GISek Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 Mam pytanie do posiadaczy Imprez, którzy mają, bądź mieli taki wynalazek w swoim aucie. Jak się te zaciski u Was sprawdzają/ły. Jaki klocek i jaką tarczę (marka, rodzaj) do tego zacisku można zastosować? Będę wdzięczny za wszelkie informacje, odczucia, obiektywne opinie.
the.wolf Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 do czego potrzebujesz wiekszego hamulca? Upalanki? upalacze twierdza ze to szajs i kazdy w koncu zmierza w kierunku AP Racing. Jesli chcesz cos bardzie budzetowego to AP Ryking w mysiadle.
GISek Posted October 19, 2011 Author Posted October 19, 2011 Pytam, bo poniekąd mam do czynienia z takim hamulcem - od czasu do czasu mam okazję jeździć jego SI WRX STI MY08 US spec, który za poprzedniego właściciela otrzymał wymianę przedniego heblunku na tę konstrukcję. Chłopaki z Siekierek (ex Bady and Black) mieli okazję to serwisować i szczerze powiem, sporo roboty mieli. Zaczęło się od popękanych (widoczne rysy, przebarwione tarcze) tarcz (dwuczęściowe, skręcane nie pamiętam jakiej marki). Teść nakazał wymianę na nowe, szukali więc na rynku, czegoś co by pasowało do dzwonu - znaleźć produkt sygnowany przez AP Racing. Potem powstał zonk z okładzinami, bo teoretycznie pasujące Ferrodo DS2500 trzeba było doszlifować od strony dzwonu, bo tam właśnie dość mocno tarły. Z jakieś dwa miesiące temu w ASO Michalczewski rozbierali jeden z zacisków, bo był zapieczony. A obecnie czuć na pedale wyraźne bicie (tarcza prawdopodobnie wymaga doszlifowania). I tak w zasadzie cały czas coś. Nawet jak ten hamulec jest sprawny, to ja osobiście nie jestem z niego zadowolony, jest tępy, nie czuć że ma się pełną kontrolę nad procesem hamowania. Trochę jakbyś deptał po heblu nie swoją nogą. Poza tym niepokoi mnie to bicie na hamulcu, tarcze mają może ze 2-3 tysiące km, ok góra 5 tysięcy km i byłyby już pokrzywione? Auto nie jeździ po torze, tylko służy do normalnej jazdy (połowa przebiegu na tych tarczach pod ciężką co prawda nogą teścia, połowa pod lekką nogą szwagierki w normalnym ruchu miejskim).
Kruk Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 Jak heble to tylko coś porządnego, żaden chiński szajs bo same kłopoty potem są i suma sumarum dołożysz zamiast zaoszczędzić. Na hamulcach się nie oszczędza.
wwolny Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 K1Sport, czy KSport? Ja mam KSport 8-io tłoczkowe, tarcza KSport 330mm + klocki DS2500. Wcześniej na zacisku WRX-owym miałem tarcze Zimmermann 294mm przewiercane + DS2500. Klocki KSport wyrzuciłem po kilku km. Do jazdy codziennej nawet, szybkiej dla mnie w zupełności wystarczy, zrobiłem na zestawie ok 5 000 km. Kierownica nie bije, jestem zadowolony.
Kruk Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 Do szybkiej jazdy codziennej to heble od STI wystarczą w zupełności.
Ygrek Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 Zwykłe OEMowe gładkie tarcze + DS2500 i naprawde nie potrzeba nic więcej.
GISek Posted October 19, 2011 Author Posted October 19, 2011 K1Sport, czy KSport? Ja mam KSport 8-io tłoczkowe, tarcza KSport 330mm + klocki DS2500. Wcześniej na zacisku WRX-owym miałem tarcze Zimmermann 294mm przewiercane + DS2500. Klocki KSport wyrzuciłem po kilku km. Do jazdy codziennej nawet, szybkiej dla mnie w zupełności wystarczy, zrobiłem na zestawie ok 5 000 km. Kierownica nie bije, jestem zadowolony. [ ] Masz rację Ksport, mój błąd. U teścia są chyba dokładnie takie zaciski i dzwon wydaje mi się, że jest taki sam ja na zdjęciu http://www.trackscotland.co.uk/images/cars/skyline/ksport/fitted/ksport7.JPG -- 19 paź 2011, o 13:05 -- mam pytanie, czy taki zestaw http://allegro.pl/zestaw-hamulcowy-brembo-przod-subaru-impreza-06-i1835870525.html pasuje do STI MY08 US spec?
mzy Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 No, to dokładnie taki hebel jak opisał wwolny. Ja też taki mam. Przejeździł u mnie prawie 50kkm, a u poprzedniego właściciela prawdopodobnie z 10+kkm. Na jednym :!: komplecie DS2500, których jeszcze dość zostało. Poza tym, że wypadałoby go przeczyścić co jakiś czas (optymalnie pewnie co 5kkm), bo od pyłu i soli klocki zabetonowują się, nie mam w zasadzie innych zastrzeżeń. Niezbyt mam porównanie do innych hebli, ale moim zdaniem te dają radę dość nieźle.
