Skocz do zawartości

SUBARU XV


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, yarthecat napisał:

Tak, o ile kurs nie wahnie się o 5% czyli nie przekroczy jakieś 4,37 - wówczas ustalony zostanie nowy kurs celny... Trzymam kciuki mocno zaciśnięte, bo w przyszłym tygodniu swojego xv chciałbym odebrać "w dobrej cenie"

Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka
 

ja niestety zapłaciłem po kursie kwietniowym...a odebrałem w maju, więc trochę w plecy....:( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, RoadRunner napisał:

O co chodzi z tym trybem "low" ? Jest jakiś pstrzyczek-elektryczek że skrzynia symuluje reduktor ?

 

Wersje 1.6 nie mają łopatek przy kierownicy i trybu manualnego i w jego miejscu jest włącznik reduktora.  

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że trochę XV 2gen. pojawiło się już na forum. 

Jesteście zadowoleni z wyboru (pewnie każdy potwierdzi :D )? 

Pojawiły się jakieś choroby wieku dziecięcego oprócz szarpiącej skrzyni? 

Wybór nowego samochodu ograniczyłem do dwóch marek, Subaru i Seata ale cały czas się waham ;)

a czasu coraz mniej...

 

Edytowane przez Barton2B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Barton2B napisał:

Wybór nowego samochodu ograniczyłem do dwóch marek, Subaru i Seata ale cały czas się waham ;)

Bierz Skodę... znaczy Seata, to w sumie to samo i też na S :) A wszyscy tu wiemy, że VAG robi najlepsze auta i wyprzedza epokę B)

A tak na serio to kwestia priorytetów co kto potrzebuje i czym lepiej się mu jeździ, ja z mojego jestem bardzo zadowolony, choć są dwie rzeczy do poprawki:

 

1) Automatycznie włączające się radio (i tak nie używam, więc wyciszyłem), może ktoś pójdzie w Subaru po rozum do głowy i wypuści poprawkę oprogramowania.

2) W schowku podłokietnika trzeba dodać jakąś matę bo jest goły plastik i wrzucone tam drobiazgi fruwają tam przy każdej zmianie kierunku jazdy czy prędkości :blink:

 

Owo poszarpywanie skrzyni mimo, że też u siebie na to wpadłem nie jest dla mnie (jeszcze) jakoś irytujące - za rzadko występuje. Zobaczymy jak będzie się moje odczucie zmieniać z kolejnymi kilometrami. Dalej jestem pod wrażeniem jak to auto się dobrze prowadzi po krętych drogach :) 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aflinta napisał:

 

1) Automatycznie włączające się radio (i tak nie używam, więc wyciszyłem), może ktoś pójdzie w Subaru po rozum do głowy i wypuści poprawkę oprogramowania.

 

Na czym polega dokładnie ten problem?

Po każdym odpaleniu samochodu włącza się radio, a np. wcześniej słuchaliśmy muzyki przez BT?

Godzinę temu, aflinta napisał:

 

2) W schowku podłokietnika trzeba dodać jakąś matę bo jest goły plastik i wrzucone tam drobiazgi fruwają tam przy każdej zmianie kierunku jazdy czy prędkości :blink:

 

Wyściełania bagażników i schowków Japończycy chyba nigdy się nie nauczą :/

Tak szczerze mówiąc mam wrażenie, że XV mimo, że nowszy, lepszy jest wykonany dosyć budżetowo. Trochę nieadekwatnie do ceny, zwłaszcza za Exclusive+ 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Barton2B napisał:

Na czym polega dokładnie ten problem?

Po każdym odpaleniu samochodu włącza się radio, a np. wcześniej słuchaliśmy muzyki przez BT?

Wyłączasz radio a potem gasisz silnik i wychodzisz z auta. Wracasz do auta, odpalasz silnik i radio włącza się samo... nie zapamiętuje stanu i zawsze je włącza. Jak słuchałeś muzyki po BT to będzie (na szczęście) szukał urządzenia po BT i wznowi odtwarzanie, ale jak słuchałeś po kablu USB za pomocą Android Auto to włączy... radio, bo Android Auto nie zdąży wystartować tak szybko na telefonie. 

