Jump to content
giepa

SUBARU XV

Recommended Posts

Ostatnio w czasie jazdy zauważyłem "dziwne" zachowanie naszej "marchewy" - na drodze gdzie na prawej stronie był lód a na reszcie drogi czysty asfalt (prawe kółka jechały po lodzie a lewe po przyczepnym asfalcie) auto dziwnie "myszkowało" - cały czas trzeba było delikatne korekty na kierownicy robić - co powiem szczerze lekko irytowało. Efekt ten zauważyła również moja połowica jaki i szfagier który jechał tą samą trasą za kółkiem XVła. Wspomnę, że sama jazda była spokojna bez przyspieszania itepe - stał prędkość około 80 km/h. Co ciekawe tą samą trasę w identycznych warunkach jechałem zaraz swoim Negro - żadnego podobnego efektu nie odczuwałem - auto jechało jak po szynach. Czy ktoś z kierowników XV spotkał się z podobną sytuacją?

 

Pozdrawiam

Dokładnie miałem tak samo przy nawet mniejszej prędkości, gdzie nie dokonca był lód, ale z prawej strony mocniejsze zaszronienie. Strasznie się wtedy jedzie, zwłaszcza że przednionapedowcem za chwilę popylalym w tym samym miejscu szybciej i bez szarpania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Nie miałem okazji jechać jeszcze w takicj wrunkach więc niestety nie pomogę. Natomiast pozwolę sobie przy okazji rozmowy o napędzie zapytać Was o wytłumaczenie mi jak właściwie zachowuje się on w moim aucie (xv 2.0 benzyna CVT). Chodzi mi o to jaki rozkład na obie osie występuje przy jeździe na zwykłym prostym odcinku (50:50, 60:40 itd) a jak właśnie przy jeździe po łuku dostając lekkiego poślizgu. Jak on właściwie działa przy ruszaniu na lodzie czy błocie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Myślę, że była to kontrola trakcji, która przyhamowywała ślizgające się po lodzie koła.

 

To nie TC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeklejam z mniej "czytliwego" wątku.


 


Krótkie podsumowanko nowości XV MY14:


Debiutują dwa nowe kolory:


Quartz Blue Pearl (J8U)                      zastępuje Marine Blue Pearl (F9H)


e278905_img.jpge218800_img.jpg


oraz Plasma Green (J9U) (kolor XV Hybrid - pytanie do Dyrekcji czy będzie w PL?) zamiast bardzo fajnego Deep Cherry Pearl (E3U)


e278930_img.jpge218818_img.jpg


Oprócz tego zmieniają się kody kolorów (we wszystkich modelach):


Ice Silver Metallic (E1U) na (G1U)


Jasmine Green Metallic (35Q) na (H5Q)


Desert Khaki (36Q) na (HQ6)


Tangerine Orange Pearl (E2U) na (G2U)


Venetian Red Pearl (32Q) na (H2Q)


 


Przechodząc do wnętrza.


Żegnamy ciemnoszare elementy kierownicy i witamy srebrne:


e219436-lg_img.jpge219445-lg_img.jpg


e279498-lg_img.jpge279507-lg_img.jpg


 


Pokrętła klimatyzacji takie jak w XV Hybrid i WRX (bardzo ładne w mojej opinii)


e219507-lg_img.jpge279591-lg_img.jpg


 


Tyle zmian zauważyłem z informacji modelowej na stronie Subaru.pl. Czekamy na Specyfikację oraz fotki i informacje o działaniu TPMS. Jeśli były jeszcze jakieś zmiany to może szanowna Dyrekcja coś więcej napisze?


Share this post


Link to post
Share on other sites

Cze @@FilipBB,

 

 

zamiast bardzo fajnego Deep Cherry Pearl (E3U)

Zauważyem to :( kolor znikł - też w Forku MY14. Ciekawe jak wygląda ów Quartz Blue w realu....

 

A tak btw. - w marcowym 'Auto Swiat 4x4' zimowy test mapędów na obie osie wsród 10 aut (SUV/crossover) - XV najlepszy w swojej klasie, a w tescie drugie miejsce (za Fordem Ranger - który moim zdaniem wogóle w porównaniu się nie powinien znaleźć bo to inna klasa auta).

