Paciu21 Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Witam! Mam taki problem, z którym już próbowałem walczyć i teraz zastanawiam się co robić dalej i mam nadzięję, że ktoś będzie w stanie mi pomóc, a przynajmniej podpowiedzieć co to może być. Ostatnio odpaliłem samochód i słyszę, że coś jest nie tak. Samochód chodził nierówno, stracił moc, wolno wkręcał się na obroty i cały drżał, a kontrolka silnika cały czas migała. Pojechałem do mechanika, który podłączył komputer. Komputer "powiedział", że to cewka zapłonowa na drugim cylindrze. Wczoraj otrzymałem zamówioną cewkę i od razu wymieniłem. Efekt bardzo zadowalający! Wszystko było okej. Dzisiaj rano pojechałem do szkoły i wszystko pięknie, bez żadnych problemów jednak wracając zatrzymałem się na światłach, kontorlka zaczęła migać i znowu to samo. Samochód drży, nie ma mocy, strzela z wydechu niedopalonym paliwem. I teraz moje pytanie! Co to może być? Świeca zapłonowa? Przewody z przebiciem czy może coś gorszego? Z góry dzięki za odpowiedz Link to comment Share on other sites More sharing options...
filester Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 W WRX nie masz przewodów. Świece wymieniałeś przed wymianą cewki? Jak świeca jest śmieć to zaraz po niej następnym elementem do uszkodzenia jest cewka... a przynajmniej tak mi się o uszy obiło :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paciu21 Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 Dzięki za pierwszą poradę, pierwsze co jutro zrobię to sprawdzę stan świecy! A co do przewodów to wiem, że nie ma przewodów od cewki do świecy lecz chodziło mi o przewody, które podłącza się do cewki Mam nadzieję, że to "tylko" świeca. A i jeszcze pytanko czy przy uszkodzonej świecy, która nie działała, mogło się stać tak, że na chwilę zaczęła działać, a potem znowu przestała? Link to comment Share on other sites More sharing options...
filester Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Moim zdaniem prędzej cewka po wymianie działała ale nie było ujścia prądu i mogła paść. Ale ja się na tym dobrze nie znam, lepiej jak by jeszcze potwierdził ktoś obeznany w temacie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravo Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 może być pęknięta, wykręć ją, szkoda że nie zrobiłeś tego od razu przy wymianie cewki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paciu21 Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 No teraz nie mam zamiaru odpalać nawet ale raczej nie powinna być pęknięta (to mnie chłopaki wystraszyliście teraz!) Ale raczej silnika nie uszkodziła, ponieważ po tym jak pierwszy raz przestała działać (te same objawy) to następnego dnia i tak działała. No to jutro tylko znaleźć klucz i do dzieła! Dzięki wielkie za poradę! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravo Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 pęknięta to nie znaczy że się rozpadła po prostu izolator może mięć rysę, dziwnym trafem albo zaczęła na chwilę działać albo co prawdopodobne zniszczyła znowu cewkę miałem tak samo w Fiacie Coupe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paciu21 Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 No cóż... Zobaczy się jutro! Mam jeszcze jedną cewkę na zmianę więc z tym problemu nie będzie A warto od razu wymienić wszystkie świece? I jakie polecacie, czy jest sens kupowania świec za jakieś kosmiczne (po 100zł szt.) pieniądze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravo Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Tak, kup dedykowane NGK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paciu21 Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 Irydowe? Platynowe? Bo dla mnie, laika, to wybór jest naprawdę trochę za duży Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravo Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 wchodzisz na stronę NGK i wszystko wiesz Link to comment Share on other sites More sharing options...
les Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Mialem podobny przypadek w moim bylym WRX02 gdy bylo wilgotnie,komp.wyswietlal problem z zaplonem na 2 i 4tym zdaje sie cylindrze,lekarstwem okazalo sie wymiana sondy lambda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paciu21 Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 Właśnie wszedłem i już wszystko jasne les, też ci nie chciał samochód jeździć? Bo u mnie czuć, że nie chodzi na wszystkich cylindrach (nawet po tym, że "nosi" silnik na lewo 1 i 3 cylinder, kiedy wczesniej nie było tego widać i był w miarę stabilny) i nie wiem czy w wypadku sondy lambda też by tak było? Link to comment Share on other sites More sharing options...
les Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Właśnie wszedłem i już wszystko jasne les, też ci nie chciał samochód jeździć? Bo u mnie czuć, że nie chodzi na wszystkich cylindrach (nawet po tym, że "nosi" silnik na lewo 1 i 3 cylinder, kiedy wczesniej nie było tego widać i był w miarę stabilny) i nie wiem czy w wypadku sondy lambda też by tak było? Ewidetnie czuc bylo jak jeden cylinder nie pali,a czas od czasu wylaczal sie drugi,zdarzalo sie to szczegulnie rano przy wilgotnym powietrzu lub opadach silnikiem nosilo tak jak opisujesz,w kazdy razie po wymianie sondy wiecej jusz nie mialem problemow z zaplonem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paciu21 Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 No to kolejna przydatna informacja bo jeśli wymiana świecy nie pomoże to mam kolejnego "winnego" W każdym razie wymiana świec nie zaszkodzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 No to kolejna przydatna informacja bo jeśli wymiana świecy nie pomoże to mam kolejnego "winnego" W każdym razie wymiana świec nie zaszkodzi Weź podjedź do kogoś, kto się zna na tym. Bo postępując jak dotychczas wymienisz pół auta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paciu21 Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 Tak wiem Już jestem umówiony do mechanika, żeby przejrzał dokładnie całość. To pierwsza rzecz jaką zrobiłem jak tylko się pojawił problem. Ale powiedział, żebym coś spróbował zrobić i podpowiedział przez telefon właśnie 3 rzeczy: cewka, świeca, elektryka. A jako, że korzystam z jego usług na dość ciekawych warunkach (tanio, ale czasem muszę poczekać) to postanowiłem, że te rzeczy spróbuję zrobić Ale masz rację szczur75, że bez wizyty i tak się nie obejdzie Świece i koniec zabawy w "machera" Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 A jako, że korzystam z jego usług na dość ciekawych warunkach(tanio, ale czasem muszę poczekać) to postanowiłem, że te rzeczy spróbuję zrobić No to masz...tanio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paciu21 Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 Na razie nie jest źle Zresztą (niestety) człowiek uczy się na swoich błędach :!: No nic nie poradzę, że niecierpliwy jestem Dzięki wielkie wszystkim za rady! Wiem mniej więcej co to może być, a więcej się dowiem jak tam zajrzy specjalista i sam zobaczy co jest na "rzeczy" 8) Jeszcze raz Wielkie Dzięki! Pozdrawiam i do zobaczenia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanekS Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 swiece osobiscie wsadzam ostatnio denso, ktore w odroznieniu od ngk sa jeszcze "made in japan" do wrx'a platynowe, typ pk20pr-p8 wg moich zapiskow. aha i jak nigdy tego nie robiles to moze Cie zaskoczyc ilosc miejsca miedzy glowicami a podluznicami "zwyklym" kluczem do swiec nie podejdziesz, ja sobie taki domowym sposobem przerobilem wymieniajac jego raczke na uciety kawalek imbusowego szesciokata do krecenia plaskim kluczem powodzenia janek Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravo Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 NGK też są Japan wystarczy sobie wybrać Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrpalon Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 nikt nie bierze pod uwagę , że kolega może mieć mikropęknięcia przy gniazdach zaworowych głowic, a wtedy wymiana świec nie wystarczy - rocznik auta wskazuje na taka mozliwość.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paciu21 Posted October 26, 2011 Author Share Posted October 26, 2011 A w wypadku mikropęknięć (niedługo w paranoje wpadnę^^) co należy robić dalej? Wiąże się z tym remont silnika? :shock: W każdym razie z mechanikiem już się umówiłem :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Paciu21, spokojnie -to raczej elektryka,bo miałeś poprawę po wymianie cewki. Coś zapłonowego. Mechaniczne problemy są bardziej stabilne-ale fachman potrzebny.Masz np. w Dzierżoniowie MTS. pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paciu21 Posted October 26, 2011 Author Share Posted October 26, 2011 Chyba w przyszłym sezonie/na początek wiosennego sezonu naprawdę się wybiorę do MTS'u w Dzierżoniowie bo jeszcze nie słyszałem o innym fachowcu od Subaru czyli coś musi być na rzeczy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now