WhitePower Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Witam wszystkich . To mój pierwszy post na tym forum. Ok dwóch tygodni jestem posiadaczem Legacy Turbo 94. Auto jest ogólnie w bardzo fajnym stanie i mam nadzieje , że sprawdzi się jako zimowa zabawka. Zauważyłem natomiast niepokojący objaw . Podnosi się stan oleju i czuć w nim benzynę . Czy macie jakiś sugestie w tym temacie ? Auto ma udokumentowany przebieg 240 tys km i nie ma gazu . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł_P Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Witaj Może uszczelka pod głowicą Ci padła? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WhitePower Posted October 24, 2011 Author Share Posted October 24, 2011 A co ma uszczelka pod głowicą do benzyny w oleju ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł_P Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Tyle że może jemu nie chodzi o benzynę tylko o spaliny ? a do oleju dostaje się płyn chłodniczy. Ale ja się nie znam :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
WhitePower Posted October 24, 2011 Author Share Posted October 24, 2011 Tyle że może jemu nie chodzi o benzynę tylko o spaliny ? a do oleju dostaje się płyn chłodniczy. Ale ja się nie znam :wink: :shock: nie bardzo rozumiem co piszesz Płyn w oleju powoduje zmianę zabarwienia tegoż oleju na kawę z mlekiem. Spaliny w oleju :shock: :?: Raczej nie podnoszą jego poziomu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł_P Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Ja też nie bardzo rozumiem co Ty piszesz Płyn w oleju powoduje zmianę zabarwienia tegoż oleju na kawę z mlekiem. Spaliny w oleju :shock: :?: Raczej nie podnoszą jego poziomu Pada uszczelka pod głowicą, i co się dzieje? Płyn chłodniczy wpada do oleju podnosząc jego poziom prawda? Czyli mamy pierwszy objaw tak jak kolego piszesz w pierwszym poście. Nie pisałem nigdzie że SPALINY PODNOSZĄ POZIOM OLEJU tylko że jest smród spalin a to płyn chłodniczy podnosi poziom oleju. Dalej: płyn chłodniczy śmierdzi spalinami tak? No więc podejrzewam że może kolega źle się wysłowił i chodziło mu o spaliny a nie benzynę... Ale jeśli faktycznie masz benzynę w oleju to ja się autuję Niech ktoś bardziej się znający przejmie rozmowę Link to comment Share on other sites More sharing options...
WhitePower Posted October 24, 2011 Author Share Posted October 24, 2011 Ja też nie bardzo rozumiem co Ty piszesz Płyn w oleju powoduje zmianę zabarwienia tegoż oleju na kawę z mlekiem. Spaliny w oleju :shock: :?: Raczej nie podnoszą jego poziomu Pada uszczelka pod głowicą, i co się dzieje? Płyn chłodniczy wpada do oleju podnosząc jego poziom prawda? Czyli mamy pierwszy objaw tak jak kolego piszesz w pierwszym poście. Nie pisałem nigdzie że SPALINY PODNOSZĄ POZIOM OLEJU tylko że jest smród spalin a to płyn chłodniczy podnosi poziom oleju. Dalej: płyn chłodniczy śmierdzi spalinami tak? No więc podejrzewam że może kolega źle się wysłowił i chodziło mu o spaliny a nie benzynę... Niech ktoś bardziej się znający przejmie rozmowę O w morde :shock: . Ratunkuuuuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 WhitePower, zapewne przelewa Ci i niespalone paliwo przez pierścienie przedostaje się do oleju. Masz seryjny sterownik? edit: Wymień olej :!: edit2: Skąd jesteś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WhitePower Posted October 24, 2011 Author Share Posted October 24, 2011 Olej świeżo po wymianie. Jestem z Wa-wy Sterownik seryjny raczej bo auto w oryginale. Czy cewki mogą mieć wpływ , bo na zimnym lekko poszarpuje ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
opp sport Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Cewki i świece moga mieć pewien wpływ na dostawanie się nie spalonej benzyny do oleju, może cieknący wtryskiwacz ale w Subaru mało prawdopodobne czujnik temperatury (praca cały czas na ,,ssaniu") lub częste odpalanie i gaszenie silnika oraz jazda na krótkich dystansach na nie dogrzanym silniku Link to comment Share on other sites More sharing options...
WhitePower Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 A gdzie jest ten czujnik na silniku ? Jest tylko jeden czujnik temperatury ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
opp sport Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Pod kolektorem dolotowym sa dwa jeden jedno-ponowy obsługuje wsażnik na desce, drugi dwu-pinowy obsługuje ECU i wiatraki Link to comment Share on other sites More sharing options...
billybad Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Cewki i świece moga mieć pewien wpływ na dostawanie się nie spalonej benzyny do oleju, może cieknący wtryskiwacz ale w Subaru mało prawdopodobne czujnik temperatury (praca cały czas na ,,ssaniu") lub częste odpalanie i gaszenie silnika oraz jazda na krótkich dystansach na nie dogrzanym silniku wszystko to może powodować wspomnianą dolegliwość, ale za podnoszenie się poziomu paliwa w woleju w znaczącym stopniu odpowiada pompowanie zespołu TPC (tłok pierścień cylinder) czyli czeka cie w najlepszym przypadku wymiana pierścieni i uszczelek pod głowicami, Link to comment Share on other sites More sharing options...
opp sport Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Cewki i świece moga mieć pewien wpływ na dostawanie się nie spalonej benzyny do oleju, może cieknący wtryskiwacz ale w Subaru mało prawdopodobne czujnik temperatury (praca cały czas na ,,ssaniu") lub częste odpalanie i gaszenie silnika oraz jazda na krótkich dystansach na nie dogrzanym silniku wszystko to może powodować wspomnianą dolegliwość, ale za podnoszenie się poziomu paliwa w woleju w znaczącym stopniu odpowiada pompowanie zespołu TPC (tłok pierścień cylinder) czyli czeka cie w najlepszym przypadku wymiana pierścieni i uszczelek pod głowicami, ..a w najgorszym przypadku? Dość szybka i czy na pewno trafiona diagnoza? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted October 28, 2011 Share Posted October 28, 2011 ... ale za podnoszenie się poziomu paliwa w woleju w znaczącym stopniu odpowiada pompowanie zespołu TPC (tłok pierścień cylinder) czyli czeka cie w najlepszym przypadku wymiana pierścieni i uszczelek pod głowicami, Też bym to obstawiał. Niestety. I tak jak pisze szczur, musisz wymienić olej, bo rozcieńczony paliwem w takim stopniu nie smaruje i zaraz silnik szlag trafi. Więc czym prędzej znajdź przyczynę i nowa oliwa... Możliwe, że ktoś Cie wrąbał na minę... :? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WhitePower Posted October 28, 2011 Author Share Posted October 28, 2011 Temat rozwiązany. Lał wtryskiwacz. Po wymianie jak ręką odjął. 1000 km zrobione. Nie ma sladu po benzynie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
opp sport Posted October 28, 2011 Share Posted October 28, 2011 Dobrze że Ci sie udało usunąc tak szybko i sprawnie usterkę, cieszę się jesli mogłem choc trochę pomóc. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WhitePower Posted October 28, 2011 Author Share Posted October 28, 2011 Dobrze że Ci sie udało usunąc tak szybko i sprawnie usterkę, cieszę się jesli mogłem choc trochę pomóc. Dzieki . Pomuk poleciał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
opp sport Posted October 28, 2011 Share Posted October 28, 2011 Dziękuje i pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now