pachol83 Posted October 4, 2011 Share Posted October 4, 2011 Witam serdecznie, Mam pytanko amatorskie związane z pracą skrzyni w moim aucie. Podczas przerzucania z pozycji P na następną niekiedy dzieje się to z oporem i odgłosem a niekiedy płynnie i bez oporów.Nie zauważyłem aby miała znaczenie temperatura oleju. Czy to normalne czy może coś niepokojącego sugerować?? Wielkie dzięki za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeth Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 Pewnie kleszczy się zapadka blokująca skrzynię na pozycji 'P'. Staraj się tak parkować zaciągając mocno ręczny tak, aby samochód nie staczał/napierał na skrzynię się na 'P'. Takie kleszczenie to normalne. Unikaj go jednak, bo może się zapadka zakleszczyć konkretnie a wtedy trzeba rozbierać maskownicę dźwigni i ją odblokowywać. Parkuj tak: nożnym zatrzymujesz auto, zaciągasz ręczny, dźwignia na 'P'. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pachol83 Posted October 5, 2011 Author Share Posted October 5, 2011 Wielkie dzięki za info. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
ukaszWRX Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 pachol83, tu dziekujemy inaczej :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 ukaszWRX, weno,napisz jak bo jeszcze flaszkę przyniesie Link to comment Share on other sites More sharing options...
ukaszWRX Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 To sie chyba mcbeth, ucieszy nie pachol83, zamiast pisac dziekuje, daj koledze pomuka :wink: bo chyba zasluzyl no nie 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeth Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 Wielkie dzięki za info. Za pomuczka podziękować . Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafalm Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 Ja to robię w ten sposób, w szczególności kiedy parkuję na pochyleniu: nożny, lewar na N, zaciągam ręczny, puszczam nożny, samochód lekko się stacza, wciskam nożny i zaciągam ręczny, lewar na P. Nie mam później problemów z przełączeniem z P na inne biegi. Nie mój pomysł,wyczytałem na forum. Ale dobry więc powielam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmlody Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 Pewnie kleszczy się zapadka blokująca skrzynię na pozycji 'P'. Staraj się tak parkować zaciągając mocno ręczny tak, aby samochód nie staczał/napierał na skrzynię się na 'P'. Takie kleszczenie to normalne. Unikaj go jednak, bo może się zapadka zakleszczyć konkretnie a wtedy trzeba rozbierać maskownicę dźwigni i ją odblokowywać. Parkuj tak: nożnym zatrzymujesz auto, zaciągasz ręczny, dźwignia na 'P'. dodaj jeszcze pomiędzy: zaciągasz ręczny a dźwignia na 'P' - puszczasz nozny czyli calość: nożnym zatrzymujesz auto, zaciągasz ręczny, puszczasz nozny, dźwignia na 'P' Link to comment Share on other sites More sharing options...
SLEPSON Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 To jeszcze dodam wersję na raczej płaski teren, ale nie obciążającą ręcznego: nożnym hamujesz do zera, wrzucasz na N, puszczasz nożny> auto może parę centymetrów się ruszy, jak się zatrzyma, to wrzucasz P. Ręcznego już nie trzeba zaciągać.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeth Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 dodaj jeszcze pomiędzy: zaciągasz ręczny a dźwignia na 'P' - puszczasz noznyczyli calość: nożnym zatrzymujesz auto, zaciągasz ręczny, puszczasz nozny, dźwignia na 'P' W nowszych softach skrzyni wciśnięcie hamulca powoduje 'wysprzęglenie' , czyli skrzynia mniej ciągnie. Jak najpierw zaciągniesz ręczny potem puścisz nożny to napęd się 'napnie' (zacznie ciągnąć) a po wrzuceniu 'P' odpuści i też trochę poruszy autem do tyłu co może potencjalnie zakleszczyć zapadkę. Ale nie ma co uprawiać forumowego dzielenia włosa na czworo. Niech solidnie zaciąga ręczny przed wrzuceniem na 'P' i będzie dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmlody Posted October 6, 2011 Share Posted October 6, 2011 eee... parkowałem z ta zasadą forkiem poprzednim nawet na stromych wniesieniach i nigdy nie bylo problemu widac jeszcze nie byl to nowszy soft na szczescie Link to comment Share on other sites More sharing options...
magdzik3 Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Ja robię to tak samo zatrzymuje, hamulec wciśnięty, skrzynia na P zaciągam ręczny gaszę silnik i dopiero wtedy puszczam hamulec. Skutkuje to tym że po ponownym uruchomieniu i zmianie pozycji lewara nie ma szarpnięcia i wszystko gładko się odbywa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now