Skocz do zawartości

Brak mocy w 2.0 125KM w granicach 1,5-2,5 tys obr


olo1114

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Pacjent:

IMPREZA '01 2.0 125 KM 160 tyś km, LPG od 20 tys km, sekwencja

 

Objawy:

Mam problem przy zimnym obciążonym silniku z wkręcaniem się na obroty. Przy dodaniu gazu auto nie reaguje prawidłowo, w przedziale ok 1500-2500 obr brakuje mocy (efekt jak by mi ktoś podpiął przyczepę z 1 t ładunku :) ). Po rozgrzaniu silnika efekt ustępuje, jednak nie ma reguły. Zdarzyło się też kilka razy że przy wyższych obrotach i większej prędkości nagle zaczęło szarpać silnikiem (przerywać) po krótkim postoju - przeszło. OBJAWY SIĘ POJAWIAJĄ NA BENZYNIE I NA LPG (LPG po regulacji i serwisie). Nie słychać klapiących zaworów.

 

Działania:

Wymieniane: świece, przewody WN, , czujnik spalania stukowego-skasowanie błędu ów czujnika, uszczelnienie pokryw zaworów i gniazda świec,chwilowe odłączenie akumulatora, diagnoza komputerowa - nie wykazała żądnych błędów, nowy olej, filtry.

 

Proszę o każdą cenną wskazówkę, może już ktoś przerabiał ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej częsta przypadłość tych silników- czujnik spalania stukowego. Najlepiej wymienić.

 

czujnik wymieniony

 

Regulacja luzu zaworowego kiedy była robiona? :idea:

 

nie wiem kiedy była regulacja zaworów, auto mam od niecałych 2 lat - import z Holandii (książka prowadzona do końca) przebieg 160 tys raczej realny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarzyło się też kilka razy że przy wyższych obrotach i większej prędkości nagle zaczęło szarpać silnikiem (przerywać) po krótkim postoju - przeszło.

 

Nie zapala Ci się check? Aż dziwne, że przy takich objawach.

 

nie wiem kiedy była regulacja zaworów, auto mam od niecałych 2 lat - import z Holandii (książka prowadzona do końca) przebieg 160 tys raczej realny.

 

Nie chodzi o czas, tylko przebieg.

 

Najprawdopodobniej częsta przypadłość tych silników- czujnik spalania stukowego. Najlepiej wymienić.

No właśnie kolega pisze, że wymienił:

Wymieniane: świece, przewody WN, , czujnik spalania stukowego-skasowanie błędu ów czujnika, uszczelnienie pokryw zaworów i gniazda świec,chwilowe odłączenie akumulatora, diagnoza komputerowa - nie wykazała żądnych błędów, nowy olej, filtry.

 

Ja bym jednak spróbował z zaworami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapala Ci się check? Aż dziwne, że przy takich objawach.

 

Check palił mi się przed wymianą czujnika spalania stukowego, teraz cisza

 

Ja bym jednak spróbował z zaworami...

 

Uszczelniałem ostatnio też pokrywy zaworów, niestety mechanik nie sprawdził dokładnie zaworów. Teraz trochę lipa bo szlak trafi nowe uszczelki przy ponownym rozbieraniu :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ktory masz rocznik,ale byly jusz opisywane przypadki na tym forum,wlasnie z problemami przeplywomierzy w N/A

 

rocznik '01, szperałem już trochę po forum, były opisywane podobne przypadki ale mi nie wyskakuje żaden błąd (CHECK) i to jest dziwne

 

-- 25 paź 2011, o 20:36 --

 

tzn , że były reg. zawory

 

nie były regulowane zawory

 

To zacznij od tego. Im później tym może być drożej :idea:

 

No więc czeka mnie wizyta u Was tzn w MTS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...