Jump to content

stukanie na zimnym silniku subaru wrx


jacob

Recommended Posts

Witam mam pytanie dotyczace slabego ale slyszalnego stukania po odpaleniu silnika tylko wtedy jak jest zimny i dodaje gazu , po przejechaniu paru kilometrow i jak dobrze sie zagrzeje stukanie znika...Dopiero co kupilem wrx-a 2003 ma przejechane 110.000 km .Chciale tez zapytac o servis jaki olej najlepiej wlac plyny do chlodnicy i turba bo zalana jest woda jest to wersja angielska dlatego to tu normalne....za pomoc z gory wielkie dzieki

Link to comment
Share on other sites

Stukanie na zimnym to zapewne tzw. piston slap. Motor jak się nagrzeje robi się bardziej spasowany i przestaje stukać.

Do turbo nie lejesz oleju. Turbinę chłodzi ten sam olej, który jest w silniku. Co do oleju masz wątek w dziale ogólnym.

Płyn chłodniczy polecam Prestone.

Link to comment
Share on other sites

Witam mam pytanie dotyczace slabego ale slyszalnego stukania po odpaleniu silnika tylko wtedy jak jest zimny i dodaje gazu , po przejechaniu paru kilometrow i jak dobrze sie zagrzeje stukanie znika...Dopiero co kupilem wrx-a 2003 ma przejechane 110.000 km

 

 

Mam identycznie od kupna auta, zrobiłem tak już 20k km i nic się nie stało, ale dalej nie mam pojęcia co to może być...

 

Pytanie, czy piston slap daje o sobie znać tylko podczas wciskania gazu :?: Bo jak schodzi z obrotów to cisza :roll:

Link to comment
Share on other sites

- puk puk

- kto tam?

- panewka ;)

 

i

 

stukania po odpaleniu silnika tylko wtedy jak jest zimny

 

a więc raczej nie panewka ;-)

 

Wygląda na klasyczny piston slap. Jeździć, nie pałować dopóki się nie nagrzeje (olej 80C i więcej), i tyle :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS.

Może być też rozrząd, a wtedy warto się zainteresować.

IMHO stukało by również na ciepło.

Link to comment
Share on other sites

Też bym stawiał na rozrząd, wszak przebieg to dość wyraźnie sugeruje... Podjedź do ASO lub nie-ASO i niech wprawione w Subaru ucho posłucha, na 100% odróżni piston slap od rozrządu czy najmniej prawdopodobnej panewki.

Link to comment
Share on other sites

z tego co wnioskuję po filmach z netu to łożyskowanie w rolce napinacza się kończy i rolka zaczyna telepać. także jeżeli to jest powodem stuków to chyba bezpiecznie byłoby zająć się rozrządem

 

 

jeżeli ktoś mądrzejszy miał taki przypadek u siebie i potwierdza fakt stukania tej rolki niech da znać. choć wiadomo jak to z diagnozami przez internet

Link to comment
Share on other sites

a jak w bokserach wygląda sprawa z hydro popychaczami ? możliwe że to popychacz stuka ?

 

O ile sie nie myle, tylko najstarsze mialy hydroregulacje popychaczy? Wiekszosc turbo-subaru ma silniki z regulacja plytkami zdaje sie.

Co nie znaczy, ze zawory nie moga stukac :)

Link to comment
Share on other sites

a jak w bokserach wygląda sprawa z hydro popychaczami ? możliwe że to popychacz stuka ?

 

O ile sie nie myle, tylko najstarsze mialy hydroregulacje popychaczy? Wiekszosc turbo-subaru ma silniki z regulacja plytkami zdaje sie.

Co nie znaczy, ze zawory nie moga stukac :)

 

Morgiana podpowiada, ze do 96 roku byla hydroregulacja :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Morgiana
a jak w bokserach wygląda sprawa z hydro popychaczami ? możliwe że to popychacz stuka ?

 

O ile sie nie myle, tylko najstarsze mialy hydroregulacje popychaczy? Wiekszosc turbo-subaru ma silniki z regulacja plytkami zdaje sie.

Co nie znaczy, ze zawory nie moga stukac :)

 

Morgiana podpowiada, ze do 96 roku byla hydroregulacja :)

 

Było z tego konta napisać... się loginy pomylili? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...