Fabs Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Cześć! Chciałbym jeszcze przed zimą zmodyfikować mojego WRXa zarówno pod względem mechanicznym jak i elektronicznym. Oczekiwania: - podniesienie i rozciagniecie momentu obr - podwyższenie mocy - auto ma pozostać cywilne i przyjemne w codziennej jeździe - nie buduję rajdówki - modyfikacja nie może być tak agresywna żeby nie przekroczyć wytrzymałości seryjnych podzespołów (skrzynia - choć wiem,że te są słabe, dyfer, etc..) Z pewnością modyfikacji będzie podlegał: - cały wydech - program w ECU I teraz pytania i prośby o instrukcje: 1. Jeżeli wydech budowałbym sam to: a. jaką średnicę powinny mieć poszczególne jego odcinki i z czego powinny się one składać (katalizator, tłumik środkowy, etc)? b. z jakiej blachy najlepiej go złożyć - standardowej nierdzewki czy z innej, ale pewnie trudniej dostępnej? c. Czy wydech im prostszy tym lepszy czy warto dodać jakiś lekki skos, który być może przyspieszy spaliny? 2. Jeśli zdecydowanym się na zakup to czy te wydechy powszechnie dostępne na aukcjach i kosztujace w okolicach 1799 zł reprezentują jakąś wartość i jakość czy zupełnie sobie je odpuścić? 3. Czy zawór DV będzie do wymiany czy seryjny udzwignie ciśnienie po programie? 4. Czy coś owijać, izolować czy nie ma sensu grzebać przy kolektorze wydechowym? 5. Dolot - dotykać czy nie? Jeśli tak, to jak? 6. I ostatnie pytanie - jeśli zdecydowałbym się całkowicie wyoutsource'ować budowę wydechu i strojenie auta, to przesuwając palec po mapie Polski, w których miejscach mam go zatrzymać?:-) Spodziewam się, że bedą to minimum dwa adresy - jedno tu drugie tam. I tu i tam już dzwoniłem ale może podpowiecie czy warto i czy może być...taniej i równie dobrze. 7. Które tarcze i klocki wrzucić na seryjne zaciski, bo mam wrażenie że choć można lepiej, to przy 4-tłoczkach będzie optymalnie. Z góry dziękuję za pomoc, gdyż nie chciałbym podjąć złych decyzji i ponosić bezsensownych kosztów. Liczę na Was Specjaliści! :-) Pozdrawiam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vince_snd Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Cześć!Chciałbym jeszcze przed zimą zmodyfikować mojego WRXa zarówno pod względem mechanicznym jak i elektronicznym. Oczekiwania: - podniesienie i rozciagniecie momentu obr - podwyższenie mocy - auto ma pozostać cywilne i przyjemne w codziennej jeździe - nie buduję rajdówki - modyfikacja nie może być tak agresywna żeby nie przekroczyć wytrzymałości seryjnych podzespołów (skrzynia - choć wiem,że te są słabe, dyfer, etc..) Z pewnością modyfikacji będzie podlegał: - cały wydech - program w ECU I teraz pytania i prośby o instrukcje: 1. Jeżeli wydech budowałbym sam to: a. jaką średnicę powinny mieć poszczególne jego odcinki i z czego powinny się one składać (katalizator, tłumik środkowy, etc)? b. z jakiej blachy najlepiej go złożyć - standardowej nierdzewki czy z innej, ale pewnie trudniej dostępnej? c. Czy wydech im prostszy tym lepszy czy warto dodać jakiś lekki skos, który być może przyspieszy spaliny? 2. Jeśli zdecydowanym się na zakup to czy te wydechy powszechnie dostępne na aukcjach i kosztujace w okolicach 1799 zł reprezentują jakąś wartość i jakość czy zupełnie sobie je odpuścić? 3. Czy zawór DV będzie do wymiany czy seryjny udzwignie ciśnienie po programie? 4. Czy coś owijać, izolować czy nie ma sensu grzebać przy kolektorze wydechowym? 5. Dolot - dotykać czy nie? Jeśli tak, to jak? 6. I ostatnie pytanie - jeśli zdecydowałbym się całkowicie wyoutsource'ować budowę wydechu i strojenie auta, to przesuwając palec po mapie Polski, w których miejscach mam go zatrzymać?:-) Spodziewam się, że bedą to minimum dwa adresy - jedno tu drugie tam. I tu i tam już dzwoniłem ale może podpowiecie czy warto i czy może być...taniej i równie dobrze. 7. Które tarcze i klocki wrzucić na seryjne zaciski, bo mam wrażenie że choć można lepiej, to przy 4-tłoczkach będzie optymalnie. Z góry dziękuję za pomoc, gdyż nie chciałbym podjąć złych decyzji i ponosić bezsensownych kosztów. Liczę na Was Specjaliści! :-) Pozdrawiam! 