Skocz do zawartości

Czym się różni GT od GT(WRX) - szukam informacji


Krzysiek_WAWA

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuje informacji na temat Imprez (GT)WRX z roczników 97-00.

Chodzi mi o modele skierowane na rynek japoński i na szwajcarie.

Bardzo często oznaczenia tych silników to EJ205, dodatkowo mają lepsze wyposażenie oraz co ciekawe szpere z tyłu.

Może ktoś ma jakieś linki do pełnej specyfikacji tego modelu, bo ja czesałem internet w różne strony, jednak informacje jakie znalazłem są znikome.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukuje informacji na temat Imprez (GT)WRX z roczników 97-00.

Chodzi mi o modele skierowane na rynek japoński i na szwajcarie.

Bardzo często oznaczenia tych silników to EJ205, dodatkowo mają lepsze wyposażenie oraz co ciekawe szpere z tyłu.

Może ktoś ma jakieś linki do pełnej specyfikacji tego modelu, bo ja czesałem internet w różne strony, jednak informacje jakie znalazłem są znikome.

 

z tego co mi wiadomo to wersje do roku 96 podobnie jak Legacy T mialy szpere z tylu, podobnie jak skrzynie byly na innych czesciach.WRX 97-00 rzeczywiscie mialy w serii szpere, ale to raczej tylko UK/JP RHD na Szwajcarie byly inne modele ale tylko pod wzgledem wyposazenia(cos jak Type-S w Hondzie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EJ205
a zwykłym naszym GTeku tak nie jest? Oj looknij na swój numer silnika.

 

 

Szperę przecież ma każdy Subarak z Turbo??? Więc o co wam chodzi?

No właśnie nie wszystkie GT maja 205, Oznaczenie silnika jest EJ20, natomiast które sa montowane były zależne od modelu i były końcówki 0,1,3,5,7.

Modele WRX miały końcówki 5, natomiast STI 7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w GT/WRX jest EJ205, w STI EJ207.

EJ207 ma półzamknięty blok i lepszy przepływ płynu chłodniczego.

 

Mam w domu dokładnie rozpisane jakie były silniki i skrzynie we wszystkiech wersjach JDM, wieczorem to wpisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc trzeba zacząć od tego co naprawdę znaczy oznaczenie silnika, i tak na przykłąd

EJ207DW2PR:

E : engine

J: Flat 4 16 valves

20 : pojemność, może być: 15, 18, 20, 25

7: DOHC High Power MPi Turbo, może być: 5 - DOHC MPi Turbo, 4-DOHC MPi, 1-SOHC

D: Japanese Domestic Market

W: manual, może być X-Auto

2: rok produkcji,

P: typ popychczy zaworowych

R: wyposażenie dodatkowe

 

i teraz wracając do orginalnego pytania:

 

MY99- WRX: EJ207DW1KE, tylny dyfer: R160

MY99- WRX STi: EJ207DW1PR, tylny dyfer: R160

MY99- WRX STi RA Ver 5: EJ207DW1PJ, tylny dyfer R180 2J

 

MY00- WRX: EJ205DW2KE, tylny dyfer R160 FH

MY00- WRX STi: EJ207DW2KE, tylny dyfer R160

MY00- WRX STi RA ver. 6: EJ207DW2PJ, tylny dyfer R180 2J

 

to są wersje na Japonie i Australię, z tego co wiem wszystkie Europejskie GT mają silnik EJ205, i tylny dyfer R160 który jest dyfrem LSD, czyli szperą tyle że wiskotyczną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc trzeba zacząć od tego co naprawdę znaczy oznaczenie silnika, i tak na przykłąd

EJ207DW2PR:

E : engine

J: Flat 4 16 valves

20 : pojemność, może być: 15, 18, 20, 25

7: DOHC High Power MPi Turbo, może być: 5 - DOHC MPi Turbo, 4-DOHC MPi, 1-SOHC

D: Japanese Domestic Market

W: manual, może być X-Auto

2: rok produkcji,

P: typ popychczy zaworowych

R: wyposażenie dodatkowe

 

i teraz wracając do orginalnego pytania:

 

MY99- WRX: EJ207DW1KE, tylny dyfer: R160

MY99- WRX STi: EJ207DW1PR, tylny dyfer: R160

MY99- WRX STi RA Ver 5: EJ207DW1PJ, tylny dyfer R180 2J

 

MY00- WRX: EJ205DW2KE, tylny dyfer R160 FH

MY00- WRX STi: EJ207DW2KE, tylny dyfer R160

MY00- WRX STi RA ver. 6: EJ207DW2PJ, tylny dyfer R180 2J

 

to są wersje na Japonie i Australię, z tego co wiem wszystkie Europejskie GT mają silnik EJ205, i tylny dyfer R160 który jest dyfrem LSD, czyli szperą tyle że wiskotyczną

Mati a masz coś na temat modelu silnika EJ205NW1KA, występuje on np. u mnie w modelu GF8GL8D??

Nie potrafię wogóle rozszyfrować co to za wersja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aflinta - niestety do Legacy nie mam

 

Krzysiek_WAWA - EJ205NW1KA to jest standardowy silnik w Europejskich GT, taki sam był u mnie, niestety wszystkie informacje jakie udało mi się znaleźć na temat rodziny silników EJ20 dotyczą wersji Japońskich a o tej Europejskie nic nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EJ20G = 2.0L turbo WRX engine used in early GC8 models

EJ20K = 2.0L turbo WRX STi engine used in Version III & IV models

EJ205 = 2.0L turbo WRX engine used in all 1999 to current WRX models

EJ207 = 2.0L turbo WRX STi engine used in all 1999 to current STi models

EJ255 = 2.5L turbo engine used in US Forester XT & Legacy 2.5L turbo models (+ some overseas)

EJ257 = 2.5L turbo engine used in US Impreza STi models

 

teraz już wszystko powinno być jasne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...