Felix Posted October 4, 2011 Share Posted October 4, 2011 Witam Noszę się zamiarem zmiany rajdówki z BMW M3 na ENKĘ i teraz chciałbym zapytac zanim wykonam jakiś ruch . 1.) Silnik Wiem że róznica to jest taka że silnik Evo jest mocnieszy i wytrzymalszy , dowiedziałem się że Silnik Subaru Spec c Rajdowy bo otakim tylko mówimy jest nieco słabszy . Dowiedziałem się też że rewizji wymaga co 1000 km SS i trzeba wymienić panewki korby i pierscienie i koszt takiej odnowy biologicznej to 6000 tys zł nie wiem jak jest w evo 2.) Zawieszenie Co do evo to wiem że trzeba co rajd przegladać dyfry szpery i nie bardzo tylko wiem ile takie coś kosztuje ... Co do subaru mówiono mi że to innna konstrukcja i jest tańsze w eksplatacji ... 3.) Jakie są skrzynie w subaru ( Spec C jak krótkie ??? ) 4.) Blachy ??? Subaru ma tańsze zdecydowanie bo nawet pasują nie które zderzaki błotniki od zwykłego wrx a evo jest problem ... 5.) Sugestie .... mile widziane 6) Co byś wybrał na moim miejscu 7) nie mam pojęcia o co jeszcze zapytać . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ariel Posted October 4, 2011 Share Posted October 4, 2011 Silnik w Evo na pewno jest mocniejszy i seria wytrzymuje większe moce, np. Mivec z E9 bez większych ingerencji wyciąga 390 KM, ale i tak ograniczy Cię zwężka. Obstawiam że z Evo taniej będzie zrobić N grupę, miałem okazję kupić E8 w takiej specyfikacji ale się wycofałem bo za młody gówniarz ze mnie na taki hardcore Z tego co pamiętam to komp Motec, Autronic - około 11 000zł ze strojeniem, 2 podtrzymania itp, można też zrobić na kompie Vipec i będzie taniej. Klatka około 5-8k Ireco, środek według uznania. Skrzynia kłowa to wydatek rzędu 8-9k za używaną węgierską po przeglądzie. Zawias Ohlins np. na asfalt około 22k z tego co mówił Carfit Hamulce, felgi, opony, wyposażenie wnętrza wyjdzie cenowo podobnie jak w STI. O serwis i utrzymanie E9 zapytaj Kilera - Vacat Technika, wiem że sam budował a teraz goni Steca w GSMP. Kuba z 4T pokazywał mi fajną Nkę od ich klienta w dość dobrej cenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Felix Posted October 4, 2011 Author Share Posted October 4, 2011 Wiem że Evo jest lepsze ale nie wiem jak z kosztami utrzymania dyfrów i inne graty np ... Holerne pompy i ich regenerowania moga mnie zabić . Dyfry w Subaru sa chyba inne i inaczej je się serwisuje . Nie wiem jak to jest . Ostatnio pytałem kolegi co ma N Evo 9 to stwierdził że są to okrótne ceny za utrzymanie i serwis N ale nie powiedział nic konkretnie ze dyfer tylny to koszt .....a silnik rewizja kosztuje ......... Ostatnio czytałem na Auto klubie artykuł ze subaru lepiej sie prowadzi bo ma silnik nizej zamontowany ale za to słabo z silnikiem . Mitsu ma masy zle poroskładane ale za to silnik lepszy . Zbudowanie albo kupno auta to jest najmniejszy ból . Potem jest gorzej z serwisowaniem takiego czegoś . Ja mam przykład sowjej BMW M3 kurde błotnik do Emki kosztuje 980 zł do lancera 1050 do Subaru 400 używka ładna i tego pełno jest . rewizja silnika w moim aucie dochodzi do kwoty 7 tys zł nie wiem jak w evo i subaru . Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlos-wrx Posted October 4, 2011 Share Posted October 4, 2011 Felix, najszybciej odpowie Ci ktoś kto ma/ miał styczność z takimi autami - Bunch/Carfit/chrisso? ja dostrzegam jeden plus Nki Subaru nad Evo - wiem kto zawsze ma części do takich aut, a i dogadać się z nim idzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ariel Posted October 4, 2011 Share Posted October 4, 2011 W Evo gr.N używa się dyrów pasywynych - koszt używanego około 3000-4000zl. Pompa ACD to koszt około 5000zł. W Evo są niestety jaja z napędami przy ostrym katowaniu, lubi pieprzyć się transfer a dokładnie Torsen. - mimo tego części są tańsze niż do Subaru. Na temat budowy i kosztów serwisu Evo świetnie wytłumaczył mi Kuba (Azrael) z 4T, napisz do niego i powie Ci prawdę co gdzie się pieprzy, jak często trzeba sprawdzać i jakie są realne koszty itp. Koszty budowy zależą głównie od setupu jaki sobie wymarzysz, najlepiej pogadaj z kimś kto buduje Nki (Race Rent, 4T) bo możliwości jest naprawdę wiele :wink: Skoro myślisz nad Imprezą Spec C to pomyśl też nad Evo 9 RS Link to comment Share on other sites More sharing options...
szociu Posted October 4, 2011 Share Posted October 4, 2011 W Evo gr.N używa się dyrów pasywynych - koszt używanego około 3000-4000zl.Pompa ACD to koszt około 5000zł. W Evo są niestety jaja z napędami przy ostrym katowaniu, lubi pieprzyć się transfer a dokładnie Torsen. - mimo tego części są tańsze niż do Subaru. Na temat budowy i kosztów serwisu Evo świetnie wytłumaczył mi Kuba (Azrael) z 4T, napisz do niego i powie Ci prawdę co gdzie się pieprzy, jak często trzeba sprawdzać i jakie są realne koszty itp. Trochę tu zamieszania się wdarło więc może dorzucę swoich parę zdań: Pompy ACD są naprawialne w 90% przypadków, są firmy które usługi takie maja w swojej ofercie. Co ma torsen do transferu w E9, nikt w profesjonalnej rajdówce na torsenie nie jeździ, używane torseny są tanie i łatwo dostępne, szpera płytkowa jest droga ( 12-13k pln) , używek praktycznie niema, są w pełni serwisowalne poza obudowami. Sam transfer również jest naprawialny tylko jest to drogie. Używany sprawny transfer aktywny jest praktycznie niedostępny, nowy kosztuje 15k pln. Używany tylny pasywny dyfer sprawny również jest niczym jednorożec. Evo 9 RS nie da się kupić tanio bo niema ich zupełnie na rynku, jako treningówkę można użyć evo 9 MR czyli wersje amerykańską która wychodzi seryjnie na pasywnym tylnym dyfrze ( seryjny pasywny ze szperą, da się ja podregulować na max 5kg, jeśli ktoś chce mieć mocniej spięty tył należy iść w kierunku szpery ralliarta ok 7 k pln ) Skrzynia 6mt w evo jest słaba, jedyny słuszny wybór to 5mt. Elementy blacharskie są droższe niż do Subaru, podzespoły przeniesienia napędu są droższe niż w Subaru. Tańsze są turbiny i taniej wychodzi rewizja motoru niż w Subaru. Na plus Evo należy zaliczyć jeszcze stosunkowo łatwą dostępność części- praktycznie wszystko można mieć w parę dni, przy Subaru już tak łatwo nie jest :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
smoku81 Posted October 4, 2011 Share Posted October 4, 2011 A czemu Pawle wypinasz się na RWD :?: Szczerze mówiąc to ciężko jest jednoznacznie wskazać faworyta tego porównania. Mam nadzieję że wiesz na co się porywasz budżetowo. M nie jest już tanie ale N4 w topowej specyfikacji, nawet starszej generacji, kosztują krocie. Mimo tego, takim autem nie ma szans w normalnych okolicznościach walczyć w czołówce RSMP. Znajomy startujący własnym Lancerem wycenił jeden start RSMP na około 70 tysi. Pożyczka topowej N-ki w ubiegłym roku to koszt ok. 120tyś. Części do subaru jest dużo więcej i są znacznie tańsze, przynajmniej karoseria. Jak wiadomo w takich autach trzeba liczyć najbardziej kwestie mechaniczne, które są bardzo drogie- silnik, skrzynia, napędy. Mimo wszystko powodzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Felix Posted October 4, 2011 Author Share Posted October 4, 2011 zaczynam się gupić ... Blacharskie czesci do evo uwazam za drozsze niz subaru otwieram allegro i widze ze róznice są . Co do Evo to Skrzynia 5mt koszt ? Dyfer pasywny do rajdówki 12 tys co dalej ?? Rewizja przegląd po ilu km ss Ile kosztuje rewizja Evo silnika Subaru trzeba wymienić panewki koszt 1000 korby 3000 tys 4000 tys co jeszcze ??? a co z dyframi w subaru -- 4 paź 2011, o 19:21 -- A czemu Pawle wypinasz się na RWD :?: bo auto nie spełnia moich wymagań druga sprawa RWD dobre jest tylko na suchej nawierzchni . KKoszty rewizji silnika o mocy 290 kM jest tak samo drogi w Emce jak i w subaru czy w Evo ( domniemywam ze około 6000 tys ) Skoro mam już wydawać takie pieniądze to wole wydawać na coś co jest uniwersalne czyli szuter śnieg i asfalt mokry suchy .. BMW nie pojade w Rajdzie polskim bo ustawią mnie na końcu stawki jak Kuchara w tym roku po drugie bede jechał w takich koleinach że kibice będą musieli mnie wypychać z kazdego zakrętu . Po trzecie auto jest fajne ale czesci brak ....Wole pojechać dwa rajdy poprzedzone dobrymi trenningami niż 4 rajdy i nie dojezdzać ... i jak dojade to na samym końcu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ariel Posted October 4, 2011 Share Posted October 4, 2011 Pompy ACD są naprawialne w 90% przypadków Pompy AYC już nie naprawisz tak tanio, ale mówimy o dyfrach pasywnych więc ok :wink: Skrzynia 5mt koszt ? 3500-4000k Co do 6MT to się zgadzam bo do pancernych nie należy. Dyfer pasywny do rajdówki 12 tys Tylny dyfer kupisz spokojnie za 5000zł, za 6000zł widziałem takie po przeglądzie. a co z dyframi w subaru Komplet to nawet 20k (skrzynia, dyfer, połosie i wał ) Najlepiej powiedz co chcesz mieć w aucie i ktoś to podliczy, nie jest tajemnicą że taniej wyjdzie kupić gotowy samochód. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Felix Posted October 4, 2011 Author Share Posted October 4, 2011 wole kupić gotowy ale musze wiedzieć jak klęknie dyfer , skrzynia , to musze wiedzieć co za ile .. nie chce juz budować i się denerwować z tym ze mechanik nie dotrzymuje terminu itp... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ariel Posted October 4, 2011 Share Posted October 4, 2011 wszystko zależy u kogo będziesz serwisował, pogadaj z firmą która robi to na codzień. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Felix Posted October 4, 2011 Author Share Posted October 4, 2011 daj mi nazwe firm które robią to w rozsądnych $$$$$$ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ariel Posted October 4, 2011 Share Posted October 4, 2011 4T, Race Rent, Jetronik, Witek Motorsport - to te które znam :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Felix Posted October 4, 2011 Author Share Posted October 4, 2011 4T, Race Rent, Jetronik, Witek Motorsport - to te które znam :wink: ok podzwonie popytam poolookam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ariel Posted October 4, 2011 Share Posted October 4, 2011 Jak chcesz numery do osób decyzyjnych to daj maila, bo na forum niestety reklama zabroniona :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
