saszynski Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Witam. mam kilka pytań dotyczących swojego Legasia. auto pochodzi z Japonii jest wyposażone w LSD z tyłu, jest też jeszcze jedno centralne (jak w każdym Subaru), pytanie brzmi, jak dbac o szpere? w znalezionych w necie artykułach sa opisane różne opcje, jedne pisza ze jest zamkniety zalany swoim płynem niezależny od oleju w dyfrze, w innym zaś, że ten sam olej smaruje dyfer jak i szpere i za pomocą poziomu oleju w dyfrze/szperze mozna regulować jego siłe (więcej oleju = mocniejsza szpera, mniej oleju = słabsza ... nie chce mi sie rozkręcać dyfra żeby to zobaczyć dlatego pytam. inna rzecz... gdzieś na japońskim forum po prztłumaczeniu materiału pisano o zużywaniu się szpery i wymianie po 100kkm. kolejna rzecz... zmieniłem olej w skrzyni. W manualu jest napisane, że wchodzi 3.5l zalałem 3.5l i na bagnecie mam raz ponad stan (2x więcej niż powinno być wg bagnetu) o co lotto? Jest to moje pierwsze AWD więc czego sie spodziewać w zimie? Zimówki już czekają. z góry dzieki za odpowiedzi. Testowałem jak działa AWD w tym aucie następująco: podjazd pod górke (spod domu) prawa strona na betonie, lewa na trawie po deszczu... auto wyjeżdża. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Jest to moje pierwsze AWD więc czego sie spodziewać w zimie? Pełnej satysfakcji :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrekj482 Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Jest to moje pierwsze AWD więc czego sie spodziewać w zimie? Pełnej satysfakcji :wink: Frajdy z jazdy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Newbee Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Pytanie co to za szpera? Torsen? Wiskoza? Ja tam sie nie znam jakos ale płytek to tam chyba nie ma?Acha, jeżeli zeszperowany tył to fajnych baczkow na śniegu, jak u mnie w Carlosie, skręca sie gazem! Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted October 22, 2011 Author Share Posted October 22, 2011 The B4's AWD layout is traditional Subaru. There's a viscous limited-slip centre coupling that - during straight line driving - apportions front-to-rear torque 50:50. Torque distribution at the road, however, is dependant on load distribution and tyre grip. As a result, the static straight driving ratio is 60:40 front-to-rear. Under dynamic driving conditions, however, the torque distribution varies accordingly. The viscous coupling senses rotational speed difference between the front and rear axles and transmits torque to the end with the most grip (which has lesser axle rpm).A rear viscous LSD is also used to improve high-speed stability and traction during low speed cornering. źr. Wiki. wiskoza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drZ Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Testowałem jak działa AWD w tym aucie następująco: podjazd pod górke (spod domu) prawa strona na betonie, lewa na trawie po deszczu... auto wyjeżdża. Nie rób tak kolego po spalisz sprzęgło lub wiskozę- chodzi mi o to że nie powinno się dawać w kitę jak jedna strona auta ciągnie=ma przyczepność, a druga może się ślizgać, bo przyczepność jest słaba Jest to moje pierwsze AWD więc czego sie spodziewać w zimie? spodziewaj się banana na twarzy już przy pierwszym śniegu Link to comment Share on other sites More sharing options...
saszynski Posted October 24, 2011 Author Share Posted October 24, 2011 Nie rób tak kolego po spalisz sprzęgło lub wiskozę- chodzi mi o to że nie powinno się dawać w kitę jak jedna strona auta ciągnie=ma przyczepność, a druga może się ślizgać, bo przyczepność jest słaba na tym polega idea LSD (tak mi sie wydaje), że mimo ograniczonej przyczepności auto ma trzymać trakcję... koło przy podjeździe nawet nie zabuksowało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WhitePower Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Nie rób tak kolego po spalisz sprzęgło lub wiskozę- chodzi mi o to że nie powinno się dawać w kitę jak jedna strona auta ciągnie=ma przyczepność, a druga może się ślizgać, bo przyczepność jest słaba Świetna rada :shock: Też się do niej chyba zastosuje Wesoło tu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drZ Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 na tym polega idea LSD (tak mi sie wydaje), że mimo ograniczonej przyczepności auto ma trzymać trakcję... koło przy podjeździe nawet nie zabuksowało. A to sorki nie mam pewności jak to jest z LSD... Ja LSD nie mam i kiedyś w zimę włączając się ostro do ruchu z zaśnieżonego pasa rozbiegowego w momencie kiedy prawe koła jechały jeszcze po śniegu a lewe już po asfalcie poczułem niesamowity smród palonego sprzęgła lub wiskozy trakcja też była bo auto szło do przodu... Świetna rada :shock: Też się do niej chyba zastosuje Wesoło tu. Cieszę się że sprawiłem Ci radość moim wpisem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now