Subus Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 To, ze z wydechów dymi podczas przyśpieszania, to rzecz normalna, ale jednak sie lekko niepokoje. Podczas maksymalnej akceleracji, specjalnie na 2 albo 3 bieg, jadac wieczorem albo w nocy, widze ze wyprodukowalem "oslone dymna" przed samochodem jadacym za mna. Na tle swiatel samochodu jadacego tuz za mna jest efekt bardzo wyrazny. Macie doswiadczenia z podobnym "czadem"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
urbikulek Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 O tej porze roku bardzo prawdopodobne, ze to para..... -- Pn paź 17, 2011 7:42 pm -- O tej porze roku bardzo prawdopodobne, ze to para..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVAN Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Jaki masz przebieg? Może puszczać już turbina, sprawdź stan oleju. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subus Posted October 17, 2011 Author Share Posted October 17, 2011 Przebieg 48kkm, na przegladzie bylem przed miesiacem Ubieglej zimy na wyjezdzie na narty w trakcie wyjazdów z serpentyn "uciekajac" Audi S6, zawsze w lusterku obserwowalem jak go ladnie zaczadzam, az wstyd bylo :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVAN Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Generalnie każdy diesel kopci jak się mu mocno depnie. Pytanie podstawowe to jak mocne jest to "zadymienie" U mnie niestety mocne dymienie było początkiem końca turbiny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Podczas maksymalnej akceleracji, specjalnie na 2 albo 3 bieg, jadac wieczorem albo w nocy, widze ze wyprodukowalem "oslone dymna" przed samochodem jadacym za mna. Na tle swiatel samochodu jadacego tuz za mna jest efekt bardzo wyrazny. To normalne. Wiąże się z:- kiepską jakością paliwa powodującą przekalibrowanie wtryskiwaczy w ustawienia "pesymistyczne" i równoczesnym gromadzeniem sadzy w DPFie - wcześniejszym przebiegiem po mieście (po kilkunastu dniach jazdy miejskiej potrzeba dobrych kilkuset km żeby przedmuchać DPFa) Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 To, ze z wydechów dymi podczas przyśpieszania, to rzecz normalna, ale jednak sie lekko niepokoje. Podczas maksymalnej akceleracji, specjalnie na 2 albo 3 bieg, jadac wieczorem albo w nocy, widze ze wyprodukowalem "oslone dymna" przed samochodem jadacym za mna. Na tle swiatel samochodu jadacego tuz za mna jest efekt bardzo wyrazny. Macie doswiadczenia z podobnym "czadem"? Subus nie przejmuj się, TTTM, jeździsz na gnojówkę to nie spodziewaj się kawioru z wydechu A tak na serio to w MY 2009 masz prawdopodobnie półotwary filtr cząstek stałych (jak w MY 2008) czyli bez procedury wypalania w układzie zamknietym. Ja już się do tego przyzwyczaiłem (od nowosci) . Uwaga to nie chmury, to ............ Link to comment Share on other sites More sharing options...
spawalniczy Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Subus nie przejmuj się, TTTM, jeździsz na gnojówkę to nie spodziewaj się kawioru z wydechu A tak na serio to w MY 2009 masz prawdopodobnie półotwary filtr cząstek stałych (jak w MY 2008) czyli bez procedury wypalania w układzie zamknietym. Ja już się do tego przyzwyczaiłem (od nowosci) Dokładnie - mam tak samo (półotwarty filtr). Jeśli jedzie się długą, dynamiczną trasę, to nawet przy gwałtownym przyspieszaniu za samochodem jest czysto. Jeśli jednak wcześniej podróżowało się w tempie spacerowym przez kilkanaście kilometrów, zwłaszcza, jeśli ten przebieg obejmował zimny start, to po mocnym depnięciu z wydechu uwalniają się chmura szarego dymu. Nie ma co jednak przesadzać - mieści się ona w granicach rozsądku i na pewno nie można mówić (przynajmniej w moim przypadku) o zasłonie dymnej. Zużycie oleju między wymianami (co 7,5 kkm) jest niezauważalne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kugi Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 po mocnym depnięciu z wydechu uwalniają się chmura szarego dymu Nie z jednego wydechu, a z dwóch :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Czyścik wtrysków do zbiornika paliwa wystarczy zalać i na pewien czas będzie spokój z tyłu... :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
komancz Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Czyścik wtrysków do zbiornika paliwa wystarczy zalać i na pewien czas będzie spokój z tyłu... :wink: a jaki polecasz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wielebny Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Przebieg 48kkm, na przegladzie bylem przed miesiacem Ubieglej zimy na wyjezdzie na narty w trakcie wyjazdów z serpentyn "uciekajac" Audi S6, zawsze w lusterku obserwowalem jak go ladnie zaczadzam, az wstyd bylo :roll: Mam to samo: rocznik 2009 przebieg 50kkm i niestety jak ostro przyśpieszam to puszczam bąki, szczególnie jest to widoczne na dwójce... Ba również ubiegłej zimy zaobserwowałem to zjawisko i raczej nie pomaga długa jazda po autostradzie , bo po przejechaniu kilkuset km z prędkością w okolicach 150 - 160 dymek na 2-ce nadal był, może mniejszy ale był, konkretnie kolega, który jechał za mną 2 samochodem go widział, z punktu widzenia kierowcy był mniejszy. Z okazji przeglądu 45 kkm zgłosiłem problem, Panowie powiedzieli ,że wszytko jest w porządku i ten typ tak ma, twierdzili, że to efekt wypalania DPF, coś długo się wypala ten DPF skoro w czasie nocnej podróży (gdzie w większości wypadków można sobie pozwolić na ciut więcej niż w normalnym ruchu) nie dał rady się wypalić przez 1300km.. Generalnie w podobny sprawach polecam kontakt z Kolegą wlyszkow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kugi Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Czyścik wtrysków do zbiornika paliwa wystarczy zalać i na pewien czas będzie spokój z tyłu... A będzie po tym specyfiku ciszej chodził na zimno? