Gracowy Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 Witam, zauważyłem, dym pod maską SI GT. Wychodzi na to , że przez korek zbiornika płynu chłodzącego wycieka płyn na rozgrzany wydech i wiadowmo para pod maską. Zauwazyłem, że płynu systematycznie ubywa, układ wygląda na szczelny , dodatkowo mam wrażenie , że płyn się gotuje ... Domyslam się co to może być ale proszę o Wasze zdanie na ten temat. Pzdrw, Grac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ywone Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 za mało danych wentylator się włącza? temperatura skacze? jaki jest wygląd oleju na bagnecie lub pod korkiem? czy przybyło oleju na bagnecie? kompresja idzie w układ chłodzący, wypycha i grzeje płyn czyli niestety uszczelka pod głowicą chcę się mylić ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 jaki jest wygląd oleju na bagnecie lub pod korkiem? czy przybyło oleju na bagnecie? kompresja idzie w układ chłodzący, wypycha i grzeje płyn czyli niestety uszczelka pod głowicą chcę się mylić ... Widać wtedy na bagnecie i korku taką pianę i wtedy jest dokładnie tak jak pisze Ywone ( na marginesie pozdrawiam Zimal(a)kę :wink: Ale płyn może iść do wewnątrz silnika i wtedy "kopci" na biało. Jeżeli płynu Ci ubywa i wskaźnik temperatury wariuje to może płyn uciekać Ci przez walniętą pompę wodną. Jeszcze nie minął tydzień jak wymieniłem swoją-cud, że silnika nie załatwiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Wychodzi na to , że przez korek zbiornika płynu chłodzącego wycieka płyn na rozgrzany wydech i wiadowmo para pod maską. Zauwazyłem, że płynu systematycznie ubywa, układ wygląda na szczelny , dodatkowo mam wrażenie , że płyn się gotuje ... Jeżeli płyn Ci wycieka i się gotuje to raczej układ nie może być szczelny. Ja bym zaczął od przeczyszczenia korka od chłodnicy i sprawdzenia, czy faktycznie dobrze trzyma. Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym i drobna nieszczelność powoduje gotowanie wody (bo nie trzyma ciśnienia). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gracowy Opublikowano 5 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Ok, ponoć jezeli uszczelka nie trzyma można sprawdzić to przyrządem, który wyłapuje dodatkowe ciśnienie wkładając go bezpośrednio do zbiornika płynu chłodzącego. Byłem dzisiaj w serwisie na Bajecznej i mówią że uszczelka... Płyn sie gotuje .. dupa Czy orientujecie sie ile taka przyjemność kosztuje i gdzie pożądnie można sprawę załatwić ? Pzdrw, Grac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNY Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Uszczelka jakieś badziewie ok. 100pln w JC, a metalowa orginalna ok. 100E Gdzie Ci to zrobią dobrze. Np. Czoper, na Bajecznej też mają pojęcie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Oj z Bajeczną bym uważał....mają ksywe "Drut Serwis" wg mnie albo Czoper albo Kornecki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KWIATEK Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Oj z Bajeczną bym uważał....mają ksywe "Drut Serwis" Mati się pewnie z Tobą nie zgodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gracowy Opublikowano 5 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 No to piknie Panowie. Dzieki za uwagi, dam cynę co i jak z autem, raczej słabo ten rok wystartował... Kobita zęby straciła na stoku w Zakopcu a teraz jeszcze subarak cisnienia nie trzyma.... Nic tylko się upić .... Pzdrw, Grac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Wyrazy współczucia i to z powodu Kobiety, bo auto zawsze można naprawić/wymienić. Trzymaj się mocno! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 Cytat: Oj z Bajeczną bym uważał....mają ksywe "Drut Serwis" Mati się pewnie z Tobą nie zgodzi Przejrzyj wątek : http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=101107 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luter33 Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 do diagnostyki awarii zwanej najczęściej "uszczelką pod głowicą" służy dość proste urządzonko ( do czegoś na wzór małego "syfonu" wlewa sie płyn (który zmienia kolor podczas kontaktu z dwutlenkiem węgla )i instaluje sie w/w na zbiorniczku wyrównawczym , odpala sie motorek czeka aż temperatura wzrośnie i ciśnienie zacznie "przepompowywać gazy z układu chłodzenia przez w/w płyn , zmiana koloru : pech, zmiany brak , jeszcze więkrzy bo szukamy dalej..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi