pawel99ke Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 witam wszystkich mam pytanko co do turbo czy to mozliwe ze przy rozgrzanym aucie bedzie slychac turbine ,auto mam rozgrzane i mu przycisne strasznie slychac turbine glosno syczy czy to normalne? Pytam sie bo to moje pierwsze auto z turbinko i nie wiem czy mam sie martwic prosil bym o rade pozdrawiam ( sorki za bledy i polskie znaki ale nie mam polskich znakow ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Mysle, ze tak przez Internet to tez ciezko bedzie powiedziec. Za bardzo slyszalna byc nie powinna - z naciskiem na "za bardzo", ale slyszalna na pewno bedzie, moze to byc swist, szum. Wszystko zalezy od tego jak bardzo i co konkretnie slychac. Jesli nie bierze oleju i dmucha tyle, ile powinna, to bym jednak na razie chyba dziury w calym nie szukal. A jak masz powazne obawy - lepiej zabierz auto do warsztatu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał z Ursusa Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Syczy Ci jak jest rozgrzane na postoju czy jak jest rozgrzane podczas jazdy ?? Na postoju nie powinno być słychać turbo. Masz może stożek ?? nie raz przy stożkach można usłyszeć taki gwizd/świst. W moim GT jak turbo było na wykończeniu to nie tylko było słychać syczenie co gwizdanie turbo ( przynajmniej ja tak określam ten odgłos ) jeździłem tak bo musiałem tak jeździć, traktowałem auto troche łagodniej aż w końcu turbo padło i zmieniłem...u Ciebie może być podobnie tylko Ty to nazywasz ,,syczenie" a ja ,,gwizdem" Masz wskaźnik boosta ?? u mnie przy kończącej się turbinie na wskaźniku doładowania było widać że nie trzyma zawsze 1,1 bar opadało tak do 0,95-1.0 bar, w jeździe w sensie ,,na dupie" nie było czuć gorszych osiągów tylko mogłem to zaobserwować na wskaźniku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krysztal Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 pawel99ke, jak masz coś w miarę dobrze nagrywającego dźwięk to nagraj wrzuć na youtuba to może coś usłyszymy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kameleon Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 u mnie też syczy powyżej 1,4 bara a ciągnie do 1,7 - poza tym zaczęło być słychać seryjnego BOVa - chyba się kończy Link to comment Share on other sites More sharing options...
zento Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 A nie jest to czasem normalny dźwięk turbiny? Turbina świszcze lub gwiżdże (zależy jak kto słyszy ) i tak chyba być powinno. Obroty rosną, wiatrak kręci się szybciej i wzrasta słyszalność turbiny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał z Ursusa Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 No z tego co ja wiem to turbina musi być cicha i sucha, cicha mówiąc z perspektywy wnętrza samochodu...wszystko co pracuje wydaje jakiś odgłos to normalne ale nie aż tak że słychać to w znaczący sposób wewnątrz... U mnie tak jak u innych których znam zawsze jak turbo gwiżdże/syczy lub puszcza olej to oznaka jej słabości...pytałem kolege czy ma stożek bo to może być odgłos stożka. Choć u mnie turbo nie puszczało oleju tylko gwizdało i padło Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeOrGe Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Jeśli syczy a nie gwiżdże to stawiam na nieszczelność gdzieś miedzy turbiną a kolektorem ssącym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zento Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Jeśli syczy a nie gwiżdże to stawiam na nieszczelność gdzieś miedzy turbiną a kolektorem ssącym. A jeśli gwiżdże? Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrpalon Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 NO to, aż miło posłuchać... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał z Ursusa Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 GeOrGe w sumie dobrze to opisał syczenie to raczej objaw nie szczelności a gwizdanie to według mnie jedna z pierwszych oznak padania turbiny...choć ja na ,,gwizdaniu" śmigałem chyba ze 3 miesiące...także reguły nie ma, tak samo z tymi odgłosami - każdy je odbiera inaczej. Trzeba podjechać do warsztatu :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krysztal Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 taki dźwięk Ci wydaje ? czy taki... (pomijam surge i syfiastego blova) Link to comment Share on other sites More sharing options...
karolwa Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 czy taki... (pomijam surge i syfiastego blova) co oznacz ten dźwięk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krysztal Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 syczenie czy ćwierkanie ? syczenie nic a ćwierkanie oznacza "ból" turbiny gdy wraca przez nią powietrze w drugą stronę Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel99ke Posted October 21, 2011 Author Share Posted October 21, 2011 powiem tak nie mam stozka ale slysze syczenie tylko przy jezdzie na postoju jest spoko a cisnienie mam 0.5 bara na maksa jak mu wcisne . Wiec? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Wiec? Szklana kula dzis nieczynna Jesli czujesz, ze auto nie jezdzi tak jak powinno - podjedz do warsztatu _ZNAJACEGO SIE NA SUBARU_, celem obadania. A poza tym nie robic paniki. Nawet gdyby turbo sie konczylo, to nie koniec swiata. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krysztal Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Nawet gdyby turbo sie konczylo, to nie koniec swiata. bylebyś jej nie regenerował... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Nawet gdyby turbo sie konczylo, to nie koniec swiata. bylebyś jej nie regenerował... Swieta racja. POLAC MU! Nie oplaca sie regerenowac turba. Moj znajomy skorzystał z takiej usługi i niestety turbo mu sie wysrało po 5k. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravo Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Wszystko zależy od zakładu znam jednego fachowca który potrafi zregenerować jako jedyny w PL turba od fiatów coupe 20vt, więc jeszcze raz wszystko zależy od sprzętu i wiedzy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krysztal Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Nawet gdyby turbo sie konczylo, to nie koniec swiata. bylebyś jej nie regenerował... Swieta racja. POLAC MU! Nie oplaca sie regerenowac turba. Moj znajomy skorzystał z takiej usługi i niestety turbo mu sie wysrało po 5k. to i tak długo mu chodziło Wszystko zależy od zakładu znam jednego fachowca który potrafi zregenerować jako jedyny w PL turba od fiatów coupe 20vt, więc jeszcze raz wszystko zależy od sprzętu i wiedzy. ale niestety 99% zakładów nie ma o tym pojęcia a w dodatku z 4 zdechłych turbin próbują zrobić 1 działającą... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 to jest polska niestety kazdy kazdego chce wydymac... Powodzenia w naprawie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now