Jump to content

Montaż Autogałganów


Maxi74

Recommended Posts

Planuję dołożenie dodatkowych zegarów do STIaja i po lekturze wątków postanowiłem zaryzykować i zamontować Autogałgany z serii SM - Boost, oil temp (i być może oil press - tu się zastanawiam :roll: ) oraz EGT

Jeśli chodzi o oil temp czy oil press to w ofercie jest podkładka pod filtr z wejściami na czujniki.

 

1) czy takie rozwiązanie polecacie (plusy i minusy) ewentualnie czy proponujecie inne rozwiązania typu wkręcane w korek spustowy dla temp. oleju :?:

 

2) W którym miejscu powinna być mierzona temp. spalin - kolektor za którym cylindrem - mile widziane foto :wink:

 

3) Czy podłączając czujnik Boost są jakieś szczegóły na które warto zwrócić uwagę?

Link to comment
Share on other sites

Maxi74,

 

Ad.1 nie polecam. Powód jest jeden, temperatura oleju tuż przy filtrze różni się o około 20C (in minus jest niższa) od faktycznej w magistrali olejowej (zresztą tu też są wahnięcie, troszkę inna w broku, troszkę inna w głowicach). Generalnie czujnik temperatury oliwy poleca się montować w lewej głowicy (strony, jakbyś siedział za kierownicą a nie patrzył od strony przodu auta) albo w bloku, pod dolotem po prawej stronie (od góry) ,

 

Ad.2 Temperatury spalin, czujnik termopary pod czwartym cylindrem, czyli tym najbliżej Ciebie jak siedzisz za kółkiem sterowym (LHD oczywiście). Wwiercasz się w kolektor wydechowy, tylko uwaga - albo zdejmij kolektor do odwiertu (i tak polecam postąpić !!!!) albo bardzo powolutku i nasmarowanym jakimś mazidłem wiertłem zrób odwiert. Chodzi o to aby opiłki z odwiertu nie dostały się via uppipe do turbiny bo może być niefajnie !

 

Ad. 3 Nic szczególnego, poza zapewnieniem pełnej szczelności połączeń.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki Grzegorz :wink: - oczywiście do montażu termopary zdejmę kolektor - myślałem jeszcze o takich drobiazgach od której strony kolektora jest korzystniej się wwiercić (góra, dól, lewo,prawo?) z uwagi na cyrkulację spalin czy też ryzyko uszkodzenia termopary podczas jazdy po syfie :P

 

Jeśli chodzi o oil temp miałem nadzieję, że uda się uniknąć ingerencji w zaślepki (czytałem o pewnych problemach choćby z ich wykręceniem)

 

Ale dzięki za wskazówki 8)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Grzegorz :wink: - oczywiście do montażu termopary zdejmę kolektor - myślałem jeszcze o takich drobiazgach od której strony kolektora jest korzystniej się wwiercić (góra, dól, lewo,prawo?) z uwagi na cyrkulację spalin czy też ryzyko uszkodzenia termopary podczas jazdy po syfie :P

 

Jeśli chodzi o oil temp miałem nadzieję, że uda się uniknąć ingerencji w zaślepki (czytałem o pewnych problemach choćby z ich wykręceniem)

 

Ale dzięki za wskazówki 8)

 

Z zaślepką w głowicy rzeczywiście jest kłopot, bo nie ma logicznego dojścia, trzeba się wygiąć w chińskie 19 i szansa omsknięcia klucza rośnie. Wkręć w blok, trzeba tylko zdjąć intercooler i masz gniazdo jak na dłoni, możesz się zaprzeć i przyłożyć...

Ja sobie wierciłem na samochodzie, nic się nie stało. Mały docisk tylko wiertarki żeby jak najmniejsze wiórki były i poszło. Poszedłem na łatwiznę i termoparę wkręciłem w kolektor tam, gdzie go widać po zdjęciu prawego koła i takiej plastikowej zaślepki. Poziomo jest wkręcona właśnie z uwagi na możliwość urwania. Zegarek pokazuje wartości bardzo bliskie seryjnemu czujnikowi :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...