Edited by mechanik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio miałem przez 3 tygodnie okazję pojeździć XV 2.0.

 

Oczywiście po Forku XT dynamika nie zapiera oddechu, ale jest zupełnie O.K. W mieście czy na autostradzie to bez specjalnego znaczenia. Natomiast na normalnej drodze zdarza się kilka sytuacji, gdzie XT bym inne auto wyprzedził, a przy 150 KM ... jednak nie :)

Natomiast, gdy wykorzystamy biegi, jest wystarczająco dynamiczny. Na drugim końcu skali, czyli przy obrotach nieco ponad 1000 pracuje równo i bez problemu ( ale i pośpiechu ) zwiększa prędkość.

Wprawdzie jak na mój gust ogólnie przełożenia są nieco za długie, lecz ma to także swój plus w postaci przyzwoitego zużycia paliwa. I tak spokojna jazda ze Śląska do Krakowa drogą 94, z licznymi światłami etc. zaowocowała wynikiem 6,2.

Oczywiście przy wyższych prędkościach przelotowych jest więcej - stała prędkość 160 ( licznik ) zaowocowała zużyciem 10,8.

Miasto w zależności od warunków max. 9,8 ( trochę za dużo korków ) do min. 6,4 ( niedziela, korzystny układ świateł ).

Zazwyczaj 8 z kawałkiem.

 

Auto prowadzi się bardzo precyzyjnie, co w porównaniu z Forkiem jest jednak okupione nieco mniejszym komfortem jazdy.

Parkingi supermarketów to nieomalże "żywioł" XV : te specyficznie skonstruowane drzwi pozwalają wysiąść bez kłopotu nawet w bardzo ciasnych lukach parkingowych. Przyzwyczaiwszy się do tego znajdowałem zawsze miejsce - parkowałem w miejscach, które inni kierowcy starannie omijali :).

O miejscach z wysokimi krawężnikami nie wspomnę - dla XV to jak wiadomo żaden problem ( tu remis z Forkiem, ze wskazaniem na tego drugiego bo ... automat ).

 

Teraz z autkiem się pożegnałem, bo nasza ekipa na zapoznanie z  Rajdem Świdnickim chciała mieć właśnie XV :)

 

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oczywiście po Forku XT dynamika nie zapiera oddechu, ale jest zupełnie O.K. W mieście czy na autostradzie to bez specjalnego znaczenia. Natomiast na normalnej drodze zdarza się kilka sytuacji, gdzie XT bym inne auto wyprzedził, a przy 150 KM ... jednak nie Natomiast, gdy wykorzystamy biegi, jest wystarczająco dynamiczny. Na drugim końcu skali, czyli przy obrotach nieco ponad 1000 pracuje równo i bez problemu ( ale i pośpiechu ) zwiększa prędkość.

 

Czy mogę prosić Szanowną Dyrekcję o ustosunkowanie się do sytuacji opisanej w tym watku?

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/70519-nowy-forester-szarpie-i-muli/#entry2003987

Wiem, że ten wątek dotyczy XV, ale auta (nowy Forek 2,0i) mają te same silniki, a właśnie porównanie jazdy obydwoma prowadzi do opisanych wniosków. Posłużyłem się porównaniem do 2,0XV jedynie ze względu na możliwość użytkowania tego samochodu przez tydzień (nie jeździłem innym Forkiem 2,0i).

Zaznaczam, że nie tyle chodzi tu o poprawę dynamiki auta, co o zachowanie jednostki napędowej -- nie chciałbym bowiem aby dyskusja zeszła w stonę porównania wolnego ssaka z modelami wyposażonymi w silniejszy silnik (XT).

Z góry dziekuję za jak zwykle rzeczową odpowiedź.

Pozdrawiam

Edited by mechanik

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Z góry dziekuję za jak zwykle rzeczową odpowiedź.

To tak trochę na wyrost :) 

Ale napisałem ...

