Jump to content

Lampka ręcznego nie gaśnie


buhhu

Recommended Posts

Witam, od pewnego czasu mam taki problem - spuszczam ręczny a lampka nadal się świeci, początkowo w trakcie jazdy przygasała chwilami i znowu sie zapalala. teraz swieci caly czas. przycisk pod dzwignia wydaje się byc sprawny. co to moze byc ?

Link to comment
Share on other sites

To ja się podepnę, bo widziałem podobne zjawisko. Pacjent to Subaru Impreza STI US Spec MY08, hamulce przód na tarczach dwuczęściowych, zaciski K1-Sport, klocki Ferrodo DS2500 (doszlifowane do dzwona tarczy), tył zupełny oryginał. Klocki hamulcowe przód robione w zeszłym roku, przebieg od wymiany może ze 2-3 tys. km, a na zegarach świeci się kontrolka "brake". Czy oprócz zbyt niskiego poziomu płynu, ewentualnie zużytych przednich okładzin (nie widziałem, żeby do nich były montowane jakieś czujniki zużycia - może w Subaru jest to inaczej wykonane) istnieją inne przyczyny pojawienia się takiej informacji na "zegarach"?

Link to comment
Share on other sites

a ja obstawiam że w tunelu pod recznym cos sie dzieje z czujnikiem.może blaszke trzeba dogiac i poprostu nie wciska go rączka od recznego :P

 

oj tam - po co szukać problemu jak rozwiazanie jest proste

 

plyn plyn plyn ;)

 

 

dziekuję grygo, - dokładnie tak / miałem podobny objaw u siebie i z autopsji mowie że plyn...

 

dzięki Carlos, tak zrobie jutro

 

...no i super - pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Obstawiam na 99% płyn. Trzeba będzie sprawdzić przy okazji, czy nie ma nigdzie wycieku.

 

-- 18 paź 2011, o 15:37 --

 

GISek, a co na ten temat mówi instrukcja? Ręczny alb o ABS mi przychodzi do głowy, ale nie wiem, jakie tam są kontrolki w '08.

 

Wg. instrukcji "ABS" może się zapalić w parze z "Brake", ale tylko jak awarii ulegnie układ EBD.

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem pewnie wylacznik recznego nie styka i dlatego wl sie kontrolka.

No i się nam niezły teleturniej zrobił :lol: ,czekamy z niecierpliwością na rozwiązanie kto wygrał,czyli JA

 

 

prosze Was 8) ...nie macie szans - problem jest tak banalny, aż szkoda gadać... wiadomo że rację mam JA :twisted:

Link to comment
Share on other sites

carlos-wrx nagrodą jest talon na balon :P Napiszę szwagrowi, żeby sprawdził poziom płynu i dolał, to powinno pomóc.

 

Swoją drogą jak długo płyn potrafi "parować" , żeby jego poziom się tak opuścił? Raz mi się zdarzyło, że musiałem dolewać płynu,ale to było w sytuacji jak tylne tarcze i klocki były jak żyletki i tłoczek wyszedł na wierzch.

Link to comment
Share on other sites

To wkoncu jaka jest prawdziwa przyczyna?

 

Jak to co? blaszka w tunelu środkowym nie styka i dlatego płyn ucieka ze zbiorniczka powodując zadziałanie czujnika poziomu płynu a przez to zaświecenie się kontrolki :lol: ,proste miałem rację,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Zapytam szwagra, czy to weryfikował, auto jest u niego w Radomiu. Też stawiam, że to płyn.

 

-- 29 paź 2011, o 21:05 --

 

No i korzystając z okazji, że pojechałem ze swoimi dziewczynami do Radomia (nomen podróż masakryczna, nikomu z małym dzieckiem nie życzę takiej jazdy - 5 godzin z Warszawy do Radomia), sprawdziłem te kontrolkę. Czujnik rękawa jest w porządku. Poziom płynu był zdecydowanie za niski. Dolewka i i jest cacy. Jutro sprawdzę, czy pod autem nie ma żadnych plam, zaskoczył mnie trochę taki niski poziom płynu, zważywszy, że przedni hebel jest ok, tylny też nie wygląda źle, w każdym razie klocki i tarcze nie są cienkie na tyle, żeby tak nisko zszedł płyn w zbiorniczku.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...