slawek RA Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 pare lat temu kupilem anglika a dokladniej japonca w angli MY 00 wrx Ra . Po przerobieniu wymarzonego autka na LHD i po przejechaniu kilkuset km okazuje sie ze heble sa slabe. ale nie uznalem tego za duza tragedie bo hamulce byly a borykalem sie z innymi problemami . czesci do przekladki bralem z wersji nieuturbionej i to jest chyba przyczyna, ale kazde serwo dziala chyba tak samo na podcisnienie, ale niewiem jak to jest gdy w kolektorze ssocym zaczyna rosnac nadcisnienie i to wlasnie wtedy brak hebla - pedal jest u gory i twardy jak w starym maluchu bez serwa. Na postoju wystepuje jeszcze jedno dziwadztwo mianowicie- gdy lewa noga trzymamy wcisniety hamulec, prawa dodaje dazu -hamulec rosnie :shock: (lewa noga idzie w gure ok 1-2cm). Jest to moje pierwsze auto na turbince takze nie mam pojecia czy brakuje jakiegos czujnika czy moze serwo nie hula jak powinno. Jesli ktos mial podobny przypadek badz wie jak go usunac to napiszcie blagam, bo juz nie raz bym dzwona dal przy upalaniu przez ten mankament. z gory dzieki i pozdro dla forumowiczow :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 To normalne że jak masz w kolektorze nadciśnienie to nie będzie działąć serwo, bo potrzeba podciśnienia. Z tego powodu rajdówki z podtrzymaniem turbo nie posiadją wspomaganie w ogóle. Poza tym wspomaganie w subaru jest słabe i hebel trzeba deptać dość konkretnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Pomiędzy kolektorem a serwo jest przewód gumowy w którym jest zaworek zwrotny,działa on tylko w jedną stronę czyli pozwala on na powstawanie podciśnienia w serwie ale nie pozwala na powstanie ciśnienia.Ściągnij tą rurę i na przemiennie dmuchnij a potem zassaj z niej powietrze jeśli działa w dwie strony znaczy się zje...na,pozdro. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuzi4 Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Lucza ma rację - zaworek zwrotny. Albo się popsuł, albo - prawdopodobnie przy robieniu przekładki "zapomnieli" Ci go wsadzić A w Imprezie skuteczność hamulunku poprawisz odpowiednio dobierając "mieszankę" tarcze/klocki. Serwo z natury jest słabe - ja się zastanawiam, czy przy kolejnej wymianie tarcz nie zrezygnuję całkowicie ze wspomagania. Zdecydowanie lepsze czucie hamulca jest. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawek RA Posted October 21, 2011 Author Share Posted October 21, 2011 dzieki towarzysze za podpowiedzi, prawdopodobnie tego zaworka wogle nie ma bo nie raz tam juz nos wsadzalem i jest sam waz od ssacego do serwo. a czy moze ktos wkleic jakas fote tego zaworka lub podac fachowa nazwe bo na necie znalazlem takie (chyba) zaworki ale z dedykacja do PRL-owskich wyjadaczy(typu duzy fiat). a propo zmiany tarcz i klockow to juz myslalem na ten temat ale najpierw chce zobaczyc ruznice po wmontowaniu tego zaworka i mam nadzieje ze tylko o tym zapomnieli panowie od przerobek jeszcze jedno pytanko do lucza- czy ten zawor znajduje sie w srodku wezyka czy obadam go okiem z zewnatrz???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Nie wiem czy zaworek wystepuje samodzielnie. w ASO kupisz bez wiekszego raczej problemu odpowiedni wezyk z zaworkiem w srodku. Chyba, ze mozna dobrac jakis "aftermarketowy" zaworek albo od innego auta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Zaworka nie widać z zewnątrz,jest wbudowany w przewód,pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuzi4 Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 Może jak nie ASO to dostaniesz gdzieś z np anglika. No i jeszcze po pomuczku przydziel Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawek RA Posted October 24, 2011 Author Share Posted October 24, 2011 a co to takiego :roll: bo jestem swiezakiem na forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 a co to takiego :roll: bo jestem swiezakiem na forum A