GRB Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Szukałem przez szukajkę, ale nie znalazłem tego co mnie interesuje - a mianowicie, czy jest sens zostawiać oryginalne tarcze (w necie znalazłem info, że mają 285 mm średnicy), i czy w ogóle 4 tłoczek z wersji EU będzie pasował do takiej tarczy? Czy lepiej zamontować od razu 294 mm tarcze. Co jeszcze trzeba będzie zrobić przy takim swapie (oprócz wymiany płynu na nowy)? Drugie pytanie - czy da się przełożyć oryginalne przednie 2-tłoczki na tył, czy to już jakaś większa rzeźba? Z góry dzięki za pomoc . Link to comment Share on other sites More sharing options...
wodnik Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Jezeli masz wersje US, to przednie tarcze powinny miec takze 294mm i sa kompatybilne z zaciskiem EU. Potrzebujesz wiec wymienic tylko zacisk na 4ro tloczkowy. Od razu powiem, ze jezeli masz orginalne felgi od WRX US 16 cali, to bedziesz potrzebowac 5mm dystansu lub innych felg. Przednich zaciskow nie przelozysz na tyl. Mozesz tam tez zalozyc hamulce z wersji EU (bedziesz potrzebowac do tego prosty konwerter). // przepraszam za brak polskich znakow 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRB Posted October 12, 2011 Author Share Posted October 12, 2011 ok, dzięki za info - w takim razie coś źle wyszukałem z tymi 285 mm. Rozumiem, że to jest P&P - zdejmuje stare i zakładam nowe - czy warto przy tym coś zrobić oprócz wymiany płynu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wodnik Posted October 12, 2011 Share Posted October 12, 2011 Tak, jest to plug'n'play. Może się jedynie zdarzyć, że masz jakąś dziwną kombinację - hamulce od NA, bądź od wolnossącego forka - wtedy przednia tarcza może mieć 276mm. Ale to ktoś musiałby celowo wcześniej zmieniać. Wspominam o tym, bo te hamulce też są p'n'p, a różne rzeczy można niektórych autach spotkać. Jeżeli masz seryjne hamulce US, to będzie potrzebny tylko zacisk. Kilka moich komentarzy (miałem chyba kiedyś na WRX 3 różne komplety hamulców z przodu i ze dwa z tyłu - piszę o kompletnych hamulcach, a nie różnych kombinacjach klocki/tarcze ;-)): 1. Jeżeli powodem wymiany na 4ro tłoczkowe zaciski EU jest tylko i wyłącznie estetyka (bo faktycznie ładniej wyglądają), to ok. Natomiast jeżeli chcesz je zmienić, bo obecne są niewystarczające i potrzebujesz lepszych - to do razu Ci powiem, że zacisk EU, przy zachowaniu tarczy 294mm, na kolana Cię nie rzuci. I wcześniej czy poźniej będziesz się rozglądać za czymś skuteczniejszym. 2. IMHO na tył do US Spec warto rozważyć konwersje na hamulec od Legacy H6 z odpowiedniego rocznika. Potrzebujesz mieć jedynie jarzmo zacisku (sam zacisk pozostaje stary) oraz tarcze. Tarcza od H6 ma 290mm (zamiast 260mm w Imprezie US Spec), co jest równe średnicy tarczy tylnej w Imprezie EU Spec. Różnica jest taka, że w Imprezie EU jest to tarcza wentylowana, a ta od H6 - nie. Niemniej jest to chyba najlepsza modyfikacja jeżeli mówimy o stosunku cena/efekt. Jakieś 6 lat temu w ASO komplet tarcz i te jarzma kosztowały ok 1700pln. Jeżeli chce Ci się bawić w prywatny import, to można to było kupić za niecałe 300USD. Tu masz poglądowe zdjęcie tego zestawu: http://www.fastwrx.com/suboemrearro.html Widzę, że cena jest już trochę wyższa. W każdym razie nie potrzebujesz tu żadnych konwerterów, używasz dalej tych samych klocków i wszystko możesz kupić w ASO. Jeżeli zdecydujesz iść w Brembo, to daj znać, ten temat też mam 'obcykany' ;-) EDIT: Jak alternatywa na przód, dobrym pomysłem wydaje się użycie hamulców z Legacy Spec B. Mają średnię 316mm i do tego dużo większą grubość w porównaniu do delikatnej tarczki 294mm od WRX, a co za tym idzie pojemnośc cieplną. Do tego jest spory zacisk dwutłoczkowy. Tego kompletu akurat nie zdążyłem przetestować, bo poszedłem już w złote Brembo, ale piszę o nim, bo wszystkie znalezione przeze mnie opinie były korzystne, tarcza naprawdę jest solidna, a dodatkowo pamiętam, że ktoś kilka tygodni temu wystawiał takie hamulce w dziale kupię/sprzedam za przyzwoite pieniądze. Również znacznie łatwiej znaleźć felgę 17 cali, która na to wchodzi, co w przypadku złotych Brembo nie jest już takie oczywiste. Ponadto dobrze się to komponuje z kompletem na tył od H6 opisanym wcześniej. No i wyszło całkiem fajne FAQ dot. hamulców dla Imprezy US Spec :-) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRB Posted October 12, 2011 Author Share Posted October 12, 2011 I o to chodziło . Bardzo pomocny post dla osoby mniej obeznanej (czyli mnie ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 Podpowiem może, że ogólna opinia na temat rzekomej słabości czterotłoczków bierze się stąd, że bardzo często zamiast czterotłoczków mamy do czynienia z trójtłoczkami, a w sporadycznych sytuacjach nawet dwutłoczkami.... , bo jeden albo dwa tłoki są zapieczone, dlatego przed montażem trzeba koniecznie sprawdzić sprawność zacisków, bo moje doświadczenie z czterotłoczkami jest bardzo pozytywne, i wcale nie trzeba zakładać brembo, żeby Subaru hamowało. Wystarczą sprawne zaciski, dobre klocki i co najważniejsze porządne tarcze - najlepiej nacinane, wiercone, Taroxy czy coś podobnego, a już hamuje się niewiele gorzej jak brembulcami, ale o ile taniej.... możesz używać kół 16", niektórch 15"a nie 17" i to też nie wszystkich, jak po założeniu brembo, tarcze i klocki dużo tańsze i dostępniejsze.... ogólnie brembo jest lepsze jeżeli chodzi o jazdę ekstremalną, długie serpentyny w górach czy cały dzień łupania po asfaltowym torze, mniej się nagrzewają i dłużej są skuteczne, ale moim skromnym zdaniem do cywilnej jazdy i sporadycznego upalania czterotłoczki w zupełności wystarczą. Uważam zacisk czterotłoczkowy w Subaru za bardzo dobry hamulec, tylko trzeba o niego dbać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzibi Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 GRB, Jeszcze w kwestii tylnych hebli... Jeżeli zdecydujesz się na montaż kompletu hebli z WRXa EU SPec'a, w tym 2-tłoczkowych na tył, to musisz dokupić adaptery. A to z tej racji, że tylne zwrotnice są nieco inne w EU i w US Spec'ach, tzn. w US Spec'u na zwrotnicę montuje się jarzmo, o którym tutaj koledzy wspominali (i to można wymienić na dłuższe od OBK H6, żeby pasiło z większą tarczą) i w tym osadza się zacisk. W Eu Spec'u zacisk (2-tłoczkowy) to jeden element i montuje się go bezpośrednio do zwrotnicy. Jeżeli taki zacisk ma być zamontowany do US Spec'a, to musisz Panie na zwrotnicę adapter i na ten adapter rozumisz zacisk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now