Jump to content

zaciski K1Sport - opinie


GISek

Recommended Posts

Posted

Mam pytanie do posiadaczy Imprez, którzy mają, bądź mieli taki wynalazek w swoim aucie. Jak się te zaciski u Was sprawdzają/ły. Jaki klocek i jaką tarczę (marka, rodzaj) do tego zacisku można zastosować? Będę wdzięczny za wszelkie informacje, odczucia, obiektywne opinie.

Posted

do czego potrzebujesz wiekszego hamulca? Upalanki?

 

upalacze twierdza ze to szajs i kazdy w koncu zmierza w kierunku AP Racing. Jesli chcesz cos bardzie budzetowego to AP Ryking w mysiadle.

Posted

Pytam, bo poniekąd mam do czynienia z takim hamulcem - od czasu do czasu mam okazję jeździć jego SI WRX STI MY08 US spec, który za poprzedniego właściciela otrzymał wymianę przedniego heblunku na tę konstrukcję. Chłopaki z Siekierek (ex Bady and Black) mieli okazję to serwisować i szczerze powiem, sporo roboty mieli. Zaczęło się od popękanych (widoczne rysy, przebarwione tarcze) tarcz (dwuczęściowe, skręcane nie pamiętam jakiej marki). Teść nakazał wymianę na nowe, szukali więc na rynku, czegoś co by pasowało do dzwonu - znaleźć produkt sygnowany przez AP Racing. Potem powstał zonk z okładzinami, bo teoretycznie pasujące Ferrodo DS2500 trzeba było doszlifować od strony dzwonu, bo tam właśnie dość mocno tarły. Z jakieś dwa miesiące temu w ASO Michalczewski rozbierali jeden z zacisków, bo był zapieczony. A obecnie czuć na pedale wyraźne bicie (tarcza prawdopodobnie wymaga doszlifowania). I tak w zasadzie cały czas coś. Nawet jak ten hamulec jest sprawny, to ja osobiście nie jestem z niego zadowolony, jest tępy, nie czuć że ma się pełną kontrolę nad procesem hamowania. Trochę jakbyś deptał po heblu nie swoją nogą. Poza tym niepokoi mnie to bicie na hamulcu, tarcze mają może ze 2-3 tysiące km, ok góra 5 tysięcy km i byłyby już pokrzywione? Auto nie jeździ po torze, tylko służy do normalnej jazdy (połowa przebiegu na tych tarczach pod ciężką co prawda nogą teścia, połowa pod lekką nogą szwagierki w normalnym ruchu miejskim).

Posted

Jak heble to tylko coś porządnego, żaden chiński szajs bo same kłopoty potem są i suma sumarum dołożysz zamiast zaoszczędzić. Na hamulcach się nie oszczędza.

Posted

K1Sport, czy KSport?

 

Ja mam KSport 8-io tłoczkowe, tarcza KSport 330mm + klocki DS2500. Wcześniej na zacisku WRX-owym miałem tarcze Zimmermann 294mm przewiercane + DS2500. Klocki KSport wyrzuciłem po kilku km. Do jazdy codziennej nawet, szybkiej dla mnie w zupełności wystarczy, zrobiłem na zestawie ok 5 000 km. Kierownica nie bije, jestem zadowolony.

140220111216.th.jpg

Posted

Do szybkiej jazdy codziennej to heble od STI wystarczą w zupełności.

Posted

Zwykłe OEMowe gładkie tarcze + DS2500 i naprawde nie potrzeba nic więcej.

Posted
K1Sport, czy KSport?

 

Ja mam KSport 8-io tłoczkowe, tarcza KSport 330mm + klocki DS2500. Wcześniej na zacisku WRX-owym miałem tarcze Zimmermann 294mm przewiercane + DS2500. Klocki KSport wyrzuciłem po kilku km. Do jazdy codziennej nawet, szybkiej dla mnie w zupełności wystarczy, zrobiłem na zestawie ok 5 000 km. Kierownica nie bije, jestem zadowolony.

[ ]

 

Masz rację Ksport, mój błąd.

