Newbee Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Mam taki problem w moim Legacy 05 ze ciagle na krótkich poprzecznych nierównosciach mi cos stuka w zawiasie .Myslałem, ze to gumki od stabilizatorów ( luz miały) ale po wymianie stuka dalej, ostatnio byłem na kontroli zawieszenia i wychodzi na to, ze nic nie wychodzi, czyli żadnych luzów, wszystko sprawne :shock: Amortyzatory 80 % sprawnosci, brak luzów w zawieszeniu. Zbierznosc ok!!!! Wyczytałem uzywajac szukajki ze jest taka przypadłosc w Legacy z 04-05, ze stuka i juz!! Prawdopodobnym niestety efektem tego stukania jest ząbkowanie juz drugiego kompletu opon z przodu, gdzie stuka bardziej, a wycie tych opon doprowadza mnie juz do szału!!! Pyt nr 1: czy to moga stukac górne mocowania amortyzatorów?Bo i to gdzies wyczytałem.. Pytanie nr 2: jak temu zaradzic, wymiana amorów ze sprezynami, jakies inne patenty? przebieg auta około 200 tys, od nowoscie w mojej rodzinie, nic nie było mu zrobione( stłuczka czy cos) nie walnałem w zaden kraweznik, dziure, itd.. :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drZ Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Mam taki problem w moim Legacy 05 ze ciagle na krótkich poprzecznych nierównosciach mi cos stuka w zawiasie .Myslałem, ze to gumki od stabilizatorów ( luz miały) ale po wymianie stuka dalej, ostatnio byłem na kontroli zawieszenia i wychodzi na to, ze nic nie wychodzi, czyli żadnych luzów, wszystko sprawne :shock: Amortyzatory 80 % sprawnosci, brak luzów w zawieszeniu. Zbierznosc ok!!!! Wyczytałem uzywajac szukajki ze jest taka przypadłosc w Legacy z 04-05, ze stuka i juz!! Prawdopodobnym niestety efektem tego stukania jest ząbkowanie juz drugiego kompletu opon z przodu, gdzie stuka bardziej, a wycie tych opon doprowadza mnie juz do szału!!! Pyt nr 1: czy to moga stukac górne mocowania amortyzatorów?Bo i to gdzies wyczytałem.. Pytanie nr 2: jak temu zaradzic, wymiana amorów ze sprezynami, jakies inne patenty? przebieg auta około 200 tys, od nowoscie w mojej rodzinie, nic nie było mu zrobione( stłuczka czy cos) nie walnałem w zaden kraweznik, dziure, itd.. :roll: jeśli chodzi o stukanie, to wymień końcówki stabilizatora! one mogą nie mieć luzu a i tak stukają!! ja tak miałem i po wymianie stuki ucichły. inną opcją może być stukanie w maglownicy... ale stukające łączniki nie powinny mieć raczej wpływu na ząbkowanie opon :? może masz coś jeszcze nie teges? ze stukaniem stawiam jednak na łączniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Może być tak,że stuki i opony to 2 różne rzeczy.niektóre opony opony mo gą mieć tendencje do ząbków -wymieniłeś na identyczne? Co do przedniego zawieszenia-Możesz wymienić same poduszki amortyzatora, ale jedź do fachmana na diagnozę, coby nie iść w ciemno. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Mam taki problem w moim Legacy 05 ze ciagle na krótkich poprzecznych nierównosciach mi cos stuka w zawiasie .Myslałem, ze to gumki od stabilizatorów ( luz miały) ale po wymianie stuka dalej, .... objaw typowy na gumki i łącznik stabilizatora, skoro gumki wymienione pozostał łącznik :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Ząbkowanie opon to jest normalny objaw padniętych amortyzatorów, ale skoro robiłeś test, i są ok, to musi być jakiś inny luz w zawieszeniu, którego nie wykrył mechanik je sprawdzający...opony same z siebie się nie ząbkują, jeżeli wszystko jest ok... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 normalny objaw padniętych amortyzatorów, ale skoro robiłeś test, i są ok, Amortyzatory 80 % sprawnosci Przy takim wyniku w moich amortyzatora po odkręceniu sprężyny tłoczki same zjechały do cylindrów pod wpływem grawitacji. Na wynik testu amortyzatorów ma wpływ nawet ciśnienie powietrza w kołach... i ogólnie ten test jest mało wiarygodny. Wiele aut z wylanymi (niesprawnymi) amortyzatorami przechodzi te testy bez zająknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Newbee Opublikowano 27 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 No nic wymienię te łączniki stabilizatora, jakieś grosze kosztuja, zobaczymy czy na stukanie pomoże. Co do amortyzatorów to i tak sie zastanawiam nad zestawem z Spec B, jest taki w Krakowie do wyjecia. Trochę tylko sztywniej bedzie, przezyjemy. W porównaniu do customowego Bilsteina w mojej poprzedniej Celice to wszystko jest miękkie, hehe.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