szociu Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 Pompy ACD są naprawialne w 90% przypadków Pompy AYC już nie naprawisz tak tanio, ale mówimy o dyfrach pasywnych więc ok :wink: Skrzynia 5mt koszt ? 3500-4000k nie znam sprawnej 5mt w tych pieniądzach, najmłodsza będzie 5 letnia, kupując używaną skrzynię od razu należy liczyć się z rewizją, chyba że kupujesz dla samych obudów i wkładasz wkład kłowy. Części do 5mt są wszystkie dostępne pojedynczo, synchronizatory kosztują podobnie jak do subaru ( no może nie jak to 6MT na 4/5/6 bieg , ale ogólnie nie są bardzo drogie). Koła biegów i przesuwki to już trochę większy wydatek. Do Evo żeby zwiększyć przyspieszenie występuje też np przełożenie główne z ralliartu krótsze od serii o 9% Co do pompy AYC to jakbyś wiedział czym się różnią od ACD nie pisał byś głupot , pompa ACD ma jeden elektrozawór sterujący, pompa AYC a trzy zawory sterujące tyle różnic, konstrukcja wewnętrzna, czujnik ciśnienia i silnik identyczny :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ariel Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 Co do pompy AYC to jakbyś wiedział czym się różnią od ACD nie pisał byś głupot Jakbyś naprawiał kiedyś pompę AYC to byś nie pisał głupot, problem polega na tym że nie ma do niej części a jak już są to kosztują prawie tyle co nowa. Skorą są identyczne: ACD i AYC to dlaczego tej drugiej nie odpowietrzysz bez Muta :?: nie znam sprawnej 5mt w tych pieniądzach, najmłodsza będzie 5 letnia 5 lat to stara skrzynia :shock: można spokojnie kupić za tę kasę 5MT, rewizja nie jest jakoś szczególnie droga więc jak ktoś używa samochodu do takich celów to nie powinno to dla niego stanowić problemu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szociu Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 Co do pompy AYC to jakbyś wiedział czym się różnią od ACD nie pisał byś głupot Jakbyś naprawiał kiedyś pompę AYC to byś nie pisał głupot, problem polega na tym że nie ma do niej części a jak już są to kosztują prawie tyle co nowa. Skorą są identyczne: ACD i AYC to dlaczego tej drugiej nie odpowietrzysz bez Muta :?: nie znam sprawnej 5mt w tych pieniądzach, najmłodsza będzie 5 letnia 5 lat to stara skrzynia :shock: można spokojnie kupić za tę kasę 5MT, rewizja nie jest jakoś szczególnie droga więc jak ktoś używa samochodu do takich celów to nie powinno to dla niego stanowić problemu. hehehehe niema części do pompy AYC jak i do ACD, jak ktoś regenruje pompy to części wewnętrzne musi mieć dorobione we własnym zakresie. tylko E10 nie da się odpowietrzyć bez muta, tzn da się ale ryzykujesz uszkodzenie pompy. Wpadnij po to nadkole i na przymiarkę elektrowni to Ci pokażę, nie będzie szerzenia demagogii dalej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ariel Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 hehehehe niema części do pompy AYC jak i do ACD, jak ktoś regenruje pompy to części wewnętrzne musi mieć dorobione we własnym zakresie Dokładnie, miałem do kupienia e8 z uszkodzonym lub zapowietrzonym AYC i Kuba powiedział że bez MUTa nie da się jej odpowietrzyć, wcześniej mechanicznie próbowali na wszystkie sposoby :wink: Ja nie dam rady wpaść ale brata wyśle bo jeszcze trzeba mi heble zmienić pod mniejszą felgę Link to comment Share on other sites More sharing options...
