Jump to content

Setup zimowy hebli w STI


voki

Recommended Posts

Planuję zrobić swap hebli na zimę pod mniejszą felgę.

Nie wiem czy nie za dużo zachodu z tym będzie, stąd parę pytań.

Czy zacisk z WRXa pasuje bez przeróbek do STI?

Jak z tarczami, rozumiem, że potrzebuję mniejszych, ale w STI my06 jest 5x114,3 więc tarcza z WRXa odpada.

Czy wystarczy zmienić tylko przednie zaciski, czy trzeba cały komplet ?

Link to comment
Share on other sites

Planuję zrobić swap hebli na zimę pod mniejszą felgę.

Nie wiem czy nie za dużo zachodu z tym będzie, stąd parę pytań.

Czy zacisk z WRXa pasuje bez przeróbek do STI?

Jak z tarczami, rozumiem, że potrzebuję mniejszych, ale w STI my06 jest 5x114,3 więc tarcza z WRXa odpada.

Czy wystarczy zmienić tylko przednie zaciski, czy trzeba cały komplet ?

A jak wąską oponę chcesz założyć?

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli szedłbym w hardcorowe upalanie po śniegu i kolce to bym się bawił w inne hamulce i np 15" opony. Natomiast do jazdy cywilnej kupiłbym felgę 7", założył 205/50R17 - ewentualnie bardziej śnieżną wersję zimówki np. Hakkapelita i nie kombinował z hamulcem.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj zmieniałem hamulce na zimę, zaciski mam z WRX US do tego mniejsze tarcze.

Wszystko wchodzi bez przeróbek ale jak zacisk Brembo dawno nie był ściągany to możesz mieć problem go zdemontować.

Na suchym asfalcie, jadąc normalnie nie poczujesz różnicy, jak chcesz jeszcze polatać dość szybko po asfalcie to nie jest wesoło bo to dużo słabszy hamulec.

W zimę będzie Ci łatwiej wyczuć hamulec z WRX.

Czas pracy 2-2,5h.

Wchodzi większość felg od 15": np. Braid, Compomotive.

Link to comment
Share on other sites

Czyli rozumiem, że skoro zacisk w 5x100 wchodzi bez przeróbek to i u mnie wejdzie na oryginalne mocowania ?

Pozostaje kwestia dobrania odpowiedniej tarczy ?

Pozostaje pytanie, co z tylnymi zaciskami?

Czy korektor wyrobi i auto nie będzie za bardzo tyłem hamowało przy słabszym przednim hamulcu ?

Link to comment
Share on other sites

Jak jest włączony ABS to jeszcze jakoś ujdzie, trzeba wyczuć balans hamulca.

Czyli lekka lipa, bo jazda po śniegu z przedpotopowym ABSem jaki jest w STi to totalna porażka.

Link to comment
Share on other sites

Jak jest włączony ABS to jeszcze jakoś ujdzie, trzeba wyczuć balans hamulca.

Czyli lekka lipa, bo jazda po śniegu z przedpotopowym ABSem jaki jest w STi to totalna porażka.

 

Czemu lipa ? nie widziałem jeszcze śniegu w tym sezonie ale na bardzo mokrej nawierzchni czuć jest że przód nadal hamuje mocniej mimo wyłączonego ABSu, po za tym upalanie z włączonym ABS mija się z celem.

Hamulec Brembo jest tak czuły że lekkie dotknięcie będzie blokowało w zimę koła.

Poczekamy na śnieg i zobaczymy :lol:

 

-- Wt paź 25, 2011 5:39 pm --

 

voki, tu masz np. tarcze: viewtopic.php?f=16&t=148469&view=unread#unread

Link to comment
Share on other sites

Czyli rozumiem, że skoro zacisk w 5x100 wchodzi bez przeróbek to i u mnie wejdzie na oryginalne mocowania ?

 

tak

 

Pozostaje kwestia dobrania odpowiedniej tarczy ?

 

tak, ale gdybys chcial zalozyc tą z WRXa to nie podejdzie, ma inne odsadzenie o rozstawie nie wspominajac (choc to drugie da sie obejsc)

 

Pozostaje pytanie, co z tylnymi zaciskami?

 

tylne tez mozesz zmienic, trzeba rowniez odpowienia tarcze 290mm i zacisk wrxowy

 

Czy korektor wyrobi i auto nie będzie za bardzo tyłem hamowało przy słabszym przednim hamulcu ?

 

moze tak byc, ale mozna sprobowac to skorygowac mocniejszym klockiem z przodu i slabszym z tylu (oczywiscie gdybys sie nie zdecydowal na zmiane tylnych hamulcow)

Link to comment
Share on other sites

tak, ale gdybys chcial zalozyc tą z WRXa to nie podejdzie, ma inne odsadzenie

 

tzn. w Imprezie z rozstawem 5x114,3 tarcza z WRX nie podejdzie ?

Nie, bo piasta w 5x114,3 jest inna niż w 5x100 i samo wywiercenie nowych otworów w WRX tarczach (zrobienie takich multi-PCD_ niestety nie załatwi sprawy podpasowania.

Ogólnie zrobienie małego hebla w 5x114,3 wymaga trochę więcej zabiegów i kasy niż w 5x100. Dlatego jeżeli ktoś nie walczy o ułamki sekund, to proponowałbym mu rozwiązanie felga 7" + 205/50R17, ale w nordyckiej wersji :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dlatego jeżeli ktoś nie walczy o ułamki sekund, to proponowałbym mu rozwiązanie felga 7" + 205/50R17, ale w nordyckiej wersji :wink:

 

Pytanie tylko ile kpl. opon chce się zużyć ? Różnica w cenach między 15" a 17" jest dość duża, dodatkowo na 15" można też założyć szutry :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie zrobienie małego hebla w 5x114,3 wymaga trochę więcej zabiegów i kasy niż w 5x100. Dlatego jeżeli ktoś nie walczy o ułamki sekund, to proponowałbym mu rozwiązanie felga 7" + 205/50R17, ale w nordyckiej wersji

 

Tylko, że te opony w nordyckiej wersji plus fele 7" wychodzi podobnie cenowo jak zmiana hebla na używanych częściach :)

A jak opony 15" skończą się to w cenie pasztetu mam kolejny nowy kompet.

No nic, muszę przekalkulować sobie wszystkie opcje, ale nie chciałbym kolejnej zimy na 225 przelatać bo to porażka na śniegu.

Link to comment
Share on other sites

Voki sorry, że zrobię offa ale zapraszam do wątku spotkania organizacyjne w temat I spocik w Białymstoku i zameldowani się na którymś.

 

W sumie to poniekąd Ty mnie zaraziłeś chęcią startów w rajdach po tym jak kiedyś zima przewiozłeś mnie swoim CCS na lotnisku (mimo, że byłem totalnie dla ciebie obca osobą i tylko zapukałem w szybkę z prośbą o przewiezienie) i bardzo mi się to spodobało.

 

Koniec off

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Odświeżam temat. To jaką konkretnie trzeba kupić tarczę pod małego czterotloka przy 5x114?

Chodzi o przód.

Nie mam abs a przy stojącej wodzie duże brembo momentalnie blokuje koła. Myślę ci by na okres jesień zima zmienic przedni hebel.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...