaca sie kontrolke (wymienilem przedni czujnik na uzywke) i bylo OK. Do dzisiaj. Zrobilem re-inicjalizacje zgodnie z manualem i teraz ikonka mruga "Puszcza" 2 mrugniecia, gasnie, znowu 2 mrugniecia i tak w kolko. W sobote demontowalem wahacz, wymienialem sworzen, lacznik itp. Cala niedziele dzialalo cacy i dzisiaj tez, az do re-inicjalizacji. Widzial ktos cos podobnego? T. //edit Wymienilem "Auto Headlight Beam Leveler Control Module" (nr czesci dla Legacy IV to 84967AG010) i ikonka zgasla. Modul ten znajduje sie pod kierownica, przy panelu srodkowym: //edit2 Wrzucilem manual do inicjalizacji systemu. Edytowane 9 Maja 2019 przez Tummi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atlas1977 Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 odświeżę troszkę temat U mnie zapaliła się pomarańczowa kontrolka poziomowania więc samochód do góry i najpierw organoleptyczne sprawdzenie, czyszczenie kostki, smarowanie itp. Znalazłem w OBK-u tylko jeden czujnik poziomowania z tyłu. Z przodu chyba nie ma bo szukałem na wskroś i nic. Potem podłączyłem diagnostykę i niestety nie mogę połączyć się ze sterownikiem poziomowania, z innymi komponentami łączę się bez problemu a ze światłami jak nie chciał tak nie chce. Sama pozycja świateł jest ok. Nie są ani za nisko ani za wysoko. Czy pracują przy obciążeniu? - wątpię bo z błędem pewnie pracować nie będą. Tak czy inaczej nie jestem w stanie nic zdiagnozować bez połączenia się ze sterownikiem a tego z nieznanych mi przyczyn zrobić nie mogę. Jakieś pomysły?:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tummi Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 Nie chce mi sie wierzyc, zeby z przodu nie bylo tego czujnika. W zwyklym legasiu na przednim lewym wahaczu, w jego przedniej czesci, jest miejsce na 2 sruby M6 bodajze i tam jest przykrecone jedno ramie czujnika. T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atlas1977 Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 Dnia 16.05.2017 o 17:41, Tummi napisał: Nie chce mi sie wierzyc, zeby z przodu nie bylo tego czujnika. W zwyklym legasiu na przednim lewym wahaczu, w jego przedniej czesci, jest miejsce na 2 sruby M6 bodajze i tam jest przykrecone jedno ramie czujnika. T. Oczywiście masz rację....jeszcze raz zanurkowałem pod auto i jest przy wahaczu. Swoją drogą musiałem zaćmienia dostać, że pierwszy raz go nie zauważyłem Tak czy inaczej oba wyglądają od mechanicznej strony na sprawne. Niestety program diagnostyczny nie pozwala mi się połączyć i zdiagnozować tej usterki. Poszukam kogoś kto ma odpowiedni soft bo lampy źle nie świecą. Jedna jest zaparowana od wewnątrz, moze to tam tkwi przyczyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tummi Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 Co to za soft i z czym, poza ECU, mozesz sie polaczyc? Ja moge zaoferowac niesprawny przedni czujnik, ale z benzynowej wersji MY07 (powinien pasowac, ale 100% pewnosci nie mam). Po jego podlaczeniu od razu zaczyna mrugac kontrolka. Ew. sprobuj zrobic re-inicjalizacje (how-to: http://forums.sidc.co.uk/topic/158781-headlamp-levelling-warning-light/) - dopiero po tym wyskoczyl mi blad modulu :/ T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atlas1977 Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Dnia 25.05.2017 o 12:32, Tummi napisał: Co to za soft i z czym, poza ECU, mozesz sie polaczyc? Ja moge zaoferowac niesprawny przedni czujnik, ale z benzynowej wersji MY07 (powinien pasowac, ale 100% pewnosci nie mam). Po jego podlaczeniu od razu zaczyna mrugac kontrolka. Ew. sprobuj zrobic re-inicjalizacje (how-to: http://forums.sidc.co.uk/topic/158781-headlamp-levelling-warning-light/) - dopiero po tym wyskoczyl mi blad modulu :/ T. soft chiński i łączy się ze wszystkim w aucie oprócz świateł. Podpinałem CDIF i nie łączył niczego także zawsze coś chociaż chińczyk Co do opisanej w podanym przez Ciebie linku kalibracji wydaje mi się, że przy świecącej kontrolce sygnalizującej błąd to się chyba nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tummi Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 No to ew. mozemy podmienic czujnik na moj. Na Twoje ryzyko Tylko nie wiem, kiedy, bo od jakiegos czasu brakuje mi godzin w dobie T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atlas1977 Opublikowano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 Dnia 31.05.2017 o 12:32, Tummi napisał: No to ew. mozemy podmienic czujnik na moj. Na Twoje ryzyko Tylko nie wiem, kiedy, bo od jakiegos czasu brakuje mi godzin w dobie T. Dzięki Tummi, przy okazji chętnie skorzystam a tymczasem postaram się poszukać kogoś kto ma dobry program do subaru. Może uda się zdiagnozować z kabla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2017 Dnia 2.06.2017 o 07:31, atlas1977 napisał: Może uda się zdiagnozować z kabla a myślisz że jest możliwość podłączenia się do tego modułu czymś innym jak SSM III lub IV? U siebie tez mam problem z poziomowaniem HID, podpinałem się do skanera Snap ON Solus z softem do 2014, była możliwość