B J Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 W moim GT siedzi sobie takowe cuś: Chciałbym się tego czegoś pozbyć I tu nasuwa mi się pytanie: -czy wystarczy wywalić BOVa i połączyć obie części rury (zielona strzałka) -czy może w miejsce akcesoryjnego, wchodzi jakiś seryjny zawór ?? Proszę o rady jak pozbyc się "Pssssstt" Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 W to miesce musi wejść seryjny DV Link to comment Share on other sites More sharing options...
blazejek Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 w to miejsce wchodzi seryjny zawór / numer 14471AA033 / - w tym modelu potrzebujesz fabrycznego plastikowego DV i końcówki węża, żeby to połączyć w układzie - koszt w ASO ok 500 - 600 PLN. Czeka się ok. 2 tygodni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 tylko pamiętaj, że seryjny plastikowy zawór wytrzymuje tylko seryjne doładowanie, jak masz zwiększone, to się zaraz rozleci Link to comment Share on other sites More sharing options...
B J Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 tylko pamiętaj, że seryjny plastikowy zawór wytrzymuje tylko seryjne doładowanie, jak masz zwiększone, to się zaraz rozleci Oj bardzo cenna informacja :shock: Mam grubaśny ukł. wydechowy (ok 3cale) - co chyba prowadzi chyba do zwiększenia doładowania.... Hamownia pokazała 245 KM - wiec turbo dmucha chyba nieco więcej. Co w takim razie? Zostawić tego BOVa? czy może jest jakieś lepsze rozwiązanie?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
blazejek Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 tylko pamiętaj, że seryjny plastikowy zawór wytrzymuje tylko seryjne doładowanie, jak masz zwiększone, to się zaraz rozleci Oj bardzo cenna informacja :shock: Mam grubaśny ukł. wydechowy (ok 3cale) - co chyba prowadzi chyba do zwiększenia doładowania.... Hamownia pokazała 245 KM - wiec turbo dmucha chyba nieco więcej. Co w takim razie? Zostawić tego BOVa? czy może jest jakieś lepsze rozwiązanie?? musisz sprawdzić jakie masz doładowanie - a nie wydech Deklarowana przez Ciebie moc była dostępna w silnikach z tego okresu na seryjnym zaworze - np. w Japonii. Nie demonizowałbym tak tego seryjnego zaworu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Co w takim razie? Zostawić tego BOVa? czy może jest jakieś lepsze rozwiązanie?? Mozesz poszukac jakiegos aftermarketowego recyrkulacyjnego - Forge albo jakas kopie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Morgiana Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Następne auto jeszcze bardziej ogarnięte niż moje było w dniu zakupu jak widzę... :roll: Ja to przynajmniej wiedziałam ile mi turbo ładuje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
B J Posted October 13, 2011 Author Share Posted October 13, 2011 Co w takim razie? Zostawić tego BOVa? czy może jest jakieś lepsze rozwiązanie?? Mozesz poszukac jakiegos aftermarketowego recyrkulacyjnego - Forge albo jakas kopie. Dzięki za info. A czy mógłbyś mi po krótce wyjaśnić na czym polegają różnice między takim recyrkulacyjnym Forgem, a "atmosferycznym" który u mnie siedzi. -Czym również taki Forge góruje nad oryginalnym zaworem? -Czy taki Forge jest obsługowy/zużywa się/wymaga regulacji/wydaje jakieś dźwięki :roll: -Gdzie ewentualnie takowe cuś dostać do GT '98 Następne auto jeszcze bardziej ogarnięte niż moje było w dniu zakupu jak widzę... :roll: Ja to przynajmniej wiedziałam ile mi turbo ładuje... Hehe, Ty to normalnie szczęściara byłaś Morgiana... Ja niedługo też będę wiedział... Niestety z uwagi na notoryczny brak czasu po woli idzie mi ogarnianie GTka (a jest to moja pierwsza uturbiona bryka) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Morgiana Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Co w takim razie? Zostawić tego BOVa? czy może jest jakieś lepsze rozwiązanie?? Mozesz poszukac jakiegos aftermarketowego recyrkulacyjnego - Forge albo jakas kopie. Dzięki za info. A czy mógłbyś mi po krótce wyjaśnić na czym polegają różnice między takim recyrkulacyjnym Forgem, a "atmosferycznym" który u mnie siedzi. -Czym również taki Forge góruje nad oryginalnym zaworem? -Czy taki Forge jest obsługowy/zużywa się/wymaga regulacji/wydaje jakieś dźwięki :roll: -Gdzie ewentualnie takowe cuś dostać do GT '98 viewtopic.php?f=22&t=132494&p=1036815&hilit=bov#p1036815 Szukajka już działa Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuzi4 Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 B J :arrow: PW. Pozdrówki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 tylko pamiętaj, że seryjny plastikowy zawór wytrzymuje tylko seryjne doładowanie, jak masz zwiększone, to się zaraz rozleci może nie tak zaraz... 