najman Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Ktos zna te wartosci? Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Współczynnik oporu powietrza cx w foresterze = kiosk :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
subleo Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Współczynnik oporu powietrza cx w foresterze = kiosk :wink: W rzeczy samej, poprzedni model (MY05-MY07) miał Cx = 0,38. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DarekJ Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Współczynnik oporu powietrza cx w foresterze = kiosk :wink: W rzeczy samej, poprzedni model (MY05-MY07) miał Cx = 0,38. To wcale nie tak dużo. Titanic, zanim zatonął miał 0,39. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
najman Posted October 17, 2011 Author Share Posted October 17, 2011 Cx poprzedniego znalazlem, ale chodzi mnie o nowego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
so_what Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 W rzeczy samej, poprzedni model (MY05-MY07) miał Cx = 0,38. O ile dobrze pamiętam: - Forek N/A miał Cx = 0,36, - Forek XT miał Cx = 0,37. Legacy IV: - sedan Cx = 0,29, - kombi Cx = 0,30 Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 elmo napisał(a):W rzeczy samej, poprzedni model (MY05-MY07) miał Cx = 0,38. Ja tego nie napisałem. Wciąż twierdzę, że prawidłowa odpowiedź to: "kiosk" Link to comment Share on other sites More sharing options...
eex2 Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 forek kiosk 2009 ma 0.38 dwa źródła (drag coefficient): http://en.wikipedia.org/wiki/Automobile ... oefficient http://www.carsdirect.com/subaru/forester/specs Link to comment Share on other sites More sharing options...
bakupno Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 elmo napisał(a):W rzeczy samej, poprzedni model (MY05-MY07) miał Cx = 0,38. Ja tego nie napisałem. Wciąż twierdzę, że prawidłowa odpowiedź to: "kiosk" nie kiosk a pustak lub lodówka Link to comment Share on other sites More sharing options...
najman Posted October 18, 2011 Author Share Posted October 18, 2011 Strasznie duzo jak na takie auto. Nowy fiat ducato ma 0.31!! http://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_Ducato no i w porownaniu z legacy to spora roznica. Outback ma 0,37 wiec podobnie do forka. Dziwi mnie tak niski opor powietrza w tym wielkim ducato. Moze w dostawczych to sie jakos inaczej mierzy bo nie chce mi sie wiezyc ze forester ma wiekszy opor powietrza od ducato! Link to comment Share on other sites More sharing options...
miszozon Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Współczynnik Cx nie jest zależny od powierzchni. Wyobraź sobie Ducato wielkości Forka, lub na odwrót. Forka wielkości Ducato Link to comment Share on other sites More sharing options...
subarutux Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Zauważcie, że w cytowanym przez eex2 zestawieniu VW Tiguan ma 0,37, a wydawałoby się, że ma same opływowe linie, malutkie lusterka itd. Więc chyba nie jest aż tak źle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
najman Posted October 18, 2011 Author Share Posted October 18, 2011 Bmw x3 ma 0,34 a x6 0,38 Link to comment Share on other sites More sharing options...
subleo Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Współczynnik Cx nie jest zależny od powierzchni. Wyobraź sobie Ducato wielkości Forka, lub na odwrót. Forka wielkości Ducato Słusznie! Moze w dostawczych to sie jakos inaczej mierzy bo nie chce mi sie wiezyc ze forester ma wiekszy opor powietrza od ducato! W praktyce liczy się opór aerodynamiczny pojazdu, który jest iloczynem współczynnika oporu powietrza Cx oraz powierzchni czołowej pojazdu A. Bolid F1 ma Cx wynoszące około 0.8-0.9 a Forester 0.38. Czy to oznacza, że Forester ma lepszą aerodynamikę? Ależ skąd. Łatwo sobie wyobrazić, że opór aerodynamiczny bolidu będzie mniejszy, ze względu na mniejszą powierzchnię czołową, a wysokie Cx w bolidzie jest podyktowane li tylko koniecznością uzyskania dużego docisku pojazdu do podłoża. Obawiam się, że współczesne pojazdy pomimo lepszego współczynnika oporu powietrza, ze względu na wielkość powierzchni czołowej, mają gorszą aerodynamikę od tych starszych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
so_what Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 subleo, słuszna uwaga. Współczynnik Cx opisuje tylko doskonałość aerodynamiczną pojazdu. Przy określaniu oporu powietrza należy uwzględnić powierzchnię czołową samochodu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
najman Posted October 18, 2011 Author Share Posted October 18, 2011 Aha czyli nie jest tak zle;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
eex2 Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 Dokładnie Cx to nie wszystko. Można dosyć prosto policzyć jaka jest siła oporu (głównie aerodynamiczna plus mechaniczne opory ruchu) z zależności: siła x prędkość = moc. Jeśli założymy że moc maksymalna jest przy prędkości maksymalnej to: Dla forka 2.5XT; Moc = 230KM = 169000 W ; Prędkość maks. = 214 km/godz = 59.44 m/s Siła oporu = 169000/59.44 = 2843 N = circa 290 kG Można tak porównywać różne auta. Dla Legacy sedan 2011, z silnikiem 2.5i (123kW, vmax 210kmh) ta siła wynosi = 215 kG Impreza 2011 z 2.0D (110kW, 205kmh) siła = 197 kG Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdaSch Posted October 18, 2011 Share Posted October 18, 2011 lodówka pewnie, ze lodówka, lub turbo świniak 8) mój, przez duży kurnik ma jeszcze większe opory Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now