 

34 minuty temu, Barton2B napisał:

Tak szczerze mówiąc mam wrażenie, że XV mimo, że nowszy, lepszy jest wykonany dosyć budżetowo. Trochę nieadekwatnie do ceny, zwłaszcza za Exclusive+ 

Porównując do mojego starego Legacy mimo, że wiele rzeczy jest nowoczesnych, lepiej wykonanych itp. to jednak są szczegóły jak goły plastik na tylnej klapie zamiast pokrytego jakąś materią, że to jednak auto klasę niżej ;) I może miałbym jakieś dylematy gdyby nie to, że siedziałem w autach konkurencji za podobne pieniądze i niestety wcale lepiej nie było. XV kupiłem bo urzekło mnie prowadzeniem - naprawdę precyzyjne i tym, że w kabinie mam tyle samo miejsca z przodu i tyłu jak w starym poczciwym Legacy. Owszem bagażnik jest mniejszy... ale na obecnym etapie nie jest to już dla mnie istotny problem. OBK/Forestera znam i dlatego odpadły - brak (jeszcze) SGP no i budżet przy odpowiednim wyposażeniu też już nieco większy. Gabaryty też zresztą nie bez znaczenia skoro i tak auto głównie po mieście jeździ. A co do adekwatności ceny E+, dla mnie kluczowa była możliwość regulacji podparcia nóg w fotelu elektrycznym, bez tego po dwóch godzinach jazdy zaczynają boleć mnie plecy. W teorii fotele regulowane ręcznie i elektrycznie są tak samo wyprofilowane, ale ta drobna różnica dla mnie okazała się kolosalna (nie każdy na to zwróci uwagę i sprawa jest bardzo indywidualna). Miałem to szczęście, że mogłem na dłuższej trasie przejechać się obiema wersjami wyposażenia (E i E+), odczuć na plecach różnicę i po kilku rozmowach dojść do tego gdzie leży przyczyna tej różnicy. Okno dachowe też ma dla mnie kluczowe znaczenie - miałem we wszystkich swoich autach i nie zamierzam rezygnować. Na końcu przychodzi zapłacić nieco wyższy rachunek. Pytanie tylko czy gdybym nieco „zaoszczędził” to byłbym tak samo zadowolony z zakupu? Czy też może szybko bym znienawidził zatrzymując się co dwie godziny w trasie i masując plecy*.

 

* To się odnosi tylko do mojego indywidualnego przypadku, nie wmawiam nikomu, że będzie miał tak samo. 

 

54 minuty temu, Barton2B napisał:

Wyściełania bagażników i schowków Japończycy chyba nigdy się nie nauczą :/

Za to łatwiej wyczyścić :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Barton2B napisał:

jest wykonany dosyć budżetowo

Podejście Subaru przypomina dziewicę co to by chciała ale się boi. XV w wersji Exclusive+ niby predysponuje do klasy wyżej a z drugiej strony jakoś nie chce w nią wejść. 

Mogliby dać wersję komfort mega budżetową a Exclusive+ jeszcze lepszą. Nawet jakby rozpiętość cen była dwukrotna. Ja na mój gust wersja Exclusive naprawdę by nią była jakby kilka punktów było spełnionych:

- lepsze wygłuszenie

- czujniki parkowania przód/tył z wizualizacją odległości na ekranie (idealnie 360 stopni)

- USB oraz 230V przy tylnej kanapie

- nawiew na tylną kanapę

- wzmacniacz sygnału GSM + Wifi

- rolety przy tylnych szybach

 

11 minut temu, aflinta napisał:

Miałem to szczęście, że mogłem na dłuższej trasie przejechać się obiema wersjami wyposażenia (E i E+)

Jak Wy to robicie ? Jeden jeździł dwoma autami, drugi kilka ładnych godzin, ktoś tam inny cały dzień....

Gdzie takie "wejścia" można sobie załatwić ? 

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, aflinta napisał:

Może zostań dziennikarzem motoryzacyjnym? ;)

Wtedy miałbym jeszcze gorszy dostęp do aut. Na "dzień dobry" chciałbym 5 silników aby zabrać je do laboratorium, posprawdzać parę ugięć i zetrzeć to i owo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, aflinta napisał:

[...] I może miałbym jakieś dylematy gdyby nie to, że siedziałem w autach konkurencji za podobne pieniądze i niestety wcale lepiej nie było

 

To prawda, smutna prawda... 

Oglądasz samochody za 110-140 tys. zł i wiesz, że nie są tyle warte, ale i tak musisz się na coś zdecydować, bo nie ma alternatywy chcąc  kupić nowy samochód.   

 

46 minut temu, aflinta napisał:

A co do adekwatności ceny E+, dla mnie kluczowa była możliwość regulacji podparcia nóg w fotelu elektrycznym, bez tego po dwóch godzinach jazdy zaczynają boleć mnie plecy. W teorii fotele regulowane ręcznie i elektrycznie są tak samo wyprofilowane, ale ta drobna różnica dla mnie okazała się kolosalna (nie każdy na to zwróci uwagę i sprawa jest bardzo indywidualna).

 

Fotel z manualną regulacją to faktycznie porażka, nie wiem kto wymyślił skokowe położenie oparcia. Mam wrażenie, że to kolejna pseudo oszczędność Subaru. 

Nie wspomnę już o braku tak kluczowej sprawy jeżeli chodzi o komfort siedzenia jak regulacja odcinka lędźwiowego. 

44 minuty temu, RoadRunner napisał:

Jak Wy to robicie ? Jeden jeździł dwoma autami, drugi kilka ładnych godzin, ktoś tam inny cały dzień....

