Maxi74 Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 Planuję dołożenie dodatkowych zegarów do STIaja i po lekturze wątków postanowiłem zaryzykować i zamontować Autogałgany z serii SM - Boost, oil temp (i być może oil press - tu się zastanawiam :roll: ) oraz EGT Jeśli chodzi o oil temp czy oil press to w ofercie jest podkładka pod filtr z wejściami na czujniki. 1) czy takie rozwiązanie polecacie (plusy i minusy) ewentualnie czy proponujecie inne rozwiązania typu wkręcane w korek spustowy dla temp. oleju :?: 2) W którym miejscu powinna być mierzona temp. spalin - kolektor za którym cylindrem - mile widziane foto :wink: 3) Czy podłączając czujnik Boost są jakieś szczegóły na które warto zwrócić uwagę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 Maxi74, Ad.1 nie polecam. Powód jest jeden, temperatura oleju tuż przy filtrze różni się o około 20C (in minus jest niższa) od faktycznej w magistrali olejowej (zresztą tu też są wahnięcie, troszkę inna w broku, troszkę inna w głowicach). Generalnie czujnik temperatury oliwy poleca się montować w lewej głowicy (strony, jakbyś siedział za kierownicą a nie patrzył od strony przodu auta) albo w bloku, pod dolotem po prawej stronie (od góry) , Ad.2 Temperatury spalin, czujnik termopary pod czwartym cylindrem, czyli tym najbliżej Ciebie jak siedzisz za kółkiem sterowym (LHD oczywiście). Wwiercasz się w kolektor wydechowy, tylko uwaga - albo zdejmij kolektor do odwiertu (i tak polecam postąpić !!!!) albo bardzo powolutku i nasmarowanym jakimś mazidłem wiertłem zrób odwiert. Chodzi o to aby opiłki z odwiertu nie dostały się via uppipe do turbiny bo może być niefajnie ! Ad. 3 Nic szczególnego, poza zapewnieniem pełnej szczelności połączeń. Pozdrawiam Grzegorz 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxi74 Posted October 5, 2011 Author Share Posted October 5, 2011 Dzięki Grzegorz :wink: - oczywiście do montażu termopary zdejmę kolektor - myślałem jeszcze o takich drobiazgach od której strony kolektora jest korzystniej się wwiercić (góra, dól, lewo,prawo?) z uwagi na cyrkulację spalin czy też ryzyko uszkodzenia termopary podczas jazdy po syfie Jeśli chodzi o oil temp miałem nadzieję, że uda się uniknąć ingerencji w zaślepki (czytałem o pewnych problemach choćby z ich wykręceniem) Ale dzięki za wskazówki 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gwidon Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 Dzięki Grzegorz :wink: - oczywiście do montażu termopary zdejmę kolektor - myślałem jeszcze o takich drobiazgach od której strony kolektora jest korzystniej się wwiercić (góra, dól, lewo,prawo?) z uwagi na cyrkulację spalin czy też ryzyko uszkodzenia termopary podczas jazdy po syfie Jeśli chodzi o oil temp miałem nadzieję, że uda się uniknąć ingerencji w zaślepki (czytałem o pewnych problemach choćby z ich wykręceniem) Ale dzięki za wskazówki 8) Z zaślepką w głowicy rzeczywiście jest kłopot, bo nie ma logicznego dojścia, trzeba się wygiąć w chińskie 19 i szansa omsknięcia klucza rośnie. Wkręć w blok, trzeba tylko zdjąć intercooler i masz gniazdo jak na dłoni, możesz się zaprzeć i przyłożyć... Ja sobie wierciłem na samochodzie, nic się nie stało. Mały docisk tylko wiertarki żeby jak najmniejsze wiórki były i poszło. Poszedłem na łatwiznę i termoparę wkręciłem w kolektor tam, gdzie go widać po zdjęciu prawego koła i takiej plastikowej zaślepki. Poziomo jest wkręcona właśnie z uwagi na możliwość urwania. Zegarek pokazuje wartości bardzo bliskie seryjnemu czujnikowi :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now