kazio Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Jakiś czas temu pomogłem koledze uturbić ssaka 2.2. Turbina, kolektory, przepustnica, cały dolot, ic od forestera. Elektronika, wtryski od ssaka 2.0 Najśmieszniejsze jest to że jeździ to dobrze bez żadnego strojenia. AFR jest trochę za bogaty przy WOT bo około 8. Żeby jeździło dobrze na gazie, zamontowaliśmy sekwencje i można ustawić odpowiedni AFR. Na razie jest 0.3 bara, więc niewiele, ale różnica jest kolosalna w osiągach Tak więc koledzy jeśli macie przepływkę montujcie turbo bez obaw 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Gratulacje, czekamy na sprawozdanie po pierwszych 100000 kilometrów Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazio Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 czekamy na sprawozdanie po pierwszych 100000 kilometrów Po zimie wyjdzie jak to się trzyma. Za 10 000km zdam relacje, za 100000 kolega zamierza zmienić auto Link to comment Share on other sites More sharing options...
wąż Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 gratuluje drut pasztet projektu 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpol Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Czyli robicie 22B? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazio Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 Czyli robicie 22B? Nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matiz Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Ja kompressor bardziej ale nie wiem kiedy Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Tak więc koledzy jeśli macie przepływkę montujcie turbo bez obaw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 AFR jest trochę za bogaty przy WOT bo około 8 Trochę ? Przecież to jest prawie sama wacha Serio - gratuluję projektu. Ale z tą mieszanką trzeba coś zrobić. To naprawdę okrutnie za bogato. Efekt jest taki, że auto mogło by naprawdę lepiej jeżdzić (teraz jest po prostu zalewane benzyną) a i olej proponuję lać jakiś mocno odporny na mieszanie z paliwem. Przychodzi do głowy wyłączenie Motul 300V 15W-50 ale...teraz zima idzie. A na zimne rozruchy jest on średnio polecany ;-) Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juras K Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Jakiś czas temu pomogłem koledze uturbić ssaka 2.2. Pamiętam jak kiedyś pisałeś o uturbieniu ssaka - nie miałeś przychylnych opinii :!: - gratulacje :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 gratuluje drut pasztet projektu 8) Zawsze to lepsze niż ucinanie dachu Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazio Posted October 14, 2011 Author Share Posted October 14, 2011 Trochę ? Przecież to jest prawie sama wacha Serio - gratuluję projektu. Ale z tą mieszanką trzeba coś zrobić. To naprawdę okrutnie za bogato. Efekt jest taki, że auto mogło by naprawdę lepiej jeżdzić (teraz jest po prostu zalewane benzyną) Tyle jest na benzynie, ale auto ma jeździć na gazie, a tam można ustawić ile chcemy. Spodziewaliśmy się że na benzynie będzie za ubogo, a nie że będzie zalewało. Dziwnie że sterownik ma taki zapas mapy dla przepływki, a nie że wywala błąd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADOS Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Kazio dobrze pisze, ale widzę, że i tak jest sporo przeciwników, a może niedowiarków, że zwykły stary ssak może jeździć z turbiną? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 ADOS, to nie chodzi o przeciwników, niedowiarków, jakiekolwiek emocje. Rzecz w tym żeby stary ssak jeździł z turbiną, długo i dobrze a nie krótko i byle jak. Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaSH Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Jakoś inne silniki przerabiają ludzie i się cieszą z jazdy.... Ktoś z forumowiczów to próbował zrobić wcześniej czy każdy zna tylko teorie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 W temacie przerabiania jednostek N/A na jednostki doładowane (Subaru) i opłacalności takich operacji wykonanych zgodnie ze sztuką proponuję poczytać : viewtopic.php?t=110084 viewtopic.php?t=106823 Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazio Posted October 14, 2011 Author Share Posted October 14, 2011 W temacie przerabiania jednostek N/A na jednostki doładowane (Subaru) i opłacalności takich operacji wykonanych zgodnie ze sztuką proponuję poczytać : A kto mówi o opłacalności? I od kiedy jakikolwiek tuning jest opłacalny? Jak się robi samemu i ma się pojecie co się robi i dlaczego to koszta nie są jakieś ogromne. A jak ktoś chce żeby mu to ktoś zrobił to już bym tego nie robił. Uturbiałem felicie miała wybuchnąć po kilometrze. zrobiłem 25tys. km bez żadnych awarii ze strony przeróbki. Silnik na trzech podporach rodem ze Skody 105 a nawet 1000. Turbo działa tylko jak "mocno ciśniemy". A to w czasie normalnej jazdy nie jest częste i wtedy silnik działa jak działał bez turbo (ma tą samą żywotność). Napędy to inna sprawa, ale jak będzie się obchodzić z głową i nie będzie się strzelać ze sprzęgła to wytrzyma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 A kto mówi o opłacalności? I od kiedy jakikolwiek tuning jest opłacalny? Nie do końca o to chodzi ;-) Myśl główna jest następującej treści : - lepiej sprzedać N/A, dołożyć i kupić uturbioną Subarką. Lepiej, czyli taniej i w efekcie ostatecznym otrzymujesz "prawdziwy" samochód a nie domorosłą samoróbkę. Ale jak to mówiła stryjenka, dla każdego coś miłego i jak kto lubi to czemu nie ? Ustawowego zakazu w każdym razie nie ma Zdrówka Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazio Posted October 14, 2011 Author Share Posted October 14, 2011 Nie do końca o to chodzi ;-) Myśl główna jest następującej treści : - lepiej sprzedać N/A, dołożyć i kupić uturbioną Subarką. Oj za dużo trzeba dołożyć. Uturbienie wyszło ok. 2 tys. zł i jak ktoś nie zna subaru to się nie domyśli że coś było robione. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Uturbienie wyszło ok. 2 tys. zł A to chyba, że tak ... Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADOS Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Kazio może fotkę zarzucisz, niech ocenią czy to druciarstwo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucza Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 kazio, Załóż sprężyny na zawory od turbo wersji albo najlepiej całe głowice z wałkami,uszczelki pod głowice odprężające,mapę cpu (jak się da),mapa i ogień.Ciekawe czy mój turbo 1.6 z przed dwóch lat jeszcze jeżdżi? Będę za dwa tygodnie na warsztacie to popytam bom ciekaw bardzo zali wżdy ,pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazio Posted October 15, 2011 Author Share Posted October 15, 2011 kazio, Załóż sprężyny na zawory od turbo wersji albo najlepiej całe głowice z wałkami,uszczelki pod głowice odprężające,mapę cpu (jak się da),mapa i ogień. Wtedy to robi się nie opłacalne :wink: Trochę pobawiliśmy się z regulatorem ciśnienia i jest AFR 10. To już prawie do zaakceptowania Na razie zostanie jak jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 Trochę pobawiliśmy się z regulatorem ciśnienia i jest AFR 10. Jaką macie szerokopasmową i gdzie mierzycie ? Co do zamieszczonej fotografii, komentował nie będę. Nie chcę robić przykrości. Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazio Posted October 15, 2011 Author Share Posted October 15, 2011 Jaką macie szerokopasmową i gdzie mierzycie ? LC1, jest zaraz za turbo. Co do fotki, to kolega zabezpiecza wszystko i chciał mieć okablowanie na wierzchu. Tyle razy co silnik wyciąga to tak łatwiej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now