Jump to content

Jak to jest z tymi pasami w "ciężarowym" forku


Maryna

Recommended Posts

Witam, oglądałem ostatnio Forka 03, który zarejestrowany był jako ciężarowy, usunięto z niego środkowe pasy, zagłówek i dodano kratę , wbito w dowód 4. Czy można we własnym zakresie dołożyć brakujące pasy i zagłówek, czy też lepiej nie, bo... nie wiem pasy mają napinacze pirotechniczne lub coś więcej, niż po dwie śruby które je przyczepiają do ramy auta. Nie chodzi mi o przerejstrowanie auta z powrotem na osobowy tylko o "kompletację" tylnej kanapy. Środkowy pas z tego co wiem jest tylko biodrowy.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Środkowy pas nie jest biodrowy, tylko pełny. Wychodzi z gniazda w podsufitce bagażnika, przechodzi przez plastikowe "oczko" w oparciu tylnej kanapy (koło środkowego zagłówka), a potem rozdziela się na dwa zaczepy: jeden wpina się w takie nieduże gniazdo z jednej strony ciała, a drugi zaczep działa tak jak w normalnym pasie i do normalnego gniazda jest wpinany.

Link to comment
Share on other sites

Środkowy pas nie jest biodrowy, tylko pełny. Wychodzi z gniazda w podsufitce bagażnika, przechodzi przez plastikowe "oczko" w oparciu tylnej kanapy (koło środkowego zagłówka), a potem rozdziela się na dwa zaczepy: jeden wpina się w takie nieduże gniazdo z jednej strony ciała, a drugi zaczep działa tak jak w normalnym pasie i do normalnego gniazda jest wpinany.

Link to comment
Share on other sites

:idea:

się człowiek jednak uczy całe życie,

podziękowanie dla kolegi Arcteryx-a za olśnienie,

8)

 

Rozumiem, że żartujesz? ;)

Link to comment
Share on other sites

Wpinasz go w tzw. czwarty pas który jednak różni się od pozostałych. Jak znajdę odpowiedni zestaw to zamieszczę go. A i zobacz czy czasem w podsufitce w części bagażowej po prawej stronie (patrząc do przodu pojazdu) nie ma czasem pasa, oraz czy pod fotelem tego czwartego łącznika.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Mam to samo w OBKu, tylko zagłówek został. Środkowy pas jest usunięty z podsufitki.

 

Prawdopodobnie można ten pas "dołożyć", interesowałam się tym kiedyś, jak chciałam z ciężarówki zrobić osobówkę. Na chęciach się realizacja tej koncepcji zatrzymała.

Miałam plan dopytać się o szczegóły w stacji kontroli pojazdów, która robi takie badania techniczne, ale tam nigdy nie pojechałam :wink:

Dołożenie tego pasa w samochodzie zarejestrowanym na 4 osoby (ciężarowym) wiąże się z demontażem kraty.

Link to comment
Share on other sites

zento, to oczywista oczywistość... są tacy, którym to nie przeszkadza :wink:

 

Nie chodzi mi o przerejstrowanie auta z powrotem na osobowy tylko o "kompletację" tylnej kanapy.

 

Przy kontroli drogowej istnieje pewne ryzyko, że policjant się dopatrzy niezgodności z homologacją :wink:

Ja przez pewien czas jeździłam bez kraty na przykład, ale założyłam ją z powrotem.

Link to comment
Share on other sites

zento, to oczywista oczywistość... są tacy, którym to nie przeszkadza :wink:

 

Nie chodzi mi o przerejstrowanie auta z powrotem na osobowy tylko o "kompletację" tylnej kanapy.

 

Przy kontroli drogowej istnieje pewne ryzyko, że policjant się dopatrzy niezgodności z homologacją :wink:

Ja przez pewien czas jeździłam bez kraty na przykład, ale założyłam ją z powrotem.

 

Kiedy jeszcze nie byliśmy w Unii Europejskiej nadgorliwy pogranicznik skierował kolegę jadącego toyotą corolla wagon z kratką na przejście dla samochodów ciężarowych bo w dowodzie było, że ciężarowy :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...