 

Pozdrowienia 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pytanie do uzytkowników XV ( wlasnie czekam na xv 2.0i ktory dotrze do pl dopiero na przelomie maja i czerwca) Jakie spalanie zanotowliscie na autostradzie na 6 biegu przy wlaczonym tempomacie i v=140km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Mam bardzo poważny problem. W XV 2.0 CVT przy odpuszczeniu gazu po ruszeniu - nazwijmy to "redukcji biegów" przy niskich prędkościach auto szarpie. Natomiast po odpaleniu kiedy silnik jest jeszcze zimny jest to szarpanie tragiczne, które trzęsie całym autem  ...

 

Czy zdiagnozowałeś i rozwiązałeś problemy z szarpaniem?

Będę wdzięczny za każde info B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

XV jest na tyle młodym autem, ze powinienem być na gwarancji. ASO powinno rozwiązać problem.

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

XV jest na tyle młodym autem, ze powinienem być na gwarancji. ASO powinno rozwiązać problem ....

 

Czytając o problemach z silnikiem 2.0i w Forkach i XV /szarpanie, nierówna praca/ wolałbym przeczytać że ASO rozwiązało problem niż powinno rozwiązać.

Poczekam na odpowiedź K@rola B)

 

 

Karas: Jakie spalanie zanotowliscie na autostradzie na 6 biegu przy wlaczonym tempomacie i v=140km/h ...

 

Prowadziłem 2.0 CVT po A4 z prędkością 140 km/h /wg GPS, licznikowo 150 km/h/ z włączonym tempomatem i spalanie wg komputera wyniosło 9.2 l/100 km.

Pomiar na długości ok. 80 km.

 

Sorki za literówki ;)

Edited by XV CVT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krótkie podsumowanko nowości XV MY14

 

IMHO zmiany w kolorach lakierów na plus. Deep Cherry Pearl nie do końca pasował do tego auta - XV bardzo fajnie wygląda w jasnych kolorach, ta zieleń powinna więc być OK. Ja bym jeszcze poprawił Tangerine Orange Pearl bo jest trochę za sprany - powinien być bardziej jaskrawy, energetyczny ;)

 

Jeżeli chodzi o wnętrze to jasne wykończenie kierownicy na plus, natomiast pokrętła klimatyzacji obawiam się, że lepsze były oryginalne, czarne (szczególnie, że w tej wersji była to taka jakby guma) - srebrne może atrakcyjniej prezentują się na wizualizacjach, ale ponieważ nie będzie to (jak sądzę) prawdziwe aluminium to na żywo efekt może być słaby...

Edited by Krogulec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Problemu z szarpaniem nie rozwiązałem bo oczywiście auto po przybyciu do serwisu było rozgrzane po całym dniu jazdy i objawy nie pojawiły się podczas rozmowy z mechanikami. Teraz walczę z innym problemem dzisiaj byłem dwa razy w serwisie ... Chodzi o "samorozładowujący" się akumulator. Narazie diagnoza jest taka że następuje "lewy" pobór mocy. Nie chcę dziś pisać o co chodzi bo mam zły humor i mogę napisać coś brzydkiego.  Powiem tylko tyle że auto stoi w garażu podpięte pod prostownik i zobaczymy co przyniesie jutro. Samochód służy w firmie a dzisiaj trzykrotnie odpalany był "z kabla".

Przejechałem 5600 km i muszę z przykrością przyznać że spodziewałaem się czegoś zupełnie innego. Auto mimo CVT zamula przy gwałtownym wyprzedzaniu lub włączaniu się do ruchu co stwarza poważne zagrożenie. Listewka pod przednią szybą jak i przednia szyba szkrzypią i trzeszczą. Szyba brzęczy jak w starym Autosanie podczas wypraw PKSem. Sprawia wrażenie źle przyklejonej lub odklejającej się. Lakier na aucie ma około 0,0000001 mm. Nie przesadzam. Człowiek Passatem zaparkował koło mnie i zwyczajnie wysiadając dotknął drzwiami moich dzwi - została rysa i lekkie wgniecenie.

Spędzam w samochodzie dużo czasu i bardzo denerwują mnie takie rzeczy tym bardziej że auto nie należy do najtańszych. Natomiast rzeczywiście godnym pochwały jest niskie spalanie w mieście oraz prześwit który wyklucza jakiekolwiek obawy przed dziurami, krawężnikami, nierównościami itd. 

