olo1114 Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Witam Pacjent: IMPREZA '01 2.0 125 KM 160 tyś km, LPG od 20 tys km, sekwencja Objawy: Mam problem przy zimnym obciążonym silniku z wkręcaniem się na obroty. Przy dodaniu gazu auto nie reaguje prawidłowo, w przedziale ok 1500-2500 obr brakuje mocy (efekt jak by mi ktoś podpiął przyczepę z 1 t ładunku ). Po rozgrzaniu silnika efekt ustępuje, jednak nie ma reguły. Zdarzyło się też kilka razy że przy wyższych obrotach i większej prędkości nagle zaczęło szarpać silnikiem (przerywać) po krótkim postoju - przeszło. OBJAWY SIĘ POJAWIAJĄ NA BENZYNIE I NA LPG (LPG po regulacji i serwisie). Nie słychać klapiących zaworów. Działania: Wymieniane: świece, przewody WN, , czujnik spalania stukowego-skasowanie błędu ów czujnika, uszczelnienie pokryw zaworów i gniazda świec,chwilowe odłączenie akumulatora, diagnoza komputerowa - nie wykazała żądnych błędów, nowy olej, filtry. Proszę o każdą cenną wskazówkę, może już ktoś przerabiał ten temat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giechu Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Najprawdopodobniej częsta przypadłość tych silników- czujnik spalania stukowego. Najlepiej wymienić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Proszę o każdą cenną wskazówkę, może już ktoś przerabiał ten temat. Regulacja luzu zaworowego kiedy była robiona? Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo1114 Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 Najprawdopodobniej częsta przypadłość tych silników- czujnik spalania stukowego. Najlepiej wymienić. czujnik wymieniony Regulacja luzu zaworowego kiedy była robiona? nie wiem kiedy była regulacja zaworów, auto mam od niecałych 2 lat - import z Holandii (książka prowadzona do końca) przebieg 160 tys raczej realny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 A nie wymieniałeś ostatnio oleju :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo1114 Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 A nie wymieniałeś ostatnio oleju :?: wymieniałem olej, ale problem też występował przed wymianą Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Zdarzyło się też kilka razy że przy wyższych obrotach i większej prędkości nagle zaczęło szarpać silnikiem (przerywać) po krótkim postoju - przeszło. Nie zapala Ci się check? Aż dziwne, że przy takich objawach. nie wiem kiedy była regulacja zaworów, auto mam od niecałych 2 lat - import z Holandii (książka prowadzona do końca) przebieg 160 tys raczej realny. Nie chodzi o czas, tylko przebieg. Najprawdopodobniej częsta przypadłość tych silników- czujnik spalania stukowego. Najlepiej wymienić. No właśnie kolega pisze, że wymienił: Wymieniane: świece, przewody WN, , czujnik spalania stukowego-skasowanie błędu ów czujnika, uszczelnienie pokryw zaworów i gniazda świec,chwilowe odłączenie akumulatora, diagnoza komputerowa - nie wykazała żądnych błędów, nowy olej, filtry. Ja bym jednak spróbował z zaworami... Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo1114 Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 Nie zapala Ci się check? Aż dziwne, że przy takich objawach. Check palił mi się przed wymianą czujnika spalania stukowego, teraz cisza Ja bym jednak spróbował z zaworami... Uszczelniałem ostatnio też pokrywy zaworów, niestety mechanik nie sprawdził dokładnie zaworów. Teraz trochę lipa bo szlak trafi nowe uszczelki przy ponownym rozbieraniu Link to comment Share on other sites More sharing options...
les Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Sprobuj przeczyscic przeplywomierz,u mnie pomoglo (co prawda wrx :wink: ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo1114 Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 Sprobuj przeczyscic przeplywomierz,u mnie pomoglo (co prawda wrx :wink: ) ponoć w N/A nie ma przepływomierza Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 i gniazda świec, tzn , że były reg. zawory :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
les Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Sprobuj przeczyscic przeplywomierz,u mnie pomoglo (co prawda wrx :wink: ) ponoć w N/A nie ma przepływomierza Nie wiem ktory masz rocznik,ale byly jusz opisywane przypadki na tym forum,wlasnie z problemami przeplywomierzy w N/A Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo1114 Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 tzn , że były reg. zawory nie były regulowane zawory Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 tzn , że były reg. zawory nie były regulowane zawory To zacznij od tego. Im później tym może być drożej Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo1114 Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 Nie wiem ktory masz rocznik,ale byly jusz opisywane przypadki na tym forum,wlasnie z problemami przeplywomierzy w N/A rocznik '01, szperałem już trochę po forum, były opisywane podobne przypadki ale mi nie wyskakuje żaden błąd (CHECK) i to jest dziwne -- 25 paź 2011, o 20:36 -- tzn , że były reg. zawory nie były regulowane zawory To zacznij od tego. Im później tym może być drożej No więc czeka mnie wizyta u Was tzn w MTS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 No więc czeka mnie wizyta u Was tzn w MTS Daj znać, co to było. No i jaki koszt regulacji zaworów, mnie też to czeka... BTW w GXie 2.0 jest regulacja płytkowa, czy jakaś inna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 uszczelnienie pokryw zaworów i To daleko nie bylo......bo tam na "śrubki" jest regulacja..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 To daleko nie bylo......bo tam na "śrubki" jest regulacja..... Panie Andrzeju ucieszył mnie Pan bardzo tą informacją... Już się bałem, że płytki, a tu takie dobre wieści Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo1114 Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 uszczelnienie pokryw zaworów i To daleko nie bylo......bo tam na "śrubki" jest regulacja..... no... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 uszczelnienie pokryw zaworów i To daleko nie bylo......bo tam na "śrubki" jest regulacja..... no... stracilem pewnosć...... :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 A nie wymieniałeś ostatnio oleju :?: To autentycznie moze być z tego! ? :shock: Już to gdzieś czytałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 To autentycznie moze być z tego! ? Już to gdzieś czytałem To się właśnie wiąże z czujnikiem spalania stukowego... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giechu Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 W silniku 125KM nie ma przepływomierza w 115KM chyba był. Regulacja jest na śrubki :wink: czujnik spalania stukowego lubi szwankować bez wywalania checka, wymieniłeś na nowy czy używkę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
olo1114 Posted October 26, 2011 Author Share Posted October 26, 2011 W silniku 125KM nie ma przepływomierza w 115KM chyba był. Regulacja jest na śrubki :wink: czujnik spalania stukowego lubi szwankować bez wywalania checka, wymieniłeś na nowy czy używkę? czujnik jest nowy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba25 Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 czujnik jest nowy Nawet nowy czujnik może być czasem "nadwrażliwy", w końcu to zwykły mikrofon. Tutaj jest opis "usprawnienia" tegoż czujnika: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=114159 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now