Skocz do zawartości

Jak pozbyć się BOVa ??


B J

Rekomendowane odpowiedzi

W moim GT siedzi sobie takowe cuś:

bovw.th.jpg

 

Chciałbym się tego czegoś pozbyć :twisted:

I tu nasuwa mi się pytanie:

-czy wystarczy wywalić BOVa i połączyć obie części rury (zielona strzałka)

-czy może w miejsce akcesoryjnego, wchodzi jakiś seryjny zawór ??

 

Proszę o rady jak pozbyc się "Pssssstt"

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko pamiętaj, że seryjny plastikowy zawór wytrzymuje tylko seryjne doładowanie, jak masz zwiększone, to się zaraz rozleci

 

Oj bardzo cenna informacja :shock:

 

Mam grubaśny ukł. wydechowy (ok 3cale) - co chyba prowadzi chyba do zwiększenia doładowania....

Hamownia pokazała 245 KM - wiec turbo dmucha chyba nieco więcej.

 

Co w takim razie? Zostawić tego BOVa? czy może jest jakieś lepsze rozwiązanie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko pamiętaj, że seryjny plastikowy zawór wytrzymuje tylko seryjne doładowanie, jak masz zwiększone, to się zaraz rozleci

 

Oj bardzo cenna informacja :shock:

 

Mam grubaśny ukł. wydechowy (ok 3cale) - co chyba prowadzi chyba do zwiększenia doładowania....

Hamownia pokazała 245 KM - wiec turbo dmucha chyba nieco więcej.

 

Co w takim razie? Zostawić tego BOVa? czy może jest jakieś lepsze rozwiązanie??

 

musisz sprawdzić jakie masz doładowanie - a nie wydech :mrgreen:

Deklarowana przez Ciebie moc była dostępna w silnikach z tego okresu na seryjnym zaworze - np. w Japonii. Nie demonizowałbym tak tego seryjnego zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co w takim razie? Zostawić tego BOVa? czy może jest jakieś lepsze rozwiązanie??

Mozesz poszukac jakiegos aftermarketowego recyrkulacyjnego - Forge albo jakas kopie.

 

Dzięki za info.

A czy mógłbyś mi po krótce wyjaśnić na czym polegają różnice między takim recyrkulacyjnym Forgem, a "atmosferycznym" który u mnie siedzi.

-Czym również taki Forge góruje nad oryginalnym zaworem?

-Czy taki Forge jest obsługowy/zużywa się/wymaga regulacji/wydaje jakieś dźwięki :roll:

-Gdzie ewentualnie takowe cuś dostać do GT '98

 

 

Następne auto jeszcze bardziej ogarnięte niż moje było w dniu zakupu jak widzę... :roll:

Ja to przynajmniej wiedziałam ile mi turbo ładuje...

Hehe, Ty to normalnie szczęściara byłaś Morgiana... :P

Ja niedługo też będę wiedział...

Niestety z uwagi na notoryczny brak czasu po woli idzie mi ogarnianie GTka (a jest to moja pierwsza uturbiona bryka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co w takim razie? Zostawić tego BOVa? czy może jest jakieś lepsze rozwiązanie??

Mozesz poszukac jakiegos aftermarketowego recyrkulacyjnego - Forge albo jakas kopie.

 

Dzięki za info.

A czy mógłbyś mi po krótce wyjaśnić na czym polegają różnice między takim recyrkulacyjnym Forgem, a "atmosferycznym" który u mnie siedzi.

-Czym również taki Forge góruje nad oryginalnym zaworem?

-Czy taki Forge jest obsługowy/zużywa się/wymaga regulacji/wydaje jakieś dźwięki :roll:

-Gdzie ewentualnie takowe cuś dostać do GT '98

 

 

viewtopic.php?f=22&t=132494&p=1036815&hilit=bov#p1036815

 

Szukajka już działa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko pamiętaj, że seryjny plastikowy zawór wytrzymuje tylko seryjne doładowanie, jak masz zwiększone, to się zaraz rozleci

 

może nie tak zaraz... 8)

ja mam w piku 1.1, latam na seryjnym DV już parę ładnych tys. km i nic się (póki co) złego nie dzieje

 

B J,

tu masz linkę do seryjnego DV:

 

viewtopic.php?f=16&t=147629&view=unread#unread

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty to normalnie szczęściara byłaś Morgiana... :P

 

Ano... Byłaś... :(

 

 

tylko pamiętaj, że seryjny plastikowy zawór wytrzymuje tylko seryjne doładowanie, jak masz zwiększone, to się zaraz rozleci

 

może nie tak zaraz... 8)

ja mam w piku 1.1, latam na seryjnym DV już parę ładnych tys. km i nic się (póki co) złego nie dzieje

 

A przypadkiem seria nie lata na 0,9 bara, peak na 1,1, boost cut na 1,15?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mnie postraszyliście z tymi seryjnymi zaworami :shock:

 

W tym tygodniu postaram się jeszcze sprawdzić ile mi dmucha turbinka.

I wtedy zobaczymy co z tym zaworem zrobić.

 

Generalnie mój BOV jest całkiem wporzo, psssyka dosyć przyjemnie, z obrotami nie ma problemu, z marchewami też jakoś nie specjalnie.

Powód dla jakiego szukam oryginalnego zaworu to spalanie na poziomie 20/100km - wydaje mi się nieco za duże jak na spokojną ale nie-emerycką jazdę. W trasie potrafi zejść do 11 l.

 

Dlatego chcę zacząć od BOVa.

Chyba, że macie może inne sugestie - skąd takie spalanie?

Silnik jest seria, świeżo po remoncie. Z modyfikacji to tylko: wydech przelot + BOV.

Jest to GT'98 więc zapewne mapy nie były ruszane.

 

l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...