Pocieszając się zastanawim się tylko czy produkuje ktoś auta pozbawione wad ... Pozostaje mi tylko tłuc grata i jak radzi żona "nie osłabiać się takimi pierdołami".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Wszystkich.

 

Troche się zafrasowłem.

Właśnie oczekuję na zamówione 2.0 XV CVT i czytam, że temu muli, tamtemu wgniotło...

Przez ostatnie 12 lat ujeżdżałem sporo francuzów, które rzekomo bardzo awaryjne, zmuszały mnie często do zmiany żarowek. 

Zamówiłem SUBARU, żeby nie borykać się z tym "ciężkim problemem" a tu czytam że słynąca z niezawodności japońska marka też nie jest bez skazy...

Rozważałem BMW X1, jeździ baaardzo fajnie ale cena ma się nijak do wielkości i komfortu.

Cóż, zaliczka włacona, trzeba poczekać.

Pocieszam się, że lubię auta i one mnie też (poza nr 1 - garbus w którym psuło się wszystko co mogło się zepsuć i co psuć sie nie powinno).

Może ktoś napisze coś miłego o XV 2.0 CVT? Ku pokrzepieniu serc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj w klubie

 

Może ktoś napisze coś miłego o XV 2.0 CVT? Ku pokrzepieniu serc?

Cześć :) Witaj w klubie @@Strusiu72,

To ja napisze coś bardzo miłego!

Jeździlismy XV z żoną przez tydzień i samochód jes super. W ogóle nie miał tendencji do zamulania.

Jest jedynie trochę mniejszy od Forka, zwłaszcza w bagażniku - mamy dwoje dzieci (jedno w wieku wózkowym :) ) ale wózek w całości i tak wszedł - w Forku wchodzi po prostu ze sporym luzem (np. pozwalajacym na umieszczenie dodatkowych zakupów).

Mam Forka z tym samym silnikiem co Twój - XV okazuje sie dynamiczniejszy, ze wzgledu na mniejsza masę.

Także nie przejmuj się - dokonałeś bardzo mądrego, dobrego wyboru.

Co do silnika z rodziny - FB to bardzo dopracowana jednostka wolnossąca. Zamulanie - pewnie wystarczy upgrade softu. Silniki nie mają teraz łatwo -normy emisji są bezwzględne, to one sprawiają producentom (zwłaszcza na rynek EU) problemy, to przez nie wycofano z rynku super jednostki :angry: .

Pozdrawiam :) Na pewno bedziesz zadowolony z Subaru.

Edited by mechanik

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Strusiu72, co prawda nigdy nie prowadziłem XV ale dam Ci taką radę...

Nie przejmuj się tak bardzo forumowym płaczem. Jest jakaś prawidłowość że jak jest wszystko dobrze to bardzo rzadko ktoś o tym pisze, natomiast jak coś jest nie halo ludziska się rozpisują.

Tym co auta śmigają, zapierdzielają w forumowej ciszy....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest jakaś prawidłowość że jak jest wszystko dobrze to bardzo rzadko ktoś o tym pisze, natomiast jak coś jest nie halo ludziska się rozpisują.

Tym co auta śmigają, zapierdzielają w forumowej ciszy....

 

Ciekawe, wydawało mi się, że forum jest po to, by rozwiązywać problemy i pomagać w usuwaniu usterek.

Pisanie o wadach naszych aut ma pomóc innym w podjęciu decyzji o zakupie (bądź nie) konkretnego modelu.

Po drugie, lista problemów w XV i Forkach 2.0 CVT niestety nie maleje, co też powinno być ostrzeżeniem dla przyszłych właścicieli  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Problemu z szarpaniem nie rozwiązałem bo oczywiście auto po przybyciu do serwisu było rozgrzane po całym dniu jazdy i objawy nie pojawiły się podczas rozmowy z mechanikami. Teraz walczę z innym problemem dzisiaj byłem dwa razy w serwisie ... Chodzi o "samorozładowujący" się akumulator. Narazie diagnoza jest taka że następuje "lewy" pobór mocy. Nie chcę dziś pisać o co chodzi bo mam zły humor i mogę napisać coś brzydkiego.  Powiem tylko tyle że auto stoi w garażu podpięte pod prostownik i zobaczymy co przyniesie jutro. Samochód służy w firmie a dzisiaj trzykrotnie odpalany był "z kabla".