Ygrek Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 mam pytanie, czy taki zestaw http://allegro.pl/zestaw-hamulcowy-brembo-przod-subaru-impreza-06-i1835870525.html pasuje do STI MY08 US spec? Nie, bo Ty masz rozstaw 5 x 114, a w ogłoszeniu są 5 x 100 (błąd poza tym, bo w '06 było już 5 x 114) wiec od starszego modelu.
GISek Posted October 19, 2011 Author Posted October 19, 2011 Dzięki Ygrek Można wiedzieć, ile się cenią takie zaciski (pod piastę 5x114)?
Kruk Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 Dzięki Ygrek Można wiedzieć, ile się cenią takie zaciski (pod piastę 5x114)? Brembo STI chodzą po ok.2000-2500zł za komplet 2szt. na przód.
GISek Posted October 19, 2011 Author Posted October 19, 2011 Kruk to pociągnę Ciebie jeszcze za język:P Primo czy STI US spec MY08 ma ten sam przedni zacisk co EU spec? Secundo czy STI MY08 ma zacisk kompatybilny z wcześniejszą generacją?
Kruk Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 GISek, w MY08 są też Brembo ale w kolorze czarnym i ZTCW to to samo co złote z wcześniejszych modeli STI. Różnic pomiędzy US i EU też nie ma.
eddie_gt4 Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 Kruk to pociągnę Ciebie jeszcze za język:P Primo czy STI US spec MY08 ma ten sam przedni zacisk co EU spec? Secundo czy STI MY08 ma zacisk kompatybilny z wcześniejszą generacją? przednie zaciski BREMBO z STi sa identyczne (poza kolorem), tj. w pelni wspolzamienne (Euros-pec czy US-spec, 5x100 czy 5x114.3 sam zacisk taki sam) choc czytalem kiedys, ze od MY'08 byly jakies drobne zmiany, majace zwiekszyc sztywnosc zaciskow...
GISek Posted October 19, 2011 Author Posted October 19, 2011 Ok, powiedzmy, że już wiem więcej Rozumiem, że gdybym np. namówił teścia na wymianę KSport na czarne Brembo, teściu musi też wywalić tarcze dwuczęściowe i wstawić najlepiej oryginały tudzież lepsze wersje oryginałów?
Kruk Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 musi też wywalić tarcze dwuczęściowe i wstawić najlepiej oryginały tudzież lepsze wersje oryginałów? Tak.
Dottoree Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 Zwykłe OEMowe gładkie tarcze + DS2500 i naprawde nie potrzeba nic więcej. A co z tym rzekomym gorszym hamowaniem tego klocka jak jest zimny? Pytam bo będę zmieniał i nie wiem co brać do seryjnej tarczy, DS-y, Hawki, RC?
Kruk Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 Zenon23, DS2500 nie wymagają grzania, może Ci się pomyliło z DS3000?
Dottoree Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 Kruk, gdzieś czytałem na forum jak ktoś opisywał gorszą skuteczność DS2500 jak są nierozgrzane, jak to o mało dzwonka nie zaliczył... I była cała dyskusja na ten temat o ich gorszym hamowaniu jak są zimne...
Ygrek Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 Zwykłe OEMowe gładkie tarcze + DS2500 i naprawde nie potrzeba nic więcej. A co z tym rzekomym gorszym hamowaniem tego klocka jak jest zimny? Pytam bo będę zmieniał i nie wiem co brać do seryjnej tarczy, DS-y, Hawki, RC? Nie zauważyłem ani razu takiego zjawiska. Trzeba dobrze zapiąć pasy coby zębów na kierownicy nie zostawić
jpol Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 Może pierwsze hamowanie jest nieco mniej skuteczne niż następne, ale to w zasadzie niezauważalna różnica i sama skuteczność, nawet tego (być może osłabionego) hamowania, jest aż nadto wystarczająca. Choć przyznam, że nigdy ze 180 km/h nie hamowałem na zimno. ;-)
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.