Jump to content

Reperaturki tylnych błotników Bug Eye


aztec

Recommended Posts

Można kupić oryginalne blachy - zaczynają się z tyłu, a kończą przy przednich błotnikach. Koszt OIDP koło 2,5kzł za sztukę. Kupić, żeby wyciąć 5% ich powierzchni to zupełny bezsens, tak samo jak wstawianie ich w całości. Przez jakiś czas rozglądałem się za reperaturkami z innego samochodu, ale nic sensownego nie udało mi się wyszukać. Przy wstawianiu blach wyciętych z innego buga ważne jest, żeby dobrze się przyjrzeć miejscu zgrzewu blach błotnika i nadkola. Nawet w zdrowiutkich blachach, które udało mi się trafić tam siedziała już rdza. Blacharz poświęcił kupę czasu na rozwiercenie zgrzewów, wyczyszczenie oddzielonych elementów i poskładanie tego do kupy.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

mzy

A próbowałeś dopasować te polecane do GT? (Civic, pug 405, Megane I)

Znalezienie zdrowego używanego błotnika też nie jest łatwe. Skoro w moim z 2001 roku gnije to dlaczego nie miało by gnić w innych? Choć właściwie w Anglii nie ma takich zim i pewnie nie sypią solą :roll:

Ile zapłaciłeś?

PS

Problem dotyczy wszystkich właścicieli bugów, więc prędzej czy później drodzy Bugowicze Was dopadnie. Widziałem kilka egzemplarzy i każdy z nich miał mniejsze lub większe ogniska rudzielca.

Link to comment
Share on other sites

Problem dotyczy wszystkich właścicieli bugów, więc prędzej czy później drodzy Bugowicze Was dopadnie. Widziałem kilka egzemplarzy i każdy z nich miał mniejsze lub większe ogniska rudzielca.

 

czyli nie widziałes mojego :)

grama rudej nie widać 8)

Link to comment
Share on other sites

mzy

A próbowałeś dopasować te polecane do GT? (Civic, pug 405, Megane I)

Nie, wyszedłem z założenia, że skoro pasują do GT, to nie pasują do buga, który ma inaczej ukształtowane błotniki :D W moim przypadku dawcą był angol w ekstremalnie dobrym stanie (aż dziw bierze, bo nawet starszy, a wygląd większości elementów prawie jak z fabryki), a i tak, jak już pisałem, od środka żarło mu blachy. Dałem OIDP 700 za obie strony bardzo hojnie wycięte.

Kumpel-blacharz, który się tym tematem zajmował powiedział, że jest załamany zabezpieczeniem antykorozyjnym subarynek (sam ma GT). Jeśli więc mówimy o samochodach, które nie stoją non stop w garażu ani nie jeżdżą np. w Hiszpanii, to chyba jedyną opcją jest, że "ruda jeszcze się nie zdążyła przebić na wierzch", a nie "nie ma rudej" :evil:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Pytanko za 100 punktów duża różnica pomiędzy Kombi a wersją Sedan jeśli chodzi o ukształtowanie tylnych błotników ? Ewentualnie jak wygląda sprawa w/w błotników GT kombi i Bug Kombi ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...