Arq Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Zapalila sie w forku kontrolka poziomowania xenonow. Jak zbudowany jest ten uklad? Na tylnim wahaczu jest potencjometr - czujnik, czy to ulega uszkodzeniu? Jak sie diagnozuje ten uklad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 na wahaczach są tylko przeguby, a potencjometry na karoserii. Prawdopodobnie poleciał jak nie przewód to potencjometr ew wtyczka. Jeżeli to potencjometr to tanio nie będzie (ASO) Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bednarcm Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Zapalila sie w forku kontrolka poziomowania xenonow. Jak zbudowany jest ten uklad? Na tylnim wahaczu jest potencjometr - czujnik, czy to ulega uszkodzeniu? Jak sie diagnozuje ten uklad? Czujniki są dwa, po jednym na przednim i tylnym wahaczu. Może to nie czujnik, może coś po prostu nie łączy - ponoć tak się często zdarza. Niestety u mnie też się świeci. Gaśnie, gdy na dworze jest wilgotno i wtedy poziomowanie działa. Więc mam podejrzenie, że to brak połączenia. Na razie grzebałem przy przednim czujniku, ale nic nie znalazłem. Stąd pytanie do kolegów, którzy to ogarniali - gdzie szukać braku połączenia? Gdzieś na złączkach? Jakieś konkretne miejsce? Czy może w samym czujniku? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arq Posted October 29, 2011 Author Share Posted October 29, 2011 Jesli nie dziala samopoziomowanie to swiatla sa skrocone na maxa? Moze ktos wie jakie wartosci maja te potencjometry, zeby zasymulowac. -- So paź 29, 2011 12:26 pm -- A czy jak się pali kontrolka poziomowania to też nie działa spryskiwanie reflektorów? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djet Posted October 29, 2011 Share Posted October 29, 2011 Otóż ostatnio jadąc w nocy zauważyłem że xenony świecą zbyt wysoko oślepiając jadących z przeciwka a drogowe prawie w niebo. W garażu obciążyłem bagażnik i zauważyłem że nie działa poziomowanie xenonów. Jednak po przekręceniu kluczyka prawidłowo zapala się i gaśnie kontrolka od poziomowania xenonów. Może ktoś mi podpowie co mogło się u mnie zdarzyć? Czy szukać przyczyny w spalonym bezpieczniku czy może czujniki na wachaczach. :?: :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arq Posted October 29, 2011 Author Share Posted October 29, 2011 I w ogóle jak diagnozować ten układ,da się gdzieś podłączyć, jeśli tak to czym. czy zostaje tylko ta kontrolka na desce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 Djet, sprawdż połączenia regulatorów do wahaczy. pewnie się ułamał Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arq Posted October 30, 2011 Author Share Posted October 30, 2011 U was ta kontrolka nie gaśnie czy po prostu gaśnie i po chwili się zapala? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djet Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 Zajrzałem dzisiaj pod samochód i okazało się że z tyłu zapiekł się dolny przegubik w tym mini łączniku natomiast drugi przegubik jest bardzo lużny, nie wiem czy nie zbyt luźny. Nie wiem jeszcze czy można kupić sam łącznik i za ile, jeżeli nie to dam do zregenerowania. -- 30 paź 2011, o 17:31 -- u mnie ta kontrolka działa prawidłowo czyli po przekręceniu kluczyka zapala się i za chwilę gaśnie i tyle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 Nie wiem jeszcze czy można kupić sam łącznik nie da się, koszt całości 800pln/szt - ćwiczyłem to 2-3 lata temu - teraz nie jeżdzę po błocie Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
