Jump to content

turbo laduje- brak hamulca


slawek RA

Recommended Posts

pare lat temu kupilem anglika a dokladniej japonca w angli MY 00 wrx Ra :) . Po przerobieniu wymarzonego autka na LHD i po przejechaniu kilkuset km okazuje sie ze heble sa slabe. ale nie uznalem tego za duza tragedie bo hamulce byly a borykalem sie z innymi problemami :cry: . czesci do przekladki bralem z wersji nieuturbionej i to jest chyba przyczyna, ale kazde serwo dziala chyba tak samo na podcisnienie, ale niewiem jak to jest gdy w kolektorze ssocym zaczyna rosnac nadcisnienie i to wlasnie wtedy brak hebla - pedal jest u gory i twardy jak w starym maluchu bez serwa. Na postoju wystepuje jeszcze jedno dziwadztwo mianowicie- gdy lewa noga trzymamy wcisniety hamulec, prawa dodaje dazu -hamulec rosnie :shock: (lewa noga idzie w gure ok 1-2cm). Jest to moje pierwsze auto na turbince takze nie mam pojecia czy brakuje jakiegos czujnika czy moze serwo nie hula jak powinno.

Jesli ktos mial podobny przypadek badz wie jak go usunac to napiszcie blagam, bo juz nie raz bym dzwona dal przy upalaniu przez ten mankament. z gory dzieki i pozdro dla forumowiczow :wink:

Link to comment
Share on other sites

To normalne że jak masz w kolektorze nadciśnienie to nie będzie działąć serwo, bo potrzeba podciśnienia. Z tego powodu rajdówki z podtrzymaniem turbo nie posiadją wspomaganie w ogóle. Poza tym wspomaganie w subaru jest słabe i hebel trzeba deptać dość konkretnie.

Link to comment
Share on other sites

Pomiędzy kolektorem a serwo jest przewód gumowy w którym jest zaworek zwrotny,działa on tylko w jedną stronę czyli pozwala on na powstawanie podciśnienia w serwie ale nie pozwala na powstanie ciśnienia.Ściągnij tą rurę i na przemiennie dmuchnij a potem zassaj z niej powietrze jeśli działa w dwie strony znaczy się zje...na,pozdro.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Lucza ma rację - zaworek zwrotny. Albo się popsuł, albo - prawdopodobnie przy robieniu przekładki "zapomnieli" Ci go wsadzić :) A w Imprezie skuteczność hamulunku poprawisz odpowiednio dobierając "mieszankę" tarcze/klocki. Serwo z natury jest słabe - ja się zastanawiam, czy przy kolejnej wymianie tarcz nie zrezygnuję całkowicie ze wspomagania. Zdecydowanie lepsze czucie hamulca jest.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

dzieki towarzysze za podpowiedzi, prawdopodobnie tego zaworka wogle nie ma bo nie raz tam juz nos wsadzalem i jest sam waz od ssacego do serwo. a czy moze ktos wkleic jakas fote tego zaworka lub podac fachowa nazwe bo na necie znalazlem takie (chyba) zaworki ale z dedykacja do PRL-owskich wyjadaczy(typu duzy fiat).

a propo zmiany tarcz i klockow to juz myslalem na ten temat ale najpierw chce zobaczyc ruznice po wmontowaniu tego zaworka i mam nadzieje ze tylko o tym zapomnieli panowie od przerobek :)

jeszcze jedno pytanko do lucza- czy ten zawor znajduje sie w srodku wezyka czy obadam go okiem z zewnatrz????

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy zaworek wystepuje samodzielnie. w ASO kupisz bez wiekszego raczej problemu odpowiedni wezyk z zaworkiem w srodku.

Chyba, ze mozna dobrac jakis "aftermarketowy" zaworek albo od innego auta.

Link to comment
Share on other sites

Możesz mi kliknąć pomuka, choć nie ma za co :D

Pomuka klikasz jeśli ktoś pomoże Ci w rozwiązaniu problemu. Pomuk =pomógł.

 

Jeśli sprawa z zaworkiem Ci nie pomorze, to rozbierz hamulce i zobacz czy tłoczki w zacisku nie stoją na dębowo...

Link to comment
Share on other sites

Na poście osoby, której chcesz dać pomuka klikasz na ikonkę w prawym dolnym rogu - (+) obok czerwonego (!). Teraz to chyba zasłużyłem ;)

Link to comment
Share on other sites

Nie, nie jest normalne - wewnątrz ori jest zawór zwrotny. Tak, jest normalne - jeżeli zdjąłeś tylko jeden koniec węża. Ten twardy hamulec to robi się oczywiście przy hamowaniu lewą nogą np. w zakręcie, przy wciśniętym jakoś tam gazie. I teraz mi powiedz, twardy jest od samego początku czy dopiero po kiku wduszeniach - mniejszych lub większych pedału hamulca (przy wciśnięciu gazu)?

Link to comment
Share on other sites

No to daj znać jaka będzie zmiana z zaworem. Ale uprzedzam Cię, że w czasie np przytrzymywania auta w zakręcie lewą, ale takie pulsacyjnie (czasem trzeba zmieniać siłę nacisku na hamulec) będzie się pedał hamulca robił coraz twardszy. Dopiero jak odejmiesz gazu (bardzo niebezpieczne przy hamowaniu lewą bo gwałtownie stawia bokiem) czyli zrobisz podciśnienie w ukł. wspomagania hamulec poprawi swoją skuteczność. Jeżeli nie odejmiesz gazu to pozostaje tylko - w razie potrzeby - zwiększenie nacisku na pedał hamulca.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...