Jump to content

jakie amortyzatory do forestera MY10


dzioba

Recommended Posts

Witam,

Z impreza się uporałem (przestała się i mnie bujać) ale kolej na forka........ i tu zaczynają się schody.

 

Nie istnieją w katalogach żadne amorki do forka my10 oprocz oryginalnych :(

 

Zna ktoś może jakiś sztywny zamiennik (bez samopoziomowania).

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Z impreza się uporałem (przestała się i mnie bujać) ale kolej na forka........ i tu zaczynają się schody.

 

Nie istnieją w katalogach żadne amorki do forka my10 oprocz oryginalnych :(

 

Zna ktoś może jakiś sztywny zamiennik (bez samopoziomowania).

 

wymyślenie zamienników do starego zajęło kilka ładnych lat, na nowego chyba jeszcze za wcześnie :wink: pamiętaj że nie tylko amorki ale i nowe sprężyny trzeba będzie znaleźć

Link to comment
Share on other sites

temat jest częściowo rozpracowany, znalazłem post na subaruforester.org http://www.subaruforester.org/vbulletin ... -sh-87234/

z tego co doczytałem to w australii dostepne sa amorki KYB do nowego forestera, poza Australia nigdzie nie da sie ich kupic

podobno zmiana tylnych amortyzatorow znacznie poprawia stabilnosc auta

zasadniczo dotyczylo to glownie modelu MY09 który jest wiekszym pontonem od MY10 gdzie amorki sa juz o wiekszej sile tłumienia

dla utwardzenia można zastosować sprężyny z modelu STI ale wtedy auto obnizy sie o 1,5cm

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

So What!, stabilizatory swoje droga ale amorki i springi to podstawa. springi da się dobrać po wysokości i średnicach. kayeby jakies sa a w dodatku sa progresywne i pozostawiają trochę komfortu na polskie drogi. Szukam głownie amorków i przednich bo tył może mi latać. na torze bez boków jeździ się na przedniej osi. Wszystko to dla zabawy i fajnie jak by się dało ze 3 razy poopalać na jednycych oponach

nietoperz77 to jest droga, musze znalezc parametry tych amorkow :mrgreen: masz pomuka

Link to comment
Share on other sites

dzioba, ja bym jednak zaczął od stabilizatorów. Jeżeli efekt nie będzie satysfakcjonujący - zająłbym się amortyzatorami. Może warto też usztywnić budę rozpórką/rozpórkami.

Link to comment
Share on other sites

Usztywnkenie rozporkami jest w planie. Sprawdze stabilizator bo chyba mozna dostac

cos takiego ale to nie wystarczy. Problem jest miekkosxi przodu. Pusty tyl prawie daje rade

Link to comment
Share on other sites

kuba.goller, na zakrety rozwiazuje sprawe ale nie podskoczysz. Zostaniesz w maire w poziomiei na rownym i tyle. Jak jest cuit tresawo to jestes w dekoracji. Mimo wszystko zaczne od stabilizatotow bo to najmniejszy koszt ( a skoncze na STI :mrgreen::mrgreen::mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Wlasnie tez pomalu o tym mysle, mam z 2009r forka diesla. Masakra jest to zawieszenie abs wlacza sie na byle wybojach albo esp na zakretach, auto bokiem skacze:/ wiec raczej stabilizatory nie pomoga. Przy wymianie amorkow koniecznie trzeba te springi zmieniac? dzioba jaki masz przebieg? Ja 85 000. Wiem ze w modelu 2012 jest duzo lepiej z zawieszeniem wiec moze oryginalne amorki? W ogole jakiej marki sa oryginalne amorki?

Link to comment
Share on other sites

najman, ja dochodze do stefki. W sumie dalem spokoj z poszukiwaniami bo od kiedy mamy STI to juz nie ganiam forkiem po torze a stabilizator jeszcze by pogorszył jazdę w terenie. Z ciekawości wsadziłem go na trzesawke i pokazał 73% idealnie na przodzie i 65/62% na tyle. Przydało by się coś twardszego przed następnymi plejadami ale nic nie znalazlem.

Link to comment
Share on other sites

No wlasnie stabilizatora to ja za bardzo nie chce bo w terenie bedzie gorzej a az tak sie nie kladzie w zakretach, najgorsze sa odrywajace sie kolka od ziemi. U Ciebie tez tak jest? Amorki twardsze te poprawia przechyly. Trzeba do tego wymieniac sprezyny?

 

Dzwonilem wlasnie do ASO: przedni amorek 560 brutto, tylny samopoziomujacy sie prawie 2000 brutto! - prawdopodobnie juz te nowsze twardsze. Przod jeszcze moglbym zmienic ale za tyl to sporo za duzo. Nie da rady znalesc cos innego? Musza byc samopoziomujace? Chodzi o to ze one zmieniaja kat nachylenia ksenonow? Bo przeciez jak go obciaze to i tak tyl siada nizej.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie ze nie siada. ILS same się dopompowują na stalą wysokość.

Link to comment
Share on other sites

najman, nie zapomnij ze musisz kawałek pojechać aby amorek się wypoziomował

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...