p@dre Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 400 netto za tył lub przód ... ostatnio szukałem zamiennika, ale na razie bezskutecznie. Widać potencjometry poziomowania ksenonów w forkach padają tak samo jak "samopoziom" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arq Posted October 31, 2011 Author Share Posted October 31, 2011 Ale nadal nikt nie potrafi odpowiedzieć jak zdiagnozować ten układ? Tylko podmiana części? Nie kupię czujnika tylko po to by podmienić i dowiedzieć się że to nie to. Już mam dosyć subaru, to wiekszy złom niż fiat!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djet Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Ale nadal nikt nie potrafi odpowiedzieć jak zdiagnozować ten układ? Tylko podmiana części? Nie kupię czujnika tylko po to by podmienić i dowiedzieć się że to nie to. Już mam dosyć subaru, to wiekszy złom niż fiat!!! Zdjagnozować można podłączając komputer do gniazda diagnostycznego pod kierownicą tak jak w prawie wszystkich autach. U mnie nie pokazywało nic ponieważ uszkodzenie było czysto mechaniczne (ułamał się metalowy łącznik gdyż z jednej strony zapiekł się na amen przegubik) a nie elektryczne. Jeżeli po zapaleniu silnika cały czas świeci się kontrolka od poziomowania xenonów to raczej na pewno pokaże komputer o co chodzi. Podjedź do elektryka który ma komputer diagnostyczny i będzie wszystko jasne. -- 31 paź 2011, o 22:51 -- 400 netto za tył lub przód ... ostatnio szukałem zamiennika, ale na razie bezskutecznie. Widać potencjometry poziomowania ksenonów w forkach padają tak samo jak "samopoziom" Tak to częsta wada foresterów. Prawie zawsze psuje się tylni czujnik (wygląda identycznie jak łącznik stabilizatora zawieszenia tylko mniejszy) gdyż jest niżej położony i bardziej na wierzchu względem przedniego. Wystarczy że gumowa osłonka na jednym z dwóch przegubików uszkodzi się i prędzej czy później zapiecze się czy wręcz zespawa i koniec. Zamienników nie ma, tylko oryginał w aso lub uzywany ewentualnie można regenerować na tej samej zasadzie jak regeneruje się sworznie wachaczy czy końcówki drążków kierowniczych w zawieszeniu. W Łodzi na ul.Kopcińskiego jest gość który tym zajmuje się. Swoją drogą Subaru powinno wprowadzić możliwość kupienia tylko tego elementu a nie całego mechanizmu za 500zł!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arq Posted October 31, 2011 Author Share Posted October 31, 2011 A którymś z programów dostępnych w sieci da się diagnozować czy trzeba dedykowanym? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djet Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Ja byłem u elektryka mającego chyba jakiś ogólny tester diagnostyczny, dałem 30zł i wszystko wiedziałem. Zero błędów. -- 31 paź 2011, o 23:04 -- Już mam dosyć subaru, to wiekszy złom niż fiat!!! Właśnie te subaru są jeszcze bardzo bardzo prostymi samochodami i chyba niestety ostatnimi. Do innych aut bez komputera z najnowszym softem i bystrego elektryka nawet nie podchodź. Bardzo często ASO z komputerami online poddają się i to nawet nie mówię o jakis francuzkich cudach tylko choćby pierwsze audice z dużymi grilami. Powinieneś cieszyć się co jeszcze masz. :wink: gdyby nie to...... spalanie :| Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 Nie kupię czujnika tylko po to by podmienić i dowiedzieć się że to nie to. Już mam dosyć subaru, to wiekszy złom niż fiat!!! nie obrażaj fiata! mam fiata, to bardzo dobre auto! Subaru przy nim to nieociosany badyl, no ale trzeba czymś zaspokoić pierwotne żądze Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arq Posted October 31, 2011 Author Share Posted October 31, 2011 AdaSch też mam fiata w dieslu i przy forku to darmowóz. Zrobione 320tys i poważna awaria to rozsypane sprzęgło przy 300 tys Niech subaru robi takie diesle;) No 2,5XT zaspokaja żądze (ja rządze !!! ) RomRaider znajdzie ten błąd czy on jest tylko do ECU? