Jump to content

WRX 02 problem z pracą silnika, brak zapłonu w 2 cylindrze!


Paciu21

Recommended Posts

Witam!

 

Mam taki problem, z którym już próbowałem walczyć i teraz zastanawiam się co robić dalej

i mam nadzięję, że ktoś będzie w stanie mi pomóc, a przynajmniej podpowiedzieć co to może być.

Ostatnio odpaliłem samochód i słyszę, że coś jest nie tak. Samochód chodził nierówno, stracił moc,

wolno wkręcał się na obroty i cały drżał, a kontrolka silnika cały czas migała. Pojechałem do

mechanika, który podłączył komputer. Komputer "powiedział", że to cewka zapłonowa na drugim

cylindrze. Wczoraj otrzymałem zamówioną cewkę i od razu wymieniłem. Efekt bardzo zadowalający! :twisted:

Wszystko było okej. Dzisiaj rano pojechałem do szkoły i wszystko pięknie, bez żadnych problemów

jednak wracając zatrzymałem się na światłach, kontorlka zaczęła migać i znowu to samo. :evil: Samochód

drży, nie ma mocy, strzela z wydechu niedopalonym paliwem.

 

I teraz moje pytanie! Co to może być? Świeca zapłonowa? Przewody z przebiciem czy może coś gorszego?

 

Z góry dzięki za odpowiedz :D

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za pierwszą poradę, pierwsze co jutro zrobię to sprawdzę stan świecy!

 

A co do przewodów to wiem, że nie ma przewodów od cewki do świecy lecz chodziło mi o przewody, które

podłącza się do cewki :D Mam nadzieję, że to "tylko" świeca.

 

A i jeszcze pytanko czy przy uszkodzonej świecy, która nie działała, mogło się stać tak, że na chwilę zaczęła działać,

a potem znowu przestała?

Link to comment
Share on other sites

No teraz nie mam zamiaru odpalać nawet ale raczej nie powinna być pęknięta (to mnie chłopaki wystraszyliście teraz!)

Ale raczej silnika nie uszkodziła, ponieważ po tym jak pierwszy raz przestała działać (te same objawy) to następnego dnia i tak działała.

No to jutro tylko znaleźć klucz i do dzieła!

 

Dzięki wielkie za poradę! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

pęknięta to nie znaczy że się rozpadła po prostu izolator może mięć rysę, dziwnym trafem albo zaczęła na chwilę działać albo co prawdopodobne zniszczyła znowu cewkę :( miałem tak samo w Fiacie Coupe

Link to comment
Share on other sites

No cóż... Zobaczy się jutro! Mam jeszcze jedną cewkę na zmianę więc z tym problemu nie będzie :D

A warto od razu wymienić wszystkie świece? I jakie polecacie, czy jest sens kupowania świec za jakieś

kosmiczne (po 100zł szt.) pieniądze?

Link to comment
Share on other sites

Mialem podobny przypadek w moim bylym WRX02 gdy bylo wilgotnie,komp.wyswietlal problem z zaplonem na 2 i 4tym zdaje sie cylindrze,lekarstwem okazalo sie wymiana sondy lambda.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie wszedłem i już wszystko jasne :D

 

les, też ci nie chciał samochód jeździć? Bo u mnie czuć, że nie chodzi na wszystkich cylindrach

(nawet po tym, że "nosi" silnik na lewo 1 i 3 cylinder, kiedy wczesniej nie było tego widać i był w miarę stabilny)

i nie wiem czy w wypadku sondy lambda też by tak było?

Link to comment
Share on other sites

Właśnie wszedłem i już wszystko jasne :D

 

les, też ci nie chciał samochód jeździć? Bo u mnie czuć, że nie chodzi na wszystkich cylindrach

(nawet po tym, że "nosi" silnik na lewo 1 i 3 cylinder, kiedy wczesniej nie było tego widać i był w miarę stabilny)

i nie wiem czy w wypadku sondy lambda też by tak było?

 

 

Ewidetnie czuc bylo jak jeden cylinder nie pali,a czas od czasu wylaczal sie drugi,zdarzalo sie to szczegulnie rano przy wilgotnym powietrzu lub opadach silnikiem nosilo tak jak opisujesz,w kazdy razie po wymianie sondy wiecej jusz nie mialem problemow z zaplonem

Link to comment
Share on other sites

No to kolejna przydatna informacja bo jeśli wymiana świecy nie pomoże to mam kolejnego "winnego" :evil:

W każdym razie wymiana świec nie zaszkodzi :twisted:

 

Weź podjedź do kogoś, kto się zna na tym. Bo postępując jak dotychczas wymienisz pół auta. :idea:

Link to comment
Share on other sites

Tak wiem :D Już jestem umówiony do mechanika, żeby przejrzał dokładnie całość.

To pierwsza rzecz jaką zrobiłem jak tylko się pojawił problem. Ale powiedział, żebym

coś spróbował zrobić i podpowiedział przez telefon właśnie 3 rzeczy: cewka, świeca,

elektryka. A jako, że korzystam z jego usług na dość ciekawych warunkach

(tanio, ale czasem muszę poczekać) to postanowiłem, że te rzeczy spróbuję zrobić :mrgreen:

Ale masz rację szczur75, że bez wizyty i tak się nie obejdzie :P Świece i koniec zabawy w

"machera" :D

Link to comment
Share on other sites

Na razie nie jest źle :P Zresztą (niestety) człowiek uczy się na swoich błędach :!:

No nic nie poradzę, że niecierpliwy jestem :oops:

 

Dzięki wielkie wszystkim za rady! Wiem mniej więcej co to może być, a więcej się dowiem

jak tam zajrzy specjalista i sam zobaczy co jest na "rzeczy" 8)

 

Jeszcze raz Wielkie Dzięki! Pozdrawiam i do zobaczenia! :twisted:

Link to comment
Share on other sites

swiece osobiscie wsadzam ostatnio denso, ktore w odroznieniu od ngk sa jeszcze "made in japan"

do wrx'a platynowe, typ pk20pr-p8 wg moich zapiskow.

 

aha i jak nigdy tego nie robiles to moze Cie zaskoczyc ilosc miejsca miedzy glowicami a podluznicami ;)

"zwyklym" kluczem do swiec nie podejdziesz, ja sobie taki domowym sposobem przerobilem wymieniajac jego raczke na uciety kawalek imbusowego szesciokata do krecenia plaskim kluczem

 

powodzenia

janek

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...