Przejechałem 5600 km i muszę z przykrością przyznać że spodziewałaem się czegoś zupełnie innego. Auto mimo CVT zamula przy gwałtownym wyprzedzaniu lub włączaniu się do ruchu co stwarza poważne zagrożenie. Listewka pod przednią szybą jak i przednia szyba szkrzypią i trzeszczą. Szyba brzęczy jak w starym Autosanie podczas wypraw PKSem. Sprawia wrażenie źle przyklejonej lub odklejającej się. Lakier na aucie ma około 0,0000001 mm. Nie przesadzam. Człowiek Passatem zaparkował koło mnie i zwyczajnie wysiadając dotknął drzwiami moich dzwi - została rysa i lekkie wgniecenie.

Spędzam w samochodzie dużo czasu i bardzo denerwują mnie takie rzeczy tym bardziej że auto nie należy do najtańszych. Natomiast rzeczywiście godnym pochwały jest niskie spalanie w mieście oraz prześwit który wyklucza jakiekolwiek obawy przed dziurami, krawężnikami, nierównościami itd. 

Pocieszając się zastanawim się tylko czy produkuje ktoś auta pozbawione wad ... Pozostaje mi tylko tłuc grata i jak radzi żona "nie osłabiać się takimi pierdołami".

 

 

Moj ojciec ma w USA XVa i miał ten sam problem. Ponoc czasem zawiesza sie przekaźnik od pompy paliwa i ona caly czas pracując rozładowuje akumlator. Problem był spowodowany ponoc pozostawianiem kluczyka w stacyjce w garazu. Być moze u ciebie alarm powoduje problemy. Napisz mi na PW co to za problem z zamulalniem bo szukam teraz auta dla mamy i XV jest brany pod uwagę.

Edited by GRAF

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ciekawe, wydawało mi się, że forum jest po to, by rozwiązywać problemy i pomagać w usuwaniu usterek. Pisanie o wadach naszych aut ma pomóc innym w podjęciu decyzji o zakupie (bądź nie) konkretnego modelu. Po drugie, lista problemów w XV i Forkach 2.0 CVT niestety nie maleje, co też powinno być ostrzeżeniem dla przyszłych właścicieli

 

Masz racje w 200%, ale z drugiej strony właśnie przez to co piszesz tej drugiej, czyli dobrej strony nie widać, lub widać ją słabiej. Zawsze i to chyba niezależnie od marki usterki są raczej w mniejszości

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Listewka pod przednią szybą jak i przednia szyba szkrzypią i trzeszczą.

 

U mnie w Foresterze tak samo od nowości coś puka w okolicach deski na podszybiu. Serwis już 2x próbował coś z tym zrobić, ale bez powodzenia. Wręcz przeciwnie, doszło jeszcze jakieś trzeszczenie po wypełnieniu pianką. Strasznie mnie to wpienia. Nie uznaję wyeliminowania wszelkiego rodzaju dziwnych skrzypień czy stukania poprzez podgłośnienie radia. Hałas mam w pracy. W aucie chce się zrelaksować w ciszy.

 

W którym serwisie będziesz miał naprawiane auto? Daj znać jeśli Ci pomogą. Wolę uniknąć rozbierania całej deski rozdzielczej bo pewnie dojdą później 2 inne nieplanowane odgłosy z innych miejsc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raz z ciekawości wyciągnąłem koło zapasowe. Od tej pory styropian pod podłogą bagażnika, trzeszczy/skrzypi/wydaje bardzo nieprzyjemne dźwięki!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raz z ciekawości wyciągnąłem koło zapasowe. Od tej pory styropian pod podłogą bagażnika, trzeszczy/skrzypi/wydaje bardzo nieprzyjemne dźwięki!

To po co wkładałeś ten styropian ;-)

 

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten styropian to chyba w forku? W XV jest zestaw naprawczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To po co wkładałeś ten styropian ;-)

Żeby mieć schowek na fajne bajery oraz podłoga bagażnika nie zapadała się do środka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...