Jump to content
Newbee

Stuki w zawieszeniu

Recommended Posts

Mam taki problem w moim Legacy 05 ze ciagle na krótkich poprzecznych nierównosciach mi cos stuka w zawiasie .Myslałem, ze to gumki od stabilizatorów ( luz miały) ale po wymianie stuka dalej, ostatnio byłem na kontroli zawieszenia i wychodzi na to, ze nic nie wychodzi, czyli żadnych luzów, wszystko sprawne :shock: Amortyzatory 80 % sprawnosci, brak luzów w zawieszeniu. Zbierznosc ok!!!! Wyczytałem uzywajac szukajki ze jest taka przypadłosc w Legacy z 04-05, ze stuka i juz!! :( Prawdopodobnym niestety efektem tego stukania jest ząbkowanie juz drugiego kompletu opon z przodu, gdzie stuka bardziej, a wycie tych opon doprowadza mnie juz do szału!!! Pyt nr 1: czy to moga stukac górne mocowania amortyzatorów?Bo i to gdzies wyczytałem.. Pytanie nr 2: jak temu zaradzic, wymiana amorów ze sprezynami, jakies inne patenty? przebieg auta około 200 tys, od nowoscie w mojej rodzinie, nic nie było mu zrobione( stłuczka czy cos) nie walnałem w zaden kraweznik, dziure, itd.. :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mam taki problem w moim Legacy 05 ze ciagle na krótkich poprzecznych nierównosciach mi cos stuka w zawiasie .Myslałem, ze to gumki od stabilizatorów ( luz miały) ale po wymianie stuka dalej, ostatnio byłem na kontroli zawieszenia i wychodzi na to, ze nic nie wychodzi, czyli żadnych luzów, wszystko sprawne :shock: Amortyzatory 80 % sprawnosci, brak luzów w zawieszeniu. Zbierznosc ok!!!! Wyczytałem uzywajac szukajki ze jest taka przypadłosc w Legacy z 04-05, ze stuka i juz!! :( Prawdopodobnym niestety efektem tego stukania jest ząbkowanie juz drugiego kompletu opon z przodu, gdzie stuka bardziej, a wycie tych opon doprowadza mnie juz do szału!!! Pyt nr 1: czy to moga stukac górne mocowania amortyzatorów?Bo i to gdzies wyczytałem.. Pytanie nr 2: jak temu zaradzic, wymiana amorów ze sprezynami, jakies inne patenty? przebieg auta około 200 tys, od nowoscie w mojej rodzinie, nic nie było mu zrobione( stłuczka czy cos) nie walnałem w zaden kraweznik, dziure, itd.. :roll:

 

 

jeśli chodzi o stukanie, to wymień końcówki stabilizatora! one mogą nie mieć luzu a i tak stukają!! ja tak miałem i po wymianie stuki ucichły.

 

inną opcją może być stukanie w maglownicy...

 

ale stukające łączniki nie powinny mieć raczej wpływu na ząbkowanie opon :? może masz coś jeszcze nie teges?

 

ze stukaniem stawiam jednak na łączniki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może być tak,że stuki i opony to 2 różne rzeczy.niektóre opony opony mo gą mieć tendencje do ząbków -wymieniłeś na identyczne?

Co do przedniego zawieszenia-Możesz wymienić same poduszki amortyzatora, ale jedź do fachmana na diagnozę, coby nie iść w ciemno.

pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mam taki problem w moim Legacy 05 ze ciagle na krótkich poprzecznych nierównosciach mi cos stuka w zawiasie .Myslałem, ze to gumki od stabilizatorów ( luz miały) ale po wymianie stuka dalej, ....

 

objaw typowy na gumki i łącznik stabilizatora, skoro gumki wymienione pozostał łącznik :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ząbkowanie opon to jest normalny objaw padniętych amortyzatorów, ale skoro robiłeś test, i są ok, to musi być jakiś inny luz w zawieszeniu, którego nie wykrył mechanik je sprawdzający...opony same z siebie się nie ząbkują, jeżeli wszystko jest ok...

