Skocz do zawartości

kontrolka poziomowania ksenonow


Arq

Rekomendowane odpowiedzi

Kontynuując sprawę czujnika, ten, choć nie jest rezystancyjny tylko "magnetyczno-półprzewodnikowy" to na wyjściu zachowuje się jak klasyczny układ dzielnika napięcia - potencjometr, tzn. na piny skrajne podajemy masę i zasilanie +5V, a na środkowym otrzymujemy od 0,5V do 4,1V w zależności od położenia dźwigni. (dlatego mogłem sobie pozwolić na podmianke na rezystory) Pod względem elektrycznym przedni i tylny powinny być takie same, bo w serwisówce procedura inspekcji jest identyczna.

Za identyczność mechaniczną nie dam sobie głowy uciąć, bo nie miałem chwilowo możliwości połozyć na stole obu naraz.

 

Jedynym parametrem nie określonym w serwisówce jest ich zakres roboczy kąta, jest to łatwo sprawdzić ale potrzebny jest sprawny oryginalny czujnik, może być nawet połamany byle dawał w miare poprawne wskazania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn chcesz wiedzieć jak się to zmienia w funkcji kąta, czy mechanicznie jaki jest kąt?

Bo mechanicznie kąt mogę zmierzyć w sobotę jak zabiorę się za grzebanie.

Muszę zrobić dzielnik, żeby pość na podmiankę czujnika, ale chyba podę w używkę bo widziałem na alledrogo za 150 zeta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn chcesz wiedzieć jak się to zmienia w funkcji kąta, czy mechanicznie jaki jest kąt?

Bo mechanicznie kąt mogę zmierzyć w sobotę jak zabiorę się za grzebanie.

Muszę zrobić dzielnik, żeby pość na podmiankę czujnika, ale chyba podę w używkę bo widziałem na alledrogo za 150 zeta.

Potrzebuję wiedzieć o jaki kąt trzeba obrócić czujnik, żeby uzyskać pełny zakres napięcia wyjściowego. Te dostępne w TME są w kilku wersjach od chyba 45 przez 90,120, do chyba 330 stopni.

Nawet udało się znaleźć wtyczki pasujące zamiast oryginalnych czujników do istniejącej wiązki, ale zakupy będę robił dopiero w przyszłym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn chcesz wiedzieć jak się to zmienia w funkcji kąta, czy mechanicznie jaki jest kąt?

Bo mechanicznie kąt mogę zmierzyć w sobotę jak zabiorę się za grzebanie.

Muszę zrobić dzielnik, żeby pość na podmiankę czujnika, ale chyba podę w używkę bo widziałem na alledrogo za 150 zeta.

Potrzebuję wiedzieć o jaki kąt trzeba obrócić czujnik, żeby uzyskać pełny zakres napięcia wyjściowego. Te dostępne w TME są w kilku wersjach od chyba 45 przez 90,120, do chyba 330 stopni.

Nawet udało się znaleźć wtyczki pasujące zamiast oryginalnych czujników do istniejącej wiązki, ale zakupy będę robił dopiero w przyszłym tygodniu.

Zobaczę jutro jak to u mnie wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

odkopuje :-)

 

wczoraj zdjęte coś takiego pękniętego z forka, dodam ze kontrolka sieci sie caly czas, bardzo rzadko potrafila zgasnac.

 

co to jest i gdzie to kupic? : O ile kosztuje ?

 

5mre.jpg

Edytowane przez zofx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z elementów czujnika poziomowania.

Kupić można to w ASO, niestety w komplecie z resztą czujnika.

Kosztuje około 500-550zł.

W ubiegłym roku wymieniałem tylny i niby ktoś gdzieś kiedyś pisał o jakieś regeneracji, ale nic konkretnego nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkopuje :-)

 

wczoraj zdjęte coś takiego pękniętego z forka, dodam ze kontrolka sieci sie caly czas, bardzo rzadko potrafila zgasnac.

 

co to jest i gdzie to kupic? : O ile kosztuje ?

 

5mre.jpg

 

Na fotce widać pęknięty łącznik, jeżeli to tylko to to można zastąpić czymś takim:http://www.igus.pl/w...elenk&C=PL&L=pl

a konkretnie dwoma plus kawałek szpilki(obciętej śruby) pasującej do tych elementów, ostatnio chyba wersję z metalową kulką na M6 założyłem u siebie z tyłu(poprzednio miałem M5 na plastikowych kulkach i przejeździło ponad pół roku, nie wytrzymało demontarzu bo za dużu "loctite" dałem. Cena to chyba coś około 6-8zł netto za sztukę z metalem.

 

Niestety z przodu pada mi już sam czujnik więc jakby ktoś miał sprawny to bym odkupił(czujniki powinny być takie same z przodu i z tyłu, te z Legacy wyglądają też na identyczne.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i mnie również dopadł ten sam problem. Kontrolka gaśnie jak powinna, ale jadąc wieczorem zobaczyłem, że "nie mam" świateł. Opadły chyba maksymalnie, bo świeciły 10m przed autem.

Przedni łącznik pęknięty, zanim zamienię go na patent qra_663 oddam do spawania i rozruszania. Mam nadzieję,że czujniki są ok, bo nie mam zamiaru kupować nowych.

