Kruk Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Chciałbym zamontować we własnym zakresie, kto ma odpowiedni know how? Chodzi mi przede wszystkim o: - różnica między układem 1 i 2 pompowym - wady, zalety - jak go podpiąć do tylnych przewodów żeby hamowały tylko tylne koła a nie wszystkie 4 - jakieś zawory 1-kierunkowe? - jak to zrobić żeby seryjny ABS działał prawidłowo ale żeby ręczny nie uruchamiał ABS-u? - mile widziane rady i uwagi praktyków którzy to już robili No i jaki system wybrać? Nie musi być piękny ani markowy byle działał jak należy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 AD2) budowa pompy/pomp jest taka że przy prawidłowym podłączeniu będzie działać tylko na tył beż żadnych dodatkowych zaworów AD3) ABS będzie działał i w momencie zablokowania kół będzie próbował je odblokować, ale w związku z budową pompy ręcznego nic z tego nie będzie :wink: -- 13 paź 2011, o 14:58 -- Tylko musisz dobrać odpowiedni rękaw do seryjnego układu. Podejrzewam że w Imprezie układ X, więc ręczny musi mieć dwa wejścia i dwa wyjścia. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Pompa ręcznego jest wstawiona w tylny obwód hamulcowy, czyli przewód/przewody idące do tyłu są przecięte, a praktycznie jeden długi zastępuje się dwoma krótszymi i w środek wstawia się pompę. Zależy jaki typ pompy, bo są na jeden przewód i na dwa idące do tyłu, ale zawsze można użyć trójników i pospinać dwa w jeden przed i za pompą. Podczas ciągnięcia rękawa pompa odcina i spręża płyn znajdujący się za nią, czyli nie ma możliwości, żeby działała na przód. Jeżeli będziesz wstawiał ręczny do auta z DCCD, i nie masz założonego jakiegoś komputera sterującego skrzynią, Neetronicsa czy czegoś innego, w którym można ustawić funkcję podcinania ręcznym, najlepiej odciąć pompę ABS wyjęciem bezpiecznika, nr.8 w skrzynce koło Twojej lewej nogi, skrzynia będzie dalej dostawała sygnały z czujników ABSu, ale pompa nie będzie ,,kopała" po nodze , skrzynia będzie normalnie działała, a ręczny będzie blokował tył.....nie wiem, jak to się ma do trwałości skrzyni, czy DCCD nie będzie dostawało po dupie, dlatego lepiej by było zmienić sterowanie skrzyni, Harvester ma założonego Neetronicsa do DCCD i chyba jest zadowolony, spytaj go jak sobie radzi na ręcznym.... ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Tylko musisz dobrać odpowiedni rękaw do seryjnego układu. Podejrzewam że w Imprezie układ X, więc ręczny musi mieć dwa wejścia i dwa wyjścia. trójniki albo pompa np. Alcon na dwa przewody, do kupienia w wielu sklepach z gadżeciarstwem prostsza jest pompa na jednym tłoczku, montuje się ją na stałe, masz wejście i wyjście, a jak ma dwa tłoki z dwóch stron, musi się ruszać do przodu i do tyłu i wtedy potrzeba jeszcze dodatkowe przewody giętkie między pompa a przewodami sztywnymi 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 emotorsport, temat sterowania DCCD to będzie osobny rozdział ale od tego już mam eksperta i na pewno nie będzie to Neetronics :wink: Bardzo mi pomogliście chopaki! Pomuks poszły. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 thx ułożyłem krótki wierszyk z tej okazji : Dostałem pomuka od Kruka koniec wiersza Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Kruk, po pierwsze to zapomnij o pompach jednoobwodowych, czy ręcznych z dwoma pompami szkoda kasy Kup pompe AP i zapomnij o sprawie, do tego kup zywkły pionowy lub poziomą dziwgnie , troche zabawy i jest. Do tego musisz mieć 4m przeowodu w stal. oplocie fi3,5 4 złączki kątowe, 4 podkladki, 4 złączki 90st. , 4 złączki proste, i tym sposobem wpinasz sie w tylne 2 przewody hamulcowe i gotowe. Zreszta zapytaj Carlosa jak to w praktyce działa i niech Ci zrobi zdjecia Jesli chodzi o skuteczność lepszy jest pionowy ( mniejsza siła ) a poziomy ładniej wyglada, jesli ma zostac w pozycji seryjnej 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 Kup pompe AP i zapomnij o sprawie, do tego kup zywkły pionowy lub poziomą dziwgnie Rozumiem że osobno kupuję pompę a osobno mechanizm ręcznego? Chciałbym pionowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Kruk, po pierwsze to zapomnij o pompach jednoobwodowych, czy ręcznych z dwoma pompami szkoda kasyKup pompe AP i zapomnij o sprawie, do tego kup zywkły pionowy lub poziomą dziwgnie , troche zabawy i jest. Do tego musisz mieć 4m przeowodu w stal. oplocie fi3,5 4 złączki kątowe, 4 podkladki, 4 złączki 90st. , 4 złączki proste, i tym sposobem wpinasz sie w tylne 2 