Skocz do zawartości

SUBARU XV


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

Czy korzystaliście już z zestawu naprawczego ? Jestem ciekawy ,czy zastosowanie tego zestawu nie spowoduje konieczności wymiany opony na nową?

Witam Wszystkich.

 

Troche się zafrasowłem.

Właśnie oczekuję na zamówione 2.0 XV CVT i czytam, że temu muli, tamtemu wgniotło...

Przez ostatnie 12 lat ujeżdżałem sporo francuzów, które rzekomo bardzo awaryjne, zmuszały mnie często do zmiany żarowek. 

Zamówiłem SUBARU, żeby nie borykać się z tym "ciężkim problemem" a tu czytam że słynąca z niezawodności japońska marka też nie jest bez skazy...

Rozważałem BMW X1, jeździ baaardzo fajnie ale cena ma się nijak do wielkości i komfortu.

Cóż, zaliczka włacona, trzeba poczekać.

Pocieszam się, że lubię auta i one mnie też (poza nr 1 - garbus w którym psuło się wszystko co mogło się zepsuć i co psuć sie nie powinno).

Może ktoś napisze coś miłego o XV 2.0 CVT? Ku pokrzepieniu serc?

Kolego - jeżeli zamówiłeś XV to możesz być pewny ,że dobrze wybrałeś . Ja przekonuję się o tym codziennie od ponad roku i Tobie życzę tego samego .Naprawdę dobry bezawaryjny model Subaru :) Witamy w klubie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"....Czy korzystaliście już z zestawu naprawczego ? Jestem ciekawy ,czy zastosowanie tego zestawu nie spowoduje konieczności wymiany opony na nową?..."

 

 

Dlaczego trzeba by wymienić oponę na nową. Tego typu zestawy sa już od dłuższego czasu stosowane. Samemu dane było mi kilka razy zastosować (akurat nie w XV) i jeszcze żaden z wulkanizatorow nie narzekał.

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez luki266
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XV 2,0 ze skrzynią manualną mam ponad miesiąc, jestem mile zaskoczony spalaniem, w trasie udaje mi się uzyskiwać 7,2 l/100 km. Niestety dałem się wrobić w okropnie działające audio z nawigacją Blaupunkt, mam nadzieję , że uda mi się je wymienić w ramach gwarancji na coś co działa jak w moim poprzednim samochodzie włoskiej Pandzie. Ponadto auto często gaśnie i zapala dopiero po wyjęciu kluczyków i odczekaniu ok. minuty. Serwis twierdzi, że to moje nieumiejętne traktowanie systemu start-stop. Tyle, że miałem ten system w Pandzie i działało to jak bajka. Ponadto jak dla mnie fotele są niewygodne i za wąskie. Poza tym samochód OK, ale powoli myślę o zmianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... dałem się wrobić w okropnie działające audio z nawigacją Blaupunkt, mam nadzieję , że uda mi się je wymienić w ramach gwarancji na coś co działa ...

 

Mógłbyś podać więcej szczegółów? Przede wszystkim jaki model tego Blaupunkta i co konkretnie w nim nie działa B)

 

BTW koleżanka dołożyła Blaupunkta NewYork z mapą IGO i z tego co wiem zarówno część nawigacyjna jak też audio działają bez zarzutu.

Ma porównanie z fabryczną navi w outbacku jej męża i twierdzi, że NewYork działa lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

New York 830, na większości stacji wydaje denerwujące trzaski w tle. Tak działały radia kupione na bazarze w latach 90-tych za 80 - 100 zł. Nawigacja Auto Mapa jest do niczego w porównaniu z Tom-Tomem, którego miałem w poprzednim samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

New York 830, na większości stacji wydaje denerwujące trzaski w tle ...

 

Dziewczyna ma dokładnie ten sam model :) zamontowany w D. Specjalnie rano zadzwoniłem i wiem, że działa  bez zarzutu.

Twój ewidentnie do zareklamowania, albo trafiłeś na felerny egzemplarz albo montażystów przerosło.

 

 

... Auto Mapa jest do niczego w porównaniu z Tom-Tomem ...

 

To już kwestia osobistych upodobań ;) ale mnie też nie podoba się AM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz maksymalne ceny wg SIP.

http://www.subaru.pl/docs/przeglady_okresowe_2013-04.pdf

 

Powinno być znacznie taniej. 

Ja zapłaciłem (bez zniżki) za Forka po 30tys. 1100zł plus swój olej. Wg cennika powinno być 2700zł. :huh:

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś ma pomysł dlaczego samochód gaśnie w różnych sytuacjach, bądź nie chce odpalać i sprawia wrażenie jakby akumulator był wyczerpany, bo nie za bardzo rozrusznik chce kręcić. Fachowcy od Subaru twierdzą, że wszystko działa perfekcyjnie, samochód rzekomo był na diagnostyce :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Fachowcy od Subaru twierdzą, że wszystko działa perfekcyjnie ...