1. uppipe od STi czyli bez prekata, reszta 2.5" bez katalizatora, ostatni tłumik przelotowy dowolny wedle uznania 2. zależy jakie 3. da radę 4. zostawić serię 5. zostawić serię 6. katowice z doświadczenia, co nie znaczy że inne miejsca są gorsze 7. tarcze seria + DS2500 Tyle. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo20 Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 nie opłaca sie budowac wydechu,jedno kolanko z nierdzewki kosztuje 50-60 zł,a musisz miec min. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuzi4 Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Dlaczego sam chcesz budować wydech? Masz dojście do nierdzewki/kwasówki w dobrej cenie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fabs Posted October 23, 2011 Author Share Posted October 23, 2011 Cześć!Chciałbym jeszcze przed zimą zmodyfikować mojego WRXa zarówno pod względem mechanicznym jak i elektronicznym. Oczekiwania: - podniesienie i rozciagniecie momentu obr - podwyższenie mocy - auto ma pozostać cywilne i przyjemne w codziennej jeździe - nie buduję rajdówki - modyfikacja nie może być tak agresywna żeby nie przekroczyć wytrzymałości seryjnych podzespołów (skrzynia - choć wiem,że te są słabe, dyfer, etc..) Z pewnością modyfikacji będzie podlegał: - cały wydech - program w ECU I teraz pytania i prośby o instrukcje: 1. Jeżeli wydech budowałbym sam to: a. jaką średnicę powinny mieć poszczególne jego odcinki i z czego powinny się one składać (katalizator, tłumik środkowy, etc)? b. z jakiej blachy najlepiej go złożyć - standardowej nierdzewki czy z innej, ale pewnie trudniej dostępnej? c. Czy wydech im prostszy tym lepszy czy warto dodać jakiś lekki skos, który być może przyspieszy spaliny? 2. Jeśli zdecydowanym się na zakup to czy te wydechy powszechnie dostępne na aukcjach i kosztujace w okolicach 1799 zł reprezentują jakąś wartość i jakość czy zupełnie sobie je odpuścić? 3. Czy zawór DV będzie do wymiany czy seryjny udzwignie ciśnienie po programie? 4. Czy coś owijać, izolować czy nie ma sensu grzebać przy kolektorze wydechowym? 5. Dolot - dotykać czy nie? Jeśli tak, to jak? 6. I ostatnie pytanie - jeśli zdecydowałbym się całkowicie wyoutsource'ować budowę wydechu i strojenie auta, to przesuwając palec po mapie Polski, w których miejscach mam go zatrzymać?:-) Spodziewam się, że bedą to minimum dwa adresy - jedno tu drugie tam. I tu i tam już dzwoniłem ale może podpowiecie czy warto i czy może być...taniej i równie dobrze. 7. Które tarcze i klocki wrzucić na seryjne zaciski, bo mam wrażenie że choć można lepiej, to przy 4-tłoczkach będzie optymalnie. Z góry dziękuję za pomoc, gdyż nie chciałbym podjąć złych decyzji i ponosić bezsensownych kosztów. Liczę na Was Specjaliści! :-) Pozdrawiam! 1. uppipe od STi czyli bez prekata, reszta 2.5" bez katalizatora, ostatni tłumik przelotowy dowolny wedle uznania 2. zależy jakie 3. da radę 4. zostawić serię 5. zostawić serię 6. katowice z doświadczenia, co nie znaczy że inne miejsca są gorsze 7. tarcze seria + DS2500 Tyle. vince_snd, thx za info! Ad. 2: na przykład takie: http://allegro.pl/subaru-impreza-gt-wrx ... 92151.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Po wydech mozesz sie zglosic np. do El-Tecu w Piastowie, jesli koniecznie chcesz miec jakis custom. Jak nie, to kup jakis gotowy - pewnie bedzie taniej, a na Twoje potrzeby pewnie rownie dobrze. Dolotu bym nie tykal o ile nie idziesz w jakies grubsze modyfikacje i moce powyzej 350KM -- niedziela, 23 paź 2011, 15:44 -- Ad. 2: na przykład takie: http://allegro.pl/subaru-impreza-gt-wrx ... 92151.html Rury jak rury - na pewno jakis czas pojezdza. Na co bym uwazal jednak, zwlaszcza w przypadku uppipe - to ten lacznik elastyczny. W downpipe mozna zostawic, najwyzej po jakims czasie sprawdzic czy jest ok - ale w uppipe moze sie niszczyc, bywalo tak. BYwalo tez , ze sie "zwijal" w srodku i zmniejszal srednice rury. Zmodyfikowalbym ten uppipe u kogos i zrobil go na sztywno. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fabs Posted October 23, 2011 Author Share Posted October 23, 2011 kuzi4, Pawlo20 - odpowiem Wam obu. Dostęp do kwasówki mam w cenach standardowych dostępnych, czyli hurtowych. U kolegi w garażu, rownież fana motoryzacji, powstały już wydechy do wielu aut, m.in. GT'ka, Evo IX, Corvette.. Przy jego duużej pomocy powstałby tez do mojego ale skoro to dla mnie, to muszę uzbroić się w wiedzę. A ze mamy tam wszystko co potrzebne to powinnismy dać radę. Koszt blachy? Razem z arkuszami na tlumiki i z watą do wygłuszenia (jest dosyć droga) powinien zamknąć się w okolicach 1400 zł. Dodam, że owego GTka udało się zestawić na tym wydechu "samoróbce" do niezłej mocy w jednej ze znanych tutaj firm.. A co, Panowie, widzicie jakieś zagrożenia? Dlatego pytam tez o inne opcje/źródła -- N paź 23, 2011 5:59 pm -- Po wydech mozesz sie zglosic np. do El-Tecu w Piastowie, jesli koniecznie chcesz miec jakis custom.... Dolotu bym nie tykal o ile nie idziesz w jakies grubsze modyfikacje i moce powyzej 350KM Taka moc nie interesuje mnie w tym aucie, nawet o niej nie marzę Odnosząc się do Firmy w/w, patrzyłem na ich ofertę i zainteresowali mnie tym kolnierzem, który poprawia przelot spalin... Ciekawie tez wyglada cenowo strojenie, ale nie wiem jak z doświadczeniem w tym temacie. Zmodyfikowalbym ten uppipe u kogos i zrobil go na sztywno. Zrobię to sam, No problem, skoro może być sztywny to będzie. Dziękuję za poradę! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Morgiana Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Dziękuję za poradę! Pomuka mu lepiej daj, bo się chłopak nie poczuje wystarczająco doceniony Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fabs Posted October 23, 2011 Author Share Posted October 23, 2011 Dziękuję za poradę! Pomuka mu lepiej daj, bo się chłopak nie poczuje wystarczająco doceniony Uczę się je dawać - więc pierwsze dwa w mojej karierze przyznane:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuzi4 Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 A na moje pytanie nie odpowiesz? Podłączył bym się pod tańszą A2/A4... -- 23 paź 2011, o 18:26 -- Za to mogę Ci zdradzić namiar na dobrego wydechowca 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krysztal Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 1a. wg. mnie to zrób 2,5 lub 2,7 cala cały wydech, jeżeli chcesz żeby w trasie nie męczył to wstaw 1 sportowy kat za turbo i końcowy tłumik prodrive (ładny dźwięk i nie jest za głośny) reszta prosta rura i nie będzie męczył, będzie "legalny" i będziesz zadowolony b. nierdzewka c. prosty 2. lepiej niech Ci ktoś zrobi bo panowie z bardzo dalekiego wschodu nie słyną z zbyt dobrej jakości 3. DV seryjny (u mnie daje radę z 280 km i 380 Nm) 4. Jak bardzo chcesz to możesz owinąć ale nie ma potrzeby jak auto do normalnej jazdy (więc nie owijaj) 5. Dolot - nie dotykaj (zmieniaj tylko filtr na czysty) 6. ja jestem bardzo zadowolony z miejsca oddalonego od Ciebie o 195 km na południe 7. Brembo 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuzi4 Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 I znowu masz polecone TTTT... A o hamulce to zapytaj Pana ferodo. Napisz mu o so Ci chodzi, a On krótko Ci napisze co będzie najlepsze do Twoich potrzeb Uwierz mi, działa jak cholera A Pana ferodo znajdziesz wśród userów Naszego forumu lub na http://www.hamulce.net No dobra... Albo dostanę bana albo pomuka... Telefon: 601 229 480, ale obiecaj, że najpierw przeczytasz to: http://www.hamulce.net/phu_alpro.html Pozdrawiam, Marcin. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Taka moc nie interesuje mnie w tym aucie, nawet o niej nie marzę Odnosząc się do Firmy w/w, patrzyłem na ich ofertę i zainteresowali mnie tym kolnierzem, który poprawia przelot spalin... Ciekawie tez wyglada cenowo strojenie, ale nie wiem jak z doświadczeniem w tym temacie. Jak nie planujesz przekraczac mocy 300KM to nie kupuj tego wydechu z jednej prostej przyczyny - to wydech 3 cale, duzo za duzo jak na Twoje potrzeby, a bedzie niepotrzebnie glosno. Tzn. mam na mysli ten z linku na allegro. 2.5 cala jakis ladny wydeszek Ci w zupelnosci wystarczy. Downpipe ew. poszukaj 3 cale schodzacy w 2.5 cala - na otwartej flanszy do turbo. I tyle. Jeden tlumik fajny na koncu powinien wystarczyc nawet w tym rozwiazaniu, ale jak duzo jezdzisz i chcesz miec cicho, to bym nawet rozwazyl jeszcze jeden tlumik w centerpipe. Oba przelotowe rzecz jasna. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arq Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Razem z arkuszami na tlumiki i z watą do wygłuszenia (jest dosyć droga) powinien zamknąć się w okolicach 1400 zł. Dodam, że owego GTka udało się zestawić na tym wydechu "samoróbce" do niezłej mocy w jednej ze znanych tutaj firm.. A mogę się dowiedzieć co to za wata? Mam dostęp do ceramicznej wytrzymującej wysokie temperatury tak pow. 800 C w dobrych pieniądzach, czy to się nada jako wypelnienie tlumoka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
subirak Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 jak masz nazwijmy to dostęp do warsztatu to nie jedź do żadnego z tzw speców tylko zrób sam wydech. Zgłoś się tylko do jakiejś firmy po tłumiki , określ ich parametry jakie mają być i po temacie - powinieneś się w "klocku " zmieścić Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuzi4 Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Razem z arkuszami na tlumiki i z watą do wygłuszenia (jest dosyć droga) powinien zamknąć się w okolicach 1400 zł. Dodam, że owego GTka udało się zestawić na tym wydechu "samoróbce" do niezłej mocy w jednej ze znanych tutaj firm.. A mogę się dowiedzieć co to za wata? Mam dostęp do ceramicznej wytrzymującej wysokie temperatury tak pow. 800 C w dobrych pieniądzach, czy to się nada jako wypelnienie tlumoka? Po co w tłumiku końcowym taka wata? 800 celków to baaaardzo sporo. Robiłem testy - co prawda na wydechu wtedy istniejącego jeszcze mojego motocykla - ale pełny przelot z nierdzewki od kolektora. Miałem problem z hałasem. Rozwiązałem go - pełen obaw - cienkimi, długimi wiórami stalowymi. Sprawdziłem ciśnienia na wyjściu przed i po, hałas przed i po. Wyszło dobrze i nawet jak się wkład wypali to wiem ile upchać. Cena wkładu to 5,20 PLN... Może to nie do końca jest profi... Ale działa..... ło. Póki jakiś kretyn mi motocykla i mnie nie skasował... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fabs Posted October 23, 2011 Author Share Posted October 23, 2011 Kochani! Odniosę się do wszystkiego kiedy bede w domu, musiałem wyjechać i w trasie cieżko wszystkim odpisać. Pomuki bedą, a dla kuzi4 arkusz nierdzewki w gratisie:-) -- Pn paź 24, 2011 12:58 am -- A na moje pytanie nie odpowiesz? Podłączył bym się pod tańszą A2/A4... -- 23 paź 2011, o 18:26 -- Za to mogę Ci zdradzić namiar na dobrego wydechowca Odpisalem Ciii... Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 Fabs, wydech - wystarczy 2,5", jak dobrze poszukasz, to za ok 1,5k trafisz jakiś używany firmowy, chyba że chcesz się bawić sam, to dam Ci mój seryjny downpipe i center, będziesz miał na wzór, albo wykorzystasz flansze, albo wyrzucisz ;-) uppipe - najlepiej poszukaj od sti (bez prekatalizatora), nie kupuj chińszczyzny na allegro jak ostrzegał AMI. Dolotu też nie ruszaj, nie warto. Wystarczy czysty seryjny filtr. co do głośności - ja mam po całości 2,5", DP ze sportowym katalizatorem, CP pusty i na końcu jeden tłumik Supersprint i jak jeżdżę spokojnie to jest bardzo cicho. (czasem myślę że za bardzo) Jak chcesz owijać, to możesz zaizolować gorącą część turbiny (są gotowe "kocyki") i downpipe, tylko po owinięciu pomaluj specjalną farbą żeby olej z ew. wycieku nie wsiąkał w tą