Edytowane przez lukciosti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kontrolka mruga , swieci , tzn. ze jest problem w elektryce a nie mechanice , moze byc zatarty przegub , a kontrolka nie swieci, najczesciej problem w inst. przed czujnikiem ( wtyczka lub bezpoesrednio przed ) a czsami sam potencjometr. Elektryk bedzie wskazany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W weekend mnie dopadło. Przy przebiegu 123 kkm. Po błocie nie jeździłem, zwykła drogowa eksploatacja.

Po przejechaniu kilku km zapaliła mi się kontrolka poziomowania. Przy kolejnym włączeniu zapłonu nie świeciła ale zauważyłem, że nie działa poziomowanie świateł (był wieczór, łatwo zauważyć). Po ruszeniu i kilku km znowu się zaświeciła. Kolejne odpalenie silnika i jazdy: kontrolka nie świeci się (naprawiło się?) ale poziomowanie dalej nie działa. Czyli czytając wcześniejsze opisy wiem, że czeka mnie etap "walki" z czujnikami poziomowania. :( Sprawdziłem w instrukcji (PL jak i US) i nigdzie nie widzę oddzielnego bezpiecznika, który odpowiada za ten układ. Potwierdźcie mi czy tak jest, czy coś przegapiłem?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz caly czujnik wymienic, przedni lub tylny, na prawych wahaczach sie znajdują ... mam to samo u siebie ( zapala sie i gasnie jak mu sie podoba ) i probowalem juz wszystkiego, pozostalo szukac uzywanego czujnika

 

Muszę znaleźć jakiś kanał i obejrzeć to ustrojstwo. Cena w serwisie powala. Czy ma ktoś jakiś numer katalogowy tego czegoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz caly czujnik wymienic, przedni lub tylny, na prawych wahaczach sie znajdują ... mam to samo u siebie ( zapala sie i gasnie jak mu sie podoba ) i probowalem juz wszystkiego, pozostalo szukac uzywanego czujnika

 

Muszę znaleźć jakiś kanał i obejrzeć to ustrojstwo. Cena w serwisie powala. Czy ma ktoś jakiś numer katalogowy tego czegoś?

 

Nic nie poradzisz, na Allegro pojawia się rzadko. Koszt w ASO coś ze 500, czy drożej? Naprawiać jak nie jesteś domorosłym technikiem, nie polecam. Mi po zimie padł tył, wtyczka się rozsypała i ponoć nie dało się tego naprawić, więc wymieniłem cały mechanizm i przez pół roku było cacy. Teraz znowu (po dłuższej trasie w deszczu??), światła od tego czasu świecą prosto w dół przed maską, muszę podjechać do ASO i obadać co tym razem wymyślą, najprawdopodobniej padł tym razem przód:/ Ogólnie, to właśnie najbardziej denerwuje mnie w Forku, niby terenowe auto, a taki czuły element a wystawiony na działanie śniegu, soli, błota i itp.

 

 

Forek akurat ma bardzo dobre światła.

A co zrobić, jeśli światła świecą jakoś za słabo jak na ksenony? Odnoszę wrażenie, że na drodze jest za mało światła, że powinno być jaśniej.

 

Padają ci żarówki, wymień oba, nowe świecą jak żylety:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za pierwszym razem stwierdzono, że nie działa mi przód. Po wymianie przodu okazało się, że to jednak tył. Musiałem czekać na zamówiony czujnik na tył, na przód wrócił stary. Z tego wynika, że się różnią, ale szczegółów nie znam.

Edytowane przez Bednarcm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek akurat ma bardzo dobre światła.

A co zrobić, jeśli światła świecą jakoś za słabo jak na ksenony? Odnoszę wrażenie, że na drodze jest za mało światła, że powinno być jaśniej.

 

Padają ci żarówki, wymień oba, nowe świecą jak żylety:)

 

Nie, to nie to-kolor jest dobry. A i wymiana niedawno była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie, czy są jakieś nowości w świecie tego czujnika... na łeb idzie dostać raz się zapala raz się nie zapala ta kontrolka, dwa elementy na zawieszeniu czyste, nie wyglądają na jakieś bardzo zmęczone, widziałem gdzieś na FORUM, że carfit pisał coś o tylnej izolacji, żeby rozciąć? ale nie ogarnąłem tego... Szlak mnie trafia, bo potrafi całość działać 2 godziny po czym nagle zapala się kontrolka i ch... wie o co chodzi... kurde to musi być cos prostego :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie gdzie znajduje się sterownik do tego systemu? U mnie złamał się łącznik w tylnym czujniku. Przedni wygląda ok. Kontrolka gaśnie tak jak trzeba. Jednak nie widzę żadnej reakcji ze strony reflektorów tzn. zmiany kąta padania świateł przy obciążaniu auta czy ręcznej zmianie kąta ustawienia tylnego czujnika. Reflektory są ustawione prawidłowo. Może poprzedni właściciel odłączył system i ustawił światła ręcznie? Co o tym myślicie? Przy okazji czujnik z przodu ma dłuższy łącznik więc nie można zamieniać.

Edytowane przez pionio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...