 

Ciężko na odległość zdiagnozować usterkę skoro polegli na niej 'fachowcy' ;)

Jedna tylko porada: jak masz dokładany alarm, to zacznij od niego.

W forku żony wymieniłem centralkę, bo rozładowywała akku. I działa do tej pory poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ISR, wydaje mi się, że po wyjęciu kluczyków żadne odbiorniki nie pobierają prądu, światła też są wyłączone.

ja miałem na początku objaw jakby aku było niedoladowane, nawet już auto stop/start nie działał. Autko w pewnym momencie nie odpalilo.. była z tym całą historia (jak ktoś ciekawe to na pw). Sama sumarum autko dostało nowe aku i jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mam ISR, wydaje mi się, że po wyjęciu kluczyków żadne odbiorniki nie pobierają prądu,światła też są wyłączone.

ja miałem na początku objaw jakby aku było niedoladowane, nawet już auto stop/start nie działał. Autko w pewnym momencie nie odpalilo.. była z tym całą historia (jak ktoś ciekawe to na pw). Sama sumarum autko dostało nowe aku i jest ok.

 

 

U mnie też od nowości był problem z rozładowywaniem się akku - okazało się, że standardowe akku nie jest przeznaczone do start/stop systemu - serwis w ramach gwarancji wymienił akku na Vartę do systemów start/stop i problem przestał istnieć (już ponad 2 lata).

Powoli zbliża się przegląd przy 30 000 km , orientujecie się jaki jest koszt? Mam 20 % zniżki na serwis.

Pozdrawiam

 

 

Ja zapłaciłem 1980 pln - silnik 1,6

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Andremil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam ISR, wydaje mi się, że po wyjęciu kluczyków żadne odbiorniki nie pobierają prądu,światła też są wyłączone.

ja miałem na początku objaw jakby aku było niedoladowane, nawet już auto stop/start nie działał. Autko w pewnym momencie nie odpalilo.. była z tym całą historia (jak ktoś ciekawe to na pw). Sama sumarum autko dostało nowe aku i jest ok.

 

 

U mnie też od nowości był problem z rozładowywaniem się akku - okazało się, że standardowe akku nie jest przeznaczone do start/stop systemu - serwis w ramach gwarancji wymienił akku na Vartę do systemów start/stop i problem przestał istnieć (już ponad 2 lata).

Powoli zbliża się przegląd przy 30 000 km , orientujecie się jaki jest koszt? Mam 20 % zniżki na serwis.

Pozdrawiam

 

 

Ja zapłaciłem 1980 pln - silnik 1,6

 

Pozdrawiam

 

Ja po 30tyś płaciłem 1526,25 brutto XV 1.6 +100zł wynajem autka na kilka godzin. Umnie akku miało uszkodzoną cele i nie trzymał prądu

Edytowane przez Pumcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój XV odpala po postoju w garażu bez problemu i postawiony gdzieś na parkingu na kilka godzin nie chce już łatwo odpalić. Niepojęte, że takie coś się dzieje w nowym samochodzie, wcześniej miałem fiaty, suzuki i dacię ale nigdy nie miałem takich problemów, nienajlepiej to świadczy o marce. Obawiam się, że nie odpali gdzieś w terenia np. w lesie i assistance nie będzie mogło dojechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz czasem czegoś ekstra zamontowane? Jakis alarm czy coś. Pytam, bo to jakieś dziwne objawy. Sam mam XV trzeci rok i ani razu nie było problemów z niczym. Auto jeździ głównie na krótkich trasach, więc akumulator dostaje w kość. System wyłączania silnika działa caly czas. Dziwne rzeczy dzieją się w twoim aucie.

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam niczego dodatkowo zamontowanego oprócz wadliwie działającego radia i ISR. Najgorsze jest to, że serwis nie da sobie powiedzieć, że coś jest nie tak i czeba czekać aż auto rozkraczy się na drodze by im to udowodnić. Auto jest ładne, jeździ nieźle, ale złe radio i problemy z zapłonem wystarczą by się zrazić do marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczególnie do: MECI, MECHANIK, SZAMOT, PUMCIA, SPAWALNICZY, RBB, FILIPBB... (korespondenci forumowi, pytaliście co się ze mną dzieje) - witajcie ponownie - minął ponad miesiąc i znów tu piszę i wszystkich pozdrawiam serdecznie... dzięki za pamięć (nie pisałem, bo zmieniałem operatora internetowego - przepraszam, że tak skończyłem wtedy w pół zdania)... otóż wciąż jeszcze nie nabyłem mojego wymarzonego XV... (fundusze mam w zawieszeniu - a propos - może ktoś szuka ładnej działki z domem w okolicach Spały - woj. łódzkie?)... :-) wracając jednak do tematu - widzę na forum nowe problemy dotyczące XV... czyli wreszcie auto popularnieje i wychwytywane są jego "wady" - szkoda że jest ich coraz więcej (rozładowujące się akumulatory, stuki w kabinie spowodowane złym spasowaniem i montażem, szarpania jednostki napędowej, problemy z odpalaniem)... sporo tego pokazało się odkąd mnie tu nie było (około półtora miesiąca)... a na ulicach (bynajmniej w Łodzi) tego modelu wciąż nie widzę (do tej pory widziałem raptem 2 sztuki (blue i cherry)... to niewiele jak na taki czas (3 lata produkcji i tak duże miasto)... O XV nie zapomniałem - wciąż jest w planach - niedalekich - pozdrawiam.