Share this post


Link to post
Share on other sites
normalny objaw padniętych amortyzatorów, ale skoro robiłeś test, i są ok,
Amortyzatory 80 % sprawnosci

Przy takim wyniku w moich amortyzatora po odkręceniu sprężyny tłoczki same zjechały do cylindrów pod wpływem grawitacji. Na wynik testu amortyzatorów ma wpływ nawet ciśnienie powietrza w kołach... i ogólnie ten test jest mało wiarygodny. Wiele aut z wylanymi (niesprawnymi) amortyzatorami przechodzi te testy bez zająknięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nic wymienię te łączniki stabilizatora, jakieś grosze kosztuja, zobaczymy czy na stukanie pomoże. Co do amortyzatorów to i tak sie zastanawiam nad zestawem z Spec B, jest taki w Krakowie do wyjecia. Trochę tylko sztywniej bedzie, przezyjemy. W porównaniu do customowego Bilsteina w mojej poprzedniej Celice to wszystko jest miękkie, hehe..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, według mnie te nieszczęsne stuki mogą pochodzić w przednich zacisków hamulcowych. U mnie tak jest niestety. Zanim doszedłem co stuka, wymieniłem gumki stabilizatora, łączniki stabilizatora i podmieniłem całą lewa kolumnę, t.i. amor, sprężynę i poduszkę amora z łożyskiem i guzik, nie pomogło. Spróbuj przejechać po jakiejś kostce brukowej, jak będzie stukać wciśnij lekko hamulec. Jak przestanie to wtedy będzie wiadomo, że to zaciski. U mnie zaciski stukają bardzo podobnie jak by coś się działo niedobrego z amortyzatorem lub właśnie jakąś inną częścią zawieszenia. W autoryzowanym serwisie mają takie komplety naprawcze do zacisków. Wymienia się takie małe sworznie które są w jarzmie, kosztują ok. 25zł za sztukę, trzeba cztery, po dwa na jedną stronę. Niestety nie ma gwarancji, że to pomoże. W moim przypadku czeka mnie wymiana całych zacisków. takie stukanie nie powinno jednak mieć wpływu na ząbkowanie opon. Gdyby nie nasze super gładkie jezdnie w ogóle bym nie wiedział, że coś stuka. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam, według mnie te nieszczęsne stuki mogą pochodzić w przednich zacisków hamulcowych. U mnie tak jest niestety. Zanim doszedłem co stuka, wymieniłem gumki stabilizatora, łączniki stabilizatora i podmieniłem całą lewa kolumnę, t.i. amor, sprężynę i poduszkę amora z łożyskiem i guzik, nie pomogło. Spróbuj przejechać po jakiejś kostce brukowej, jak będzie stukać wciśnij lekko hamulec. Jak przestanie to wtedy będzie wiadomo, że to zaciski. U mnie zaciski stukają bardzo podobnie jak by coś się działo niedobrego z amortyzatorem lub właśnie jakąś inną częścią zawieszenia. W autoryzowanym serwisie mają takie komplety naprawcze do zacisków. Wymienia się takie małe sworznie które są w jarzmie, kosztują ok. 25zł za sztukę, trzeba cztery, po dwa na jedną stronę. Niestety nie ma gwarancji, że to pomoże. W moim przypadku czeka mnie wymiana całych zacisków. takie stukanie nie powinno jednak mieć wpływu na ząbkowanie opon. Gdyby nie nasze super gładkie jezdnie w ogóle bym nie wiedział, że coś stuka. Pozdrawiam.

 

 

rzeczywiście zaciski mogą pukać- ja też wymieniałem jarzma!

ale dotyczy to nie tylko przednich- tylne też mogą stukać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

jeśli chodzi o stukanie, to wymień końcówki stabilizatora! one mogą nie mieć luzu a i tak stukają!

 

Ja dzisiaj po wymianie łączników u mnie właśnie tak było , że nie miały luzu a stukało nieprzyjemnie. Także teraz już wiem że po dziurach należy bez szaleństw - jeden wypad na ryby i łączniki załatwione były :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem tak z amortyzatorem po lewej stronie. Co jakiś czas sie odkręcał; dokręcanie (także na klej) pomagało tylko na jakiś czas. Pierwszy raz szukanie przyczyny stuków trwało dość długo, też zacząłem od wymiany łacznika. Jak sprawdzić? Zdjąć kapturek, palec na trzpień amortyzatora, pobujać autem - luz daje sie wyczuć, czasem słychać też stuki. Na trwale przeszło po wymianie amortyzatorów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ma do wymiany łączniki stabilizatora na tyle, nowe w aso kosztują 236zł za sztukę... zamienniki są po około 100zł, macie przetestowane jakąś firmę zamienników? Moje doświadczenie jest łącznikach na przód, gdzie oryginały miały dłuższą żywotność, są po około 100zł za sztukę, więc ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...