Jump to content

Para pod maską?


Gracowy
 Share

Recommended Posts

Witam,

zauważyłem, dym pod maską SI GT.

Wychodzi na to , że przez korek zbiornika płynu chłodzącego wycieka płyn na rozgrzany wydech i wiadowmo para pod maską.

Zauwazyłem, że płynu systematycznie ubywa, układ wygląda na szczelny , dodatkowo mam wrażenie , że płyn się gotuje ...

Domyslam się co to może być ale proszę o Wasze zdanie na ten temat.

 

Pzdrw,

Grac

Link to comment
Share on other sites

za mało danych

wentylator się włącza?

temperatura skacze?

jaki jest wygląd oleju na bagnecie lub pod korkiem?

czy przybyło oleju na bagnecie?

 

kompresja idzie w układ chłodzący, wypycha i grzeje płyn

czyli niestety uszczelka pod głowicą :(

chcę się mylić ...

Link to comment
Share on other sites

jaki jest wygląd oleju na bagnecie lub pod korkiem?

czy przybyło oleju na bagnecie?

 

kompresja idzie w układ chłodzący, wypycha i grzeje płyn

czyli niestety uszczelka pod głowicą

chcę się mylić ...

 

Widać wtedy na bagnecie i korku taką pianę i wtedy jest dokładnie tak jak pisze Ywone ( na marginesie pozdrawiam Zimal(a)kę :wink:

 

 

Ale płyn może iść do wewnątrz silnika i wtedy "kopci" na biało.

Jeżeli płynu Ci ubywa i wskaźnik temperatury wariuje to może płyn uciekać Ci przez walniętą pompę wodną. Jeszcze nie minął tydzień jak wymieniłem swoją-cud, że silnika nie załatwiłem.

Link to comment
Share on other sites

Wychodzi na to , że przez korek zbiornika płynu chłodzącego wycieka płyn na rozgrzany wydech i wiadowmo para pod maską.

Zauwazyłem, że płynu systematycznie ubywa, układ wygląda na szczelny , dodatkowo mam wrażenie , że płyn się gotuje ...

Jeżeli płyn Ci wycieka i się gotuje to raczej układ nie może być szczelny. Ja bym zaczął od przeczyszczenia korka od chłodnicy i sprawdzenia, czy faktycznie dobrze trzyma. Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym i drobna nieszczelność powoduje gotowanie wody (bo nie trzyma ciśnienia).

Link to comment
Share on other sites

Ok,

ponoć jezeli uszczelka nie trzyma można sprawdzić to przyrządem, który wyłapuje dodatkowe ciśnienie wkładając go bezpośrednio do zbiornika płynu chłodzącego.

Byłem dzisiaj w serwisie na Bajecznej i mówią że uszczelka...

Płyn sie gotuje .. dupa :(

 

Czy orientujecie sie ile taka przyjemność kosztuje i gdzie pożądnie można sprawę załatwić ?

Pzdrw,

Grac

Link to comment
Share on other sites

Oj z Bajeczną bym uważał....mają ksywe "Drut Serwis" wg mnie albo Czoper albo Kornecki

Link to comment
Share on other sites

No to piknie Panowie.

Dzieki za uwagi, dam cynę co i jak z autem, raczej słabo ten rok wystartował...

Kobita zęby straciła na stoku w Zakopcu a teraz jeszcze subarak cisnienia nie trzyma....

Nic tylko się upić ....

Pzdrw,

Grac

Link to comment
Share on other sites

do diagnostyki awarii zwanej najczęściej "uszczelką pod głowicą" służy dość proste urządzonko ( do czegoś na wzór małego "syfonu" wlewa sie płyn (który zmienia kolor podczas kontaktu z dwutlenkiem węgla )i instaluje sie w/w na zbiorniczku wyrównawczym ,

odpala sie motorek czeka aż temperatura wzrośnie i ciśnienie zacznie "przepompowywać gazy z układu chłodzenia przez w/w płyn , zmiana koloru : pech, zmiany brak , jeszcze więkrzy bo szukamy dalej.....

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...