 

U teścia są chyba dokładnie takie zaciski i dzwon wydaje mi się, że jest taki sam ja na zdjęciu

http://www.trackscotland.co.uk/images/cars/skyline/ksport/fitted/ksport7.JPG

 

-- 19 paź 2011, o 13:05 --

 

mam pytanie, czy taki zestaw http://allegro.pl/zestaw-hamulcowy-brembo-przod-subaru-impreza-06-i1835870525.html

 

pasuje do STI MY08 US spec?

Posted

No, to dokładnie taki hebel jak opisał wwolny. Ja też taki mam. Przejeździł u mnie prawie 50kkm, a u poprzedniego właściciela prawdopodobnie z 10+kkm. Na jednym :!: komplecie DS2500, których jeszcze dość zostało. Poza tym, że wypadałoby go przeczyścić co jakiś czas (optymalnie pewnie co 5kkm), bo od pyłu i soli klocki zabetonowują się, nie mam w zasadzie innych zastrzeżeń. Niezbyt mam porównanie do innych hebli, ale moim zdaniem te dają radę dość nieźle.

Posted

Dzięki Ygrek :) Można wiedzieć, ile się cenią takie zaciski (pod piastę 5x114)?

Posted
Dzięki Ygrek :) Można wiedzieć, ile się cenią takie zaciski (pod piastę 5x114)?
Brembo STI chodzą po ok.2000-2500zł za komplet 2szt. na przód.
Posted

Kruk to pociągnę Ciebie jeszcze za język:P

Primo czy STI US spec MY08 ma ten sam przedni zacisk co EU spec?

Secundo czy STI MY08 ma zacisk kompatybilny z wcześniejszą generacją?

Posted

GISek, w MY08 są też Brembo ale w kolorze czarnym i ZTCW to to samo co złote z wcześniejszych modeli STI. Różnic pomiędzy US i EU też nie ma.

Posted
Kruk to pociągnę Ciebie jeszcze za język:P

Primo czy STI US spec MY08 ma ten sam przedni zacisk co EU spec?

Secundo czy STI MY08 ma zacisk kompatybilny z wcześniejszą generacją?

przednie zaciski BREMBO z STi sa identyczne (poza kolorem), tj. w pelni wspolzamienne (Euros-pec czy US-spec, 5x100 czy 5x114.3 sam zacisk taki sam)

 

choc czytalem kiedys, ze od MY'08 byly jakies drobne zmiany, majace zwiekszyc sztywnosc zaciskow...

Posted

Ok, powiedzmy, że już wiem więcej :D

Rozumiem, że gdybym np. namówił teścia na wymianę KSport na czarne Brembo, teściu musi też wywalić tarcze dwuczęściowe i wstawić najlepiej oryginały tudzież lepsze wersje oryginałów?

Posted
musi też wywalić tarcze dwuczęściowe i wstawić najlepiej oryginały tudzież lepsze wersje oryginałów?

 

Tak.

Posted
Zwykłe OEMowe gładkie tarcze + DS2500 i naprawde nie potrzeba nic więcej.

A co z tym rzekomym gorszym hamowaniem tego klocka jak jest zimny?

Pytam bo będę zmieniał i nie wiem co brać do seryjnej tarczy, DS-y, Hawki, RC?

Posted

Zenon23, DS2500 nie wymagają grzania, może Ci się pomyliło z DS3000?

Posted

Kruk, gdzieś czytałem na forum jak ktoś opisywał gorszą skuteczność DS2500 jak są nierozgrzane, jak to o mało dzwonka nie zaliczył... I była cała dyskusja na ten temat o ich gorszym hamowaniu jak są zimne...

Posted

Mam DS2500 i nie zauważyłem takiego zjawiska.

Posted
Zwykłe OEMowe gładkie tarcze + DS2500 i naprawde nie potrzeba nic więcej.

A co z tym rzekomym gorszym hamowaniem tego klocka jak jest zimny?

Pytam bo będę zmieniał i nie wiem co brać do seryjnej tarczy, DS-y, Hawki, RC?

 

Nie zauważyłem ani razu takiego zjawiska.

Trzeba dobrze zapiąć pasy coby zębów na kierownicy nie zostawić :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Posted

Może pierwsze hamowanie jest nieco mniej skuteczne niż następne, ale to w zasadzie niezauważalna różnica i sama skuteczność, nawet tego (być może osłabionego) hamowania, jest aż nadto wystarczająca.

 

Choć przyznam, że nigdy ze 180 km/h nie hamowałem na zimno. ;-)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...