olo1114 Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Witam Pacjent: IMPREZA '01 2.0 125 KM 160 tyś km, LPG od 20 tys km, sekwencja Objawy: Mam problem przy zimnym obciążonym silniku z wkręcaniem się na obroty. Przy dodaniu gazu auto nie reaguje prawidłowo, w przedziale ok 1500-2500 obr brakuje mocy (efekt jak by mi ktoś podpiął przyczepę z 1 t ładunku ). Po rozgrzaniu silnika efekt ustępuje, jednak nie ma reguły. Zdarzyło się też kilka razy że przy wyższych obrotach i większej prędkości nagle zaczęło szarpać silnikiem (przerywać) po krótkim postoju - przeszło. OBJAWY SIĘ POJAWIAJĄ NA BENZYNIE I NA LPG (LPG po regulacji i serwisie). Nie słychać klapiących zaworów. Działania: Wymieniane: świece, przewody WN, , czujnik spalania stukowego-skasowanie błędu ów czujnika, uszczelnienie pokryw zaworów i gniazda świec,chwilowe odłączenie akumulatora, diagnoza komputerowa - nie wykazała żądnych błędów, nowy olej, filtry. Proszę o każdą cenną wskazówkę, może już ktoś przerabiał ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Najprawdopodobniej częsta przypadłość tych silników- czujnik spalania stukowego. Najlepiej wymienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Proszę o każdą cenną wskazówkę, może już ktoś przerabiał ten temat. Regulacja luzu zaworowego kiedy była robiona? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo1114 Opublikowano 25 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Najprawdopodobniej częsta przypadłość tych silników- czujnik spalania stukowego. Najlepiej wymienić. czujnik wymieniony Regulacja luzu zaworowego kiedy była robiona? nie wiem kiedy była regulacja zaworów, auto mam od niecałych 2 lat - import z Holandii (książka prowadzona do końca) przebieg 160 tys raczej realny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 A nie wymieniałeś ostatnio oleju :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo1114 Opublikowano 25 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 A nie wymieniałeś ostatnio oleju :?: wymieniałem olej, ale problem też występował przed wymianą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Zdarzyło się też kilka razy że przy wyższych obrotach i większej prędkości nagle zaczęło szarpać silnikiem (przerywać) po krótkim postoju - przeszło. Nie zapala Ci się check? Aż dziwne, że przy takich objawach. nie wiem kiedy była regulacja zaworów, auto mam od niecałych 2 lat - import z Holandii (książka prowadzona do końca) przebieg 160 tys raczej realny. Nie chodzi o czas, tylko przebieg. Najprawdopodobniej częsta przypadłość tych silników- czujnik spalania stukowego. Najlepiej wymienić. No właśnie kolega pisze, że wymienił: Wymieniane: świece, przewody WN, , czujnik spalania stukowego-skasowanie błędu ów czujnika, uszczelnienie pokryw zaworów i gniazda świec,chwilowe odłączenie akumulatora, diagnoza komputerowa - nie wykazała żądnych błędów, nowy olej, filtry. Ja bym jednak spróbował z zaworami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo1114 Opublikowano 25 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Nie zapala Ci się check? Aż dziwne, że przy takich objawach. Check palił mi się przed wymianą czujnika spalania stukowego, teraz cisza Ja bym jednak spróbował z zaworami... Uszczelniałem ostatnio też pokrywy zaworów, niestety mechanik nie sprawdził dokładnie zaworów. Teraz trochę lipa bo szlak trafi nowe uszczelki przy ponownym rozbieraniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
les Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Sprobuj przeczyscic przeplywomierz,u mnie pomoglo (co prawda wrx :wink: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo1114 Opublikowano 25 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Sprobuj przeczyscic przeplywomierz,u mnie pomoglo (co prawda wrx :wink: ) ponoć w N/A nie ma przepływomierza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 i gniazda świec, tzn , że były reg. zawory :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
les Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Sprobuj przeczyscic przeplywomierz,u mnie pomoglo (co prawda wrx :wink: ) ponoć w N/A nie ma przepływomierza Nie wiem ktory masz rocznik,ale byly jusz opisywane przypadki na tym forum,wlasnie z problemami przeplywomierzy w N/A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo1114 Opublikowano 25 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 tzn , że były reg. zawory nie były regulowane zawory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 tzn , że były reg. zawory nie były regulowane zawory To zacznij od tego. Im później tym może być drożej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo1114 Opublikowano 25 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Nie wiem ktory masz rocznik,ale byly jusz opisywane przypadki na tym forum,wlasnie z problemami przeplywomierzy w N/A rocznik '01, szperałem już trochę po forum, były opisywane podobne przypadki ale mi nie wyskakuje żaden błąd (CHECK) i to jest dziwne -- 25 paź 2011, o 20:36 -- tzn , że były reg. zawory nie były regulowane zawory To zacznij od tego. Im później tym może być drożej No więc czeka mnie wizyta u Was tzn w MTS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 No więc czeka mnie wizyta u Was tzn w MTS Daj znać, co to było. No i jaki koszt regulacji zaworów, mnie też to czeka... BTW w GXie 2.0 jest regulacja płytkowa, czy jakaś inna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 uszczelnienie pokryw zaworów i To daleko nie bylo......bo tam na "śrubki" jest regulacja..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 To daleko nie bylo......bo tam na "śrubki" jest regulacja..... Panie Andrzeju ucieszył mnie Pan bardzo tą informacją... Już się bałem, że płytki, a tu takie dobre wieści Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo1114 Opublikowano 25 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 uszczelnienie pokryw zaworów i To daleko nie bylo......bo tam na "śrubki" jest regulacja..... no... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 uszczelnienie pokryw zaworów i To daleko nie bylo......bo tam na "śrubki" jest regulacja..... no... stracilem pewnosć...... :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 A nie wymieniałeś ostatnio oleju :?: To autentycznie moze być z tego! ? :shock: Już to gdzieś czytałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 To autentycznie moze być z tego! ? Już to gdzieś czytałem To się właśnie wiąże z czujnikiem spalania stukowego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 W silniku 125KM nie ma przepływomierza w 115KM chyba był. Regulacja jest na śrubki :wink: czujnik spalania stukowego lubi szwankować bez wywalania checka, wymieniłeś na nowy czy używkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo1114 Opublikowano 26 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 W silniku 125KM nie ma przepływomierza w 115KM chyba był. Regulacja jest na śrubki :wink: czujnik spalania stukowego lubi szwankować bez wywalania checka, wymieniłeś na nowy czy używkę? czujnik jest nowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 26 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 czujnik jest nowy Nawet nowy czujnik może być czasem "nadwrażliwy", w końcu to zwykły mikrofon. Tutaj jest opis "usprawnienia" tegoż czujnika: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=114159 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się