Jump to content

Problem z hamulcami GT


aerospin

Recommended Posts

Może ktoś sie spotkał z takim objawem - odkąd kupiłem auto miałem problem z heblami. Otóż przy ostrym hamowaniu prawa strona 'brała' mocniej i szybciej blokowały się koła z prawej strony - na mokrym działo się to nawet przy średnio intensywym hamowaniu. Auto stawia wtedy bokiem.

 

Ostanio po wymianie płynu i odpowietrzeniu pedał w zasadzie wpada w podłogę i łapie dopiero przy samym końcu. Natomiast przy samym odpowietrzaniu prawego tylnego koła, po napompowaniu i wciśnięciu hamulca do oporu, przy końcu skoku pedału wydawany jest dźwięk, takie chrobotanie, a płyn wylatuje ze sporo większym ciśnieniem niż ze strony lewej.

 

Mam wersję bez ABS, z korektorem siły hamowania. Jakieś typy - pompa, korektor, coś z przewodami?

 

Z góry dzięki za jakieś naprowadzenie!

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak jest układ w Imprezie GT poprowadzony, ale obstawiałbym pompę. Korektor hamowania powodowałby że oba tylne zaciski brałyby mocniej, nie wpływa on natomiast na fakt, że prawe hamulce (przód i tył) jak napisałeś, biorą mocniej, czego wynikiem jest fakt, że auto ściąga w prawo.

 

A czy prawe felgi po takich hamowaniach są wyraźnie cieplejsze od lewej strony? Jeśli tak to mogłoby oznaczać fakt zapowietrzenia tej strony - pompa uległa zapowietrzeniu.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź czy po hamowaniach prawa strona jest cieplejsza (aczkolwiek, przy zapowietrzonej stronie, powinieneś czuć, ze Ci auto stale ściąga). Myślę, że wymiana pompy powinna załatwić sprawę.

Link to comment
Share on other sites

Jezeli zaciski są ok i tłoczki pracują lekko, to przyczyną może to być niedrożność przewodów elastycznych.

Możesz kupic nowe, drogie nie są...może pomoże a na pewno nie zaszkodzi.

Link to comment
Share on other sites

Goto, mówisz po prostu o przewodach hamulcowych? Są chyba w miarę świeże, w stalowym oplocie...

Tak, je miałem na mysli.

to lipa w takim razie...sprawdz tak jak koledzy wcześniej pisali, z tym, że układ hamulcowy jest krzyżowy i nie powinno raczej się tak dziać :(

 

aha.. a orientujesz się jakie są przewody ? porządne czy jakis tjunink?

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobne objawy tylko że z lewą stroną plus dodatkowo nie zawsze zaciski do końca ,,odbijały" i blokowały auto.

 

U mnie winą było serwo po jego wymianie jak ręką odjął do tego zrobiłem serwis zacisków bo jeden z nich nie puszczał do końca.

Link to comment
Share on other sites

Chyba Viper albo Diamond, coś tak mi sie kojarzy. Na pewno nie HEL, ani Goodridge :wink:

 

-- 20 paź 2011, o 15:30 --

 

Michał, tylko się zastanawiam, jaki wpływ ma serwo - przecież ono tylko pcha tłoczek, czy się mylę?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...