dirkdiggler Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Taki problem się pojawia. Od jakiegoś czasu przy skręcaniu podczas jazdy słyszę takie bzyczenie jakby coś tarło ale nie trze, nie ma znaczenia czy w prawo czy w lewo kręcę. Dodatkowo nawet jak auto stoi i szybko skręcam kołami w lewo czy w prawo to na kierownicy czuję stopniowe skręcanie kół a nie płynne. Obroty silnika potrafią też zafalować przy tym manewrze. Pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem poziom płynu wspomagania - tutaj OK. Fakt przewody wspomagania nieco się pocą. Co to może być: 1. Pompa wspomagania się ze mną żegna 2. Magiel się ze mną żegna 3. Inne, jakie W listopadzie oddaję auto na kilka grubych tematów: hamulec, rozrząd itp, i chciałbym się przygotować materiałowo żeby auto nie stało 3 miesięcy w serwisie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzyq Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 1. Pompa wspomagania się ze mną żegna Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 sprawdziłem poziom płynu wspomagania - tutaj OK Poziom to nie wszystko. Czasami trzeba go też wymienić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirkdiggler Posted October 22, 2011 Author Share Posted October 22, 2011 sprawdziłem poziom płynu wspomagania - tutaj OK Poziom to nie wszystko. Czasami trzeba go też wymienić. Płyn ma ok 2 lat, pewnie czas na niego swoja drogą. Zastanawia mnie fakt że jeszcze miesiąc temu takiego objawu nie było. Autem latam praktycznie tylko w weekendy więc zrobiłem max. 1000km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzyq Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Weekendy=upalanko=pad pompy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dartmoor Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 A moze łozyska w amortyzatorach? W kijance mialem taki problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzibi Posted October 23, 2011 Share Posted October 23, 2011 dirkdiggler, sprawdz, czy objawy zmieniaja sie przy wzroscie i spadku obrotow. To znaczy np. przy wolnej jezdzie przy obrotach biegu jalowego sprobuj pokrecic do oporu prawo>lewo>prawo. Potem przy takiej samej predkosci, tez na luzie, ale z trzymaniem gazu na ok. 3-4 tys. obr./min., albo np. na pierwszym biegu. Jezeli objawy sa identyczne, to raczej magiel. Jezeli przy wyzszych obrotach jest lepiej (albo zupelnie brak tych objawow) to wieksze szanse, ze to pompa. Aczkolwiek... Pompy w subaru to bardzo ciezki temat. To znaczy tak jak napisano juz powyzej, trzeba zmieniac czesto plyn, szczegolnie w starszych autach, zeby nie dobic magla. Przewaznie (ZTCW) odbywa sie to tak, ze lozysko w pompie dostaje luzu, wirnik wpada w wibracje, tu i tak obcierac, udezac, pojawia sie kawitacja itd. i zaczynaja przez to krazyc w ukladzie drobinki metalu. No i droga do dobicia magla gotowa. Nie wspominajac o tym, ze pompe w imprezach ciezko odpowietrzyc, bo jest umiejscowiona wzglednie wysoko w calym ukladzie. Jezeli Obroty silnika potrafią też zafalować przy tym manewrze. , to bym sie zastanowil, czy czekac do listopada... Bo moze to oznaczac, ze cos jest grubo dobite, skoro pojawiaja sie az takie objawy od samego krecenia kierownica. Zalezy jeszcze, jak te obroty faluja. Generalnie minimalny spadek obrotow to jest prawie norma w niemalze kazdym aucie - tak, jak np. przy wlaczeniu klimy. Ale jezeli jest to zauwazalne (+ ew. piszczenie paska), to moze oznaczac, ze w ukladzie wspomagania jest skokowo wytwarzane tak duze cisnienie, ze pompa zaczyna ciagnac pasek "w druga strone" i w ten sposob powoduje falowanie obrotow... Zerknij na pasek - czy jest zuzyty, luzny moze... Pierwsza sprawa (najtansza opcja) to wymien jak najszybciej plyn z porzadnym przeplukaniem ukladu. Potem wlasnie kwestia paskow - te dwie rzeczy bym zrobil od razu... Jakby co... regeneracja magla powinna sie zamknac w 800-1000pln (+koszt geometrii, demontazu i montazu), nowa pompa w ASO to chyba ze 3-4 tysie, uzywana zalezy od stanu i rocznika (od 300-400pln do 1000pln). Pompe tez ponoc mozna regenerowac, ale slyszalem rozne opinie na temat czy warto. Ponoc ze wzgledu na jakies specjalne pokrycie lopatek wirnika (nie wiem, czy to we wszystkich rocznikach) jak sie uszkodzi, to juz lepiej nigdy nie bedzie. To znaczy ok, naprawia ci lozyska itd. itp., ale to zabawa na krotka mete przewaznie. Dlatego wlasnie mozna kupic duzo takich pomp za te 300pln albo i mniej... Generalnie u mnie przy przebiegu 90+ tysiecy km do wymiany byla pompa i do regeneracji magiel... I dopiero potem zaczelo sie normalnie jezdzic... A potem sprzedalem auto :roll: Zasadniczo w WRXach new age i GTkach ZTCW zaleca sie wymiane plynu wspomagania praktycznie co roku. Nie jest to przy caloksztalcie wydatkow jakis wielki koszt. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dirkdiggler Posted November 15, 2011 Author Share Posted November 15, 2011 Dzięki Panowie za informacje. Dziś sprawdziłem naprężenie paska - tutaj na wyczucie jest chyba OK chociaż pasek naddaje się ok 1cm przy mocnym naciśnięciu palcem. Jak silnik jest zimny to też lekko popiskuje, ale tu nie jestem pewny czy to ten pasek. Co mnie zmartwiło to przewody wspomagania dość mocno się pocą. Jak dziś dotknęłem od spodu przewód to na palcu był płyn :shock: Tak więc zaczynam poszukiwania przewodów. Stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym na poziomie min na tej dzikiej miarce. Silnik zimny. W okolicach przewodów silnik zapaskudzony płynem. -- 15 lis 2011, o 10:59 -- No to jestem już po. Przyczyną hałasowania przy obracaniu koła był nieszczelny wąż wspomagania. Łapał powietrze, pewnie trochę spieniał płyn. Przewód zakuty, płyn wymieniony i jest spokój. Przynajmniej narazie. Zobaczymy co będzie dalej, jak się będzie układzik zachowywał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now