jaacek Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Witam wszystkich! Mam dosyć nietypowy problem mianowicie wracając z pojeżdżawki zauważyłem dziwną rzecz w swoim aucie. Mianowicie przy dłuższej jeździe na niskich obrotach auto się grzeje, a kiedy się przyciśnie tak na 3,5-5 obrotów temperaura spada do normalnego poziomu ( nawet poniżej połowy), później znowu, przy wolnej jeździe się grzeje. Ktoś może mieć pomsył co to może być?? termostat? z góry dziękuje za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Podjedz lepiej do mechanika zanim zrobisz sobie grubsza robote z uszczelkami. A przynajmiej nie jezdz za wiele do czasu wyjasnienia problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Poziom płynu chłodzącego w zbiorniczkach sprawdzałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Temperatura spada przy wyższych obrotach czy raczej przy wyższej prędkości? Może padł wiatrak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuzi4 Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Do jakiego poziomu rośnie temperatura na wolnych obr? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siwy Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Może pompa cieczy chłodzącej pada? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Morgiana Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Może padł wiatrak? Tak to trochę wygląda... Jak jedziesz to się chłodzi "pędem" powietrza, jak staniesz to się gotuje? A słyszysz czy się wiatrak włącza w ogóle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaacek Opublikowano 26 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 prędkosc nie ma tu znaczenia. jak jade przez dłuższy czas równo ok 2 tys. obr to temperatura wzrasta(dosyć szybko 2-5min.) do ostatniej kreski (prawie na czerwone pole) kiedy przytrzymam obroty powyżej 3,5 tys tem,peratura spada do połowy albo niżej nie zależnei od prędkosci. Jeżeli auto sie zagrzeje w korku to nawet dodanie gazu w miejscu powoduje spadek temperatury. Wiem że jednoznacznie nie da się określić co to może być ale od czego zaczać poszukiwania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuzi4 Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 numero uno możesz mieć zapowietrzony układ. Możliwie szybko, niezwłocznie odpowietrz go. Rozumiem, że poziom w zbiorniczku jest ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaacek Opublikowano 26 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 no tak poziom jest ok ostatnio sprawdzałem poziom jest ok, i stale utrzymuje sie na dobrym poziomie, nie ucieka ani nic. Spróbuje wymienić cały płyn w układzie, a jeżeli to nie pomoże?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Morgiana Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 a jeżeli to nie pomoże?? To skocz z mostu Tylko testament najpierw spisz - STi na rzecz The Forum itp itd... A tak na poważniej - jedź do warsztatu. Jakbyś napisał skąd jesteś, to pewnie byśmy Ci poradzili gdzie masz kogoś sensownego najbliżej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuzi4 Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Po co wymieniać płyn - no chyba, że już pora... Odpowietrz cały układ porządnie. Zrób to na otwartym termostacie, na dużym obiegu i pamiętaj, żeby gołymi ręcami za węże nie łapać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 jaacek, nie wymieniaj płynu tylko dla próby-nic nie da. -może układ zapowietrzony -termostat sie zawiesza -sprawdź na postoju ,czy wentylator włącza się przy rosnącej temp. -sprawdź bąblowanie w zbiorniczku przelewowym przy dodawaniu gazu (uszczelki glowic) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrpalon Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 A termostacik panie wymień , bo one lubia się wiechnąć, może to być przyczyna , ale nie musi.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 27 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2011 Nie wiem, na ile to prawdopodobne, ale może faktycznie termostat jest skopany do tego stopnia, że przy niskich obrotach jest cały czas zamknięty (tylko mały obieg działa), a dopiero wyższe obroty (=wyższe ciśnienie z pompy wody) daje radę go otworzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 moze masz koncentrat zamiast plynu - kiedys w ramach experymentu zalalem do VW sam koncentrat (nie mieszalem z woda) i objawy byly podobne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 moze masz koncentrat zamiast plynu - kiedys w ramach experymentu zalalem do VW sam koncentrat (nie mieszalem z woda) i objawy byly podobne W poprzednim aucie miałem sam koncentrat i nie było problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Objawy charakterystyczne dla wydmuchanych uszczelek , nie masz przypadkiem sti US ? i silnika 2.5 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 ja też obstawiam uszczelki i oby tylko to... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 W poprzednim aucie miałem sam koncentrat i nie było problemów. miales pewnie ten gotowy do wlania, ja wlalem taki gęściejszy ciemno zielony - stopniowo rozcienczajac go odciagajac i dolewajac wody grzanie zniknelo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 najlepszym wymiennikiem ciepła zawsze będzie czysta woda destylowana.... tylko rozwiązanie niepraktyczne w mroźne dni.... z autopsji... także wygląda mi to na uszczelki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil123 Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Objawy charakterystyczne dla wydmuchanych uszczelek , nie masz przypadkiem sti US ? i silnika 2.5 ? tak jak mówi ja miałem takie same objawy przy wydmuchanej uszczelce, możne to tez być termostat, przez internet ciężko zdiagnozować, na silniku przy głowicach nie ma wycieku :?: jak z olejem :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mallorquin Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 wez przemyj chłodnice wody mozliwe ze jest zabrudzona albo sa zanieczyszczenia miedzy dwoma chłodnicami i słabo odprowadza ciepło -- N paź 30, 2011 12:33 pm -- ja by była uszczelka ,to przy obciazeniu było gozej .Jak jedziesz szybciej wytwarza sie cisnienie w układzie chłodzenia ,gdyby uszczelka była padnieta to cisnienie było by jeszcze wieksze i gotował by sie .Moze byc jeszcze włacznik wentylatora uszkodzony ,za pózno je uruchamia . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Jak jedziesz szybciej wytwarza sie cisnienie w układzie chłodzenia mylisz się - objawy niesprawnego ukladu chłodzenia najszybciej wykaże grzanie na postoju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil123 Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Jak jedziesz szybciej wytwarza sie cisnienie w układzie chłodzenia mylisz się - objawy niesprawnego ukladu chłodzenia najszybciej wykaże grzanie na postoju a w trakcie jazdy już chłodzi pęd powietrza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się