podłączenia się do ECU, TCM, AirBag, ABS, TPMS, Wheel Alignment ale opcji związanej z modułem poziomowania nie było, co mnie trochę zdziwiło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atlas1977 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 Dnia 6.06.2017 o 08:51, lutek34 napisał: a myślisz że jest możliwość podłączenia się do tego modułu czymś innym jak SSM III lub IV? U siebie tez mam problem z poziomowaniem HID, podpinałem się do skanera Snap ON Solus z softem do 2014, była możliwość podłączenia się do ECU, TCM, AirBag, ABS, TPMS, Wheel Alignment ale opcji związanej z modułem poziomowania nie było, co mnie trochę zdziwiło. Wydaje mi się, że niemożliwość połączenia może pochodzić właśnie z usterki modułu. Na tą chwilę nie poradziłem sobie z tematem ale jak coś wykombinuje to dam znać o co i Ciebie proszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 Cos mi się wydaje że nie będzie możliwości skanerem zewnętrznym podłączenia się do tego modułu, popatrz na pinout wtyczki tego modułu, nie ma żadnej żyły do komunikacji po CAN. Trzeba się dostać do tego modułu i mierzyć czy sygnały z czujników wracają. To jeszcze raz ja, korzystając z chwilki wolnego czasu dorwałem się do tego modułu, wszystkie sygnały do i z modułu są prawidłowe, więc moduł jest sprawny. Powrót z przedniego czujnika 3,5V a z tylnego zaledwie 0,1V. Posprawdzałem przy tylnym czujniku czy napięcie 5V i masa dochodzi, przedzwoniłem żyłę sygnałową pomiędzy czujnikiem a modułem i wszystko jest OK. W moim przypadku na 99% uwalony mam tylny czujnik. U mnie w Tribece moduł znajduje się pod radiem, co widać na poniższym zdjęciu. Teraz poszukiwania nowego, najtańszą opcją jaką na ta chwile znalazłem to zakup czujnika do Toyoty na rockauto, gdzie koszt z wysyłka do PL to $42. Sam czujnik jest identyczny jak w Subaru, w sumie taki sam czujnik (bez ramion) jest użyty w licznych modelach Mitshubishi, Toyoty, Mazdy, Hondy. Jest jeszcze uniwersalny czujnik który montażowo pasował by idealnie, tylko wtyczka jest inna i nie bardzo widzę gdzie można by było taką pasująca wtyczkę znaleźć, no chyba że ktoś na forum ma dojście do takiej wtyczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertArtur Opublikowano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 (edytowane) Hej hej Czyli nie ma sensu tego naprawiac bo i tak się zepsuje. Dobra. Wydaje mi się, że najlepiej zrobić normalne poziomowanie ręczne potencjomentrem dostępnym w czasie jazdy dla kierowcy - np. koło wyłącznika halogenów z lewej strony. Skoro te czujniki halla (warte swej wagi w złocie) działają jak zwykłe dzielniki napięcia, to trzeba po prostu na kostce modułu sterowania: sygnał z przedniego podać stałym dzielnikiem rezystorowym, a z tylnego w/w potencjometrem z pokrętłem dostępnym na desce. I tyle. Drodzy Forumowicze, czy to jest dobry czy zły pomysł? Czy ktoś tego próbował? Czy ktoś ma schematy (kolory kabli itp) opis wyprowadzeń wtyczki modułu samopoziomowania itp dla Forka 2007 z HID (chyba że jest to po prostu ten sam modół co powyżej w Tribeca) ? Zastanawiam się tylko, czy moduł takiej sytuacji nie będzie interpretował jako błąd i zapalał kontrolkę awarii - czyli że jeden czujnik nie podaje zmian a drugi podaje. No dobra. Jutro się zabieram, bo tanich czujników z drugiej ręki nie widzę, a jak pomyślę że znowu w drodze na wakacje będę nocą co 100km ze śrubokrętem nurkował pod maskę i kręcił te biedne lampy jak w zeszłym roku - to ja odmawiam pozdrawiam serdecznie i dzięki za supermpomocne wpisy na tym Forum Robert Edytowane 19 Czerwca 2017 przez RobertArtur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tummi Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Brzmi sensownie. Uklad poziomowania nie jest jakos super aktywny, wiec reczna regulacja moze sie sprawdzic. Ciezko tylko powiedziec, jak elektronika zareaguje na taka zmiane (ew. bledy). PW. T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertArtur Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 (edytowane) Obszedłem czujniki przy kołach, zamontowałem w kabinie potencjometr poziomowania i wszystko działa - tu opis modyfikacji: Edytowane 21 Czerwca 2017 przez RobertArtur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 4 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2017 Dotarł do mnie kompletny czujnik, z tym że nie wiem od jakiego dokładnie modelu, wymontowałem czujnik, przełożyłem go w moje ramiona i działa. Kontrolka zgasła, autokalibracja zrobiona. Liczyłem że ten łącznik również podejdzie do mojej Tribeci, ale jest za długi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_x Opublikowano 20 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 (edytowane) Cześć Kupiłem sam czujnik na aliexpress, trzeba szukać po nr: 84031FG000 , jest ich kilka, mój kosztował ok 100 zł, po zamontowaniu kontrolka zgasła (a wcześniej świeciła cały czas). Mam pytanie, jak zrobić tę kalibrację? Pozdrawiam Edytowane 20 Listopada 2018 przez a_x 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się