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djet Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 nieociosany badyl nieociosany badyl który rusza pierwszy ze świateł i zostawia wszystkich w tyle i który do wersji BLN lub LUN wymaga dopłacić za trzy dodatki coś ok 25 tyś zł :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 RomRaider znajdzie ten błąd czy on jest tylko do ECU? tylko ECU niestety to nie Fiat Ecu Scan, który zabija wszystko do okoła co tylko na drzewo nie ucieka. Subaru zresztą ma jeden głupi komputer, a mój fiat ma ich kilka jak nie kilkanaście, i bez łaski można się z każdym podłączyć i potestować co się chce. Np we fiacie dołączasz się do kompa od ksenonów 8) ZTCW ASO subaru ma do ksenonów soft :arrow: Pozdrawiam -- 31 paź 2011, 23:32 -- dodatki coś ok 25 tyś zł wina cła, za silnik powyżej 2l takie debilne prawo... a sip niestety ściągał z Niemiec....przez co nawet gorsze klocki hamulcowe są...bo ZTCW na Japonię idą inne które nie mają certyfikacji na UE niestety, trzeba się pogodzić, że dla małego rynku PL FHI nie będzie robić innej wersji czyli silniki 2.0 na Japonię. Pozdrawiam -- 31 paź 2011, 23:32 -- LUN Taki właśnie mam, to był dobry wybór 8) Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djet Posted October 31, 2011 Share Posted October 31, 2011 2.5XT był generalnie w podstawowej wersji za ok 130tyś i w pełnej która posiadała dodatkowo tylko skórę, szyberdach i navi i kosztowała ok 160 czyli taka dopłata za trzy elementy i nazywała sie LUN lub BLN w zależności od koloru skóry. Zdecydowanie za dużo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arq Posted November 1, 2011 Author Share Posted November 1, 2011 BLN to z czarną skórą? Do fiata EcuSnan ten nie istnieje jeszcze zbyt długo, ale przed nim to było totalne dno. Czyli na diagnozę świateł do ASO, a śmiałem się z kumpla jak renówka jeździł żarówki wymieniać w ASO. AdaSch nie masz przypadkiem schematu tego układu poziomowania? Ta dopłata była za navi, bo jak ktoś tyle dopłacił to musiała mu odpowiadać nawet bez mapy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djet Posted November 1, 2011 Share Posted November 1, 2011 LUN ma czarna skórę. Ta dopłata była łaczna za trzy dodatki, pojedynczo nie było mozna a navi.... tyle że bardzo dobra do patrzenia bo mapy takie sobie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arq Posted November 1, 2011 Author Share Posted November 1, 2011 LUN ma czarna skórę. Ta dopłata była łaczna za trzy dodatki, pojedynczo nie było mozna a navi.... tyle że bardzo dobra do patrzenia bo mapy takie sobie. To mam LUN Wiem, z navi kpię bo też mam i walczę z nią od początku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted November 1, 2011 Share Posted November 1, 2011 Dalej zanieczyszczając wątek MODEL KOD CENA (manual) CENA (automat) LAKIER METALICZNY FORESTER 2.0 XA TRE 23 380 € - 400 € 2.0 XA 000 25 850 € 27 180 € 400 € 2.0 XA WIN 26 460 € 27 790 € 400 € 2.0 XA WIG 26 860 € 28 190 € - 2.0 XC 000 27 700 € 29 030 € 400 € 2.0 XC WIN 28 210 € 29 540 € 400 € 2.0 XC SPE 29 410 € 30 740 € - 2.5 XT 000 34 000 € 36 000 € 400 € 2.5 XT LUN 39 900 € 41 900 € 400 € 2.5 XT BLN 39 900 € 41 900 € 400 € a tu szczegóły, bo trochę się jednak bardziej różnią http://www.subaru.pl/archiwum/oferta/pdf/07myforester.pdf co do schematu żeby paska nie było http://downloads.bustedfingermotorsports.com/07%20forester/Wiring%20System/Wiring%20System%20Section/MSA5T0726A161934%20headlight%20beam%20leveler%20system.pdf http://downloads.bustedfingermotorsports.com/07%20forester/Wiring%20System/Wiring%20System%20Section/MSA5T0726A161933%20headlight%20system.pdf o pomuka chyba nie muszę się upominać albo i nie, bo schematy są dość mierne :x Pozdrawiam p.s. wg załączonych kwitów 0-100 6.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djet Posted November 1, 2011 Share Posted November 1, 2011 a gdzie LLBean :?: :?: -- 1 lis 2011, o 21:31 -- AdaSch, pisałeś kiedyś ze taką wersje oferowali Tobie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now