 

ps.: wiecie może który model jest cięższy: Forester 2.0i czy XV 20i (manuale) - bo różne opinie słyszałem, a co za tym idzie jak kształtuje się spalanie abu modeli przy tych samych jednostkach i koszty serwisowe przeglądów w ASO obu tych modeli przy tych samych silnikach i skrzyniach? jak zdobywa się zniżki serwisowe (ktoś wcześniej pisał że ma aż 20% zniżki na przeglądy)? będę wdzięczny za rzetelna odpowiedz...

Edytowane przez reality
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zniżki na serwis 20% - podjąłem męską decyzję o zakupie auta w dniu jazdy testowej i dodatkowa perspektywa zakupu 2 auta na firmę (karta stałego klienta).Problemy z eksploatacją (jeżeli o mnie chodzi ) -brak. Na forum technicznym założyłem wątek o kontrolce poziomu oleju - zapraszam do lektury. Co do zasady jeżeli masz środki na zakup - to warto - "będziesz Pan zadowolony". Jeśli nie -to podyskutować też warto :).  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki MECI za info - czyli ja raczej będę za przeglądy płacił kilka stówek więcej w łódzkim Pointcie - bo bez zniżek... Rozumiem że nie ma innych opcji na ich zdobycie po zakupie XV? :-)

 

Czas leci - a ja mimo, że od początku mam swojego faworyta - chodzę, oglądam, testuję konkurentów - na razie XV prowadzi, ale wciąż myślę również o nowym Foresterze 2.0i manual (z racji znacznie większego bagażnika, nie dużej różnicy cenowej obecnie), oraz Mazdzie CX5 2.0 benz. manual 4x4 (po prostu jest śliczna w środku i na zewnątrz - wiem, że wszyscy napiszą zaraz że to "wydmuszka", auto dla baby, samochód bez charakteru - ale trzeba też patrzeć w przyszłość - na pewno za 5-6 lat łatwiej to auto będzie odsprzedać niż XV chociażby) i z czystego sentymentu do marki o VW Tiguanie 2.0 tsi manual 4x4 track&fun (ale to chyba najdroższa opcja nie wiedzieć czemu - więc najmniej prawdopodobna chyba, choć odsprzedaż późniejsza będzie najłatwiejsza i z najmniejsza stratą na pewno)... Tyle że Subaru... to Subaru po prostu... :-)

 

Wracając jeszcze do średniego spalania i wagi - przeglądając net (m.in. stronę www.autocentrum.pl) zauważyłem dziwną kwestię: Forester jest chyba o około 80kg cięższy, ma nieco słabszy współczynnik oporu powietrza, a z tym samym silnikiem 2.0i co XV i z manualem pali o od 0,3 do 0,5 litra/100km w mieście na przykład benzyny mniej niż XV (różnica na korzyść Forestera zależy jedynie od źródła internetowego, UWAGA: nigdy nie jest odwrotnie - czyli że XV pali mniej)... 0,3-0,5 litra/100km to nie jest bardzo dużo - ale zawsze coś... czyż to nie jest dziwne że większy i cięższy model pali mniej? z czego to może wynikać? może to ktoś potwierdzić?


witaj SPAWALNICZY - przepraszam za tę ciszę półtoramiesięczną (powód - patrz wyżej) :-) - bardzo miło znów być z Wami na linii! wciąż jestem w zawieszeniu finansowym - stąd zwłoka niestety... ale mam nadzieję że to niebawem minie... :-)

 

ps.: w sumie to może i dobrze że nie zakupiłem w styczniu tego XV z rocznika 2013 - bo w marcu Subaru obniżyło o 9% ceny XV na 2014 r. i o 7% ceny Forestera na 2014 r. Takie wiadomości bynajmniej znalazłem w prasie i na necie, choć nie potwierdzałem tego w salonie sprzedaży w Łodzi jeszcze ()ponoć to jest spowodowane poprawa logistyki sprzedaży i spadkiem kursów obcych walut)... To prawda?

 

pozdrawiam!

Edytowane przez reality
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo widzisz Reality, z samochodami już tak jest ,że "im więcej jeździsz tym więcej oszczędzasz" . Tak jak w tej reklamie :biglol:. A tak na poważnie to XV moim zdaniem dobra inwestycja (ja raczej nie sprzedam - dam dzieciom do zabawy za parę lat  :yahoo:) .Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...