szociu Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 bez muta nie majac podnosnika sie nie da :wink: zapraszam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Felix Posted October 5, 2011 Author Share Posted October 5, 2011 ooo padło słowo synchronizatory i przesówki Do skrzyni M3 E30 tej rajdowej krótkiej z motorsportu jednen synchronizator kosztuje 1090 zł przesówka 400 zł ząb drugiego biegu 2500 ,- Ja mam taką wadę w swojej głowie że czesto psuje 2 gear :-) zwykle synchronizator ... Jaka jest cena tych elementów w evo bądz subru ktoś wie . :wink: P.S. co to MUTa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ariel Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 MUTa Taki komp do dyfrów -- Śr paź 05, 2011 9:19 am -- Jaka jest cena tych elementów w evo bądz subru ktoś wie . Wejdź na stronę 4T, mają w sklepie internetowym graty do skrzyń biegów Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 Witam Noszę się zamiarem zmiany rajdówki z BMW M3 na ENKĘ i teraz chciałbym zapytac zanim wykonam jakiś ruch . 1.) Silnik Wiem że róznica to jest taka że silnik Evo jest mocnieszy i wytrzymalszy , dowiedziałem się że Silnik Subaru Spec c Rajdowy bo otakim tylko mówimy jest nieco słabszy . Dowiedziałem się też że rewizji wymaga co 1000 km SS i trzeba wymienić panewki korby i pierscienie i koszt takiej odnowy biologicznej to 6000 tys zł nie wiem jak jest w evo 2.) Zawieszenie Co do evo to wiem że trzeba co rajd przegladać dyfry szpery i nie bardzo tylko wiem ile takie coś kosztuje ... Co do subaru mówiono mi że to innna konstrukcja i jest tańsze w eksplatacji ... 3.) Jakie są skrzynie w subaru ( Spec C jak krótkie ??? ) 4.) Blachy ??? Subaru ma tańsze zdecydowanie bo nawet pasują nie które zderzaki błotniki od zwykłego wrx a evo jest problem ... 5.) Sugestie .... mile widziane 6) Co byś wybrał na moim miejscu 7) nie mam pojęcia o co jeszcze zapytać . Felix tak w skrócie Koszty obsługi są podobne EVOvsSubaru, w dużej mierze zalezy kto to będzie robił , co do parametrów rajdówki, to rzeczywiście , na prostej EVO jest szybsze , choć jak pokazuje ten choćby ten sezon RSMP , ta róznica jest mała, wszyscy mówią i to pewnie prawda, że subaru sie lepiej prowadzi, szczegolnie na luźnym, jest lepiej wyważaone, niższy środek cieżkości itp. Co do części , myśle jednak że dostepność jest lepsza do subaru, i w lepszych cenach , ale to jest moja opinia , bo ja nie lubie evo W subaru inspekcje silnika robisz co ok 1200-1400 km oesowych, i szczerze nie wierze w te 6 tys, złotych :shock: bo koszt części jest sporo większy. 1 tłok to 1700 zł a gdzie reszta ? Kupuj subaru, będziesz sie lepiej w nim prezentował , no i spokojnie wejdziesz na forum ,i bedziesz miał wiernych kibiców Link to comment Share on other sites More sharing options...
Felix Posted October 5, 2011 Author Share Posted October 5, 2011 Carfiteczku mój Podaj mie ceny rewizji silnika kpl.od a do z Podaj mie jeszcze co z dyframi i ich rewizjami i czy się psują tak czesto jak w efo .. Nie poruszaliśmy tematu turbin .... Co trza zrobic jak turbo pyknie .... Regeneracja twinskrolla a co w evo ???? Przy średnio agresywnym podtrzymaniu na ile wytrzyma turbo .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted October 5, 2011 Share Posted October 5, 2011 Carfiteczku mój Przepraszam, nie mogę się powstrzymać, mea culpa ale czyżby to był początek pięknej, męskiej przyjaźni ??? No offence oczywiście :wink: Pozdrawiam i już nie śmiecę Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now