Jump to content

Boxerdiesel - dymi przy przyśpieszaniu


Subus

Recommended Posts

Posted
który czyścik pomoże, a który dla odmiany silnik wykończy

zgoda - ale słyszałem dotąd o jednym przypadku (a temat kopię dość dogłębnie) kiedy to czyścik zaszkodził ale stosowany był testowo - skrajnie nieprawidłowo - w złej proporcji (znacznie nadmiernej ilości) i wielokrotnie pod rząd - większość pozostałych opinii to tylko brak dziełania/skuteczności (sam wielokrotnie doświadczyłem kupując na stacjach chyba wszystko co dostępne :mrgreen: ) a może inaczej - skuteczne działanie wyłącznie na portfel :evil: ale znając politykę firm dostarczających środki serwisowe - oferowanie słabych środków jest świadome bo przede wszystkim chodzi o to aby niczego nie zepsuły nawet kosztem skuteczności - środki o silnym działaniu większość firm rozprowadza wyłącznie do serwisów i po ich przeszkoleniu oraz prezentacji siły ich działania - wg mnie słusznie. Zapisowi w gwarancji też nie ma się co dziwić - gdyby oficjalnie zezwolono lać co popadnie to pewnie byle "papuga" byłby w stanie wybronić klienta który do diesela nalał P/b albo opałowego itp. :roll: :mrgreen: albo szamponu do włosów celem podniesienia smarności ON :mrgreen:

 

-- 20 paź 2011, o 13:29 --

 

A dolac za kazdym tankowaniem ON do baku z 2-3 litry benzyny ? :o

hehe no wiele dodatków do ON na stacjach to benzyna :idea: :roll: ale buteleczki są po 200-300ml na bak a 10x tyle :mrgreen:

Posted

Starym,sprawdzonym sposobem było lanie denaturatu,czyli najtańszego alkoholu na rynku.Ale to głównie żeby wyeliminować wodę z paliwa.

Posted

Tommo, tylko lepiej nie do diesela CRa... :shock: :roll: denaturat to skażony etanol a ten nie miesza się z ON i jak pompa trafi na coś takiego (niesmarnego) to może być różnie. Jeśli już to izopropanol - ten się miesza i z wodą i z ON - sprawdzone i nie zabija CRa ale służy tylko do wyprowadzenia wody ze zbiornika, który coraz trudniej zdjąć/opróżnić - szklanka (nie kufel :mrgreen: ) na bak i do pełna dotankować ON.

Posted
Przebieg 48kkm, na przegladzie bylem przed miesiacem :D Ubieglej zimy na wyjezdzie na narty w trakcie wyjazdów z serpentyn "uciekajac" Audi S6, zawsze w lusterku obserwowalem jak go ladnie zaczadzam, az wstyd bylo :roll:

 

Pewnie myślal,że masz gadżet Jamesa Bonda przeciw wyprzedzaniu :mrgreen:

Posted
Pewnie myślal,że masz gadżet Jamesa Bonda przeciw wyprzedzaniu

 

:lol::lol::lol: Chyba tak, bo mnie nie wyprzedzil. W zakrecie jak zadryftowalem :lol: , to troche nadrobilem, na prostej do mnie przyskoczyl w sekunde. Oczywiscie nawet w zakrecie by mnie latwo zrobil, ale chyba sie nie chcial wydurniac. Pomyslalem, ze benzyna troche przecisci silnik :D

Posted

Mam Legacy diesla z 2008 roku. Przebieg 150 kkm z hakiem i od zawsze mi "kopcił" przy dociśnięciu gazu.

Auto nadal serwisuję w ASO, nie bierze oleju, bo sprawdzam regularnie.

Chmura jest największa, gdy zamulam w mieście, a potem na wylotówce przyspieszam. Zdarza się też, że na najwyższym (5) biegu na autostradzie, przy nagłym dociśnięciu chmura wydobywa się od 3 tys obrotów w górę. Po chwili przedmuchania znika. Póki nic się nie dzieje z poziomem oleju, uważam to za normalne zjawisko. Warto pilnować też chłodzenia turbiny i rozgrzewania się oleju na zimnym silniku.

Posted
Przebieg 150 kkm

 

chyba jeden z większych przebiegów na forum, z ciekawości -zmienialeś słynne sprzęgło ?

Posted

Dla statystyki podam, że u mnie dymienie miało miejsce sporadycznie, głównie po krótkich przejazdach w mieście. Towarzyszyła temu również kalibracja DPFa czyli głównie z filtra chmura szła. Myślę, że również paliwo ma wpływ bo jeżdżę na VPowerze Shella i zero dymienia, a kiedyś zdarzyło mi się zatankować na BP to przy przyśpieszania na wyższych biegach coś czarnego się pojawiło we wstecznym lusterku (niestety nie było to z palenia gumy). Dlatego tankuję jedynie na Shellu i Statoilu no i wyjątkowych wypadkach na Lotosie (Shell od nich zaopatruje się w diesla extra). Od około 20k zero dymienia i zapomniałem co to dopalanie w DPFie.

Wątpię jednak, że to końcówka turbiny, gdyż towarzyszyłaby temu wyczuwalna utrata mocy i oleju silnikowego.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...