Skocz do zawartości

Demontaż całego środka Forka S-Turbo MY 99


Subaru_Forester

Rekomendowane odpowiedzi

Mam szalony plan. chcę zdemontować cały środek w moim Forku. Wszystko! Powód - są dwa.

Po pierwsze coś mi stuka w/pod deską rozdzielczą jak przyśpieszam, jakby coś się o coś obijało, wpadało w jakiś rezonans, albo coś takiego. Nie wiem co to ale wkurza mnie niemiłosiernie!! A jestem bardzo wrażliwy na niechciane efekty dźwiękowe.

Druga sprawa to kwestia wyciszenia matami auta. Forek jest za głośny...czasami mam wrażenie jakbym siedział w blaszanej puszce na kołach.

W celu minimalizacji kosztów postanowiłem, że będę chciał zrobić to sam. Podobno nie jest to aż takie trudne. Właśnie ściągam jakieś manuale do mojego Forka i będę szukał tam info. Wiadomo jednak, że największą skarbnicą wiedzy jest forum :lol: Czy ktoś już robił coś takiego i mógłby coś podpowiedzieć? Może też jakaś opinia o matach wyciszających? A może...ktoś z Wawy chciałby się przyłączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie mieszkasz konkretnie w w-wie?

chętnie poszarpałbym komuś wnętrze auta jakimś 30cm nożem :mrgreen:

tez mam podobny dylemat, ale mi to bardzije zalezy na wyciszeniu drzwi pod jakieś sensowne audio + ogarnięcie poprzepalanych podświetleń w konsoli. To :wink: nie wymaga aż demontażu całej deski w moim przypadku. Moznaby podłubac razem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żoliborz :D Ale jeszcze nie wiem, czy będę to robić u siebie w garażu, bo nie wiem czy wyrobię się w jeden dzień z demontażem i montażem. Nie umiem tego ocenić. Możliwe, że będzie trzeba poszukać "prywatnego" garażu, żeby w razie czego zostawić graty na noc poza autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że jak bedzie dłubane 1szy raz to raczej nie do ogarnięcia :roll: Jeżeli dodatkowo chcesz kleić maty to szykuj minimum 2 dni. Same zrobienie drzwi, rozebranie boczków, oklejenie i ponowne złożenie wszystkiego to jest 1 dzień robiąc samemu.

Daj znać jak coś zaczniesz dłubac, jak bedę miałczas to może coś podłubiemy razem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz tzw. smykałkę do majsterkowania, czyli wiesz w którą stronę odkręca się śrubki, dasz radę, najwyżej przy montażu popytasz bardziej doświadczonych Forumowiczów :lol:

Ogólnie Subaru jest dość przyjacielskie dla mechaników, są miejsca, które potrafią doprowadzić do lekkiej irytacji, ale ogólnie w porównaniu do innych marek nie jest źle, bo są auta, w których nabierasz przeświadczenia, że masz do czynienia z jednorazówką...i zdemontowane części nie zawsze pasują na swoje miejsce.

Czego w Subaru nie spotkasz, jak wiesz już jak, bo są różne spinki, klipsy, zaczepy, i trzeba wiedzieć w którą stronę się demontuje, żeby czegoś nie uszkodzić...gdzie są pochowane śruby mocujące poszczególne elementy, ale to nie jest pojazd kosmiczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi jeden dziej od rana do późnego wieczora zajęło rozebranie , wygłuszenie z dwóch stron i złożenie samych drzwi a nie narzekam na jakiś brak manualności :P

 

Ale dużo czasu idzie na takie zabawy, jeszcze przy okazji robiąc dokumentacje fotograficzna (polecam) w trakcie.

Mam nauczkę już przy rozbieraniu różnych rzeczy że zdjęcia się przydaja. Niby człowiek odkręca i mówi sobie "eee jutro składam to przecież zapamiętam jaki i gdzie to było" ... to nie prawda :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi jeden dziej od rana do późnego wieczora zajęło rozebranie , wygłuszenie z dwóch stron i złożenie samych drzwi a nie narzekam na jakiś brak manualności :P

 

Ale dużo czasu idzie na takie zabawy, jeszcze przy okazji robiąc dokumentacje fotograficzna (polecam) w trakcie.

Mam nauczkę już przy rozbieraniu różnych rzeczy że zdjęcia się przydaja. Niby człowiek odkręca i mówi sobie "eee jutro składam to przecież zapamiętam jaki i gdzie to było" ... to nie prawda :P

 

Masz gdzieś pod ręką dobry manual rozbierania drzwi w Forku? Nie wiem czy to robi, ale wersja USA (drzwi bez ramek).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m4tek, masz inne/nowsze auto, ale taki manual i tak będzie pomocny.

wersja USA (drzwi bez ramek).

Hmm, forki do 2008 nie mają ramek, bez znaczenia na jaki rynek były produkowane.

 

Ja w lipcu wymieniałem nagrzewnicę w VW vento. 7godzin zajął demontaż i montaż deski rozdzielczej, z czego sama wymiana nagrzewnicy/akrobacje zajęła 2h

 

Subaru_Forester, nie ruszaj cięgien od nawiewów a po złożeniu wszystko będzie działać.

 

Możesz sobie rozplanować np. dziś drzwi, jutro deska, na koniec podłoga, to rozkręcisz auto u siebie w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Koledzy czy możecie podrzucić manuale do rozbiórki wnętrza S-Turbo '00r.? Planuję taki zabieg u siebie i wolałbym mieć jakąś techniczną lekturę pod ręką żeby czasu nie tracić w razie problemów.

 

Możecie tez napisać czym, jakimi matami wygłuszaliście forka? I w ogóle uwagi co do tego zabiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno drzwi będę chciał zrobić. Zastanawiam się też nad resztą, czyli środek i tył. Myślałem wyrzucić wszystko ze środka i wykleić. Sprawdzałem już pod kanapą tylną i podłogę bagażnika - dostęp jest całkiem ok. Ale wolałbym mieć jakiś rysunek techniczny pod ręką :)

Trochę mnie drażni jak jadę i kamyki czy teraz sól obijają się o podłogę, w innych autach tego efektu nie ma :) - a nasiliło się to po zmianie opon na zimowe.

Jest zima, ciepły garaż to myślałem może podłubać, ale z drugiej strony może lepiej poczekać aż na zewnątrz będzie na plusie, żeby maty dobrze się przykleiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...