Gdzie takie "wejścia" można sobie załatwić ? 

Przebijam, dostanę samochód na cały weekend ;) 

Ale nie była to łatwa sprawa, dłuuuuuugie negocjacje ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Barton2B napisał:

Fotel z manualną regulacją to faktycznie porażka, nie wiem kto wymyślił skokowe położenie oparcia. Mam wrażenie, że to kolejna pseudo oszczędność Subaru. 

W starym Legacy tak miałem i mi nie przeszkadzało.

 

12 minut temu, Barton2B napisał:

Nie wspomnę już o braku tak kluczowej sprawy jeżeli chodzi o komfort siedzenia jak regulacja odcinka lędźwiowego. 

To chyba u nich też zarezerwowane tylko dla Legacy/OBK... dziwne te oszczędności. Z drugiej strony jak w Legacy miałem podparcie lędźwiowe na maksa ustawione tak tu brak tej regulacji też mi nie przeszkadza - a też tego braku się obawiałem. Wyszło jednak, że klucz do komfortu u mnie znajduje się z drugiej strony fotela :D

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Barton2B napisał:

Jesteście zadowoleni z wyboru (pewnie każdy potwierdzi :D )? 

Pojawiły się jakieś choroby wieku dziecięcego oprócz szarpiącej skrzyni? 

Ja jestem zadowolony ;) Wg mnie za przyzwoite pieniądze otrzymujemy przyzwoite auto, które (jak każde) ma swoje wady i zalety. Kwestia tego, na co jesteśmy w stanie przymknąć oko i co jest priorytetem. Mnie np. najbardziej irytuje brak pamięci ustawień fotela i lusterek. Przy zmieniającym się kierowniku, ciągle przestawianie jest upierdliwe. Zdecydowanie brakuje wersji Exclusive ++

 

Wczoraj, po włączeniu Android Auto, przestały grać przednie głośniki :o Nie pomagało wyłączenie zapłonu, przełączanie na radio, odłączenie telefonu. Pomógł dopiero dłuższy postój zakupowy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Zyzol napisał:

Mnie np. najbardziej irytuje brak pamięci ustawień fotela i lusterek. Przy zmieniającym się kierowniku, ciągle przestawianie jest upierdliwe. Zdecydowanie brakuje wersji Exclusive ++

Albo nawet dopłata do modułu z pamięcią ustawień lusterek i fotela.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Barton2B napisał:

Wybór nowego samochodu ograniczyłem do dwóch marek, Subaru i Seata ale cały czas się waham ;)

 

Wybór między markami identyczny jak u mnie - tylko powiedz, który model w Seacie jest konkurentem?

U mnie przeważyła długość oczekiwania (ponad 6 miesięcy w Seacie!! vs 2,5 miesiąca w Subaru) i cena - akurat w miejscu gdzie mieszkam Subaru jest wyraźnie tańsze od Seata, przy bardzo podobnych cenach w PL (:question:)

 

Co do zadowolenia z zakupu - jestem zadowolony z prawie wszystkiego jak na razie. Najbardziej wkurza mnie hałas (kiepskie wyciszenie kabiny) przy prędkościach autostradowych. To akurat mam nadzieję poprawić - jeśli operacja się powiedzie, samochód stanie się bardzo przyjemnym miejscem pobytu.

16 minut temu, Zyzol napisał:

Wczoraj, po włączeniu Android Auto, przestały grać przednie głośniki :o Nie pomagało wyłączenie zapłonu, przełączanie na radio, odłączenie telefonu. Pomógł dopiero dłuższy postój zakupowy 

 

AA/CP to temat rzeka - to są WYJĄTKOWO kapryśne funkcje. Stacja multimedialna to siedlisko bugów wszelkiej maści :D

W przypadku AA ogromne znaczenie ma, co podpinasz do gniazdka - dwa telefony z tej samej rodziny tego samego producenta potrafią zachować się odmiennie. Po przetestowaniu kilku telefonów najmniej problemowy okazał się ten... najtańszy (Samsung Galaxy J3 (2017)) :ph34r: Dziwne to wszystko :) Najwyraźniej za mało budżetu na testowanie mieli.... :wacko:

Edytowane przez jfidelk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, RoadRunner napisał:

Car Play ktoś sprawdzał dokładniej ?

 

Ja B)

Sprawdzałem oba systemy i ostatecznie wybrałem AA jako, o dziwo, bardziej przewidywalne. Co nie oznacza, że niepozbawione błędów :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Car Play ktoś sprawdzał dokładniej ?

Jedynie co zauważyłem, to przy odtwarzaniu muzy co jakiś czas jest mała przerwa takie krótkie zerwanie...na forum US też o tym piszą. Po BT tego nie ma i muza gra bez jakichkolwiek przerw.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...