aerospin Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Może ktoś sie spotkał z takim objawem - odkąd kupiłem auto miałem problem z heblami. Otóż przy ostrym hamowaniu prawa strona 'brała' mocniej i szybciej blokowały się koła z prawej strony - na mokrym działo się to nawet przy średnio intensywym hamowaniu. Auto stawia wtedy bokiem. Ostanio po wymianie płynu i odpowietrzeniu pedał w zasadzie wpada w podłogę i łapie dopiero przy samym końcu. Natomiast przy samym odpowietrzaniu prawego tylnego koła, po napompowaniu i wciśnięciu hamulca do oporu, przy końcu skoku pedału wydawany jest dźwięk, takie chrobotanie, a płyn wylatuje ze sporo większym ciśnieniem niż ze strony lewej. Mam wersję bez ABS, z korektorem siły hamowania. Jakieś typy - pompa, korektor, coś z przewodami? Z góry dzięki za jakieś naprowadzenie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
qTi Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 A sprawdzałeś stan samych zacisków? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ASAHI Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Prawdopodobnie korektor, na tył powinien podawać sporo mniejsze ciśnienie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aerospin Posted October 19, 2011 Author Share Posted October 19, 2011 Zaciski są w porządku, sprawdzone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GISek Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Nie wiem jak jest układ w Imprezie GT poprowadzony, ale obstawiałbym pompę. Korektor hamowania powodowałby że oba tylne zaciski brałyby mocniej, nie wpływa on natomiast na fakt, że prawe hamulce (przód i tył) jak napisałeś, biorą mocniej, czego wynikiem jest fakt, że auto ściąga w prawo. A czy prawe felgi po takich hamowaniach są wyraźnie cieplejsze od lewej strony? Jeśli tak to mogłoby oznaczać fakt zapowietrzenia tej strony - pompa uległa zapowietrzeniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aerospin Posted October 19, 2011 Author Share Posted October 19, 2011 No właśnie, objaw jest taki, że mocniej łapie prawa strona, a nie cały tył... Link to comment Share on other sites More sharing options...
GISek Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Sprawdź czy po hamowaniach prawa strona jest cieplejsza (aczkolwiek, przy zapowietrzonej stronie, powinieneś czuć, ze Ci auto stale ściąga). Myślę, że wymiana pompy powinna załatwić sprawę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goto Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Jezeli zaciski są ok i tłoczki pracują lekko, to przyczyną może to być niedrożność przewodów elastycznych. Możesz kupic nowe, drogie nie są...może pomoże a na pewno nie zaszkodzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aerospin Posted October 19, 2011 Author Share Posted October 19, 2011 Goto, mówisz po prostu o przewodach hamulcowych? Są chyba w miarę świeże, w stalowym oplocie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goto Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Goto, mówisz po prostu o przewodach hamulcowych? Są chyba w miarę świeże, w stalowym oplocie... Tak, je miałem na mysli. to lipa w takim razie...sprawdz tak jak koledzy wcześniej pisali, z tym, że układ hamulcowy jest krzyżowy i nie powinno raczej się tak dziać aha.. a orientujesz się jakie są przewody ? porządne czy jakis tjunink? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał z Ursusa Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Miałem podobne objawy tylko że z lewą stroną plus dodatkowo nie zawsze zaciski do końca ,,odbijały" i blokowały auto. U mnie winą było serwo po jego wymianie jak ręką odjął do tego zrobiłem serwis zacisków bo jeden z nich nie puszczał do końca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aerospin Posted October 20, 2011 Author Share Posted October 20, 2011 Chyba Viper albo Diamond, coś tak mi sie kojarzy. Na pewno nie HEL, ani Goodridge :wink: -- 20 paź 2011, o 15:30 -- Michał, tylko się zastanawiam, jaki wpływ ma serwo - przecież ono tylko pcha tłoczek, czy się mylę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GISek Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Servo odpowiada za wspomaganie procesu hamowania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now