panklex Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Podstawową wadą hond jest zwłoka w dołączaniu napędu, na pochyłej drodze ruszając albo jadąc w kopnym śniegu tym autem się poprostu ześlizgniesz jak ośką, a tył się dołączy jak już przednie kółko będzie wisiało poza drogą albo w zaspie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Bajorek Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Sideways, jezdze ośką 3 lata po Bialymstoku i jezeli mam byc szczery to ani razu nie przydalby mi sie AWD. Jest wrecz zbyteczny. Wydaje mi sie aczkolwiek moge sie mylic, ze ojciec kowalzkiego nie odczuje znaczacej roznicy w jezdzie oprucz wiekszego spalania i nie wydaje mi sie zeby jakos specjalnie szalal po ulicach badz bezdrozach (chociaz moze mieszkaja na jakims zadupiu) Kowalzki na jakim osiedlu mieszkasz??? Myślę,że dziś/wczoraj/jutro po 30 sekundach jazdy za mną stwierdziłbyś,że jednak to AWD mogłoby się przydać - i nie trzeba by do tego nawet żadnego zakrętu, wystarczy nieco śliska droga( im bardziej śliska tym czas na powstanie takiego wniosku byłby krótszy) A tam u Was w Białymstoku to śnieg pada czasem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sideways Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Sideways, jezdze ośką 3 lata po Bialymstoku i jezeli mam byc szczery to ani razu nie przydalby mi sie AWD. Jest wrecz zbyteczny. Po prostu nie masz skali porównawczej. Forester to był już mój któryś tam samochód, mam spore doświadczenia w RWD i FWD. Nigdy nie powidziałbym zimą, że AWD jest "zbyteczny" - różnicę czujesz na każdej nieodśnieżonej czy oblodzonej drodze, nie mówiąc już o takich sytuacjach jak nieodśnieżony parking czy podjazd pod posesję. Jakoś nie sądzę, żeby opady śniegu zawsze w cudowny sposób omijały Białystok... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Ja także nie uważam, że AWD zimą ba nawet na mokro jest zbyteczny. Do tej pory męczyłem ośki a teraz mam małe AWD i juz widze , że AWD nie jest zbednym dodatkiem, zwłaszcza, gdy np chcę się właczyć do ruchu... Tak gdzie FWD mieli bezradnie kółkami a RWD zamiata tyłem AWD poprostu rusza, jedzie i nic sobie nie robi z mokrej, śliskiej nawierzchni. Im bardziej ślisko tym przewaga AWD nad RWD/FWD większa. PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 CR-V ma tez strasznie kiepskie zawieszenie :| Chyba ze w ciagu ostatnich 2 lat cos poprawili. Taki, jakim jezdzilem to strasznie nurkowal na kazdej nierownosci.... Zalety AWD odczuwalne sa czasem tez w lecie....w ekstremalnych sytuacjach. Papa kiedys jechal Foresiem na miedzymiastowej, kiedy nagle zza gorki wyjechal TIR, ktorego kierowca chyba byl Anglikiem....Papa musial odbic w prawo (~150km/h), zjechac tym samym na nieutwardzone pobocze, a nastepnie oczywiscie wrocic na szose i.....nie bylo zadnych problemow! Juz widze, jakby taka sytuacja wygladala ze zwykla osobowka 2WD :shock: P.S. X-Trail to nie jest przypadkiem podniesiona Almera? Bo jak sie spojrzy pod maske to dluuugo dlugo nic i dopiero gdzies na dnie widac silnik - troche jak w Golfie Syncro (podniesiona buda, zawieszenie prawie takie samo = przeswit prawie taki sam) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 X-Trail to nie jest przypadkiem podniesiona Almera? Przypadkiem jest. Ale "podnoszenie kompakta" wyszło Nissanowi lepiej, niż Hondzie. Do Forestera co prawda X-Trailowi daleko, ale CRV leje, jak chce - pod każdym chyba względem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Milek Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Panowie nie twierdze, ze FWD jezdzi sie tak samo jak AWD. To oczywiste ktore auto lepiej sie prowadzi ale akurat w moim przypadku nie przypominam sobie zeby bylo mi potrzebne a w Bialym pada snieg jak w kazdym innym wiekszym polskim miescie. Michał w twoim przypadku posiadanie auta 4x4 jest wrecz konieczne.... w moim zbedne aczkolwiek gdyby bylo to bym nie plakal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Bajorek Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Jak mieszkałem w centrum Krakowa to nie myślałem nawet o AWD ale prawie każdy wyjazd na narty to były jakieś przygody- przeważnie mniej przyjemne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Milek Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 no wlasnie o to sie rozchodzi. Mi takze nie jest potrzebny, gdybym byl w twojej dzisiejszej sytuacji postapilbym identycznie (zakladajac, ze byloby mnie stac) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Na tej zasadzie można też pisać, po co mi auto, skoro mogę mieć malucha - tym też da się jeździć. Ja mieszkam w mieście, ośką też daje radę, nawet jak śnieg sypie - bo wiele zależy od umiejętności jazdy w takich warunkach i dobrych opon. A po kilku godzinach od końca opadów droga jest mokra + ewentualny śnieg na jakichś bocznych. Ale komfort jazdy 4x4 w takich warunkach jest zdecydowanie większy Ruszanie na mokrym, koleiny, kałuże - jakoś tak fajniej AWD się po tym jeździ, nie ściąga tak bardzo, kierownicą nie szarpie Oczywiście chodzi tu o stały napęd 4x4 a nie protezy, które wchodzą do akcji gdy już jest po niej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Bajorek Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Dyskusja o wyższości AWD nad innymi rodzajami napędu jest bezprzedmiotowa, po co przekonywać ludzi przekonanych. Jednak ośki to też auta i da się nimi jeżdzić-nawet w trudnych warunach, choć wtedy przeważnie do przyjemności to nie należy (a w AWD tak co trudno jest zrozumieć jak sie nigdy nie jechało AWD po czymś takim). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Oczywiście chodzi tu o stały napęd 4x4 a nie protezy, DOKŁADNIE TAK!!! I to należałoby dedykować wszystkim nieszczęśnikom, którzy wywalają forsę na byle co. Poza FWD i RWD zdarzało mi się jeździć sporo właśnie "protezami" - głównie Skodami na Haldexie, ale CRV-em też trochę... i szczerze mówiąc, z dwojga złego wolę już ośkę - nawet w zimie. Przynajmniej jest przewidywalna, a jak się człowiek zakopie - to mniejszy wstyd, niż autem wyglądającym na terenowe... :wink: Jeśli 4x4 - to tylko porządne. Inaczej nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Bajorek Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 A źli ludzie piszą, że te nowe haldexy w BMW czy Skodzie to pono bardzo dobre są, szybko się dołanczają i różnicy nikak zwykły kierowca nie poczuje. Nie miałem przyjemności tych wynalazków testować na śniegu bo pewnie na asfalcie to i tak testowanie tych przewag sensu nie ma. Może ktoś ma jakieś empiria w tym temacie, coś wie o tej nowej elektronice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Może ktoś ma jakieś empiria w tym temacie, coś wie o tej nowej elektronice. Empirii póki co nie mam, ale znajomy zatrudniony w Skodzie na stanowisku menedżerskim - i z tej racji mający dostęp do tajemnic firmy, floty aut testowych i innych konfitur - mówi o nowej wersji tego napędu, że jest lepsza od poprzedniej. A dokładniej - mówi o nim, że "jak na garbatego, to jest teraz nawet dosyć wyprostowany..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Bajorek Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 To jak na wyprostowanego garbatego to kosztuje jakby całkiem prosty niby był. Marketing-kłamstwo ale działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Milek Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 ogladalem w TV szkole jazdy Skoda i pokazywali octavie 4x4 jak jezdzi miedzy pacholkami i na sliskim. Strasznie instruktorzy wychwalali ja. W porownaniu jechala octavia ośka i roznica byla bardzo znaczaca. Jaki naped jest w skodzie? Staly? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Milek haldex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Tyle, że w tej nowej jest jakiś haldex poprawiony, znaczy znacznie szybciej się załącza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Haldex - haldexem jest i basta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wck Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Tyle, że w tej nowej jest jakiś haldex poprawiony, znaczy znacznie szybciej się załącza. Dokładnie, podobno uślizg koła o 5 czy 10 stopni powoduje załączanie tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 ogladalem w TV szkole jazdy Skoda i pokazywali octavie 4x4 jak jezdzi miedzy pacholkami i na sliskim. Strasznie instruktorzy wychwalali ja. W porownaniu jechala octavia ośka i roznica byla bardzo znaczaca. Jaki naped jest w skodzie? Staly? Daj spokoj ze Skola Auto.... super instruktorzy jak podczas kierowania gestykuluja i puszczaja kierownice :roll: A i co maja nie wychwalac Skody, skoro to glowny sponsor? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sideways Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Panowie nie twierdze, ze FWD jezdzi sie tak samo jak AWD. To oczywiste ktore auto lepiej sie prowadzi ale akurat w moim przypadku nie przypominam sobie zeby bylo mi potrzebne Twierdziłeś "ze ojciec kowalzkiego nie odczuje znaczacej roznicy w jezdzie". Różnicę znaczącą odczuwa się jak najbardziej bo - jak słusznie zauważyłeś - FWD jezdzi sie nie tak samo jak AWD. Czy jest potrzebne, to inna kwestia, już bardziej filozoficzna - samochód nie jest potrzebny, pieniądze nie są potrzebne, życie nie jest potrzebne. W każdym razie, ojciec Kowalzkiego z pewnością różnicę by poczuł - jakby ktoś mu umożliwił przejażdżkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 Than_Junior, ADAC wybral ja jako swojego przedstawiciela w Polsce... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 michal czy do swojego HR-V wybrales kolor TECNO-Fiolet ?? jest srebrny Dla mnie HR-V to szczyt bzdury.. :-/ Powiedzial gosc od Fiesty Podstawową wadą hond jest zwłoka w dołączaniu napędu, na pochyłej drodze ruszając albo jadąc w kopnym śniegu tym autem się poprostu ześlizgniesz jak ośką, a tył się dołączy jak już przednie kółko będzie wisiało poza drogą albo w zaspie. To fakt, ale pamietajmy, ze HR-V to auto typowo lifestylowe Haldex - haldexem jest i basta Do codziennej jazdy w zupelnosci wystarcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 10 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2006 Than_Junior, ADAC wybral ja jako swojego przedstawiciela w Polsce... i to dla mnie dziwne...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się