Jump to content

skrzynia 4at w legacy


pachol83

Recommended Posts

Witam serdecznie,

Mam pytanko amatorskie związane z pracą skrzyni w moim aucie.

Podczas przerzucania z pozycji P na następną niekiedy dzieje się to z oporem i odgłosem a niekiedy płynnie i bez oporów.Nie zauważyłem aby miała znaczenie temperatura oleju.

Czy to normalne czy może coś niepokojącego sugerować??

Wielkie dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Pewnie kleszczy się zapadka blokująca skrzynię na pozycji 'P'. Staraj się tak parkować zaciągając mocno ręczny tak, aby samochód nie staczał/napierał na skrzynię się na 'P'. Takie kleszczenie to normalne. Unikaj go jednak, bo może się zapadka zakleszczyć konkretnie a wtedy trzeba rozbierać maskownicę dźwigni i ją odblokowywać. Parkuj tak: nożnym zatrzymujesz auto, zaciągasz ręczny, dźwignia na 'P'.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ja to robię w ten sposób, w szczególności kiedy parkuję na pochyleniu: nożny, lewar na N, zaciągam ręczny, puszczam nożny, samochód lekko się stacza, wciskam nożny i zaciągam ręczny, lewar na P. Nie mam później problemów z przełączeniem z P na inne biegi. Nie mój pomysł,wyczytałem na forum. Ale dobry więc powielam.

Link to comment
Share on other sites

Pewnie kleszczy się zapadka blokująca skrzynię na pozycji 'P'. Staraj się tak parkować zaciągając mocno ręczny tak, aby samochód nie staczał/napierał na skrzynię się na 'P'. Takie kleszczenie to normalne. Unikaj go jednak, bo może się zapadka zakleszczyć konkretnie a wtedy trzeba rozbierać maskownicę dźwigni i ją odblokowywać. Parkuj tak: nożnym zatrzymujesz auto, zaciągasz ręczny, dźwignia na 'P'.

dodaj jeszcze pomiędzy: zaciągasz ręczny a dźwignia na 'P' - puszczasz nozny

czyli calość: nożnym zatrzymujesz auto, zaciągasz ręczny, puszczasz nozny, dźwignia na 'P'

Link to comment
Share on other sites

To jeszcze dodam wersję na raczej płaski teren, ale nie obciążającą ręcznego:

nożnym hamujesz do zera, wrzucasz na N, puszczasz nożny> auto może parę centymetrów się ruszy, jak się zatrzyma, to wrzucasz P. Ręcznego już nie trzeba zaciągać....

Link to comment
Share on other sites

dodaj jeszcze pomiędzy: zaciągasz ręczny a dźwignia na 'P' - puszczasz nozny

czyli calość: nożnym zatrzymujesz auto, zaciągasz ręczny, puszczasz nozny, dźwignia na 'P'

W nowszych softach skrzyni wciśnięcie hamulca powoduje 'wysprzęglenie' , czyli skrzynia mniej ciągnie. Jak najpierw zaciągniesz ręczny potem puścisz nożny to napęd się 'napnie' (zacznie ciągnąć) a po wrzuceniu 'P' odpuści i też trochę poruszy autem do tyłu co może potencjalnie zakleszczyć zapadkę.

Ale nie ma co uprawiać forumowego dzielenia włosa na czworo. Niech solidnie zaciąga ręczny przed wrzuceniem na 'P' i będzie dobrze.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja robię to tak samo zatrzymuje, hamulec wciśnięty, skrzynia na P zaciągam ręczny gaszę silnik i dopiero wtedy puszczam hamulec. Skutkuje to tym że po ponownym uruchomieniu i zmianie pozycji lewara nie ma szarpnięcia i wszystko gładko się odbywa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...