o co konkretnie pytasz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej666 Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 pewnie o 'pomuka' :> Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 A jakos nie zakumalem Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawek RA Posted October 26, 2011 Author Share Posted October 26, 2011 dokladnie. moze mi ktos wytlumaczyc co z tymi ''pomukami'' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siwy Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Możesz mi kliknąć pomuka, choć nie ma za co Pomuka klikasz jeśli ktoś pomoże Ci w rozwiązaniu problemu. Pomuk =pomógł. Jeśli sprawa z zaworkiem Ci nie pomorze, to rozbierz hamulce i zobacz czy tłoczki w zacisku nie stoją na dębowo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuzi4 Posted October 26, 2011 Share Posted October 26, 2011 Na poście osoby, której chcesz dać pomuka klikasz na ikonkę w prawym dolnym rogu - (+) obok czerwonego (!). Teraz to chyba zasłużyłem Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawek RA Posted October 26, 2011 Author Share Posted October 26, 2011 sprawdzilem ten wezyk i nic w nim nie ma zadnego zawou- jest pusty. A po sciagnieciu koncowki z k. ssacego nie moge w weza ani dmuchnac ani go zassac :shock: Czy to normalne????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuzi4 Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 Nie, nie jest normalne - wewnątrz ori jest zawór zwrotny. Tak, jest normalne - jeżeli zdjąłeś tylko jeden koniec węża. Ten twardy hamulec to robi się oczywiście przy hamowaniu lewą nogą np. w zakręcie, przy wciśniętym jakoś tam gazie. I teraz mi powiedz, twardy jest od samego początku czy dopiero po kiku wduszeniach - mniejszych lub większych pedału hamulca (przy wciśnięciu gazu)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 Wyciągnij całkiem ten przewód i wtedy dmuchaj lub ciągnij,zawór jest niewiele grubszy od średnicy węża dlatego ciężko go zobaczyć ale łatwo wyczuć go ręką,pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawek RA Posted October 28, 2011 Author Share Posted October 28, 2011 wlasnie wtedy gdy daje gazu tylko robi sie twardy jak ...... jak turbo sie jeszcze nie zacznie dobrze wkrecacto heble sa, po doladowaniu -nie. ale zamowilem juz zawor i zobaczymy co sie okaze bo na 100 % go tam nie ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuzi4 Posted October 28, 2011 Share Posted October 28, 2011 No to daj znać jaka będzie zmiana z zaworem. Ale uprzedzam Cię, że w czasie np przytrzymywania auta w zakręcie lewą, ale takie pulsacyjnie (czasem trzeba zmieniać siłę nacisku na hamulec) będzie się pedał hamulca robił coraz twardszy. Dopiero jak odejmiesz gazu (bardzo niebezpieczne przy hamowaniu lewą bo gwałtownie stawia bokiem) czyli zrobisz podciśnienie w ukł. wspomagania hamulec poprawi swoją skuteczność. Jeżeli nie odejmiesz gazu to pozostaje tylko - w razie potrzeby - zwiększenie nacisku na pedał hamulca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawek RA Posted November 22, 2011 Author Share Posted November 22, 2011 chlopaki to byl szczal w dziesiatke z tym zaworkiem teraz hebel jest jak trzeba(jak narazie) takze moge upalac nadal. pozdro dla wszystkich poturbowanych i nie tylko i dzieki za pomoc!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
potok Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 mój znajomy miał dokładnie taka samą sytuację w przekładanym Evo 6. Nie miał hebla jak auto było na obrotach Ale i tak na Rallysprincie zajął 4 miejsce Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xionc Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 mój znajomy miał dokładnie taka samą sytuację w przekładanym Evo 6. Nie miał hebla jak auto było na obrotach Ale i tak na Rallysprincie zajął 4 miejsce jakby miał hamulec, to byłby 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now