przewody hamulcowe i gotowe. Zreszta zapytaj Carlosa jak to w praktyce działa i niech Ci zrobi zdjecia Jesli chodzi o skuteczność lepszy jest pionowy ( mniejsza siła ) a poziomy ładniej wyglada, jesli ma zostac w pozycji seryjnej Edwin, rozumiem że ta pompa AP jest dwuobwodowa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Rozumiem że osobno kupuję pompę a osobno mechanizm ręcznego? Chciałbym pionowy. tak Edwin, rozumiem że ta pompa AP jest dwuobwodowa? oczywiscie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 Ok, już kumam wszystko. Dzięki Edwin, pomuk dla Ciebie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Takie coś? http://www.apracing.com/info/products.a ... _2394_2393 http://www.apracing.com/info/products.a ... _2982_2980 tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 No to jak dla mnie temat można zamknąć bo wszystko wyjaśnione czarno na białym 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
0SauroS0 Posted March 7, 2013 Share Posted March 7, 2013 (edited) Odgrzeję kotleta. Co myślicie o takim zestawie? 1) ręczny Shift-r - z tego co widzę na forach często kupowany i chwalony.. Np. http://allegro.pl/hy...3064146226.html + 2) korektor siły hamowania - Np. http://www.inter-ral...em-ECO-OBP.html Edited March 7, 2013 by 0SauroS0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grygo Posted March 7, 2013 Share Posted March 7, 2013 (edited) shift-r wyglada przyzwoicie, podobnie jak to co mam u siebie http://allegro.pl/hy...3042150881.html caly zestaw chodzi z pompa jednoobwodowa 0,625 i mity o rzekomym nie dzialaniu takiego sprzetu mozna wsadzic miedzy bajki. co prawda nie testowalem na slicku, ale na zwyklych drogowcyh oponach nie ma problemu z zerwaniem przyczepnosci na suchym asfalcie bez zadnego syfu, ani razu mnie ten reczny nie zawiodl i wcale sie nie musze z nim jakos mocno szarpac. nalezy wspomniec, ze to wszystko dzieje sie na klockach, ktorych na dobra sprawe nie ma, jakies 1,5mm okladziny, ktora sie kruszy ze starosci i przegrzania jak mam wydawac 4k na reczny a moge wydac 1k i miec bardzo zblizony efekt to nie potrzebuje tego. poza tym pompy dwuobwodowe w "sprzyjajacych" warunkach rowniez nie daja rady (patrz beczka na karowej) a korektor ja bym wybieral jakis z "zapadkami" a nie regulowany pokretlem, moim zdaniem latwiej sie ustawia (to akurat tylko moja subiektywna opinia) np. http://www.rallyshop.pl/index.php?p68729,korektor-sily-hamowania-tilton-dzwignia Edited March 7, 2013 by grygo Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 shift-r wyglada przyzwoicie, podobnie jak to co mam u siebie http://allegro.pl/hy...3042150881.html caly zestaw chodzi z pompa jednoobwodowa 0,625 i mity o rzekomym nie dzialaniu takiego sprzetu mozna wsadzic miedzy bajki. co prawda nie testowalem na slicku, ale na zwyklych drogowcyh oponach nie ma problemu z zerwaniem przyczepnosci na suchym asfalcie bez zadnego syfu, ani razu mnie ten reczny nie zawiodl i wcale sie nie musze z nim jakos mocno szarpac. nalezy wspomniec, ze to wszystko dzieje sie na klockach, ktorych na dobra sprawe nie ma, jakies 1,5mm okladziny, ktora sie kruszy ze starosci i przegrzania jak mam wydawac 4k na reczny a moge wydac 1k i miec bardzo zblizony efekt to nie potrzebuje tego. poza tym pompy dwuobwodowe w "sprzyjajacych" warunkach rowniez nie daja rady (patrz beczka na karowej) a korektor ja bym wybieral jakis z "zapadkami" a nie regulowany pokretlem, moim zdaniem latwiej sie ustawia (to akurat tylko moja subiektywna opinia) np. http://www.rallyshop...tilton-dzwignia Pozwolisz ze sie nie zgodze , w lekkiej budzie GC , ten ręczny jakoś tam działa , raz lepiej raz gorzej , a w przypadku jak ktoś chce poziomą dziwgnię ( dla np. estetyki ) to zapomnij. Na dobrą sprawę w GC to i całkiem nieźle działa ręczny na linki. Temat dotyczy budy GD , i ten ręczny nie działa , a jak jest z tyłu negatyw , czy dobra opona i przyczepny asflat , to predzej wajchę wyrwiesz jak zblokujesz koła . Po za tym , szczerze , te wszystkie tuningowe , chińskie , ręczne , są tak wykonane że ten cały stelarz tak pracuje , że pożal sie Boże , zaraz sie to wszystko wygina, robia sie luzy , itp. ja tego z całą stanowczoscia nie polecam , a do tego jeszcze ze trzeba dodac ze idzie jeden obwód na tylne koła . Do driftowozu to sie nadaje , bardzo lekki tył , i tam hamulec ( nożny jest mało potrzebny ) ale do normalnego auta , nie polecam zupełnie . Link to comment Share on other sites More sharing options...