tkaninę, bo się może zapalić seryjny DV spokojnie wytrzyma ciśnienie po remapie, co do hamulców, gładka tarcza (np. Brembo) i klocek DS2500 (lub podobny) i będzie OK. a co do samego remapu, to poczytaj nielegala i wybierz sam gdzie chcesz jechać ;-) Na pewno fachowcy z Poznania, Warszawy, Katowic czy Nowego Sącza mają już w tym spore doświadczenie i można im zaufać ;-) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzyq Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 AMI napisał(a):Zmodyfikowalbym ten uppipe u kogos i zrobil go na sztywno. Zrobię to sam, No problem, skoro może być sztywny to będzie. Dziękuję za poradę! Polecam przeróbkę. Siatka robi cyrki. Jak coś to mam piękny uppipe z MG. Jak chcesz to zrobię Ci bardzo fajną cenę http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=16&t=147865&hilit=uppipe&view=unread#unread 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fabs Posted January 4, 2012 Author Share Posted January 4, 2012 Cześć wszystkim po długiej nieobecności. Jednocześnie przepraszam, że pozostawiłem temat bez komentarza i odpowiedzi - dziś za to chciałem przyznać pomuki niektórym z Was, ale...niestety mam komunikat o braku uprawnień do przyznawania pomuków:( W wyniku Waszych rad, własnych doświadczeń i chęci ryzyka - na początku listopada 2011 założyłem 3 calową chińszczyznę (kompletną), pojechałem na południe od siebie, wymieniono przepływomierz i jeszcze parę drobiazgów i....uzyskałem: 266 KM (5779 rpm) - poprzednio 195 KM (5877 rpm) 371 Nm (3434 rpm) - poprzednio 273 Nm (3967 rpm) turbo w peaku: 1,4 bar PS jak dać pomuki gdy....nie można ich dać? -- Śr sty 04, 2012 10:56 am -- pomuki jednak udało się w większości przyznać, a co! :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted January 4, 2012 Share Posted January 4, 2012 266 KM (5779 rpm) - poprzednio 195 KM (5877 rpm) 371 Nm (3434 rpm) - poprzednio 273 Nm (3967 rpm) turbo w peaku: 1,4 bar fajny wynik PS. przed remapem było tylko 195 KM :?: :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fabs Posted January 4, 2012 Author Share Posted January 4, 2012 Cześć Piter! pierwszy pomiar pokazał 212 KM, następnie zmieniono przepływkę, te cienkie przewody od sterowania turbiny i "pigułkę", która przez poprzedniego właściciela została rozwiercona.. Hamownia pokazała po tym 195, ale coż tam - ważne że moment jest większy i niżej dostępny:) I w dodatku mało pali!! teraz mam tylko problem ze sprzęgłem - wymieniłem, założyłem skrzynię...i pompa sprzęgła nie pompuje płynu tzn, raz pompuje, raz nie..ehh.. Albo kupie nową, ale zacznę od zestawu naprawczego - właśnie szukam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted January 4, 2012 Share Posted January 4, 2012 I w dodatku mało pali!! też to zauważyłem ;-) u mnie około litr mniej niż przed remapem, przy podobnym spokojnym stylu jazdy, bo w sprzyjających warunkach .... wtedy nie sprawdzam ile pali Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krysztal Posted January 4, 2012 Share Posted January 4, 2012 W wyniku Waszych rad, własnych doświadczeń i chęci ryzyka - na początku listopada 2011 założyłem 3 calową chińszczyznę (kompletną), pojechałem na południe od siebie, wymieniono przepływomierz i jeszcze parę drobiazgów i....uzyskałem:266 KM (5779 rpm) - poprzednio 195 KM (5877 rpm) 371 Nm (3434 rpm) - poprzednio 273 Nm (3967 rpm) turbo w peaku: 1,4 bar Wyniki bardzo ładne momencik jak u mnie moc też w granicach błędu pomiarowego jak u mnie gratki. Zupełnie inne auto czyż nie ? zdecydowanie lepiej lata a pali mniej Turbo seria ? ile ładuje nie w peaku ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fabs Posted January 5, 2012 Author Share Posted January 5, 2012 ...ile ładuje nie w peaku ? Zdecydowanie lepiej się jeździ, choć i tak już stało się za wolne... 3ci i 4ty bieg jest nieporównywalny do serii. turbo seryjne, td04, pompuje do 1,5 bar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now