8) ja mam w piku 1.1, latam na seryjnym DV już parę ładnych tys. km i nic się (póki co) złego nie dzieje B J, tu masz linkę do seryjnego DV: viewtopic.php?f=16&t=147629&view=unread#unread Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 a mi przy 1,2 przestrzeliło w STI metalowy zawór....padła sprężyna i pozamiatane....pewno sprawa szczęścia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 a mi przy 1,2 przestrzeliło w STI metalowy zawór....padła sprężyna i pozamiatane....pewno sprawa szczęścia laki mi :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Morgiana Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Ty to normalnie szczęściara byłaś Morgiana... Ano... Byłaś... tylko pamiętaj, że seryjny plastikowy zawór wytrzymuje tylko seryjne doładowanie, jak masz zwiększone, to się zaraz rozleci może nie tak zaraz... 8) ja mam w piku 1.1, latam na seryjnym DV już parę ładnych tys. km i nic się (póki co) złego nie dzieje A przypadkiem seria nie lata na 0,9 bara, peak na 1,1, boost cut na 1,15? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dartmoor Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 a mi przy 1,2 przestrzeliło w STI metalowy zawór....padła sprężyna i pozamiatane....pewno sprawa szczęścia Ja od marca jeżdżę na doładowaniu 1.3bara i na seryjnym zaworze. Nie wiedziałem że to może wystrzelić :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kameleon Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Dartmoor my to mamy trochę inne sprzęty - ja mam od marca ale zeszłego roku 1,5... I chyba mi się BOV kończy - seryjny bo zaczyna być go słychać a był cichy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
B J Posted October 14, 2011 Author Share Posted October 14, 2011 Ale mnie postraszyliście z tymi seryjnymi zaworami :shock: W tym tygodniu postaram się jeszcze sprawdzić ile mi dmucha turbinka. I wtedy zobaczymy co z tym zaworem zrobić. Generalnie mój BOV jest całkiem wporzo, psssyka dosyć przyjemnie, z obrotami nie ma problemu, z marchewami też jakoś nie specjalnie. Powód dla jakiego szukam oryginalnego zaworu to spalanie na poziomie 20/100km - wydaje mi się nieco za duże jak na spokojną ale nie-emerycką jazdę. W trasie potrafi zejść do 11 l. Dlatego chcę zacząć od BOVa. Chyba, że macie może inne sugestie - skąd takie spalanie? Silnik jest seria, świeżo po remoncie. Z modyfikacji to tylko: wydech przelot + BOV. Jest to GT'98 więc zapewne mapy nie były ruszane. l Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Morgiana Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Jest to GT'98 więc zapewne mapy nie były ruszane. Raczej nawet na pewno nie były ruszane, jeśli ecu seria. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karolwa Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 nie znam się ale czy w gt 98 nie powinien być inny IC? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Morgiana Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Inny niż ten na zdjęciu? W 97 był jakiś taki właśnie... nawet mi się gdzieś wala na wsi jeszcze taki interheater Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 nie znam się ale czy w gt 98 nie powinien być inny IC? Jest taki, jaki powinien byc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karolwa Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 karolwa napisał(a):nie znam się ale czy w gt 98 nie powinien być inny IC? a to przepraszam za zamieszanie Jest taki, jaki powinien byc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now