legaś 2001 Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Witam, według mnie te nieszczęsne stuki mogą pochodzić w przednich zacisków hamulcowych. U mnie tak jest niestety. Zanim doszedłem co stuka, wymieniłem gumki stabilizatora, łączniki stabilizatora i podmieniłem całą lewa kolumnę, t.i. amor, sprężynę i poduszkę amora z łożyskiem i guzik, nie pomogło. Spróbuj przejechać po jakiejś kostce brukowej, jak będzie stukać wciśnij lekko hamulec. Jak przestanie to wtedy będzie wiadomo, że to zaciski. U mnie zaciski stukają bardzo podobnie jak by coś się działo niedobrego z amortyzatorem lub właśnie jakąś inną częścią zawieszenia. W autoryzowanym serwisie mają takie komplety naprawcze do zacisków. Wymienia się takie małe sworznie które są w jarzmie, kosztują ok. 25zł za sztukę, trzeba cztery, po dwa na jedną stronę. Niestety nie ma gwarancji, że to pomoże. W moim przypadku czeka mnie wymiana całych zacisków. takie stukanie nie powinno jednak mieć wpływu na ząbkowanie opon. Gdyby nie nasze super gładkie jezdnie w ogóle bym nie wiedział, że coś stuka. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drZ Opublikowano 31 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 Witam, według mnie te nieszczęsne stuki mogą pochodzić w przednich zacisków hamulcowych. U mnie tak jest niestety. Zanim doszedłem co stuka, wymieniłem gumki stabilizatora, łączniki stabilizatora i podmieniłem całą lewa kolumnę, t.i. amor, sprężynę i poduszkę amora z łożyskiem i guzik, nie pomogło. Spróbuj przejechać po jakiejś kostce brukowej, jak będzie stukać wciśnij lekko hamulec. Jak przestanie to wtedy będzie wiadomo, że to zaciski. U mnie zaciski stukają bardzo podobnie jak by coś się działo niedobrego z amortyzatorem lub właśnie jakąś inną częścią zawieszenia. W autoryzowanym serwisie mają takie komplety naprawcze do zacisków. Wymienia się takie małe sworznie które są w jarzmie, kosztują ok. 25zł za sztukę, trzeba cztery, po dwa na jedną stronę. Niestety nie ma gwarancji, że to pomoże. W moim przypadku czeka mnie wymiana całych zacisków. takie stukanie nie powinno jednak mieć wpływu na ząbkowanie opon. Gdyby nie nasze super gładkie jezdnie w ogóle bym nie wiedział, że coś stuka. Pozdrawiam. rzeczywiście zaciski mogą pukać- ja też wymieniałem jarzma! ale dotyczy to nie tylko przednich- tylne też mogą stukać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid1 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 jeśli chodzi o stukanie, to wymień końcówki stabilizatora! one mogą nie mieć luzu a i tak stukają! Ja dzisiaj po wymianie łączników u mnie właśnie tak było , że nie miały luzu a stukało nieprzyjemnie. Także teraz już wiem że po dziurach należy bez szaleństw - jeden wypad na ryby i łączniki załatwione były Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borowice Opublikowano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 Miałem tak z amortyzatorem po lewej stronie. Co jakiś czas sie odkręcał; dokręcanie (także na klej) pomagało tylko na jakiś czas. Pierwszy raz szukanie przyczyny stuków trwało dość długo, też zacząłem od wymiany łacznika. Jak sprawdzić? Zdjąć kapturek, palec na trzpień amortyzatora, pobujać autem - luz daje sie wyczuć, czasem słychać też stuki. Na trwale przeszło po wymianie amortyzatorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shrekair Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Ja ma do wymiany łączniki stabilizatora na tyle, nowe w aso kosztują 236zł za sztukę... zamienniki są po około 100zł, macie przetestowane jakąś firmę zamienników? Moje doświadczenie jest łącznikach na przód, gdzie oryginały miały dłuższą żywotność, są po około 100zł za sztukę, więc ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się