0SauroS0 Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Dodam, że mój samochód to wybebeszone e36. Służy mi do pojeżdżawek i czasówek. Chodzi mi o podcinanie samochodu przy nawrotach i ciasnych zakrętach, na pewno dużo rzadziej do driftu. Seryjny ręczny nie robi roboty, więc myślę o hydraulice. Dzęki grygo za rzeczową odpowiedź Carfit który zestaw Twoim zdaniem jest ok i ma niezły stosunek ceny do jakości? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Dodam, że mój samochód to wybebeszone e36. Służy mi do pojeżdżawek i czasówek. Chodzi mi o podcinanie samochodu przy nawrotach i ciasnych zakrętach, na pewno dużo rzadziej do driftu. Seryjny ręczny nie robi roboty, więc myślę o hydraulice. Dzęki grygo za rzeczową odpowiedź Carfit który zestaw Twoim zdaniem jest ok i ma niezły stosunek ceny do jakości? Jak jest wybebeszony to jednoobwodowy jakoś da rade, ja jestem zdecydowanym zwolennikiem pomp dwuobowodowych i do tego korektora dwuobwodowego, wtdy jest profi , dziła za każdym razem nie zależnie od warunków, ale jest sporo droższy i wyjdzie ok. cały komplet pewnie ok 4k. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0SauroS0 Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Jak jest wybebeszony to jednoobwodowy jakoś da rade, ja jestem zdecydowanym zwolennikiem pomp dwuobowodowych i do tego korektora dwuobwodowego, wtdy jest profi , dziła za każdym razem nie zależnie od warunków, ale jest sporo droższy i wyjdzie ok. cały komplet pewnie ok 4k. Dzięki. U mnie jest seryjnie jeden obwód idący do tyłu i trójnik rozdzielający na lewą i prawą stronę, więc problem mam z głowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasiek202 Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Jak wyglądają z prawnego punktu widzenia chińskie ręczne? Bo chyba nie maja żadnej homologacji, poza tym bezpiecznie jest z nimi jeździć jeśli impreza ma układ X? Z góry dzięki za odpowiedz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crazy_Ivan Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Prawnie, to żaden hydraulik legalny nie jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuzi4 Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 I tu się nie zgodzę. Gdyby tak było to znając nadgorliwość naszej Policji w Polscr nie odbywały by się rajdy. A to tylko dlatego, że zaraz po wyjeździe na pierwszą dojazdówkę zatrzymywane by były dowody rejestracyjne wszystkich rajdówek z zakazem dalszej jazdy oczywiście. W dupowozach problemem nie jest hydraulika tylko konstrukcyjny brak możliwości blokowania dźwigni ręcznego w pozycji zaciągniętej - wg przedstawiciela Policji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasiek202 Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Bardziej chodzi mi o to, czy w razie jakiegoś wypadku z ofiarami, prokurator może zarzucić cos mechanikowi który montowal chińską łapę. Przypuszczam ze AP Racing, raczej ma "ręce i nogi" i na pewno posiada rożne homologacje, a jak wyglada sytuacja z tym za 400zl? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crazy_Ivan Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 kuzi4 - każde rozwiązanie inne od tego, które do zastosowania w danym aucie przewidział producent teoretycznie może stanowić podstawę do walki w sądzie. Brembo z sti new age hamuje sprawniej niż Twój czterotłoczek z GT, ale jeśli będziesz miał z takim heblem kolizję i ktoś się zepnie ma szansę Cie na tym udupić. Co z tego, że lepsze, skoro nie zgadza się z homologacją? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Os_ Posted January 2, 2015 Share Posted January 2, 2015 Odgrzeję kotlecika Gdzie kupić elementy o których wspomina carfit? Do tego musisz mieć 4m przeowodu w stal. oplocie fi3,5 4 złączki kątowe, 4 podkladki, 4 złączki 90st. , 4 złączki proste, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now