Jump to content

żeby Forek zaczął hamować....


pitgol

Recommended Posts

Panowie,

 

mam problem gdyż auto kupiłem jeszcze w Kalifornii ( jest to model 250KM) więc tarcze chyba 316mm. Problem z jakims  lepszym zestawem. Po pierwsze bo katalogi nie widzą tego VINu. Po drugie jeśli już widzą to tylko budżetowe tarcze lub klocki. Obdzwoniłem ponad 10 firm i nie chce się im szukać, odpisywać, ogólna padaka. Co jest ?.

Szukałem Brembo nawiercane oraz klocki DS2500 i nie ma ...zamówiłem wiec zestaw tarcze ATE+ klocek ATE ( ale to zestaw "na siłe" bo hamulce już płaczą o wymianę).

 

Jakie zestawy macie na SFXT SJ  ???

 

Tomasz

Edited by arkitekt
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam,

jestem po zmianie zacisków w forku SG na czterotłoczek z WRX. Hamulce pracują super jedna rzecz jednak nie daje mi spokoju. W oryginalnym zacisku jest miejsce na przykręcenie przewodu hamulcowego, które jest "otoczone" zabezpieczeniem przeciwko pracy przewodu w czasie skręcania. W zaciskach WRX tego nie ma jest tylko mała dziurka obok miejsca gdzie mocujemy przewód hamulcowy do zacisku. Co wg mnie sugeruje użycie innej końcówki przewodu elastycznego. Coś w rodzaju "zęba". Czy ktoś może rozwiać moje wątpliwości i potwierdzić ze takie coś istnieje? Czy ma to zostać tak jak jest?

 

Chodzi mi o takie coś. :) 

https://sklep.intercars.com.pl/produkty/454642-przewod-hamulcowy-elastyczny-abe-c80313abe

 

Edited by atomek
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Panowie, czy istnieje jakaś alternatywa poza zestawem zacisków (4-ro tłoczek) i tarcz z WRX-a/GT-ka? Doczytałem się o SWAP-ie z legacy SPEC-B, a zastanawiam się czy jest sens i czy działałyby plug&play zaciski z nowszych modeli forestera to znaczy 3 lub 4 generacja albo nowszych modeli imprezy? Poprawiło się czy też hamują tak sobie?

Edited by Kościk
Link to comment
Share on other sites

Można tez założyć zaciski z jarzmem od diesla i wtedy dajesz większa tarcze 294 taka jak pod zaciski 4 tłoczkowe. Jeśli coś pomyliłem to niech mnie ktos poprawi. Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, Rafaelo napisał:

Można tez założyć zaciski z jarzmem od diesla i wtedy dajesz większa tarcze 294 taka jak pod zaciski 4 tłoczkowe. Jeśli coś pomyliłem to niech mnie ktos poprawi. Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Mowisz o dieslach forestera (jesli tak to która generacja), czy legacy?

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Kościk napisał:

Mowisz o dieslach forestera (jesli tak to która generacja), czy legacy?

Każdy diesel miał tarcze 294 mm (Legacy IV, Outback III, Forester III na pewno).

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Do tyłu  tarcza 290 wentylowana lub nie zalezy jakie jarzmo dostaniesz, od np.outback H6 wersja BE,BH pasuje wszysko bez żadnych adapterów tylko jak kolega wyżej pisał lekka modyfikacja osłony.

Hamulec na duży plus poprawił się i felgi zostają 16.

Edited by Darek70
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mam na oku bardzo fajny komplet hamulców z GT-ka (zaciski, tarcze,klocki wszystko w dobrej cenie, ale nie za darme :) ). Musze tylko rozwiać ostatnie wątpliwości, a mianowicie czy do tylnych zacisków też potrzebne są adaptery (tarcza w gt-ku  266mm tak?)? I czy wejdzie mi na GT-kowe zaciski felga 16??

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

przed wyjazdem do Rumunii do FXT zalozylem czarne Brembulce (od STI MY'09, ktore poprzednio uzytkowalem w B9)

 

jak i poprzednio w Tribece, dalem najzwyklejsze klocki TRW, do tego wymienilem plyn hamulcowy na ATE Typ200 (odpowiednik wczesniejszego ATE Racing Blue)

 

z efektu jestem bardzo zadowolony - ciut twardszy pedal, auto stabilniejsze na ostrych dohamowaniach (sprawdzone w gorach), klocki pyla bardzo umiarkowanie i nie piszcza

 

teraz bede musial tylko zmienic felgi na zime, bo niestety moje kute rosyjskie felgi SLIK (7.5x17 ET45) nie wchodza na Brembo :unsure:

Edited by eddie_gt4
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...