Jump to content

Kryzys euro - czyli szukamy bezpiecznych przystani

mcbeth

Recommended Posts

Chciałem rozpocząć wątek z pomysłami jak można zminimalizować ryzyko straty naszych uciułanych oszczędności. CHF ? JPY ? Złoto ? W jakimś banku ? Jestem całkiem zielony w tych tematach :( . Może ktoś coś podpowie ?

Przyznam, że mnie tez to trapi... Lokata to nie inwestycja, szczególnie, że omijanie [pfu!] Belki, jest coraz trudniejszy. No i odsetki są ledwo zauważalne. Nieruchomości nie tego... Może samochód? :D

Poważnie - kupujesz coś, co staje się autem kultowym i odnawiasz. Od 25 letnich, wzwyż można rejestrować jako zabytek. Sam się waham czy tak nie zrobić ze swoją Toyotą... No ale zostawmy Toyę w spokoju bo jeszcze wyjdzie na to, że łamię któryś pkt. regulaminu :P

Problem w tym, że:

- musisz dobrze wybrać samochód (myślę, że nie każdy się opłaci)

- potrzebujesz zaplecza, wiedzy, umiejętności :)

- dobrego garażu

ew. może motór? Nie mam pojęcia jak wygląda rynek zabytkowych motocykli...

Można też zainwestować w bilet w jedną stronę i np. znaleźć sobie dobrą robotę w bardziej sprzyjającym ludziom kraju :evil:

Inne pomysły, które mi przelatywały przez głowę były niezbyt trafione.

kupujesz coś, co staje się autem kultowym i odnawiasz. Od 25 letnich, wzwyż można rejestrować jako zabytek.

też o tym myślałem, połączenie przyjemnego z pożytecznym :mrgreen:

Chciałem rozpocząć wątek z pomysłami jak można zminimalizować ryzyko straty naszych uciułanych oszczędności. CHF ? JPY ? Złoto ? W jakimś banku ? Jestem całkiem zielony w tych tematach . Może ktoś coś podpowie ?

Pod koniec roku euro powinno spaść do 4,00pln(oby jeszcze niżej), bo rząd nasz panujący uruchomi rezerwy. Wtedy bez zastanowienia kupię na ile mnie będzie stać, bo w Wakacje 2012 może 5pln nie starczyć na zakup 1 ojroka.

Oczywiście to tylko moje domysły, do których nikogo nie namawiam, jednak ja postapię tak jak powyzej.