dzioba Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Witam, Z impreza się uporałem (przestała się i mnie bujać) ale kolej na forka........ i tu zaczynają się schody. Nie istnieją w katalogach żadne amorki do forka my10 oprocz oryginalnych Zna ktoś może jakiś sztywny zamiennik (bez samopoziomowania). Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Witam,Z impreza się uporałem (przestała się i mnie bujać) ale kolej na forka........ i tu zaczynają się schody. Nie istnieją w katalogach żadne amorki do forka my10 oprocz oryginalnych Zna ktoś może jakiś sztywny zamiennik (bez samopoziomowania). wymyślenie zamienników do starego zajęło kilka ładnych lat, na nowego chyba jeszcze za wcześnie :wink: pamiętaj że nie tylko amorki ale i nowe sprężyny trzeba będzie znaleźć Link to comment Share on other sites More sharing options...
mstar Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Podpinam się do wątku. Do tego dowiedziałem się dziś, że tylne amortyzatory mają nieco ponad 50 % sprawności... Więc dwa w jednym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nietoperz77 Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 temat jest częściowo rozpracowany, znalazłem post na subaruforester.org http://www.subaruforester.org/vbulletin ... -sh-87234/ z tego co doczytałem to w australii dostepne sa amorki KYB do nowego forestera, poza Australia nigdzie nie da sie ich kupic podobno zmiana tylnych amortyzatorow znacznie poprawia stabilnosc auta zasadniczo dotyczylo to glownie modelu MY09 który jest wiekszym pontonem od MY10 gdzie amorki sa juz o wiekszej sile tłumienia dla utwardzenia można zastosować sprężyny z modelu STI ale wtedy auto obnizy sie o 1,5cm 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
so_what Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 dzioba, może lepiej wymienić stabilizatory na grubsze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted October 20, 2011 Author Share Posted October 20, 2011 So What!, stabilizatory swoje droga ale amorki i springi to podstawa. springi da się dobrać po wysokości i średnicach. kayeby jakies sa a w dodatku sa progresywne i pozostawiają trochę komfortu na polskie drogi. Szukam głownie amorków i przednich bo tył może mi latać. na torze bez boków jeździ się na przedniej osi. Wszystko to dla zabawy i fajnie jak by się dało ze 3 razy poopalać na jednycych oponach nietoperz77 to jest droga, musze znalezc parametry tych amorkow masz pomuka Link to comment Share on other sites More sharing options...
so_what Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 dzioba, ja bym jednak zaczął od stabilizatorów. Jeżeli efekt nie będzie satysfakcjonujący - zająłbym się amortyzatorami. Może warto też usztywnić budę rozpórką/rozpórkami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted October 21, 2011 Author Share Posted October 21, 2011 Usztywnkenie rozporkami jest w planie. Sprawdze stabilizator bo chyba mozna dostac cos takiego ale to nie wystarczy. Problem jest miekkosxi przodu. Pusty tyl prawie daje rade Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czerniel Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 http://sklep.nie-ASO.pl/product-pol-8234 ... -SLS-.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
so_what Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Czerniel, link nie bangla :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
subleo Posted October 24, 2011 Share Posted October 24, 2011 Czerniel, link nie bangla :wink: Każdy wie, co w odnośniku powinno być Zaczyna się od 4... Link to comment Share on other sites More sharing options...
so_what Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 subleo, w każdym razie jest to raczej zestaw do Forka poprzedniej generacji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuba.goller Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Ja założyłem u siebie komplet stabilizatorów, przód 24mm, tył 22mm i powiem, że więcej nie potrzebuję. Tu jest coś ciekawego http://japanparts.com/db/partslist.php? ... r=&VOLKEY= Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted October 25, 2011 Author Share Posted October 25, 2011 kuba.goller, na zakrety rozwiazuje sprawe ale nie podskoczysz. Zostaniesz w maire w poziomiei na rownym i tyle. Jak jest cuit tresawo to jestes w dekoracji. Mimo wszystko zaczne od stabilizatotow bo to najmniejszy koszt ( a skoncze na STI ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
najman Posted July 3, 2012 Share Posted July 3, 2012 Wlasnie tez pomalu o tym mysle, mam z 2009r forka diesla. Masakra jest to zawieszenie abs wlacza sie na byle wybojach albo esp na zakretach, auto bokiem skacze:/ wiec raczej stabilizatory nie pomoga. Przy wymianie amorkow koniecznie trzeba te springi zmieniac? dzioba jaki masz przebieg? Ja 85 000. Wiem ze w modelu 2012 jest duzo lepiej z zawieszeniem wiec moze oryginalne amorki? W ogole jakiej marki sa oryginalne amorki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattm Posted July 3, 2012 Share Posted July 3, 2012 Jaki jest orientacyjny koszt oryginalnych? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted July 3, 2012 Author Share Posted July 3, 2012 najman, ja dochodze do stefki. W sumie dalem spokoj z poszukiwaniami bo od kiedy mamy STI to juz nie ganiam forkiem po torze a stabilizator jeszcze by pogorszył jazdę w terenie. Z ciekawości wsadziłem go na trzesawke i pokazał 73% idealnie na przodzie i 65/62% na tyle. Przydało by się coś twardszego przed następnymi plejadami ale nic nie znalazlem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
najman Posted July 3, 2012 Share Posted July 3, 2012 No wlasnie stabilizatora to ja za bardzo nie chce bo w terenie bedzie gorzej a az tak sie nie kladzie w zakretach, najgorsze sa odrywajace sie kolka od ziemi. U Ciebie tez tak jest? Amorki twardsze te poprawia przechyly. Trzeba do tego wymieniac sprezyny? Dzwonilem wlasnie do ASO: przedni amorek 560 brutto, tylny samopoziomujacy sie prawie 2000 brutto! - prawdopodobnie juz te nowsze twardsze. Przod jeszcze moglbym zmienic ale za tyl to sporo za duzo. Nie da rady znalesc cos innego? Musza byc samopoziomujace? Chodzi o to ze one zmieniaja kat nachylenia ksenonow? Bo przeciez jak go obciaze to i tak tyl siada nizej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted July 3, 2012 Author Share Posted July 3, 2012 Właśnie ze nie siada. ILS same się dopompowują na stalą wysokość. Link to comment Share on other sites More sharing options...
najman Posted July 3, 2012 Share Posted July 3, 2012 W takim razie sprawdze to mierzac miarka wysokosc od opony do nadkola jak siada z tylu 3 osoby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted July 3, 2012 Author Share Posted July 3, 2012 najman, nie zapomnij ze musisz kawałek pojechać aby amorek się wypoziomował Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now