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 A będzie po tym specyfiku ciszej chodził na zimno? Z moich obserwacji wynika, że głośna praca także bierze się z wtryskiwaczy przestawionych na "złe" paliwo. Więc pytanie, czy ten środek przekona ECU, że jedzie na kawiorze Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 kugi, Knurek, aby było bez bąków to jedno - wtedy też będzie ciszej ale aby było potem ciszej na stałe a bąki nie powróciły w MY-08/9 to już permamentna dolewka za kilka-kilkanascie zł na bak - przy samym naszym ON cudów nie ma (nawet najdroższym) ale zwraca się na spadku spalania więc praktycznie komfort + ochrona gratis :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subus Posted October 19, 2011 Author Share Posted October 19, 2011 Jezdze wylacznie na Statoil na zwykly ON a raz na 4 baki wezme DieselGold. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MForbi Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Włączę się nieśmiało - OBK 2.0D XI/2010, 36 tys. km. Nie zauważyłem (ani nikt nie meldował) czarnych chmur za samochodem. Jeżdżę głównie trasy (ok 70% jazdy), tankuję głównie BP Ultimate - po wielu paliwach "przetestowanych" na żywym organizmie tego samochodu właśnie na BP silnik pracuje najrówniej, najciszej, jest najbardziej "żwawy". Może i brak "czarnego za ogonem" jest wynikiem tego wyboru ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kugi Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 kugi, Knurek, aby było bez bąków to jedno - wtedy też będzie ciszej ale aby było potem ciszej na stałe a bąki nie powróciły w MY-08/9 to już permamentna dolewka za kilka-kilkanascie zł na bak - przy samym naszym ON cudów nie ma (nawet najdroższym) ale zwraca się na spadku spalania więc praktycznie komfort + ochrona gratis :wink: Od kwietnia do października to tam luz, na zimnym nie klekocze jakoś strasznie, a bąków nie widać bo większość doby jasno :wink: Wlyszkow masz na stanie te specyfiki na bąki? :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
korzen93 Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 ...tankuję głównie BP Ultimate - po wielu paliwach "przetestowanych" na żywym organizmie tego samochodu właśnie na BP silnik pracuje najrówniej, najciszej, jest najbardziej "żwawy". Może i brak "czarnego za ogonem" jest wynikiem tego wyboru ??? MForbi, brak czarnego jest wynikiem wyboru auta z zamkniętym DPF'em przedewszystkim :wink: . Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 korzen93, co nie zmienia faktu, że sadzy może być mniej lub więcej - głównie w zależności od jakości paliwa a wtedy więcej cykli regeneracji i więcej % w DPF - sprawdzone. kugi, Ci dam "stanie" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pitz Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 ...tankuję głównie BP Ultimate - po wielu paliwach "przetestowanych" na żywym organizmie tego samochodu właśnie na BP silnik pracuje najrówniej, najciszej, jest najbardziej "żwawy". Może i brak "czarnego za ogonem" jest wynikiem tego wyboru ??? MForbi, brak czarnego jest wynikiem wyboru auta z zamkniętym DPF'em przedewszystkim :wink: . Ja tankuję tylko BP Ultimate, bo zakładam (może mylnie), że takie paliwo powinno być bardziej czyste. "Efekt Kamaza" występuje od dawna, więc przestałem się przejmować (otwarty DPF). Tu było trochę o dymie przy odpalaniu i przy przyspieszaniu: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=23&t=136987&view=unread#unread Link to comment Share on other sites More sharing options...
MForbi Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 ...tankuję głównie BP Ultimate - po wielu paliwach "przetestowanych" na żywym organizmie tego samochodu właśnie na BP silnik pracuje najrówniej, najciszej, jest najbardziej "żwawy". Może i brak "czarnego za ogonem" jest wynikiem tego wyboru ??? MForbi, brak czarnego jest wynikiem wyboru auta z zamkniętym DPF'em przedewszystkim :wink: . korzen93 - to co piszesz to jedno, a dymek z wypalania sadzy to inna bajka. Na marginesie - ja od nowości ani razu nie miałem tematu "czyszczenie " DPF-a . Byś może dlatego że tankuję głównie takie paliwo, zapewne wpływ na to ma również mój sposób użytkowania samochodu - głównie trasy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Byś może dlatego że tankuję głównie takie paliwo, zapewne wpływ na to ma również mój sposób użytkowania samochodu - głównie trasy. Z tym paliwem, to raczej zasługa konkretnej stacji. Tankując w Krakowie na BP miałem największe "zachmurzenie" za samochodem. Statoil jest IMO generalnie przyzwoity ale niestety też trafiają się wyjątki... Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaszyn Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 próbowałem różnych wariantów, i mój bąków nie chce puszczać (vpdiesel) albo ślepy jestem Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Czyścik wtrysków do zbiornika paliwa wystarczy zalać i na pewien czas będzie spokój z tyłu... :wink: ja bym się obawiał tych "czyścików" z 2 powodów: po pierwsze sprawy gwarancyjne, po drugie - trzeba się na tym znać i wiedzieć, który czyścik pomoże, a który dla odmiany silnik wykończy :wink: no a niestety nie każdy jest takim specem jak ty Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.